Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

P0340 czujnik położenia wałka.. znowu..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:21

Witam szanownych posiadaczy i znawców Opelków.

Z góry przepraszam że kolejny podobny temat ale mam problem ktorego nie moge sie doczytac

Mam Omsię B x20xev, 97r, przeleciałem przez garb i silnik momentalnie stanał, wyskoczył błąd P0340, czujnik położenia wałka, jak mniemam to ten zaraz za kołami wałków z góry od przodu silnika.
Postanowiłem ustawić rozrząd bo mi się przywidziało że przeszkoczył o ząbek, problem w tym, iż mam dwa różne koła na wałkach, z lewej koło nie ma żadnych opisów i jeden marker, więc ustawiłem je na marker na pokrywie u góry, prawe koło ustawiłem na exhaust na marker u góry silnika, dolne koło od wału na iglicę. Po tym zabiegu silnik jak by chciał zapalić na dwa garki ale nie daje rady.
Wydaje mi się że nadal jest rozrząd przestawiony lub czujnik poszedł się..

Tutaj sprawa jest dziwna, jak odlacze czujnik blad znika i idzie go skasować, jak czujnik podpiety to po chwili wyskakuje a opelscanner woła PRESENT :) ale te prezent jest kijowy jakos bo auta odpalic nie idzie..

Pytanie czy to tylko ten czujnik czy cos sie namerdało w silniku.. czujnik org siemensa gm 90 458 252
Bardzo proszę pomożcie mi w temacie święta idą a ja bez auta :dziura::dziura::dziura:

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2009 - 15:14

W sprawdzonych poradach jest opis wymiany rozrzadu i jest dokladnie opisane ustawienie.
Co do czujnika to zmierz jego parametry (w sprawdzonych poradach sa wartosci pomiarowe) i sprawdz kabel czy nie ma uszkodzen.
Przejrzyj takze inne tematy o CWR bo jest ich sporo i moze znajdziesz rozwiazanie swojego problemu.

#3 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 17 grudnia 2009 - 15:59

no przeglądałem już ale to nie rozwiało moich wątpliwości w przypadku dwóch rożnych kół, dlatego pytam żeby się upewnić. Czujnik już pomierzyłem i niby jest ok, lecz po podłączeniu do auta wywala błąd, jak odepne błąd idzie skasować i się nie pojawia. Dziwi mnie to, więc dlaczego tak jest a nie inaczej, reszta wygląda ok a pomimo tego nie mogę odpalić auta, jeżeli jakiś post ominałem a jest tam to opisane prosiłbym o odsyłkę do niego. zaraz uzyje jeszcze guzika szukaj :).. ponownie.

dodam tylko że iskra jest paliwo na listwie rozdz jest.. reszta elektroniki wydaje się sprawna.. aha no i oczywisc sprawdziłem przejscia z wtyczki CWR do ECU..są OK

#4 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 17 grudnia 2009 - 19:47

Wydaje mi się, że czujnik wału masz udupiony.

#5 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:02

też tak myślałem, ale czujnik wału korbowego, nie rozrządu, z tym że jest inny błąd w tym przypadku, czujnik położenia wałków mam sprawdziłem dziś w sklepie z orginałem.. pomierzyłem omomierzem na miejscu, wszystko jest OK. Poza tym bez tego czujnika powinien motor chodzic i krecic sie do 4500obr. Z czujnikiem czy bez objaw ten sam, ale jak mniemam komputer bierze sygnał z obu czujników i na tej zasadzie ustala położenie wałków rozrządu i korbowego względem siebie i w odpowiednim czasie daje iskre
Mam jeszcze jedną prawdopodobną opcję, a mianowicie klin na kole od wału mógł się sciac i zapłon może być przestawiony, tzn za wczesnie bedzie iskra jeżeli dobrze kombinuje?? jutro to sprawdzę.
Czy ma ktoś jeszcze inne pomysły?

co mogło się stać..

#6 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 grudnia 2009 - 00:43

teoria klina na wale raczej odpada, jesli by scielo klin to by narobilo balaganu w silniku

#7 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 18 grudnia 2009 - 13:55

hmm, mechanikiem nie jestem ale zawsze wszystko przy autach sam robiłem..poprzednie auto to była astra 1,6 16v, ale tam nie robiłem nic przez dwa lata az w koncu jakieś babsko zajechało mi drogę i po aucie.. wcześniej był golfik 2 z 1,6 motorkiem.. tam miałem go na częsci porozbieranego od podstaw, jednak tutaj jest wyzsza szkoła jazdy,

Powiedzcie proszę co jeszcze mogę sprawdzić i jak?

