Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Xenon czy soczewka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nowy

nowy
  • 24 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 13 lutego 2007 - 18:27

Witam. Temat może się okazać błachy ale jak ktoś już na forum zwrócił mi uwagę, że pytać można o wszystko , to ja mam jedno pytanie

Jak w temacie Xenon czy Soczewka?
Jak można to prosto rozpoznać?
Dzięki z góru za odp.


www.tolcia.fotosik.pl

#2 OFFLINE   scorpion110

scorpion110
  • 99 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: KOŃSKIE

Napisany 13 lutego 2007 - 18:52

Najprosciej bedzie Ci zerknac od tyłu lampy na oprawe zarówek - w prostym tlumaczeniu przy soczewce oprawka jest z taka metalowa sprezynka, natomiast w xenonie zarowka osadzona jest w plastikowym czarnym gniezdzie.
[center:b46e1d946c]http://img362.images...rpion110gv6.jpg[/center:b46e1d946c]

Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac

#3 OFFLINE   nowy

nowy
  • 24 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 13 lutego 2007 - 19:04

Dzięki za odp.
Czyli niema możliwości rozpoznania soczewek o d xenonów z zewnątrz???
Wiem że napewno muszą mieć spryskiwacze.
www.tolcia.fotosik.pl

#4 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2007 - 19:09

Wiem że napewno muszą mieć spryskiwacze.

Jak przerabiane to nie muszą,lampy xenonowe świecą mocniej jasnym pięknym światłem i rozjaśniają się po odpaleniu(rozgrzewają się żarniki) a soczewki świecą słabiej

#5 OFFLINE   nowy

nowy
  • 24 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 13 lutego 2007 - 19:49

Dzięki "sebajary" za słuszną podpowiedź. Bo to chyba idzie zauważyć przy włączeniu świateł czy to się rozpala czy świeci jak zwykła żarówka. A co do przerobionych na xenony a bez spryskiwaczy, to ja bym takich nie chciał bo z tego co czytam to jeszcze gorzej świecą, a i do przeglądu technicznego to trzeba z dowodem tylko jechać bo jakby djagnosta to zobaczył to sądze by podziękował.
www.tolcia.fotosik.pl

#6 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 15 marca 2007 - 00:16

A więc ja się dołączę do tematu.Mam możliwość tanio, a może nawet bardzo tanio nabycia kompletu xenonów. Oglądałem sporo zdjęć w internecie soczewek i xenonów i ni w ząb nie idzie mi odróżnienie jednych od drugich... Czy po czymś jeszcze oprócz osadzenia żarówki można je rozróżnić?

I jeszcze jedno pytanie, bo jeśli o xenony chodzi, to jestem kompletnie zielony...
Mam najzwyklejsze lampy w samochodzie więc spryskiwacze to najdziwniejsze marzenie jak dla mnie. Czy do xenonów muszą być? A jeśli nie będzie to czym to skutkuje? :?:

Z góry dzięki za odpowiedź. W przyszłym tygodniu będę chciał je nabyć. A cena kusi. Miałem robić silnik ale facet zaproponował mi lampki za 1100zł (kompletne), więc chyba warto...

#7 OFFLINE   pawel om2.0

pawel om2.0
  • 172 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Wie(L)kie Księstwo Warszawskie

Napisany 15 marca 2007 - 12:41

ale kompletne lampy z przetwornicami,zarnikami itd czy same lampy(jakiej firmy te lampy!)? lampy,lampami ale czemu miales robic silnik bo to moze okazac sie wazniejsze niz lampy.... :cry:

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 13:08

Mozna rozpoznac xenony podjezdzajac pod jaks sciane najlepiej jak jest juz troche ciemniej. Xenony beda swiecac robily nascianie idealnie prosta linie, a soczewki beda swiecic jak zwykle lampy czyli beda widoczne roznice wysokosci i kata miedzy jedna a druga lampa.

