

Wszystko o Bingo S4
#1
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 12:20
I chyba znalazłem odpowiedz na podstawowe pytanie.Kolega Florek w innym poście opisywał,że czas emulacji w bingo S4 trzeba ustawic H=0,5s i L=1,5s i tak niby zrobiłem lecz co się okazało.Wczoraj jechałem dłuższą drogę około 220km i postanowiłem sprawdzic ile spali wiec jechałem az lpg zabraknie no i zabraklo.Przełączyłem na Pb i d***** check sie zapalił, lecz dojechałem do stacji zalałem gazu i dalej jazda.Powrót do domu sprawdzenie błędów i standardowo 0130.Wiec pomyslałem ze skoro emulacja jest dobra to powinno się coś poprawiac a nie pogarszac.I internet i znow szukanie bo pomyslałem że kolega Florek moze sie pomylil. .Dzis jeszcze raz popatrzyłem w ten program Bingo i dopatrzyłem sie chyba błędu.W wartości H dla emulacji sondy zamiast H=0,500 ustawiłem H=0,050, a dla L zamiast L=1.500 ustawiłem L=0.150.Myśle że po tej korekcie juz wszystko bedzie sie tylko polepszac.A więc taka uwaga dla innych żeby dobrze sprawdzac te parametry.
#2
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 17:01

A i tak nie jest to idealnie. Należałoby tak dobrać czasy L i H aby po przełączeniu na gaz, w programie diagnostycznym np. Op-Com wartość "O2 Integrator" oscylowała nieznacznie w pobliżu wartości 154.
TPS - czujnik położenia przepustnicy. Niedoceniane narzędzie, często skrycie niepodłaczone przez gazowników, uwarzane za zło. Powoduje chwilowe otwarcie silniczka krokowego gazu w chwili naciśnięcia pedału gazu oraz przestawienie zakresu pracy silniczka krokowego obrotów jałowych na obroty po obciążeniem. W Omedze od 0V do 5V. Wartość na biegu jałowym około 0,5V. Jeżeli wartość ta wyświetlana w oknie programu Bingo jest na biegu jałowym stała lub oscyluje nieznacznie należy tak dobrać "Bezwładność TPS na biegu jałowym" aby to niewielkie odchylenie było w granicach bezwładności. Np. wartość TPS w oknie "Odczyty" na biegu jałowym skacze 0,49 - 0,59V to bezwładność ustawiamy bezpiecznie na 0,12V (0,10V + z dobrego serca 0,02-0,04V). Następnie, jeżeli już mamy ustawione widełki, w których pracuje silniczek krokowy gazu "Minimalne/Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu" to włączamy na karcie "Opcje" Skok ATT do zadanej pozycji. Napięcie, przy jakim nastąpi ten skok to dla przykładu 0,1V więcej, niż wartość TPS+bezwładność czyli powiedzmy 0,7V. Oznacza to, że z chwilą przekroczenia wartości 0,7V silniczek krokowy gazu otworzy się niezależnie od tego czy akurat sonda jest bogata czy uboga. O ile? Wartość procentową należy ustalić doświadczalnie. Po załączeniu "Skoku ATT..." na karcie "Odczyty" pojawi się w polu "Aktuator" mała czarna pionowa kreseczka, oznaczająca gdzie zatrzyma się tłoczek silniczka po zadziałaniu tej funkcji. A więc ile procent wzbogacić dawkę? Powiedzmy, że niech silniczek krokowy zatrzyma się w pozycji maksymalnego otwarcia ale "-5 kroków" czyli np: PWA=75 kroków a "Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu"=+30 kroków to silniczek otwiera się maksymalnie do 105 kroków. Ja osobiście ustawiam wartość wzbogacenia od TPSu na maks minus 5 kroków; w naszym przypadku byłaby to pozycja czarnej kreseczki na 100 kroczków.
Preferowany styl jazdy to nic innego, jak zachowanie się krokowca powiązane z wzbogaceniem od TPSu. Dla Omegi "Sportowa" i ew. "Normalna". "Ekonomiczna" nie wchodzi w rachubę, polecam najpierw ustawić TPS a potem podejrzeć jak zachowuje się ta opcja, w poszczególnych typach jazdy.
Wzbogacenie od TPSu to najlepszy środek do polepszenia dynamiki i ekonomiczności jazdy. Powoduje szybsze rozpędzenie silnika a więc i pojazdu; ECU benzyny robi tak benzyną, tyle tylko, że bardziej finezyjnie. To też jedno z najlepszych rozwiązań eliminujących strzały w kolektor dolotowy. Po zadziałaniu wzbogacenia sterownik LPG z powrotem zaczyna regulować ilość gazu według wskazań sondy.
#3
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:16
#4
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:31

