Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Auto jedzie na luzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 13:51

Ja mam dokładnie te same objawy i u mnie jest to ewidentnie wina wysprzęglika

Etam. Masz stary olej w skrzyni i tyle.

Reszte chyba wystarczjaco wyjasnil kocyk.

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:47

mam to samo w espero, to wg mnie całkiem normalne i nie ma się czym przejmować

#23 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:52

Też sądzę że to normalny objaw w zimie i przy takich mrozach. U siebie nie zauważyłem by się auto toczyło pewnie dlatego że zaciągam ręczny ;)

#24 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2012 - 10:51

Ewidentny objaw niewłaściwego oleju przekładniowego. Rozgrzać porządnie i wymienić zarówno w skrzyni jak w moście. Mam u siebie DEXTRON III i o rzadnym chałasowanió i jazdah na lózie do pszodó po rannyh rozróhah nie ma mowy.

#25 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 25 grudnia 2012 - 18:21

Ewidentny objaw niewłaściwego oleju przekładniowego. Rozgrzać porządnie i wymienić zarówno w skrzyni jak w moście. Mam u siebie DEXTRON III i o rzadnym chałasowanió i jazdah na lózie do pszodó po rannyh rozróhah nie ma mowy.


:D literki żle wstawiać :p

#26 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 25 grudnia 2012 - 22:26

Moja omega też na luzie przy tych dużych mrozach jedzie do przodu. Zastanawiałem się czy to normalne ale mój ojciec ma nowy samochód który ma 8 tyś przebiegu i u niego ten sam objaw był przy max mrozach. Olej gęsty i tyle;)

#27 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 grudnia 2012 - 22:33

nic w tym dziwnego , obracający się wałek miesza olej w skrzyni a ten przekazuje energię na pozostałe wałki , jeśli koła są w powietrzu a opory ukł. napędowego małe to energia przekazywana jest dalej , efekt tym mocniejszy im gęściejszy olej w skrzyni , tak jak woda napędza koło młyna tak samo wirujący olej w skrzyni działa na koła zębate


Wałki nie mieszają oleju. Koła zębate nie kręcą się w powietrzu, olej nie przekazuje energii.
Wystarczy popatrzeć na rysunek techniczny jakiejkolwiek skrzyni biegów synchronizowanej czy bez synchronizacji. Odniesienia do młynów wodnych są nie na miejscu.

Koła zębate biegów synchronizowanych ( a omega ma również synchronizowany wsteczny) są zazębione na stałe. Są to koła skośne, stosuje się je z uwagi niższą siłę przyporu i cichobieżność w porównaniu z prostymi. Obracają się na piastach synchronizatorów, a te osadzone są na wałkach łożyskowanych w obudowie skrzyni. Olej rozprowadzany jest w ten sposób, że koła zębate wałka głównego zanurzone są w oleju i zabierając go rozprowadzają po wszystkich mechanizmach.
Opory włączania biegów mogą wynikać z:
1- zużycia elementów synchronizujących (piasta synchronizatora, pierścienie synchronizatora, koło zębate biegu)
2- oporów związanych z mechanizmem wewnętrznym włączania biegów (wałki z widełkami, przesuwki)
3- oporów związanych z przesuwaniem się piast z kołami zębatymi po wałkach głównym i zdawczym
Problemy te mogą wynikać albo z mechanicznego uszkodzenia jakiegoś elementu albo (najczęściej) ze stopniowego pogarszania się współpracy elementów. Ten najczęściej wynika z zaniedbania wymian oleju, niewłaściwego poziomu (przegrzanie i zacieranie się lub wykruszanie elementów)
Najlepiej widać to podczas zmiany oleju i sprawdzeniu korka spustowego. Jest tam magnes, często są na nim opiłki. To efekt wiary w to, że olej w skrzyni nie musi być wymieniany.
Jeśli skrzynia pracuje cicho, a problemy są z włączaniem biegów zwłaszcza I i z I na II oraz wsteczny, zawsze warto wymienić olej. Jeśli nie jest za późno przywrócimy skrzynie do życia za niewielkie pieniądze. Jeśli nie będzie satysfakcjonującej poprawy, to w naszych realiach trzeba wymienić skrzynię, bo naprawa na dobrych częściach będzie kosztowna i stąd nieopłacalna.

#28 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 grudnia 2012 - 01:15

Wałki nie mieszają oleju. Koła zębate nie kręcą się w powietrzu, olej nie przekazuje energii.


i tu wlasnie jest blad. olej, bardzo gesty olej niestety, ale przekazuje energie, stad wlasnie zaraz po puszczeniu sprzegla przy zmarznietej skrzynce nastepuje delikatny ruch auta do przodu.
delikatny bo o jezdzie nie moze byc mowy, nawet jakby skrzynka smola byla zalana,

i wszystk ojest ok, nie nalezy w takim przypadku wymieniac skrzynki, bo nawet nowa potrafi tak w mrozie zrobic.

biegi tez beda ciezko "wchodzic" zwlaszcza niskie, bo olej ma swoj udzial w synchronizacji, a raczej jej braku ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#29 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 grudnia 2012 - 16:13

i tu wlasnie jest blad.

Wiesz, jest różnica w intuicyjnym rozumieniu zjawiska i w zgodnym z prawami fizyki i mechaniki. Jeśli komuś zależy na zrozumieniu problemu intuicja nie zda się na wiele.
Naprawiłem w życiu sporo skrzyń biegów i mostów i zaręczam, że olej nie przekazuje energii mechanicznej, a jedynie cieplną, bo poza smarowaniem ma również chłodzić.
Ale to jałowy spór, pewnie każdy pozostanie przy swoim zdaniu, natomiast dla kolegi istotna jest sugestia, by wymienił olej.

#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 grudnia 2012 - 23:50

oczywiście że olej przekazuje energię mechaniczną. Tryby w skrzyni obracają się swobodnie na wałkach, a gdy olej jest zimny, film olejowy przenosi ruch obrotowy z wałków na tryby i odwrotnie. Nie są to duże siły, ale w mroźny poranek wywołują efekt opisywany w tym wątku. Po rozgrzaniu lepkość oleju zmniejsza się i efekt zanika (choć minimalnie i tak zostanie)

#31 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 grudnia 2012 - 08:29

No to mamy przełom w mechanice:), opory wewnętrzne zaprzęgnięte do przenoszenia momentu hehehehehehe

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2012 - 23:53

No to mamy przełom w mechanice:), opory wewnętrzne zaprzęgnięte do przenoszenia momentu hehehehehehe


no dobra, masz rację. Siłą która napędza auto na biegu neutralnym jest magia połączona z siłą odrzutu spalin z rury wydechowej.

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2012 - 00:40

no dobra, masz rację. Siłą która napędza auto na biegu neutralnym jest magia połączona z siłą odrzutu spalin z rury wydechowej.


no wreszcie jakaś konkluzja:mag:

#34 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 grudnia 2012 - 08:21

Czyli mamy do czynienia z turbiną olejowo gazową:)