

Xenon czy soczewka?
#1
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2007 - 18:27
Jak w temacie Xenon czy Soczewka?
Jak można to prosto rozpoznać?
Dzięki z góru za odp.
#2
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2007 - 18:52
Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac
#3
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2007 - 19:04
Czyli niema możliwości rozpoznania soczewek o d xenonów z zewnątrz???
Wiem że napewno muszą mieć spryskiwacze.
#4
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2007 - 19:09
Jak przerabiane to nie muszą,lampy xenonowe świecą mocniej jasnym pięknym światłem i rozjaśniają się po odpaleniu(rozgrzewają się żarniki) a soczewki świecą słabiejWiem że napewno muszą mieć spryskiwacze.
#5
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2007 - 19:49
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 00:16
I jeszcze jedno pytanie, bo jeśli o xenony chodzi, to jestem kompletnie zielony...
Mam najzwyklejsze lampy w samochodzie więc spryskiwacze to najdziwniejsze marzenie jak dla mnie. Czy do xenonów muszą być? A jeśli nie będzie to czym to skutkuje?

Z góry dzięki za odpowiedź. W przyszłym tygodniu będę chciał je nabyć. A cena kusi. Miałem robić silnik ale facet zaproponował mi lampki za 1100zł (kompletne), więc chyba warto...
#7
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 12:41

#8
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 13:08
#9
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 17:20
#10
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 18:12
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 18:27



#13
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 20:58
#14
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:13
Spryskiwacz reflektorow przy xenonach jest potrzebny nie tylko do przegladu i policji.Nawet niewiele zabrudzony reflektor xenonowy swieci gorzej od soczewki (jest rozproszone swiatlo)a przy tym strasznie oslepia innch kierowcow.Dlatego jest wymagane samoczyszczenie tych lamp
Ja to tak szczerze zastanawiam się czy to jest prawda czy tylko bajerek który ktoś próbuje w jakiś sposób wytłumaczyć?
Bo tak :
Jeżdżę na Xenonach bez spryskiwaczy nie zauważyłem pogorszenia świecenia przy zakurzonych światłach (a już to patrzyłem ) z oślepieniem nic o tym nie wiem bo nikt mi długimi jeszcze nie sygnalizował.
Przegląd już pisałem kiedyś moja omega przeszła już drugi z koleji
Tym spryskiwaniem to można sobie wyczyścić chyba tylko w wyobraźni . Szybę jak spryskam to strasznie bez wycieraczki wyczyszczę :mrgreen: , a jeszcze spływający płyn na pewno wpłynie bardziej pozytywnie.
Jeżeli jest taki wymóg to ja nie mam zamiaru dyskutować ale reflektory to ja przemyje najlepiej na stacji benzynowej dużą ilością wody i zbiorę resztę syfu gumą
#15
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:20
http://www.opelomega...topic.php?t=332
Zycze milej lektury.

#16
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:31
A świecenia na ścianie nie sprawdzę bo są wymontowane z rozbitego samochodu...
A jeśli o silnik pytacie... Uszczelniacze zaworowe.... -> jakieś 600-700zł pójdzie.
Czytając coraz bardziej zaczynam się zniechęcać do tych lamp....
#17
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:41
Wprawdzie zapozyczone z innego forum , ale bardzo ciekawe opisy, dokladnie pokazuja roznice miedzy oryginalnym xenonem a przerabiana lampa soczewkowa razem z zestawami np. z allegro.
http://www.omegaklub...hread.php?t=265
Zycze milej lektury.
nie działa
#18
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:55

Wpiszcie dokladnie ten adres co podaje nizej tylko oczywiscie bez odstepow :
[edit Piterek: nie zamieszczamy linków do tego forum, administrator tamtego forum, nie życzy sobie, żeby jakiekolwiek materiały od niego pojawialy sie u nas] -oczywiscie bez przerw
:komp:
#19
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:06
Mozna rozpoznac xenony podjezdzajac pod jaks sciane najlepiej jak jest juz troche ciemniej. Xenony beda swiecac robily nascianie idealnie prosta linie, a soczewki beda swiecic jak zwykle lampy czyli beda widoczne roznice wysokosci i kata miedzy jedna a druga lampa.
nie prawda kolego
Każda lampa czy xenon czy soczewka będzie robić klin pod kątem ok 15st. na prawo od auta, chodzi o doświetlenie pobocza
To co opisujesz czyli przy ścianie prosta pozioma linia, to nic innego jak lampa z anglika przestwiona na przysłonie na tzn. kontynentalny, czyli jak anglik jedzie na kontynent, to wtedy przestawia lampy na płasko aby nie oślepiały. Wiem, bo mam w domu kilka lamp od omegi, i angliki, i kontyn.
Ksenon można rozróżnić na dwa sposoby ( z zewnatrz). Szkło jest ryflowane tak do ok 2/5 wysokości od dołu. Prócz tego na szkle pisze D2S (rodzaj żarówki), oraz na puszce (od góry) na białej naklejce napisane jest jaki to rodzaj lampy. Xenon sa takie:
FA- tylko prawostronny
FB-regulowany
LE-tylko omega C
#20
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:10
Mozna rozpoznac xenony podjezdzajac pod jaks sciane najlepiej jak jest juz troche ciemniej. Xenony beda swiecac robily nascianie idealnie prosta linie, a soczewki beda swiecic jak zwykle lampy czyli beda widoczne roznice wysokosci i kata miedzy jedna a druga lampa.
nie prawda kolego
Każda lampa czy xenon czy soczewka będzie robić klin pod kątem ok 15st. na prawo od auta, chodzi o doświetlenie pobocza
To co opisujesz czyli przy ścianie prosta pozioma linia, to nic innego jak lampa z anglika przestwiona na przysłonie na tzn. kontynentalny, czyli jak anglik jedzie na kontynent, to wtedy przestawia lampy na płasko aby nie oślepiały. Wiem, bo mam w domu kilka lamp od omegi, i angliki, i kontyn.
Ksenon można rozróżnić na dwa sposoby ( z zewnatrz). Szkło jest ryflowane tak do ok 2/5 wysokości od dołu. Prócz tego na szkle pisze D2S (rodzaj żarówki), oraz na puszce (od góry) na białej naklejce napisane jest jaki to rodzaj lampy. Xenon sa takie:
FA- tylko prawostronny
FB-regulowany
LE-tylko omega C
Niestety nie zgodze sie z toba moze nie jest to idealnie prosta linia (delikatny klin moze jest, ale nie ma go co porownywac do standardowych lamp bo roznica jest ogromna )
Na fotkach nizej widac ta roznice. Moje auto bylo kupione w polskim salonie i napewno lampy tez sa orygianlne i nic nie bylo robione.
fotka xenona :
http://faqlight.carp...eam-pattern.jpg
fotka zwyklego reflektora :
http://faqlight.carp...ca-ece-beam.jpg
MOze mnie zle zrozumiales!

