

Odpowietrzanie
#1
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2009 - 15:57
Za każdą porade wielkie dzięki. Pozdrawiam Piotr
#2
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 10:34
jak były sprawdzone że piszesz że są sprawne ?Po rozgrzaniu świec(wszystkie sprawne)
#3
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 15:47
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 17:05
#6
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 19:55
czyli były sprawdzane miernikiem, osobiście spotkałem się ze świecami które miały przejście ale albo się nie żarzyły albo nie osiągały takiej temp jak powinny (względem innych)Witam. Mają jednakową oporność. Myślisz, ze to jeszcze nie dowód na to, że są faktycznie ok??
żaden diesel nie będzie pracował poprawnie z powietrzem w układzie, w 2.0 można to zrobić pompką z allegro tak zwaną gruszką na włączonym zapłonie (aby zawór w pompie był otwarty), gruszkę montuje się pomiędzy pompą o odpływem do baku, nie odpowietrzaj go w sposób kręcenia silnikiem, bo usmażysz sterownik w pompie który jest chłodzony paliwem.Ktoś kiedys pisał,ze te silniki potrafią pracować z powietrzem w układzie i nigdy do końca same sie nie odpowietrzą. Dlatego chciałbym prosić o pomoc jak to zrobić. Wie może ktoś jak to robią w OPLU?? Podobno mają jakąś pompke do tego.
#7
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 16:49
#8
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 20:52
#9
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 19:36
ja odpowietrzalem poprzez rozpiecie wezyka od przelewów ,który idzie do powrotu.sciagnalem ropke do momentu kiedy nie bylo juz bąbli powietrza, ale w momencie gdy spinalem wezyki i tak dosc duzo powietrza dostalo sie do ukladu.probowalem przy pomocy kumpla trzy razy i za kazdym razem podobny efekt.
dlatego chce wykonac specjalny trójnik z zaworem ktory wepne na stale w wezyk -po wypompowaniu powietrza z ukladu po prostu zamkne zaworek i odepne przezroczysty przewod i powinno byc o.k.jestem juz wstepnie umowiony z tokarzem ktory mi to ustrojstwo wykona.jak dobrze pojdzie to na poczatku nowego roku bede mogl testowac.oczywiscie zdam relacje co i jak.
#10
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 10:08
PS. przy rozpinaniu przelewów, ściśnij ostrożnie część wężyka poniżej trójnika za pomocą szczypiec, kombinerek - paliwo nie cofnie się wtedy.
#11
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 11:56
#12
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 12:48
eee, kombinujesz. w taki sposob nie masz szans na odpowietrzenie pompy. Przez przelewy pojdzie paliwko w pierwszej kolejności z filtra ON - najmniejsza linia oporu. Powietrze w pompie i tak zostanie pod sterownikiem. To jest dobre tylko jak wymieniales filtr paliwa i chcesz "podciągnąć" ON pod pompę. Najlepszym sposobem co pisane bylo setki razy, jest wpiecie sie w powót ON do baku /na wyjsciu z VP44/ pompką podciśnieniową. Każdy inny sposób to jakieś dziadostwo - co nie oznacza ze auto nie bedzie pracowac, kwestia tylko jak dlugo.
PS. przy rozpinaniu przelewów, ściśnij ostrożnie część wężyka poniżej trójnika za pomocą szczypiec, kombinerek - paliwo nie cofnie się wtedy.
czy na wezyku powrotnym jest jakies laczenie zeby sie wpiac?
#13
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:28
poszukaj na forum. tego odechciewa sie pisac, walkowane to bylo tyle razy...
#14
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 15:04
#15
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 17:40
#16
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 18:25
To ze oporność na swiecy jest ok to nie znaczy ze dobrze grzeje i spełnia swoją rolę. Dopiero jak je wymienisz i bedzie wciaz to samo t warto szukac innej przyczyny. Koszt wymiany swiec jest stosunkowo niski a i tak bedą to dobrze wydane pieniądze.
Dopiero pozniej myslalbym o innych rzaczach.
Nie mozna wszystkich problemow zwalac na zapowietrzanie sie, bo gdybys mial zapowietrzony to uwierz mi, nie odpaliłbyś auta albo krecilbys niemal do rozladowania AKU.
Przerabiałem to na sobie wieeele razy...
PS. A skoro odpala /mimo ze nie na wszystkie/ to ON musi być! i nie masz klopotow z zapowietrzaniem.
#17
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 10:41

Myślę,ze problem jednak leży w tej pianie, która leci przy odsysaniu.Stąd było moje pytanie, czy to normalne, ze przy vacum ropa się pieni podczas pracy silnika , czy to wynik istniejącej nieszczelności.Bo chyba zabiorę sie za zbiornik paliwa, bo już tylko to pozostało. Filtr paliwa zmieniłem na filtr z BMW 2,5 ,zeby pozbyć się tych szybkozłączek i delikatnej pokrywy. Podkreślam,ze po uruchomieniu silnik idzie "miękko" i przy dodaniu gazu nawet lekko przerywa, ale za 10 sekund klepie już jak typowy diesel i po zgaszeniu zapali z "buta". Myśle,ze w tej pompie ciągle siedzi gdzieś powietrze. Mam już ochote wywalić te przelewy na powrót do baku i może wtedy problemy sie skończą, choć istnieje ryzyko ,ze kiedyś przy roszczelnieniu trawersów będzie się ropa dostawałą do oleju. Tak źle,tak niedobrze.Rzeczywiscie z jednej strony ciążko uwierzyc w zapowietrzanie, bo nawet po tygodniu stania pali tak samo.Ale jezeli w tej pompie te powietrze siedzi ciągle w najwyzszym punkcie, czyli pod deklem elektroniki, to objawy są wytłumaczone. Pozdrawiam cierpliwych i chętnych do pomocy
#18
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 10:22
#19
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 15:39
Niestety problem odpalania poniżej -5 pozostał. Świece wymontowałem mierzyłem i grzałem. Są ok! Napięcie na nie dochodzi. Akumulator nowy (listopad). Ręce mi opadają. Autko zawsze zapali, ale trzeba kręcić. Już po pierwszej sekundzie zaczyna łapać , ale trwa to średnio ok 10sek. Dzisiaj po uruchomieniu silnika(-9st.C) po 5 sekundach równej pracy wyłączyłem silnik. Zagrzałem powtórnie świece i zonk.. musiałem kręcić kolejne 15 sek. Silnik cały czas łapał, aż wreszcie chwycił, pochodził pół minuty i potem juz palił z buta.. Mam pytanie do Artura L . Czytałem Twoje posty na Vectra forum i tam pisałeś, ze miałeś ten sam problem (chyba poniżej -7 st C). Jak go rozwiązałeś??. Pozdrawiam
Jeszcze jedno. Co myślicie o tym??
http://allegro.pl/it...4_bosch_vp.html
#20
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 07:55
Myślę, że mógłbyś spróbować z przyspieszeniem zapłonu (ustawienie pompy wtryskowej) - jest na forum w tym dziale.
PS
A jak świece?