Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS licznik prędkości i takie tam problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 05:56

podlacze sie pod temat wczoraj jechalem przez prog zwalniajacy dosc wysoki i auto uderzylo spodem po chwili zapalilo sie tc i abs ale licznik dalej chodzil dzis rano zapalam auto i wszystko ok poki nie nacisnolem hamulca wtedy przestal dzialac licznik i zapalily sie kontrolki ujechalem kika kilosow wszedlem w zakret dosc szybko i wszystko zaczelo dzialac zgasilem auto zapalam i znowu nie dziala.pare miechow temu zmienialem juz pompe. teraz pytanie czy te uderzenie moglo spowodowac jakies uszkodenie pompy??

#22 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 08:33

teoretycznie moglo, choć pompa jest na tyle wysoko, ze bezposredniego uderzenia nie dostała. Pamiętam jednak, jak genas zepsuł alternator na przejeździe kolejowym .. wiec wszytsko jest mozliwe.
Obstawiam jednak na obluzowanie jakiejs wtyczki/kabla.

Zacznij od podpięcia sie komputerem i sprawdzenia błedów. Moze czujnik ABSu w jakimś kole przestał działąc.

#23 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 11:54

tylko ze jak sie zapala kontrolki to sie nie mozna polaczyc ze sterownikiem. Ide sprawdzic wtyczke moze ona sie poluzowala


wiec tak po odpaleniu auta licznik dziala kontrolki sie swieca podlaczylem kompa i niby oba przednie czujniki abs mialy blad skasowalem bledy kontrolki zgasly po chwili znow sie zapalily i licznik juz nie dzialal poruszalem wtyczka i licznik zaczol dzialac kontrolki nie zgasly podlaczylem kompa i nie pokazuje zadnych bledow a kontrolki swieca abs i tc nie dzialaja!!! ma ktos jakies pomysly???



Edit:

wyciagnolem wtyczke przeczyscilem kontaktem i dziala.

#24 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2010 - 19:33

EPILOG ;)

Druga wymiana pompy ABS i wszystko dziala.
Z ciekawostek - objawy pojawiające sie i znikające w całym okresie użytkowania Omegi z uszkodzonym ABSem - kolejnosc przypdakowa:
1. nie dziala licznik
2. nie dziala nawigacja :D (VDO Daytona - wymaga sygnału prędkości)
3. nie dziala komputer pokladowy (spalanie w l/h lub F)
4. brak ABS
5. brak TC

teraz będzie ciekawiej
6. przy prędkości 10km/h silnik traci moc, jesli uda sie jednak przyspieszyc, później jedzie ok. Najtrudniejsze bylo ruszenie - chłopaki na spocie widzieli
7. wspomaganie - kiedy był moment, ze licznik raz dzialał, raz nie. Kiedy przestawał dzialać podczas jazdy, wspomaganie (serwotronik) zawieszał sie i redukował siłe wspomagania nawet na postoju, co skutecznie utrudniało manewry
8. silnik chodził poprawnie tylko, gdy był zimny. Po lekkim nawet nagrzaniu zaczynał "przebierac" i chodził na 5 garów. W miare nagrzewania jakoś pracy spadała, az do całkowitego unieruchomienia silnika. Indentyczny efekt potrafi dać padająca cewka zapłonowa.
9. Wywałał błądy:
a/ niskie napięcie EGR
b/ nieskie napięcie TPS
10. silnik chodziący na połowe garów, jednak po odpięciu czujnika TPS problem znikał.
11. kiedy silnik chodził ok przy podpiętym TPSie - to licznik wychylał sie proporcjonalnie do wcisnięcia pedału gazu (widać to na załączonym w jednym z postów filmiku)
12. iod czasu do czasu, na początkuy, kiedy jeszcze ABS raz dzial a raz nie po podłaczeniu kompa pokazywał błędy dwóch czujników ABS. Po wymianie pompy i nie ruszanych czujnikach nagle zaczęły działać ;-)

To byly objawy, jakie ustąpiły po wymianie pompy ABS. Jedne występowały ciągle, inne tylko okresowo, wszytskie jednak byly bardzo uciążliwe.
Niektórych na pierwszy rzut oka nikt 'normalny' nie wiązałby z ... ABSem.

To tak dla potomności. Jak ktoś ma niedzialającą pompe ABS to jak widac, moze spodziewać sie ... wszytskiego :D

#25 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 stycznia 2010 - 12:15

Uszkodzić pompę Abs po wpadnięciu w wyrwę to raczej się nie zdarza, ale uszkodzić moduł na pompie to ok 90% uszkodzeń to właśnie mechaniczne (w Omegach).