Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny problem z ogrzewaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Adzioll

Adzioll
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:18

Jako że nadają ********* mrozy postanowiłem wziąć się za ogrzewanie po raz już nie wiem który;) Rozebrałem schowek dostałem się do węży nagrzewnicy ten wyżej jest bardzo gorący ten niżej też ale jakby nieco mniej czyli nagrzewnica chyba drożna jest?? więc chyba to nie jej wina? co i jak moge teraz dalej sprawdzać?? dodam że ustawiam ogrzewanie na HI i leci lekko ciepłe powietrze ale tylko na niskich biegach wentylatora max na 3 ale nie na tyle zeby ogrzać auto;/ na 9 biegu to już całkiem zimne powietrze;/ Gdy ustawie na LO to już lodowate leci więc chyba to sterowanie działa i nie mam pomysłów za co sie teraz zabrać;/ doradźcie coś

#2 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:28

więc chyba to nie jej wina? co i jak moge teraz dalej sprawdzać??


wydaje mi się że na forum ostatnio był podobny problem a ogólnie nie jeden z climatronikiem i jego sterowaniem.

ps.
chyba
zdążyłem przed zamknięciem tematu.:D

#3 OFFLINE   Adzioll

Adzioll
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:40

w climatronicu nie mam żadnych błędów

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 12:04

w climatronicu nie mam żadnych błędów


resecik pomógł czy coś innego?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2009 - 13:38

resecik pomógł czy coś innego?


slaby przeplyw przez nagrzewnice i stad wentylator na wyzszych biegach dmucha zimnym. albo nagrzewnica, albo pompa wody albo pompka dodatkowa albo zapowietrzony uklad




 


#6 OFFLINE   dlugi20096

dlugi20096
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-11-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2009 - 13:58

siemanko,ja mam to samo.dwa razy płukałem cały układ specjalnym płynem , przepłukiwałem nagrzewnice niby jest drożna , przepłukałem wszystkie węże i nic , zatkałem chłodnice kartonem i zauważyłem żę mi ciśnienie ucieka ze zbiorniczka wyrównawczego ktoś już go kleił ale nie wiem czy to jest moim problemem.W swojej omci marzne tak jak na dworze.A dodam , że układ odpowietrzałem ze 20 razy.

#7 OFFLINE   pitww

pitww
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:18

najczęściej niestety nagrzewnica do wymiany, ja ok tygodnia temu wymieniałem w dziadkowej omci nagrzewnice - z zaufanego źródła nówka 70zł ( od roku w swojej grzeje jak głupia) , robota 2,5h. Rok temu robilem to w swojej B tylko wtedy bawiłem się w podnoszenie całego kokpitu i więcej tego nie zrobie :) o wiele łatwiej i bez śladu wyciąć umiejętnie odpowiednim sposobem kawałek plastyku, później go równo przymocować i zakleić klejem choćby szewskim oderwaną wcześniej skórą- bez śladu, szybko i sprawnie. Płukanie nie pomoże

swoją drogą ciśnienie ze zbiorniczka i tak schodzi sobie przez korek ( specjalny zaworek upustowy) , choć nie widziałem tego zbiorniczka, może faktycznie był klejony jak piszesz aczkolwiek wątpie czy to jest przyczyną chlodnego powietrza, wymień nagrzewnicę będziesz mial świety spokój

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:39

slaby przeplyw przez nagrzewnice i stad wentylator na wyzszych biegach dmucha zimnym. albo nagrzewnica, albo pompa wody albo pompka dodatkowa albo zapowietrzony uklad


Zgadza się, tylko Adzioll napisał że węże od nagrzewnicy są gorące ten wychodzący troszkę mniej -ale to normalne jakby był bardzo wystudzony (duża różnica) to się zgodzę.


Andziol jak dasz na full ogrzewanie to ta dolna rurka od nagrzewnicy się wychładza bardzo, czy dalej jest gorąca?
Przy wyższych obrotach zaczyna grzać lepiej?
Silniczek/pompka dodatkowa pod zbiorniczkiem pracuje?
Ktoś pompkę wywalił jak nie działała tzn. zrobił obejście i gitara.

poza tym
Jak jest nieszczelność w układzie to się zapowietrzyć potrafi i nie grzeje.
Węże przy samej nagrzewnicy muszą być cały czas gorące
Termostat jeżeli utknął w pozycji otwartej (częściowo) to też będzie słabo grzało - ale to łatwo sprawdzić w trasie bo temp silnika spada dużo poniżej normy.

Ten sposób na wycięcie kawałka materiału (obicia deski) jest super - szkoda że producent nie pomyślał bo mógł tam zamocować zamek błyskawiczny, guziki itp:lol:

mam ogólne wrażenie że omegi bardzo dobrze grzeją w porównaniu z innymi autami - jeżeli oczywiście jest wszystko sprawne.