#5
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:40
p.s. Problemem tych emulacji jest to ze emulacja bardzo szybko przechodzi ze stanu gornego w dlony i odwrotnie. Gdyby mozna bylo jeszcze ustawic predkosc opadania czy wzrostu pomiedzy granicznymi wartosciami to byloby swietnie. Chodzi o to ze emulacja idzie w gore tam pozostaje 0.5 sek i spada szybko w dol i pozostaje 0.5 sek. Jak ustawisz 05 na 1.5 to nie zmienisz czasu zmian ale zmieniasz czas pozostawania w danej wartosci. Dla naszego simtec waqzne zeby dluzej pozostawal w dolnym napieciu niz w wyskoim. Bingo to siwetna instalka i jesli ma dobry parownik i dobrany wlasciwie mikser to po programowaniu automatycznym nalezy tylko zmienic parametry emulacji i bedzie git. Emulacja nie wplywa na spalanie czy ogolna dynamike jazdy na lpg
pozdrawiam
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:42
#7
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 13:34
Dziś zacząłem robić porządek z instalką i kazałem ustawić gazownikowi na 0,5 i 1,5. Czyli OK, czy jednak ustawić jeszcze raz?
Dziś byłem u gazownika i okazało się oczywiście, że lambda była źle podłączona. Kazałem gazownikowi poustawiać na razie tak, jak wyczytałem w tym wątku. Zrobiłem przy okazji kilka fotek ekranu z programem. Zerknijcie, czy takie ustawienia są ok, czy coś zmienić?




Przy okazji, lepsze jest ustawienie na jazdę sportową, czy normalną?
Mam wątpliwości, czy typ układu zapłonowego to 4 cylindry i 2 cewki?
Czy po ustawieniach konieczne jest przeprowadzenie "nauki"?
W tym silniku, żeby wykasować błędy i mapy benzyny, wystarczy odpiąć aku na noc, czy tylko komp ratuje?
i jeszcze jedno: parownik do tej pory pracował na śrubie, czy po prawidłowym podłączeniu instalki i krokowca należy go regulować, czy zostawić w spokoju?
#8
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 18:07
#9
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 11:48
Emulacja H=0,500s L=1,500s czyli inaczej H=0,5s i L=1,5s
#10
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 22:53
Który tryb będzie lepszy? Normalny czy sportowy? Teraz mam sportowy, fajnie jeździ, ale chyba za dużo pali.
I jeszcze jedno, czy warto aktywować "cut-off"? Chciałbym oszczędzić trochę gazu ale czytałem, że może to spowodować strzały.
Na drugi dzień:
Teraz ustawiłem w ten sposób:

Fotka zrobiona na obrotach jałowych. Przełączyłem na "normalny" tryb jazdy. Czarną kreskę umieściłem między prawą granicą niebieskiego i czerwonego pola na wolnych obrotach, "skok ATT" 0,6.
Przy okazji włączyłem "Cut Off" na wartościach domyślnych programu: minimalne obroty 1000 obr/min i zubożenie mieszanki 10%.
Czy tak jest dobrze, czy kombinować jeszcze inaczej?
#11
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 08:17
Za pomocą "minimalne i maksymalne otwarcie na biegu jałowym" ustaw ładny wykres lambdy na wolnych (+-10 kroków od miejsca, gdzie średnio przebywa krokowiec na wolnych) a "... przy dużym obciążeniu" na 3000rpm (też zrób tolerancję +-10). Staraj się wyrównać górki z dołkami. Pomocne może być sterowanie szybkością zamykania/otwierania w "zaawansowane ustawienia pracy silnika krokowego"
Wpatruj się uważnie w pracę sondy, oblicz punkt neutralny/środkowy. Najczęściej będzie niższy niż 2,54V które jest domyślnie.
#12
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 09:14
Wielkie dzięki

Mógłbyś mi jeszcze co nieco wyjaśnić, jak ustawić "Cut Off", żeby było OK?
#13
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 09:22
#14
OFFLINE
Napisany 04 marca 2011 - 09:07
Ale możesz mi wyjaśnić, jak najlepiej "Cut Off" ustawić po wyregulowaniu centralki?
Póki co, pozostawiłem ustawienia domyślne: 1000 obrotów minimum i zubożenie mieszanki 10 %.
Jak na razie samochód zaczął lepiej jeździć, ale spalanie niestety utrzymuje się na dotychczasowym poziomie. Może w ten sposób trochę je zmniejszę?
#15
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 09:51
Nie chcę zakładać nowego tematu wszak rozmawiamy o Bingo :-)
Panowie problem jest taki...
Niech ktoś mi to wytłumaczy czemu im wyższa wartość PWA tym głośniejsza praca silnika na LPG ??
#16
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 10:08
czy jak kupie kabel USB do bingo to bede widzial wszystko na komputerze? bo z tego co widzialem to w programie 3.07 jest tylko mozliwosci przelaczania sie miedzy portami COM.
#17
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 14:09
nigdzie nie znalazlem odpowiedzi.
czy jak kupie kabel USB do bingo to bede widzial wszystko na komputerze? bo z tego co widzialem to w programie 3.07 jest tylko mozliwosci przelaczania sie miedzy portami COM.
Sam kabel to nie wszystko. Musisz jeszcze zainstalować sterowniki do niego. Powinny być w zestawie z kablem. A później jeszcze musisz dostroić wirtualny port com w kompie z portem com ustawionym w programie.
i już.
#18
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 21:59

na biegu jalowym przy niskich obrotach lambda lezy caly czas na ubogiej. ogolnie lambda dziala dobrze.
#19
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 18:58
#20
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 21:04
znaczy się np. na 1v zamiast na 5v.