Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprężarka klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 grudnia 2009 - 21:38

Silnik 2.2 DTI, klimatronik 2 strefowy...
właśnie przed godziną z kumplem odpaliłem auto i zauważył on /co juz wczesniej w sumie tez widziałem/, że koło pasowe sprężarki klimatyzacji podczas pracy ledwo co się obraca, bez wzgledu czy klima jest wlaczona czy nie....
Wszystkie pozostałe koła z pasem wielorowkowym zapierdzielają, a te od klimy ledwo co się kręci, czasami idzie małymi skokami /obserwuję ruch śrub z przodu koła - chyba one powinny zapierdzielać tak szybko jak inne koła np. od pompy wody itp. ?/ ale to jest tak, że jeden pełen obrót na ok 8-10 sek.
Czyżbym miał zatartą sprężarkę klimy?
brak środka chłodzącego?
sprężarka tak ma?
jak dalej postepować? rwać chłodnice i wyjmować sprężarkę /nowa, zamiennik czy uzywka?/ czy narazie dalej jezdzić?
Dodatkowo auto na 1-2-3 biegu szarpie jak odpuszcze gaz i lekko dodam ponownie /dokladnie to niereaguje na nacisniecie pedalu gazu, dopiero po chwili wskakuje na obroty.../
szarpanie moze byc spowodowane obciazeniem sprezarki? pasek nie jest przypalony, w sumie to ok 1miesiąc przed uwaleniem auta go wymieniałem...tj. ok sierpnia, a wrzesien-listopad auto stalo nie ruszane.

#2 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 grudnia 2009 - 21:46

jeśli koło sprężarki Ci się nie obraca jak reszta - to pasek Ci się musi na tym kole ślizgać.
ściągnij pasek i zobacz czy dasz radę obrócić tym kołem.
jeśli pasek się ślizga po kole to kiedyś może złapać przyczepnosć i sie zerwać.
a może po prostu napinacz nie działa?
ilość czynnika nie ma tu nic do rzeczy.

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 grudnia 2009 - 21:55

spróbuj przy zgaszonym silniku zakręcić kołem sprężarki (tymi śrubami)
Powinno się obracać z lekkim oporem
Możliwe, że po prostu sprzęgło nie odpuszcza i sprężarka lekko się kręci. Sprawdź, czy po rozgrzaniu silnika i kabiny sytuacja się zmienia.

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:08

wlasnie po odpaleniu auta to musi ciezko chodzic bo kreci sie ledwo co... chyba pasek musi sie po niej slizgac...

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:57

spróbuj zakręcić ręką tak jak pisałem, zatarta sprężarka zerwie pasek lub go spali

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 11:53

Wygląda to na sprzęgło sprężarki.
Nie trzeba zaraz całej sprężarki wymieniać. Proponuję nie zwlekać z naprawą.
Ogólnie sprężarki się regeneruje lub drugą zrobioną kupić - wygląda jak nowa.

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:42

czy rozumiem ze miedzy tą częścią z śrubami /przodem koła/ a powierzchnią po której slizga sie pasek to jest sprzęgło?
powierzchnia z tymi rowkami w kole moze poruszac sie niezależnie od "czoła" koła sprężarki ze śrubami?

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:54

czy rozumiem ze miedzy tą częścią z śrubami /przodem koła/ a powierzchnią po której slizga sie pasek to jest sprzęgło?
powierzchnia z tymi rowkami w kole moze poruszac sie niezależnie od "czoła" koła sprężarki ze śrubami?


jeżeli pasek napędzający nie ślizga się po kole to jaka może być inna przyczyna?
jak klimę włączysz to jest bez zmian, słychać jakiś hałas/dźwięki z okolic sprężarki, szczególnie zaraz po wyłączeniu klimatyzacji?
przykładowy schemat - foto

edit:
a tak na szybko i tanio kup po prostu używkę od sprawdzonego sprzedawcy - jeżeli będzie potrzeba wymiany.

