Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat w zimie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrek_jasło

piotrek_jasło
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-04-2009
  • Skąd: Jasło

Napisany 20 grudnia 2009 - 17:31

Witam, mam pytanie. Mam omege 2,5 TD w automacie i nie bardzo wiem do czego sluzy jeden przycisk przy lewarku zmiany biegu. ( jest on zprawej strony lewarka i widnieje na nim jakby platek sniegu ) Teraz przy tych sniegach wciskalem go zaswiecil jakby cos zalaczyl ale zadnej roznicy w jezdzie nie odczulem. Moze ktos mi powie do czego dokladnie to sluzy. Dziekuje.

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2009 - 17:38

to sniezynka
u mnie jak ja nacisne to czuje jak auto najpierw (siada) i troszke wolniej sie zbiera i rozlacza ta sniezynke przy ok 80km/h Kiedys w niemieckiej instruckcki doczytalem (bo tylko taka posiadam) ze na sniezynce nie wolno dociskac do dechy!!

#3 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 grudnia 2009 - 17:41

to jest tryb śniegowy że tak powiem. Rusza ci z 3. biegu wiec tak ci nie zrywa kół. Wyłącza sie samo powyżej 80km/h.

#4 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2009 - 18:46

to jest tryb śniegowy że tak powiem. Rusza ci z 3. biegu wiec tak ci nie zrywa kół. Wyłącza sie samo powyżej 80km/h.




Powiedział bym ze chyba nawet na czwórke przełącza, ale tak czy siak napewno na jakis powyzej dwojki ....:)

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:06

Włączenie tej "śnieżynki" powoduje zmniejszenie momentu obrotowego.
ASB pracuje normalnie, używając wszystkich dostępnych przełożeń do 80 km/h.

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 22:16

Włączenie tej "śnieżynki" powoduje zmniejszenie momentu obrotowego.
ASB pracuje normalnie, używając wszystkich dostępnych przełożeń do 80 km/h.


nie wprrowadzaj ludzi w błąd, jesli nie wiesz jak jest.
Już niżej zostało powiedziane - włączenie śniezynki powoduje, ze skrzynia rusza z III biegu i nie zmienia biegów do ok 80km/h kiedy to włącza IV i wyłacza snieżynke.

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:15

Już niżej zostało powiedziane

Wyżej ;)

Ja żałuję że tej śnieżynki u siebie nie mam. Śnieżynkę chyba też do ruszania z błota i mułu się używa (na grząskim ogólnie) - nie chcecie wiedzieć jak to rozwiązali w passacie :D



 


#8 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:44

Chcemy :D

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:29

instrukcja mówi - aby wyjechać z błota lub grząskiego terenu należy ruszyć szybko do przodu potem szybko wsteka itd aż się wyjedzie
Jedno ale - tak to się skrzynie zajeździ - więc nie wiem co autor miał na myśli

I piszę o ASB - dla jasności a nie o manu :)



 


#10 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:33

O takiej technice wyjeżdżania z grząskiego podłoża czytałem też chyba w instrukcji Opla. Wydaje mi się, że jeżeli nie robisz tego często, czyli tak jak używasz normalnie wstecznego, to nic się nie stanie. Wyjechać jakoś trzeba. :)

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:36

wjeżdżam i wyjeżdżam z grząskiego tylko i wyłącznie frotką tatiną - wyciągarka jest to sobie poradzi zawsze - no chyba że altek i aku zdechną :D



 


#12 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:40

Można też wozić muła w bagażniku :D

Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać.