#9 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 marca 2007 - 17:20

no oprócz tej prostej lini na ścianie którą powoduje przesłona to według mnie wystarczy popatrzeć na światło jakie daje ksenon i już wszystko jasne,żadna żarówka pseudoksenonowa w zwykłej soczewce nie będzie świecić tak jak prawdziwy ksenon

#10 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 18:12

W Xenonach musza byc spryski swiatel i automatyczne poziomowanie. Innaczej d*pa blada na przegladzie :razz:

#11 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 18:13

Przynajmniej w Hiszpanii

#12 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 15 marca 2007 - 18:27

ja xenon kupilem za 900zl :) wiec czy te 1100 takie atrakcyjne? moze warto zostawic na silnik ? poza tym na allegro kompletu (zarniki + przetwornice + kable [wszystko nowe]) chodza po 500zl... do tego bierzesz dwie lampy soczewkowe lub pod xenon ktore idzie tanio kupic i zmontujesz nowy zestaw za mniej niz 1100 zl :) warto to przemyslec :)
CARPE DIEM

#13 OFFLINE   georg

georg
  • 43 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ski

Napisany 15 marca 2007 - 20:58

Spryskiwacz reflektorow przy xenonach jest potrzebny nie tylko do przegladu i policji.Nawet niewiele zabrudzony reflektor xenonowy swieci gorzej od soczewki (jest rozproszone swiatlo)a przy tym strasznie oslepia innch kierowcow.Dlatego jest wymagane samoczyszczenie tych lamp :diable:
georg

#14 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:13

Spryskiwacz reflektorow przy xenonach jest potrzebny nie tylko do przegladu i policji.Nawet niewiele zabrudzony reflektor xenonowy swieci gorzej od soczewki (jest rozproszone swiatlo)a przy tym strasznie oslepia innch kierowcow.Dlatego jest wymagane samoczyszczenie tych lamp


Ja to tak szczerze zastanawiam się czy to jest prawda czy tylko bajerek który ktoś próbuje w jakiś sposób wytłumaczyć?

Bo tak :

Jeżdżę na Xenonach bez spryskiwaczy nie zauważyłem pogorszenia świecenia przy zakurzonych światłach (a już to patrzyłem ) z oślepieniem nic o tym nie wiem bo nikt mi długimi jeszcze nie sygnalizował.

Przegląd już pisałem kiedyś moja omega przeszła już drugi z koleji

Tym spryskiwaniem to można sobie wyczyścić chyba tylko w wyobraźni . Szybę jak spryskam to strasznie bez wycieraczki wyczyszczę :mrgreen: , a jeszcze spływający płyn na pewno wpłynie bardziej pozytywnie.

Jeżeli jest taki wymóg to ja nie mam zamiaru dyskutować ale reflektory to ja przemyje najlepiej na stacji benzynowej dużą ilością wody i zbiorę resztę syfu gumą

 


#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:20

Wprawdzie zapozyczone z innego forum :mrgreen: , ale bardzo ciekawe opisy, dokladnie pokazuja roznice miedzy oryginalnym xenonem a przerabiana lampa soczewkowa razem z zestawami np. z allegro.

http://www.opelomega...topic.php?t=332

Zycze milej lektury. :peace:

#16 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 15 marca 2007 - 21:31

Kompletne lampy z przetwornicami, silniczkami, żarówkami itd...
A świecenia na ścianie nie sprawdzę bo są wymontowane z rozbitego samochodu...

A jeśli o silnik pytacie... Uszczelniacze zaworowe.... -> jakieś 600-700zł pójdzie.

Czytając coraz bardziej zaczynam się zniechęcać do tych lamp....