link wymiany łożyska
http://forum.vw-pass...ead.php?t=29894
i


#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 grudnia 2009 - 15:57

po wlaczeniu klimy czuc obciazenie na silniku. natomiast nie slychac zadnego piszczenia, swądu palonego paska - nic.
To twoje 3 zdjecie sporo wyjasnia.
Ten dekielek ze srubami jednak jest "osobno" niż część z wyżłobieniami na pasek i dlatego tak leniwie sie obraca...
Wiec moze nie mam zatartej sprezarki....
Przerazilo mnie ze wlasnie ten "dekielek" chodzi o niebo wolniej od pozostałych elementów napedzanych przez pasek.
CHyba wsio jest OK w takim razie?
PS. Dzieki za fotki i fajny schemacik

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:11

ta czołowa część sprężarki jest połączona z mechanizmem sprężarki. Jeśli ta część kręci się w miarę lekko, to znaczy że sprężarka jest ok (nie jest zatarta)
Po podaniu napięcia na cewkę sprzęgła elektromagnes dociska tarczę do koła pasowego i w ten sposób napęd z paska przekazywany jest na sprężarkę.

#11 OFFLINE   cicior112

cicior112
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2010

Napisany 27 marca 2010 - 18:50

ta czołowa część sprężarki jest połączona z mechanizmem sprężarki. Jeśli ta część kręci się w miarę lekko, to znaczy że sprężarka jest ok (nie jest zatarta)
Po podaniu napięcia na cewkę sprzęgła elektromagnes dociska tarczę do koła pasowego i w ten sposób napęd z paska przekazywany jest na sprężarkę.


Witam!!
Sorki za podłączenie sie do tematu! Czyli zgodnie z wypowiedzią jeśli włączy się klimatyzacje to ta cześć przednia powinna się kręcić tak szybko jak ta część z rowkami reasumując jeśli po włączeniu Klimy tak się nie dzieje czyli ten dekielek stoi w miejscu znaczy to ze sprzęgło się nie włącza tak?

#12 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 marca 2010 - 18:53

dokłądnie :)

#13 OFFLINE   cicior112

cicior112
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2010

Napisany 27 marca 2010 - 18:57

dokłądnie :)


czyli wymiana sprzegla?

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 marca 2010 - 19:03

najpierw sprawdź czy do wtyczki dochodzi prąd. Jeśli dochodzi a sprzęgło nie łapie - albo cewka spalona i należy ją wymienić, albo (co w omedze się chyba nie zdarza, za to np. w fordach często) zbyt duża szczelina sprzęgła

#15 OFFLINE   cicior112

cicior112
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2010

Napisany 27 marca 2010 - 19:04

najpierw sprawdź czy do wtyczki dochodzi prąd. Jeśli dochodzi a sprzęgło nie łapie - albo cewka spalona i należy ją wymienić, albo (co w omedze się chyba nie zdarza, za to np. w fordach często) zbyt duża szczelina sprzęgła


dzieki sprawdze jutro,



A wiec zgodnie z wczorajsza wypowiedzią sprawdziłem co i jak. Wiec po 1 prąd nie dochodzi do sprężarki na wtyczce, 2 zwarte styki w przekaźniku na sztywno 30 i 87 brak napięcia na wtyczce, wentylatory się włączają, po 3 na climatroniku pokazują się osławione i opisane na tym forum dwie „- -„. I tu się nasuwa taka dygresja (po nie przespanej nocy i przeczytaniu wszystkich postów związanych z klimatyzacja na tym forum) czy jeśli jest za mało czynnika to nawet zwarte te piny nie dadzą napięcia na sprężarkę wszak jest ona zabezpieczona czujnikiem stanu czynnika(dodam iż było to sprawdzane za pomocą gwoździa)

#16 OFFLINE   zimbabwe1872

zimbabwe1872
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-02-2010

Napisany 02 maja 2010 - 08:37

Witam. Koledzy, ja mam pytanie odnośnie sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Mianowicie jak powinno wyglądać koło pasowe od wewnątrz? Jest tam taka okrągła jakby wkładka cierna wklejona. W moim aucie jest ona starta na równo z metalowym kołem. To sprzęgło dostało strasznej temperatury podczas pracy. Takiej, że stopiła się trochę guma od tarczy sprzęgłowej i szlak trafił cewke. Łożysko jest dobre, ciche i ładnie chodzi więc to nie ono jest przyczyną. Zostaje tylko to tarcie tarczy o tarczę, ale już sam nie wiem. Sorry, że tak długo.