#13 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 08:54

Powiem wam na moim przykladzie ze ta sniezynka jest naprawde przydatna.
Auto stawiam w garazu podziemnym, duzy upad, dlugosc wyjazdu ok 60-70m, ale przed wjazdem do wyjazdu jest ostry zakret w prawo czyli nie mozna sie rozpedzic za bardzo i w dodatku za zakretem od razu wpadalem z poslizgiem bocznym do wyjazdu.
Majac letnie opony jeszcze 235/40/18 nawalilo sniegu, a w miedzyczasie zostal ubity i przykryty jeszcze bialym puchem, czyli lodowisko pod sniegiem. Mialem spory problem z wyjechaniem, omega nawet z lekkiego rozpedu dojezdzala max do polowy gory w dodatku caly czas bokiem. Zeby dojechal bez gazu bylo za stromo. Dopiero po wlaczeniu sniezynki i tez lekkiego rozpedu mimo ze i tak caly czas buksowal i stawial mnie bokiem dojechalem do samej gory, ale zatrzymalem sie na jakims zaglebieniu przed skrzyzowaniemi i juz nie ruszyl i znowu trzeba bylo cofac na sam dol. Za ostatnim razem pomogl mi dozorca garazu bo stal na gorze na skrzyzowaniu i patrzyl czy nic nie jedzie, a ja z rozpedu bokiem wyjechalem na droge osiedlowa. I wtedy pojechalem wlasnie wymienic kola:D

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 09:35

dozorca lepiej by zrobił gdyby piachu podsypał :-P
Masz esp? powinien zapobiegać stawianiu auta bokiem, ale z drugiej strony dość mocno przyhamowuje auto

#15 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:17

Piachu nie bylo skad wziac, bylo czyms sypane, ale wiele to nie pomoglo i widac nie bylo.
Wspomagacze wylaczylem bo za bardzo mi hamowal samochod i jechalem ze sniezynka tak do 2,5-3tys obr;)

#16 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 25 grudnia 2009 - 13:46

robiłem taki sam podjazd i powiem tak podjechac to było pikus bo najwyzej jak zacznę iść bokiem stane. problem nastąpil gdy trzeba było ztoczyć sie na wsteku.. w piz du podjazd na półtora szerokości auta po łuku z lekka juz myslałem ze pojde po płocie tańcował ... moze i śnierzynka jest dobra tu nie pomogła... co do instrukcji od pasata to coś w tym musi być.. bo jeszcze z zadnej zaspy jak stanołem nie udało mi sie wyjechac na tym 3 biegu. a na tzw bujańca zawsze wyskakiwała d-r d-r i wyjechał a na gwiazdce lipa.. śmiejemy sie z przednio napędowców a z tego pensjonatu wszyscy powyjeżdzali a ja na nowej zimówce zostałem na dole.. ale byli spoko 3 wsiadło do tyłu jeden w otwartym bagarzniku delikatnie na D nawet kołem nie przemiliła.. morał . trzeba wozić worki z piaskiem albo marmurowy pomnik Lenina..wesołych świąt

#17 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 grudnia 2009 - 14:09

no kolego, nie od dziś wiadomo że tylnym napędem zakopiesz się szybciej niż przednim... takie plusy jak i minusy.

#18 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 26 grudnia 2009 - 10:48

- nie chcecie wiedzieć jak to rozwiązali w passacie

A własnie że chcemy !
Dawaj jak to w VW działa

Sorki ale dopiero zauwazyłem, że kolega Roozga wyraźnie opisal jak to się robi w VW.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2009 - 11:02

instrukcja mówi - aby wyjechać z błota lub grząskiego terenu należy ruszyć szybko do przodu potem szybko wsteka itd aż się wyjedzie
Jedno ale - tak to się skrzynie zajeździ - więc nie wiem co autor miał na myśli


to jest ogolna instrukcja w praktycznie każdej marce i z resztą nie tylko bpo techniki jazdy też o tym mówia. Swoją drogą konia z rzędem temu, kto szybciej zmieni biegi z jednynki na wsteczny niż po prostu pohuśta sie na błotku/sniegu.

#20 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 07 stycznia 2010 - 11:42

Odpowiedzcie mi na pytanie kiedy wyłączać się powinno śnieżynkę? Jak już ruszę z tego śliskiego terenu i auto się buja dalej? Czy po prostu jak już ruszę ze śliskiej nawierzchni to mam jeździć z nią cały czas? Dzięki