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2009 - 14:00

Kolego - uwalony masz nie CWR a Poożenia wału

źle zinterpretowałeś błąd!

to ten na dole

pewnikiem uwalony lub źle dokręcony (20Nm)



 


#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2009 - 14:11

więc ustawiłem je na marker na pokrywie u góry, prawe koło ustawiłem na exhaust na marker u góry silnika, dolne koło od wału na iglicę. Po tym zabiegu silnik jak by chciał zapalić na dwa garki ale nie daje rady.


kolego rozrządu nie ustawia się na dole na koło pasowe i igłę tylko na kole zębatym jest znak w poradach masz jak ustawić i są zdjęcia.
http://forum.omegakl...ead.php?t=24766
zjęcie 6
Jak widać koło znajdujące się pod dużym kołem wału ma nacięcie na obwodzie które należy ustawić
równo z nacięciem na metalowej obudowie rozrządu.

#10 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 20 grudnia 2009 - 18:56

dziękuję za porady, dla przyszłych pokoleń: p0340 znikł po dokładnym ustawieniu rozrządu, koniec błędów, wymieniłem filtr paliwa przeczyściłem weze sprawdzilem kompresje wtryski swiece cewke iskry cisnienie..**** kpomputer nie pokazuje zadnych bledow, wzialem w lape miernik kostke od czujnika walu a tu echo, zero oporów na 1i2 tylko przejscie na diodzie na 3 echo. czujnik lezy dzis juz na biurku po meczarniach z wydostaniem go (wspornik kompresora klimy i pompy od wspomagania - siedział tuż za nim, a kolektora wudechowego nie chcialem ruszac), zajade do sklepu i poinformuje was , ale kolega wyzej chyba strzelil w dziesiatke, z tym że wg opelscannera 335 to czujnik walu a nie 340

#11 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 20 grudnia 2009 - 20:16

dziękuję za porady, dla przyszłych pokoleń: p0340 znikł po dokładnym ustawieniu rozrządu, koniec błędów, wymieniłem filtr paliwa przeczyściłem weze sprawdzilem kompresje wtryski swiece cewke iskry cisnienie..**** kpomputer nie pokazuje zadnych bledow, wzialem w lape miernik kostke od czujnika walu a tu echo, zero oporów na 1i2 tylko przejscie na diodzie na 3 echo. czujnik lezy dzis juz na biurku po meczarniach z wydostaniem go (wspornik kompresora klimy i pompy od wspomagania - siedział tuż za nim, a kolektora wudechowego nie chcialem ruszac), zajade do sklepu i poinformuje was , ale kolega wyzej chyba strzelil w dziesiatke, z tym że wg opelscannera 335 to czujnik walu a nie 340


Miej na uwadze , że one lubią razem paść (czujnik rozrządu i wału )

#12 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 20 grudnia 2009 - 20:24

moj jest dobry, bylem w sklepie i identyko mialem nowke w rece na moim mierniku 13,4 ohm na starym i na nowym

#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 20:38

moj jest dobry, bylem w sklepie i identyko mialem nowke w rece na moim mierniku 13,4 ohm na starym i na nowym


Jak był źle ustawiony rozrząd to czujnik może jest dobry.

#14 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 23 grudnia 2009 - 09:03

Czujniki powymienianie, nadal nie pali, iskra jest pompka sie zalacza od paliwa przy kreceniu, swiece mokre po próbach, zwaliłem pokrywe i wszystko wyglada dobrze, musze jeszcze porzyczyc manometr do pomierzenia cisnienia na cylindrach zeby sie upewnic co do wartości, gnebi mnie jeszcze pytanie : czy chwile po wlaczeniu zapłonu cisnienie na listwie wtryskowej ma prawo zniknąć? wentyl powinien niezle za przeproszeniem rzygnać a on tylko pluje, jak krece rozrusznikiem cisnienie jest, na jakiej zasadzie działa regulator, jak by ktorys z wtryskow padl to by ruszyl ale kulawo.. zastanawia mnie tylko to ze odpalilem go jak zwykle od strzału pierwszego ujechalem z 300 m i stanął tak jak by mu zabraklo paliwa.. dokulalem sie na pobocze.. Macie szanowni koledzy jakies sugestie jeszcze poza zwaleniem głowicy ... ? aha wczoraj jak grzebalem zatrzasl sie jak by zapalil na dwa gary i wyskoczyl blad przeplywki ale po chwili znikł.. nastepna proba bez rur od powietrza i strzał w kolektor dolotowy, niezłe ma gardełko omsia :D
no i jest jeszcze teoria uszczelki pod głowicą bo widze że mało płynu się zrobiło, chociaż jest czysty, tak jak by poprostu gdzieś sobie popłynął na spacer, jednak wycieków nie ma.. jaka jest szansa ze zarzygał mi kata i teraz wogole nie ma gdzie spalin wypluć..chyba nikła..

aha dla pokoleń czujnika Siemensa tego na wale zmierzyć miernikiem nie idzie.. jest tylko przejscie na diodzie na 1 i 2 nodze, zasilanie mam na 1 i 2 12v na 3 nic - na wtyczce od ECU wzgledem masy, wykrecic przejechac mu po glowce kluczem i słuchac czy pompka paliwowa sie zalaczy, jak tak to jest good. MI komp juz bledow nie pokazuje.. a nadal nie pali.

