Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nieszczelny egr


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:34

mam problem z egr problem jest taki ze jest on nieszczelny, auto pierdzi, juz raz go wymienialem i pojawil sie znow ten sam problem, znalazlem tutaj dokladnie taki sam przyklad

jak widac problem jest w samym egr, a nie z uszczelka pod nim

czy ktos mial podobny przypadek... co moze byc jego zrodlem.

#2 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:27

dziwne, ile omeg mi sie przewinelo przez rece tak jeszcze czegos takiego nie mialem... motroche gdzies masz uklad wydechowy przytkany ze rozwala egr?

#3 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 22:10

tlumiki wszystkie nowe oprocz katow moze dlatego mam problem z niepracujacymi sondami na wolnych

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 23:57

Tę nieszczelność EGR można o dziwo obspawać migomagiem. Powodem może być niedrożny układ wydechowy - czyli patrz katalizatory. Gdzieś w Poradach jest, że jak nie chodzą sondy na wolnych to może być wina zaworu zwrotnego powietrza wtórnego - tego powietrza, które wtłacza odkurzacz podczas rozgrzewania silnika, tego za chłodnicą a przed silnikiem.

#5 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 00:06

hmm odkurzacz dziala, a wiesz jak sprawdzic ten zawor?

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 00:19

Ja odkręciłem od tego łącznika lewej i prawej rurki (takiego walca) i po prostu dmuchnąłem ustami. W środku są klapki, które muszą pod lada ruchem powietrza zamknąć się natychmiastowo i szczelnie. Inaczej spaliny roztapiają węże gumowe biegnące do zaworu sterowanego podciśnieniem - też otwieranego podczas pracy odkurzacza - i o nim chyba dokładnie było mowa w poradach.

#7 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 00:27

thx sprawdze

wiec tak odkrecilem ten zaworek i jak dmuchne to powietrze lekko przepuszcza nie jest to jakas wielka ilosc ale moze tu lezy problem, a teraz pytanie czy on ma byc calkowicie szczelny czy delikatny przeciek jest akceptowany?

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 20:27

To napiszę tak: nie wiem, jaki to będzie miało wpływ na pracę sond ale będzie miało na pewno negatywny wpływ na węże gumowe biegnące do "odkurzacza" - nawet delikatny przeciek gorących spalin może upalić ten zawór sterowany podciśnieniem a na pewno po czasie węże.

#9 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 02:11

no tak ale sam zawor jest z tworzywa, wiec gorace spaliny tez mu moga zaszkodzic, idealnie szczelny to on nie jest, rozebrac tego sie nie da bo jest zanitowany od spodu.
a moze ktos ma taki zaworek i dmuchnie w niego...?:)

#10 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2009 - 08:06

może z troche innej beczki
ostatnio miałem podobny problem
rozrywało mi gumową rurke łączącą lewy z prawym kolektorem - odprowadzenie spalin do egr
powód - zatkane katy
katy wycięte = zero problemu - równierz na stacji diagnostycznej do przeglądu mieści się jeszcze w granicach tolerancji

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:25

Zawór sterowany podciśnieniowo na bank da się rozebrać. Zawór zwrotny ma od razu i szczelnie zamknąć powrót spalin do zaworu sterowanego podciśnieniowo. Z tym pękaniem gumowych rurek łączących to niestety prawda, opory spalin robią swoje.

#12 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:01

da sie go rezebrac ale tylko gore, nie dojdziesz do miejsca gdzie sa klapki bo jest z tamtej strony zanitowany

hm ten zawor z tworzywa mam wyjety natomiast tego drugiego jeszcze nie ruszalem jak go sprawdzic czy tez wystarczy w niego dmuchnac?

#13 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:03

poszukiwania w rozwiazaniu problemu wg mnie ida nie w ta strone - powod bedzie lezal gdzies w przytkanym wydechu - najprawdopodobniej katalizatorach...

#14 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:10

hm problem w tym ze nie moge ich tak sobie wyciac bo auto nie przejdzie (MOT) przegladu, a jeden kosztuje hmmm...... wiesz ile

#15 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:18

nie wiem po ile tam w Anglii sprzedaja, bynajmniej ja sprzedaje kompletny kat do wsadzenia za 300zl
ale logicznie myslac rozwala ci EGR dlatego ze spaliny nie moga swobodnie wydostac sie poprzez uklad wydechowy, wiec robi sie male cisnienie i oprocz pompowac przez wydech, spaliny probuja pompowac sie przez inne mozliwe drogi... niedlugo pewnie pojdzie ktoras uszczelka kolektora, albo co innego.
to w takim razie jesli nie chcesz wywalac pieniedzy na kata, to moze tylko wytnij obecnego (poszukiwania zawezylbym do prawego kata) i zobacz jak wyglada, jak bedzie ok to wspawac spowrotem...

#16 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:25

wspawac nie trzeba bo cala rura jest wykrecana musze sie rozejrzec za uzywka... zobaczymy co bedzie

a czy po wykreceniu mozna zaocznie jakos go zgiagnozowac?

#17 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 12:05

wspawac nie trzeba bo cala rura jest wykrecana musze sie rozejrzec za uzywka... zobaczymy co bedzie

a czy po wykreceniu mozna zaocznie jakos go zgiagnozowac?


no wlasnie wg mnie nie zdiagnozujesz jak wykrecisz, bo rura jest zaokraglona z dwoch stron, a zeby dobrze "przeswietlic" kata trzeba patrzec pod swiatlo czy jest dobry przeswit, dlatego tez napisalem zeby wyciac a potem wspawac jesli okazalby sie sprawny

#18 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 14:52

auto nie przejdzie (MOT) przegladu,


moge pomoc w sprawie MOT jak cos to pisz na priv.

#19 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2009 - 17:34

wiec tak nie jest to zawor, przyczyna niedzialajacych sond byl zaslepiony egr zapomnialem o nim....

natomiast problem z nieszczelnm egr pozostaje, jest to juz drugi w przeciagu roku i problem jest ten sam, nie sadze zeby to byly katalizatory, poniewaz czytalem na roznych forach i w V6 objaiwa sie to zsuwaniem gumowego lacznika, pozostaje mi go tylko wymienić na kolejny egr i miec nadzieje ze to w nim jest problem dodam ze oczywiście najlepiej byloby kupic nowy ale ta cena mnie odstrasza wiec skupie sie na używce, i tu mam pytanie czy z 2,6 bedzie pasowac do 2,5

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2009 - 17:42

wiec tak nie jest to zawor, przyczyna niedzialajacych sond byl zaslepiony egr zapomnialem o nim....

natomiast problem z nieszczelnm egr pozostaje, jest to juz drugi w przeciagu roku i problem jest ten sam, nie sadze zeby to byly katalizatory, poniewaz czytalem na roznych forach i w V6 objaiwa sie to zsuwaniem gumowego lacznika, pozostaje mi go tylko wymienić na kolejny egr i miec nadzieje ze to w nim jest problem dodam ze oczywiście najlepiej byloby kupic nowy ale ta cena mnie odstrasza wiec skupie sie na używce, i tu mam pytanie czy z 2,6 bedzie pasowac do 2,5


2.6 nie ma egr. jak potrzebujesz mam w 100% sprawny - 40 pln