

Kontrolka TC nie gasnie...
#1
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 07:55
Zauwazylem ze kontrolka TC kontroli trakcji nie gasnie po jej zadzialaniu. Tzn przy ostrzejszym przyspieszeniu na zakrecie slysze jak z pare razy strzela hamulce, pozapala sie TC i potem nie gasnie. Po wylaczeniu zaplonu i jego ponownym wlaczeniu juz jest ok, czyli nic sie nie swieci...
Co moze byc przyczyna??
#2
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 09:45
No wlasnie...
Zauwazylem ze kontrolka TC kontroli trakcji nie gasnie po jej zadzialaniu. Tzn przy ostrzejszym przyspieszeniu na zakrecie slysze jak z pare razy strzela hamulce, pozapala sie TC i potem nie gasnie. Po wylaczeniu zaplonu i jego ponownym wlaczeniu juz jest ok, czyli nic sie nie swieci...
Co moze byc przyczyna??
TC w swoim działaniu nie używa hamulców.
#3
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 10:13
Ruszam, oponą smyrnę trochę asfaltu, TC mryga a potem nie chce zgasnąć.
Ale nie zawsze tak jest , czasem gaśnie.
A czy TC można w ogóle wyłączyć? Nie wiem jak to zrobić...
#4
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 11:06
Mam tak samo.
Ruszam, oponą smyrnę trochę asfaltu, TC mryga a potem nie chce zgasnąć.
Ale nie zawsze tak jest , czasem gaśnie.
A czy TC można w ogóle wyłączyć? Nie wiem jak to zrobić...
można wyłączyć. W wiekszości Omeg z TC jest poprostu wyłącznik (z lewej strony koło radia)
Jak go nie ma, to pewnie można założyć, wcale bym sie nie zdziwił, gdyby była nawet gotowa instalacja pod niego.
Co do niegasnącej kontrolki - mysle, ze zacząc wypadałoby od zczytania błędów kompa.
#5
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 15:18
Jak już się zapali TC to nie mogę go zgasić.
Ale jak sam włączę TC (z guzika) to potem spokojnie go wyłączam.
???
#6
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 16:51
przeciez slyszalem ze strzelaly jak przy hamowaniu z ABS tylko ze po jednej stronie, a potem momentalnie wyprowadzilo mnie z poslizgu...
chyba ze to czary byly...

#7
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 22:42
Przy najmniej tak mi się zdawało....
#8
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 16:59
#9
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 17:01
No i co wyszło z kontrolką TC ?... ja od tygodnia mam te same objawy i nie wiem co jest przyczyną.
u mnie padl przekaznik w pompie hamulcowej i caly czas sie swieci abs i tc. niestety bez podlaczenia sie pod kompa sie nie obejdzie zeby sie dowiedziec
#10
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 17:04
#11
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 20:01
U mnie tak się dzieje, że czasem jak zaskoczy (zaświeci się) to już nie gaśnie, ręcznie też nie mogę załączyć TC. Natomiast jak ręcznie przyciskam to mogę załączyćoraz wyłączyć. Co to jest?
dokladnie u mnie sie tak zaczynalo. wystarczylo wylaczyc zaplon i odpalic silnik zeby zgasla. ale w koncu sie na stalo zapalilo i komp wykazal padniety przekaznik
#12
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 10:17
Wystarczy tylko, że na jakiśwybojach mignie mi lampka TC i już nie gaśnie ani sama ani za pomocą przycisku.
#13
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 10:31
A gdzie się ten przekaźnik znajduje? Sprawdziłbym go bo może u mnie to samo się dzieje.
Wystarczy tylko, że na jakiśwybojach mignie mi lampka TC i już nie gaśnie ani sama ani za pomocą przycisku.
w pompie abs i TC i niestety nie jest wymienny. wymienia sie z cala pompa. podjedz na kompa niech ci sprawdza bledy to bedziesz wiedzial dokladnie o co chodzi.
#14
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 18:58
w pompie abs i TC i niestety nie jest wymienny. wymienia sie z cala pompa. podjedz na kompa niech ci sprawdza bledy to bedziesz wiedzial dokladnie o co chodzi.
I tu się kolega myli, też tak myslałem,
Jeżeli faktycznie padł przekaźnik ABS , a nie pompa , to sprawa wyląda tak - kupujesz całą sprawną pompę ABS + TC , chyba oznaczenie pompy to XC , potem odkręcasz przekaźnik , wypinasz z kostek , montujesz u siebie , podłączasdz kostki , reset kompa przez odłączenie klemy minus, i wszystko bangla.
Ale jeżeli padła pompa co nie ma wpływu na hamulce , to wymiana przekaźnika to wyrzucona kasa , bo pompa robi zwarcie i pali przekaźniki .
Co do kasy to różnie pompa u Mariusza chyba 200,- wymiana we własnym zakresie - proste naprawiałem już w dwuch autach. Jeżeli nie we własnym zakresie to w W-wie na ul. Hery 25 jest serwis Opla i tam facio robi za 3000 i daje gwarancje że będzie działać.
A co do kompa to tak naprawdę komputer jest do d*py , bo i tak nie pokaże co się naprawdę zesrało. Komputer jest do diagnostyki , i ew. powie jakie są parametry silnika, wiem bo byłem w serwisie to w jednym nie mogli się wogule połączyć z autem , w drugim facio stwierdził że padł mi czujnik spalania stukowego , a tak na prawdę to padł katalizator, a na błyskach wyszły całkowite bzdury. itd itp.
Jakby co to mam pompę do sprzedania tylko nie jestem pewien jej przekaźników , ponoć są sprawne , ale nie daję głowy. cena 100,- plus koszty przesyłki. Pozdrawiam.
#15
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 19:25
w pompie abs i TC i niestety nie jest wymienny. wymienia sie z cala pompa. podjedz na kompa niech ci sprawdza bledy to bedziesz wiedzial dokladnie o co chodzi.
I tu się kolega myli, też tak myslałem,
Jeżeli faktycznie padł przekaźnik ABS , a nie pompa , to sprawa wyląda tak - kupujesz całą sprawną pompę ABS + TC , chyba oznaczenie pompy to XC , potem odkręcasz przekaźnik , wypinasz z kostek , montujesz u siebie , podłączasdz kostki , reset kompa przez odłączenie klemy minus, i wszystko bangla.
Ale jeżeli padła pompa co nie ma wpływu na hamulce , to wymiana przekaźnika to wyrzucona kasa , bo pompa robi zwarcie i pali przekaźniki .
Co do kasy to różnie pompa u Mariusza chyba 200,- wymiana we własnym zakresie - proste naprawiałem już w dwuch autach. Jeżeli nie we własnym zakresie to w W-wie na ul. Hery 25 jest serwis Opla i tam facio robi za 3000 i daje gwarancje że będzie działać.
A co do kompa to tak naprawdę komputer jest do d*py , bo i tak nie pokaże co się naprawdę zesrało. Komputer jest do diagnostyki , i ew. powie jakie są parametry silnika, wiem bo byłem w serwisie to w jednym nie mogli się wogule połączyć z autem , w drugim facio stwierdził że padł mi czujnik spalania stukowego , a tak na prawdę to padł katalizator, a na błyskach wyszły całkowite bzdury. itd itp.
Jakby co to mam pompę do sprzedania tylko nie jestem pewien jej przekaźników , ponoć są sprawne , ale nie daję głowy. cena 100,- plus koszty przesyłki. Pozdrawiam.
mam pompe w piwnicy ta niesprawna wiec sie do niej zabiore i zobacze czy napewno sie nie da wywalic samych przekaznikow. P.s ja nie zczytuje blyskowo tylko posilam sie opelscannerem a to ma troche wiecej mozliwosci nic blysk. pozatym u mnie interfejs pokazywal zerowe napiecie na przekazniku.
#16
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 12:27