#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2009 - 22:44

Czujniki powymienianie, nadal nie pali, iskra jest pompka sie zalacza od paliwa przy kreceniu, swiece mokre po próbach, zwaliłem pokrywe i wszystko wyglada dobrze, musze jeszcze porzyczyc manometr do pomierzenia cisnienia na cylindrach zeby sie upewnic co do wartości, gnebi mnie jeszcze pytanie : czy chwile po wlaczeniu zapłonu cisnienie na listwie wtryskowej ma prawo zniknąć? wentyl powinien niezle za przeproszeniem rzygnać a on tylko pluje, jak krece rozrusznikiem cisnienie jest, na jakiej zasadzie działa regulator, jak by ktorys z wtryskow padl to by ruszyl ale kulawo.. zastanawia mnie tylko to ze odpalilem go jak zwykle od strzału pierwszego ujechalem z 300 m i stanął tak jak by mu zabraklo paliwa.. dokulalem sie na pobocze..


Kolego ciśnienie na listwie paliwowej to 0.3MPa według książki, ale pisałeś, że wymieniałeś filtr paliwa, może jest tam jakaś nieszczelność lub nie napompował odpowiednio jeszcze układu paliwem. może warto sprawdzić jeszcze cały układ paliwowy.

#16 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 28 grudnia 2009 - 15:57

witam , posprawdzałem wszystko jeszcze raz, okazało się że wszystko jest idealnie oprócz... cisnienia sprężania na 1...2...i 4.. cylindrze uciekło gdzieś, niedługo autopsja, czy macie jakies teorie co mogło pojsc? uszczelka na pewno ale nie zgadzalo by mi sie to ze na 3 cisnienie jest.. jechal i stanal tak nagle chyba nie padaja wszystkie pierscienie albo zawory????

#17 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 28 grudnia 2009 - 16:55

Głowica w górę.

#18 OFFLINE   k.marcin

k.marcin

    llll

  • 21 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: linie wilkp lwowek

Napisany 18 stycznia 2010 - 15:24

Wracam do tematu, być może powinienem zmienić temat na pogięte zawory...

Głowica leży na stole, wypiąłem ssące, wszystkie krzywe, niektore minimalnie tak że po obróceniu i 180stopni dopiero widać minimalny prześwit ale jednak.. cisnienie razy było raz nie z tego właśnie powodu, jeden perfidnie schowac sie nie chciał bo łeb w drugą strone wykręcił hehe, dalej polowa popychaczy udupionych - przez to klekotał jak stary diesel - to wina tego że walnałem w miske olejowa latem i pojezdzilem jeszcze pare kilometrów, prawdopodobnie się zatarły, pozatym jeden czy dwa kanały olejowe zasyfiałe w głowicy jakimś.. nagarem? nie potrafie sprecyzować co to za świństwo. Popychacze INA to vhyba nie jest orginał?

Mam do was pytanko, a własciwie kilka
1. da się odratować popychacze w x20xev? prawdopodobnie zatarte albo syfu naszło, nie mam opcji na rozebranie ich. a fundusze okrojone 27zl/szt na alle...drogo mnie nie uszczęśliwia
2. Zawory wydechowe wyglądają ślicznie w miarę (czytaj nie sa nadpalone, autko nigdy gazu nie widziało) po oczyszczeniu z nagaru (sonada padnieta i chyba tu przyczyna bo za bogata mieszanke wali i źre jak smok po 13l/100 przy spokojnej jezdzie..) Czy powinienem je ruszać oczyscic z nagaru pod spodem i wymienic uszczelniacze na zaworach, czy to nie jest konieczne, uszczelniacze jakoś sparchniałe nie są bo UPG byla tu robiona z dwa lata temu i wymieniane zawory ssące z tego co widze - poprzedni wlasciciel mowil też ze pasek pękł... jakis mechanior go miał) ale jaki olej lał to nie pamiętam, mogł być minerał czasem a ja wlałem polsyntetyk - powinienem się martwić o simeringi na dole i inne gumy w motorze? Czytałem forum i nie mam jednoznacznej odpowiedzi jedni tak drudzy tak a mi chodzi o opinię kogoś kto zna to z autopsji..

Na co powinienem zwrócic uwagę ewentualnie jeszcze? (z zawodu jestem elektronikiem :)

Aha.. no własnie wszystkie usterki z czujnikami i innymi pierdołami mam za sobą.

jeszcze fotka zaworów.. i innych pierdołków
http://www.fotosik.p...ce100115cf.html

http://www.fotosik.p...bbb6b7b9fc.html

http://www.fotosik.p...d9c2df6c17.html

http://www.fotosik.p...d9c2df6c17.html

http://www.fotosik.p...b49d0de5f0.html

#19 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2013 - 13:27

Witam.Wywaliło mi dzisiaj błąd p0340 po odpaleniu auta.jak go skasuje to zaraz wraca.prosze o podpowiedz czy to padł wału czy wałków.dodam ze wkreca sie tylko do 4500 obr. omega 2.0 16v

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 października 2013 - 18:46

wałek rozrzadu