

nieszczelny egr
#1
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 18:34
jak widac problem jest w samym egr, a nie z uszczelka pod nim
czy ktos mial podobny przypadek... co moze byc jego zrodlem.
#2
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:27
#3
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 22:10
#4
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 23:57
#5
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 00:06
#6
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 00:19
#7
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 00:27
wiec tak odkrecilem ten zaworek i jak dmuchne to powietrze lekko przepuszcza nie jest to jakas wielka ilosc ale moze tu lezy problem, a teraz pytanie czy on ma byc calkowicie szczelny czy delikatny przeciek jest akceptowany?
#8
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 20:27
#9
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 02:11
a moze ktos ma taki zaworek i dmuchnie w niego...?

#10
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 08:06
ostatnio miałem podobny problem
rozrywało mi gumową rurke łączącą lewy z prawym kolektorem - odprowadzenie spalin do egr
powód - zatkane katy
katy wycięte = zero problemu - równierz na stacji diagnostycznej do przeglądu mieści się jeszcze w granicach tolerancji
#11
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 10:25
#12
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:01
hm ten zawor z tworzywa mam wyjety natomiast tego drugiego jeszcze nie ruszalem jak go sprawdzic czy tez wystarczy w niego dmuchnac?
#13
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:03
#14
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:10
#15
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:18
ale logicznie myslac rozwala ci EGR dlatego ze spaliny nie moga swobodnie wydostac sie poprzez uklad wydechowy, wiec robi sie male cisnienie i oprocz pompowac przez wydech, spaliny probuja pompowac sie przez inne mozliwe drogi... niedlugo pewnie pojdzie ktoras uszczelka kolektora, albo co innego.
to w takim razie jesli nie chcesz wywalac pieniedzy na kata, to moze tylko wytnij obecnego (poszukiwania zawezylbym do prawego kata) i zobacz jak wyglada, jak bedzie ok to wspawac spowrotem...
#16
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:25
a czy po wykreceniu mozna zaocznie jakos go zgiagnozowac?
#17
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 12:05
wspawac nie trzeba bo cala rura jest wykrecana musze sie rozejrzec za uzywka... zobaczymy co bedzie
a czy po wykreceniu mozna zaocznie jakos go zgiagnozowac?
no wlasnie wg mnie nie zdiagnozujesz jak wykrecisz, bo rura jest zaokraglona z dwoch stron, a zeby dobrze "przeswietlic" kata trzeba patrzec pod swiatlo czy jest dobry przeswit, dlatego tez napisalem zeby wyciac a potem wspawac jesli okazalby sie sprawny
#18
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 14:52
auto nie przejdzie (MOT) przegladu,
moge pomoc w sprawie MOT jak cos to pisz na priv.
#19
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 17:34
natomiast problem z nieszczelnm egr pozostaje, jest to juz drugi w przeciagu roku i problem jest ten sam, nie sadze zeby to byly katalizatory, poniewaz czytalem na roznych forach i w V6 objaiwa sie to zsuwaniem gumowego lacznika, pozostaje mi go tylko wymienić na kolejny egr i miec nadzieje ze to w nim jest problem dodam ze oczywiście najlepiej byloby kupic nowy ale ta cena mnie odstrasza wiec skupie sie na używce, i tu mam pytanie czy z 2,6 bedzie pasowac do 2,5
#20
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 17:42
wiec tak nie jest to zawor, przyczyna niedzialajacych sond byl zaslepiony egr zapomnialem o nim....
natomiast problem z nieszczelnm egr pozostaje, jest to juz drugi w przeciagu roku i problem jest ten sam, nie sadze zeby to byly katalizatory, poniewaz czytalem na roznych forach i w V6 objaiwa sie to zsuwaniem gumowego lacznika, pozostaje mi go tylko wymienić na kolejny egr i miec nadzieje ze to w nim jest problem dodam ze oczywiście najlepiej byloby kupic nowy ale ta cena mnie odstrasza wiec skupie sie na używce, i tu mam pytanie czy z 2,6 bedzie pasowac do 2,5
2.6 nie ma egr. jak potrzebujesz mam w 100% sprawny - 40 pln