Zapalam auto i kontrolka ABS i TC nie gasnie, ruszam... obrotomiesz nie chodzi, skręcam kolami a tu bez wspomagania!

Czasami gaśnie mniej więcej raz na 100km wspomaganie chodzi, obrotomierz też ale po jakimś czasie (10 sek-5min.) szystko wraca do "normy".
U mnie to jest problem. CO TO MOŻE BYC????
#17
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 18:11
W skrzynce bezpieczników bezpiecznik , lub zaśniedziałe połączenie bezpiecznika. Pozdrawiam.Czytam tak te Wasze wypowiedzi i myśle w mojej Omedze jest tak samo oprócz jedego w moim aucie przestaje chodzic WSPOMAGANIE KIEROWNICY!
![]()
To jakas paranoja co moze miec wspólnego TC do wspomagania.
Zapalam auto i kontrolka ABS i TC nie gasnie, ruszam... obrotomiesz nie chodzi, skręcam kolami a tu bez wspomagania!
Czasami gaśnie mniej więcej raz na 100km wspomaganie chodzi, obrotomierz też ale po jakimś czasie (10 sek-5min.) szystko wraca do "normy".
U mnie to jest problem. CO TO MOŻE BYC????
#18
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:02
#19
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:11
Rozumiem jakby cały czas świeciła się kontrola trakcji (bez możliwości wyłączenia) lecz u mnie tylko czasem się zacina. Jeżeli byłby to przekaźnik to mogłyby się np styki skleić lub cewka spalić. Przekaźniki chyba nie psują się w taki sposób. Szkoda mi pieniędzy na ten moment aby jechać do serwisu aby naprawiali. Poczekam (odpukać) jak coś jeszcze innego nawali. Chciałbym się dowiedzieć co mógłbym jako laik sam sprawdzić, ewentualnie wyeliminować lub naprawić oraz czy istnieje jakieś niebezpieczeństwo poważniejszej awarii.
niestety musze cie zmartwic bo u mnie zaczelo sie od tego ze od czasu do czasu zie zalaczaly kontrolki przy ruszaniu. po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu gasly. a potem sie juz na stale zapalily i tylko wymiana weszla w gre. A jedyne co mozesz to odepnij wiazke do pompy i przeczysc styki.
#20
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2007 - 17:03
W skrzynce bezpieczników bezpiecznik , lub zaśniedziałe połączenie bezpiecznika. Pozdrawiam
Który to bezpiecznik od wspomagania czy abs, jeżeli to jest prawda czy te wszystkie problemy miną?