#17 OFFLINE   ramzes71

ramzes71

    Zbanowany

  • 33 postów
  • Dołączył: 10-10-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 maja 2010 - 21:44

najpierw sprawdź czy do wtyczki dochodzi prąd. Jeśli dochodzi a sprzęgło nie łapie - albo cewka spalona i należy ją wymienić, albo (co w omedze się chyba nie zdarza, za to np. w fordach często) zbyt duża szczelina sprzęgła


Mam pytanie co może powodować że nie załącza się klima . wyłączę eko i nie działa sprężarka się nie załącza bezpieczniki dobre na kompie nic nie wyświetla żadnych błędów ale nie działa ? może być to przez za niski stan czynnika w układzie ?

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2010 - 22:10

może być to przez za niski stan
czynnika w układzie

Jak najbardziej.

#19 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2010 - 09:32

Witam. Koledzy, ja mam pytanie odnośnie sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Mianowicie jak powinno wyglądać koło pasowe od wewnątrz? Jest tam taka okrągła jakby wkładka cierna wklejona. W moim aucie jest ona starta na równo z metalowym kołem. To sprzęgło dostało strasznej temperatury podczas pracy. Takiej, że stopiła się trochę guma od tarczy sprzęgłowej i szlak trafił cewke. Łożysko jest dobre, ciche i ładnie chodzi więc to nie ono jest przyczyną. Zostaje tylko to tarcie tarczy o tarczę, ale już sam nie wiem. Sorry, że tak długo.


Też tak miałem kolego. Nie wiem dokładnie czemu się tak stało, ale po włączeniu klimy usłyszałem pisk i już było po cewce, przypuszczam że to wina sprzęgła, które po prostu zakończyło swój żywot i dostało poślizgu wytwarzając temperaturę. Jeśli ta wkładka cierna jest na równo to ok, ale jeśli jest tak jak mówisz że sprzęgło się zagotowało to pewnie i ona się wykruszy. Ja przetoczyłem koło pasowe żeby nie było rowka (w zamienniku nie ma tej części ciernej i też działa) i lekko zeszlifowałem podstawę sprzęgła żeby zniwelować różnicę. Sprzęgło musisz dać nowe, cewkę też i powinno się także wymienić uszczelnienie czołowe sprężarki bo pod wpływem temperatury mogło stracić swoje właściwości.
Ja robiłem to dwa lata temu i jest póki co ok.

Mam pytanie co może powodować że nie załącza się klima . wyłączę eko i nie działa sprężarka się nie załącza bezpieczniki dobre na kompie nic nie wyświetla żadnych błędów ale nie działa ? może być to przez za niski stan czynnika w układzie ?


Podłącz sprężarkę na krótko to się dowiesz czy cewka i sprzęgło są ok

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#20 OFFLINE   zimbabwe1872

zimbabwe1872
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-02-2010

Napisany 03 maja 2010 - 10:29

Dzięki tc82. To co napisałeś dużo mi wyjaśnia. Właśnie jestem w fazie negocjacji z różnymi osobami z Aledrogo. Nikt nie chce sprzedać samego sprzęgła, tj. cewki, koła pasowego i tarczy z gumą, więc chyba muszę kupić cała sprężarkę i ... przeszczep części. Moja sprężarka sama w sobie wygląda super. Nic z niej nie cieknie, więc nie będę kombinował z uszczelnianiem jej. Poprostu nie chcę jej rozszczelniać (chodzi o czynnik). No chyba, że mogę odkręcić od niej tą część od strony koła pasowego i czynnik nie ucieknie...?

Acha. Ja to wszystko robię oczywiście "na aucie" = ciągle mam czynnik ;)