#9 OFFLINE   pitww

pitww
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 17 grudnia 2009 - 14:48

dokładnie- jakaś "szybka" klapka jakieś plastykowe zaczepy czy może zawiasiki jakie :); trzeba wszystko sprawdzić aczkolwiek ciężko się przekonać sprawdzając rurki przy samej nagrzewnicy- czasami jest to mylne, ja dwa razy "zaryzykowałem" gdyż 100% pewności nie miałem patrząc na wszelkie objawy- na szczęście trafne a w razie co to strata odrobiny czasu, niedużej kasy a przynajmniej kolejna nowa część w autku :D

#10 OFFLINE   dlugi20096

dlugi20096
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-11-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2009 - 16:44

u mnie temperatura 90stopni non stop , włanczam wentylator ciepłe leci 10 sekund po czym zimne , wciskam gaz zaczyna lecieć cieplejsze ale tylko troche , węże od nagrzewnicy górny gorący ,dolny ciepły ale po chwili robi się zimny jak lód.:

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2009 - 16:47

u mnie temperatura 90stopni non stop , włanczam wentylator ciepłe leci 10 sekund po czym zimne , wciskam gaz zaczyna lecieć cieplejsze ale tylko troche , węże od nagrzewnicy górny gorący ,dolny ciepły ale po chwili robi się zimny jak lód.:


nagrzewnica do wymiany




 


#12 OFFLINE   Adzioll

Adzioll
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 grudnia 2009 - 17:04

wymiana nagrzewnicy pomgła:):)

#13 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:03

ja mam to samo, jak stoje to zimne leci jak jade- cieple i do tego swiruje mi temp na blacie idzie plynnie do 90 i po chwili plynnie spada do 60 i tak w kolo, a jak jade to jest ok 90 i cieplo jest....

nasuwa mi sie pytanko, temp przelaczania na gaz mam 60stopni, co sie dzieje jak temp spadnie ponizej 60? przelacza sie na benz?

#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:13

ja mam to samo, jak stoje to zimne leci jak jade- cieple i do tego swiruje mi temp na blacie idzie plynnie do 90 i po chwili plynnie spada do 60 i tak w kolo, a jak jade to jest ok 90 i cieplo jest....
nasuwa mi sie pytanko, temp przelaczania na gaz mam 60stopni, co sie dzieje jak temp spadnie ponizej 60? przelacza sie na benz?


dobra,
wygląda na przekłamanie na blacie czujnik lub przymarznięta/zaśniedziała wsuwka na czujniku.
Zapowietrzenie i obieg wody go bani.
Winowajca pompa główna lub nieszczelność zapowietrzyła układ.

poważnie masz temp na sekwencji 60stopni, coś dużo i może jeszcze źle wpięty parownik.
jak stoisz i przytrzymasz obroty 1,5-2,5 tys. to robi się cieplej?

#15 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:36

jak mialem ustawione na 30stopni to silnik tragicznie chodzil na wolnych, gosc przestawil na 60 i jest okij....

jak na postoju depne troszke gazu to sie robi cieplej, ale temp na blacie dalej sobie swiruje, uspokaja sie jak jade, wczoraj spedzilem w korku 3 godziny, i tak sobie obserwowalem, nawet chwilami wiatrak sie wlaczal, jutro posprawdzam te przewody od nagrzewnicy czy cieple czy zimne, dzis juz mi sie niechce zlazic, bo zimno :D

aha w sluzbowym sebringu jest dokladnie ten sam motyw, tam servis wymienial obudowe termostatu, a w omi przeciez gasss zakladali, moze trzebaby odpowietrzyc oba uklady...

#16 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 grudnia 2009 - 20:53

j servis wymienial obudowe termostatu,

a o wkładce zapomnieli i jest pusto:laugh:

a na poważnie wydaje mi się że coś namieszali z podpięciem parownika.
Po odpowietrzeniu się okaże.

#17 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:01

wcale bym sie nie zdziwil jakby nie wsadzili termostatu, bo zapomnieli poskladac dolotu,,odmy, podpiac podcisnien i jeszcze kilku innych rzeczy, no ale odbiegamy od tematu....jutro posprawdzam co i jak....

#18 OFFLINE   dlugi20096

dlugi20096
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-11-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2009 - 18:45

wymiana nagrzewnicy pomogła , mam teraz w aucie ukrop , dzięki wszystkim za pomoc.

wymiana nagrzewnicy pomgła:):)


u mnie pomogła , mam teraz ukrop w aucie , dzięki za pomoc.

#19 OFFLINE   puzicha

puzicha
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-01-2010

Napisany 09 stycznia 2010 - 17:04

Witam mam problem w oplu vectrze z 95roku i klima jest taki problem ze wiatrak wlancza sie ciagle bae znaczenia yemperatury na polu czy plus 30 czy tez teraz minus 17 stopni. S srodku lekko cieplo ale brakuje goracego powietrza tak jak np a drogim aucie moim calibra jest goraco w 5 minut nozna sie rozbierac. Prosze o pomos

Witam mam problem w oplu vectrze z 95roku i klima jest taki problem ze wiatrak wlancza sie ciagle bae znaczenia yemperatury na polu czy plus 30 czy tez teraz minus 17 stopni. S srodku lekko cieplo ale brakuje goracego powietrza tak jak np a drogim aucie moim calibra jest goraco w 5 minut nozna sie rozbierac. Prosze o pomoc

#20 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:02

panowie a czy ta dodatkowa pompka przy chłodnicy powinna chodzić cały czas??bo tej pod zbiorniczkiem nie zauważyłem u siebie, dzisiaj odłączyłem wtyczkę i jest na niej tylko masa plusa brak ale na krótko jak podłączyłem pompkę to ładnie chodzi