

Chip w X25DT - kilka wątpliwości z tym związanych
#1
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 18:34
Na początek zaznaczę, że utworzyłem nowy temat, ponieważ uznałem, że do "Chiptuning - testy" moje pytania nie pasowały by za bardzo.
Mam parę pytań dotyczących chip tuningu w silniku X25DT.
A więc mam możliwość zgrania programu od kogoś, kto stroił swoją Omegę na 170 km i 320 Nm. Chciałbym to zrobić w niedalekiej przyszłości, gdzieś koło połowy miesiąca, więc chciałbym rozwiać wszystkie moje wątpliwości. A więc przejdę do rzeczy:
1. Tuptuś mówi, że nie jest pewien, ale domyśla się, że aby zgrać program wystarczy Opel Scanner, czy to prawda? Zakładka Special? Jeśli nie, to programatorem?
2. Co z immo? Trzeba go obejść, czy bez problemu można włożyć nową kość z nowym programem?
3. Wystarczy zgrać program, wlutować podstawkę, wgrać program na nową kość i to wszczepić?
Co jeszcze powinienem wiedzieć przed tą cała "operacją"?
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 18:55
#3
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 18:59
Nowy chip to koszt 700 zł, ja mogę mieć go za mniej, jednak muszę sobie wykombinować jak go zgrać.Moim zdaniem kup nowy chip wgraj program a oryginaly zostaw sobie na wszelki wypadek jakby coś poszło nie tak .Ja mam rocznik 96 i miałem podstawki wiec z podmianą niema problemu a tak poza tym to po wymianie chipa czekała mnie wymiana sprzęgła ,a mam 160 kM.
Opcja z podstawką jak najbardziej chodzi w grę, a więc dlatego zadałem powyższe pytania. Jak zgrać program z ECU? Opel Scanner bądź OP-Com da radę, czy będzie potrzeba wylutować układ i zgrać przy pomocy programatora? Chciałbym, aby była jak najmniejsza ingerencja w kompie dawcy, ponieważ chcemy to zrobić podczas spota.
Liczę się z tym, sprzęgło czeka na założenie, ponieważ już 10 tyś. km zrobiłem na ślizgającym się. Dopóki całkiem nie siądzie będę jeździł.a tak poza tym to po wymianie chipa czekała mnie wymiana sprzęgła
#4
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 19:02
#5
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 19:03
Raczej zbieg okoliczności. Tym się nie przejmuje, bo i tak nie korzystam.gdy zchipowałem moją omegę X25DT przestał działać tempomat. Czy może to być powód awarii?
#6
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 20:14
#7
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 20:27


To na drugim zdjęciu w drugim tle to nie jest czasem podstawka? Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem jak to wygląda od góry i wydaje mi się, że jest duże prawdopodobieństwo, że tak. Są takie dwie, obydwie zaznaczyłem na pierwszej focie.
Jeszcze jedno pytanie. Jaki model kości kupić? Potrzebuje dokładne oznaczenie.
#8
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 08:37
nie widać podstawki na zdjęciu

#9
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 10:43
Speed ma rozebrać na dniach, to będzie wiadomoWicek - na kościach masz napisane jakie to są - przypuszczam że 27C256
nie widać podstawki na zdjęciu

Hmm... To chyba jednak nie to samo, zobacz, ten co podałeś ma 14 nóżek, na płytce ECU widzę 15 lutów mocujących nóżki przy układach
http://photos03.alle...56/38/823563847
#10
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 11:05
#11
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 13:04
Nie mam takiego małego torxa, a nie chce ich rozwalić odkręcając śrubokrętem. Speed mówił, że do środy tam zajrzy. Końcówka oznacza pamięć jaką dysponuje kość? Czyli to praktycznie obojętne, bo jeśli w serii czytałem w temacie o chiptuningu, tam gdzie się dzisiaj wypowiadałeś było 256, czyli jeśli kupię 512 lub 1024 to będzie pewnie ok. Tylko ten początek.. Hmm.. Będziemy myśleć jak do środy Tomek nie zajrzy do swojego ECU.napisałem może. może być też inny podobny zaczynający się na 27, 28 lub 29 i z końcówką 128, 256, 512 1000 - musisz otworzyć sterownik bardziej by to przeczytac.
#12
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 13:07
#13
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 13:13
No dobra, na dniach spróbuję dostać takiego małego torxa, aby odkręcić mocowanie przy gnieździe. Jeszcze jedno pytanie. Jeśli speed ma inną pojemność układu, to czy to nie będzie miało wpływu?musisz mieć taki sam scalak. inna pojemność - procek może ją źle odczytywać
#14
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 13:42

#15
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 18:49
Ok, będziemy kombinować.to ma inny sterownik - wtedy sobie podaruj albo szukaj takiej wersji sterownika jak on ma i dowiedz się czy z Twoim silnikiem zadziała
#16
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2009 - 19:13
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 06 grudzień 2009 - 20:34

Dobra, rozwiązane dzięki tej stronie -> http://www.cth.be/sh...=12&fuel=diesel
W X25DT w sterowniku z końcówką 427 był montowany układ EPROM o oznaczeniu 27c256.
edit Soseq nie używaj czerwonego koloru