#17 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 15 marca 2007 - 21:41

lendio napisał
Wprawdzie zapozyczone z innego forum , ale bardzo ciekawe opisy, dokladnie pokazuja roznice miedzy oryginalnym xenonem a przerabiana lampa soczewkowa razem z zestawami np. z allegro.

http://www.omegaklub...hread.php?t=265

Zycze milej lektury.
nie działa

#18 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:55

Cos zle skopiowalem tamten link, ten teraz powinien byc OK!!!
Wpiszcie dokladnie ten adres co podaje nizej tylko oczywiscie bez odstepow :

[edit Piterek: nie zamieszczamy linków do tego forum, administrator tamtego forum, nie życzy sobie, żeby jakiekolwiek materiały od niego pojawialy sie u nas] -oczywiscie bez przerw

:komp:

#19 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 marca 2007 - 22:06

Mozna rozpoznac xenony podjezdzajac pod jaks sciane najlepiej jak jest juz troche ciemniej. Xenony beda swiecac robily nascianie idealnie prosta linie, a soczewki beda swiecic jak zwykle lampy czyli beda widoczne roznice wysokosci i kata miedzy jedna a druga lampa.


nie prawda kolego
Każda lampa czy xenon czy soczewka będzie robić klin pod kątem ok 15st. na prawo od auta, chodzi o doświetlenie pobocza
To co opisujesz czyli przy ścianie prosta pozioma linia, to nic innego jak lampa z anglika przestwiona na przysłonie na tzn. kontynentalny, czyli jak anglik jedzie na kontynent, to wtedy przestawia lampy na płasko aby nie oślepiały. Wiem, bo mam w domu kilka lamp od omegi, i angliki, i kontyn.

Ksenon można rozróżnić na dwa sposoby ( z zewnatrz). Szkło jest ryflowane tak do ok 2/5 wysokości od dołu. Prócz tego na szkle pisze D2S (rodzaj żarówki), oraz na puszce (od góry) na białej naklejce napisane jest jaki to rodzaj lampy. Xenon sa takie:
FA- tylko prawostronny
FB-regulowany
LE-tylko omega C

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 22:10

Mozna rozpoznac xenony podjezdzajac pod jaks sciane najlepiej jak jest juz troche ciemniej. Xenony beda swiecac robily nascianie idealnie prosta linie, a soczewki beda swiecic jak zwykle lampy czyli beda widoczne roznice wysokosci i kata miedzy jedna a druga lampa.


nie prawda kolego
Każda lampa czy xenon czy soczewka będzie robić klin pod kątem ok 15st. na prawo od auta, chodzi o doświetlenie pobocza
To co opisujesz czyli przy ścianie prosta pozioma linia, to nic innego jak lampa z anglika przestwiona na przysłonie na tzn. kontynentalny, czyli jak anglik jedzie na kontynent, to wtedy przestawia lampy na płasko aby nie oślepiały. Wiem, bo mam w domu kilka lamp od omegi, i angliki, i kontyn.

Ksenon można rozróżnić na dwa sposoby ( z zewnatrz). Szkło jest ryflowane tak do ok 2/5 wysokości od dołu. Prócz tego na szkle pisze D2S (rodzaj żarówki), oraz na puszce (od góry) na białej naklejce napisane jest jaki to rodzaj lampy. Xenon sa takie:
FA- tylko prawostronny
FB-regulowany
LE-tylko omega C


Niestety nie zgodze sie z toba moze nie jest to idealnie prosta linia (delikatny klin moze jest, ale nie ma go co porownywac do standardowych lamp bo roznica jest ogromna )
Na fotkach nizej widac ta roznice. Moje auto bylo kupione w polskim salonie i napewno lampy tez sa orygianlne i nic nie bylo robione.

fotka xenona :
http://faqlight.carp...eam-pattern.jpg

fotka zwyklego reflektora :
http://faqlight.carp...ca-ece-beam.jpg

MOze mnie zle zrozumiales!!! Mi chodzilo stajesz 2-3 metry od sciany i wtedy jest prawie linia prosta, moze stajac z 10 metrow od sciany jest tak mowisz-- nie sprawdzalem tego!!!!