Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z BRC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 09 grudnia 2009 - 17:40

Witam! Założyłem do swojej Omci 3.0A MV6 '95r. instalację gazową BRC (tą z większym reduktorem). Autko dopieszczone w 100% mechanicznie nie wspomnajac już o elektryce/elektronice. Instalacja sprawuje sie bardzo dobrze, nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, z reszta wywaliłem ponad 4 tys. żeby nie przejmować typowymi bolączkami kiepskich instalacji. Moc równiez wydaje mi się podobna na gazie jak i na benzynie, nie odczuam różnicy.

Problem leży w spalaniu. W trasie jest jeszcze znośne 11-5 do 12-5l gazu, natomiast w mieście kosmos ... 23,5l. Komputer również pokazuje dosyć wysokie spalanie, ciężko zejść poniżej 20-21 litrów benzyny. Wszystko zaczęło się po montażu gazu, wcześniej też paliłswoje ale podczas oszczędnej jazdy można było uzyskać te 14 litrów, dynamiczna to juz 18 w mieście, ale gdzie ponad 20 podczas normalnej jazdy.

Byłem właśnie dzisiaj po zrobieniu 1000 km na regulaji i po niej nadal to samo jest...

#2 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:23

podjedź do innego autoryzowanego gazownika brc ;)

#3 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 26 grudnia 2009 - 23:26

U mnie w 2,5V6 z brc też w mieście jest około 21/100, więc to chyba norma...

#4 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 26 grudnia 2009 - 23:36

mi na stagu 3,0 v6 pali 17 litrow przy normalnej jezdzie...w waszych instalacjach zapewne nie zrobiono adaptacji po pierwszej kalibracji...tzn adaptacjii biegu jalowego i obrotow na srednim poziomie :) CHRISTO do Szczecina masz niecale 100km przyjedz do mnie jestem autoryzowanym serwisem BRC na Polske :)

#5 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 27 grudnia 2009 - 11:03

Ducce u mnie właśnie coś tam mieszali i zaczął rzeczywiscie mniej palić, bo przy normalnej jeżdzie mogę liczyć na 19 litrów po mieście gazu (17,7 wg wskazań kompa benzyny) w 3.0 automat zimą, choć wiadomo chciałoby się jeszcze mniej. ;)

Jak się trochę ociepli to na pewno podskoczę do Szczecina, bo te szarpanie przy 120 km/h ciężko sprawdzić jak jest lód na drodze. ;)

#6 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:39

mi na stagu 3,0 v6 pali 17 litrow przy normalnej jezdzie...w waszych instalacjach zapewne nie zrobiono adaptacji po pierwszej kalibracji...tzn adaptacjii biegu jalowego i obrotow na srednim poziomie :) CHRISTO do Szczecina masz niecale 100km przyjedz do mnie jestem autoryzowanym serwisem BRC na Polske :)


To może pomożesz kolego, moja omka zaczęła podczas jazdy przerywać, przełączać się to na PB, to na LPG, aż w końcu kontrolka gazu całkiem zgasła - nie świeci ani na czerwono, ani na zielono - i auto nie pali, jakby ktoś odciął dopływ paliwa.
Niestety mam do ciebie jakieś pięć stówek, więc raczej nie przyjadę ,chyba że na wakacjach ;)
Wybieram się do mechaniora w środę, ale może podpowiesz... ?
Albo może podsuniesz jakiegoś SPECJALISTĘ(celowo przez duże litery) w opolskim?

#7 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:43

generalnie jak nie pokazuje centralka nic tzn zadnych diod itd to bald plusa po stacyjce badz stalego plusa jeszcze jedno pytanie jaka masz instalke ??? chodzi mi dokladnie o typ :)

#8 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:43

zaraz zajrzę do papierów...

jakieś pytanie pomocnicze??
Wszystko jest po włosku...
Może zapraszam na PW
mam coś takiego:
E13*67R01*0004

#9 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:51

E13*67R01*0004




ten numer co podales to numer homologacji



moze przyda sie komus innemu

jzeli centralka nie dziala tzn nic nie wyswietla to mamy brak;
1.plusa po stacyjce
2.stalego plusa z akumulatora
3.brak dobrej masy
4.zwarcie w instalacji elektrycznej tzn przewod moze byc gdzies nadtopiony przerwany itd.
5.co najgorsze padniety ecu gazu

#10 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:57

W ogóle prąd w aucie jest, rozruch kręci, komp działa... myślałem, że to zatkany jakiś filterek, a potem bunt kompa, ale gdy robiłem szkołę nie było jeszcze BRC w Polsce...
Co to znaczy padnięty ECU gazu?

#11 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:13

sprawdzilbym plusa i mase czy przewody sa cale wszedzie czy centralka nie jest uszkodzona i sprobowalbym polaczyc sie kompem gazowym zeby zobaczyc czy komputer daje jakiekolwiek oznaki zycia ale prawdopodobnie bedzie to wina plusa i masy sprawdzales bezpieczniki??? a na benzynie tez nie odpala???




ECU gazu -komputer sterujacy gazem

#12 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:25

Nie sprawdzałem bezpieczników, jest oprócz skrzynki jakiś specjalny od instalki?
Nie odpala na niczym, odcięło mi przełącznik sterujący i nie mogę przełączyć ani na PB, ani na LPG
To, co mówisz brzmi sensownie, wcześniej już przerywał na LPG, a jak przełączałem na PB, chodził normalnie.
Wyślę Ci zaraz linki do tych skanów na PW, bo poczta się przeciąża, będą na "fotosiku"

#13 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:30

tak jezeli masz fly seq to powinienes miec 2 bezpieczniki i przekanik jezeli seq 56 to nie pamietam czy 1 czy 2 ale chyba dwa jeden na staly plus a drgi po zaplonie od akumulatora musi byc poprowadzony przewod a na nim bezpiecznik sprwdz go

#14 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:31

OK. to znaczy przy akumulatorze?
Doszły skany?

#15 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:37

Ty masz ta lepsza instalke plug&drive wiesz gdzie masz usytowany komp gazowy??? z kompa wychodzi wiazka a przy tej wiazce bedziesz mial przekaznik i dwa bezpieczniki sprawdz te bezpieczniki plus i mase musisz miec na akumulatorze przeczysc te miejsca papierkiem sciernym i posmaruj wazelina technicna lub smarem miedzianym

#16 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:48

Dobra, wiem gdzie jest komp, wieczorkiem podskoczę i napiszę o efektach. Dziękuję za pomoc. Jak nic nie pomoże to chyba zostaje warsztat?

#17 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 13:52

musi pomoc tylko wez przeczysc wszelkie styki plusa i masy i posprawdzaj bezpieczniki :)

#18 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 31 grudnia 2009 - 16:22

No i jest problem... Spalona wiązka.
Za kompem, więc mam nadzieję, że go nie tknęło.
Mam kilka fotek. pokaże Ci, jak wrzucę na fotosika. Napiszę wtedy na PW

#19 OFFLINE   Bartekinator

Bartekinator
  • 62 postów
  • Dołączył: 20-10-2009
  • Skąd: Oslo [DK 99***]

Napisany 03 stycznia 2010 - 16:02

Poszło na PW, co o tym myślisz?

#20 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 03 stycznia 2010 - 16:12

generalnie wiazka do odratowania komputer rowniez nie powinno mu sie nic stac polutowac kolejnosciami puscic wiazke w nowym miejscu dobrze odizolowac od zrodla ciepla jak masz pojecie o lutowaniu to kup pare metrow przewodu i dzialaj :)
jakby co pytaj smialo :)