Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbiorniczek wyrównawczy – czyszczenie, wybielanie V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 listopada 2009 - 22:54

Proszę o sprawdzoną metodę czym wypucować (wytrawić)
zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia żeby wyglądał jak nowy, czyli biały.
Jest tak żółty że nie widać poziomu płynu. Ścianki są tłustawe (sprawdzałem palcem).

Próbowałem::bmw:
Proszek do prania, vanish, domestos zwykły.
Kret granulki
Kwasek cytrynwy
Benzyna ekstrakcyjna
Soda kaustyczna
WD40
Płukacz do chłodnic Prestone + piasek (żwir) –
mocnym trząchaniem, przylegające do ścianek resztki osadu wreszcie udało się usunąć,
ale z trudem, głównie dzięki ścierającym właściwościom piasku.

Planuję::hmm:
Płukanka silnika – ale na zimno chyba nic nie da.
Nafta?
Nitro - ale jest ryzyko uszkodzenia zbiornika
Rozcieńczalnik uniwersalny – też jest mocny
Kwas solny - jest taki domestos z kwasem wyżera kibel i armaturę jak się patrzy.
Bielinka?

Nie wiem co jest skuteczne ale musi być na to jakiś sposób.

(Z obserwacji wnioskuję że przyczyną jest kamień kotłowy (ktoś lał kranówę) i olej silnikowy.
Nie długo dobiorę się do termostatu i chłodniczki żeby sprawdzić co jest grane.
Rano w zbiorniczku jest zielono natomiast po uruchomieniu silnika robi się jasna kawa
ale bez oczek tłuszczu. Nic nie ubywa nie gotuje nie wyrzuca płynu itp.
Na zdjęciach poniżej jest coś co wypłynęło i wygląda jak kupa, ale to jakaś frakcja olejowa, jest tłuste klei się i rozmazuje,
jestem przekonany że tego jest więcej w silniku i może przytyka obieg płynu chłodniczego. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem).

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 listopada 2009 - 22:59

najprosciej







kupic bialy zbiorniczek :p:p
ty masz zolty i taki wychodzil w twoim roczniku seryjnie, biale wychodzily od bfl




 


#3 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2009 - 07:51

najprosciej

kupic bialy zbiorniczek :p:p
ty masz zolty i taki wychodzil w twoim roczniku seryjnie, biale wychodzily od bfl


beast ma racje ja u siebie też próbowłem wszystkiego i nie udało sie usunąć całkowicie tego nalotu i pwenego razu podczas wojaży w UK wybrałem sie na szrot i upolowałem zbiornik od lifta i taraz mam piekny biały. pozdrawiam

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2009 - 11:20

Próbowałem:
Proszek do prania, vanish, domestos zwykły.
Kret granulki
Kwasek cytrynwy
Benzyna ekstrakcyjna
Soda kaustyczna
WD40
Płukacz do chłodnic Prestone + piasek (żwir) –
mocnym trząchaniem, przylegające do ścianek resztki osadu wreszcie udało się usunąć,
ale z trudem, głównie dzięki ścierającym właściwościom piasku.

Mozesz sprobowac jeszcze srodkiem do odkamieniania czajnikow (kamyk sie chyba nazywa)

W sumie to ma chyba podobne dzialanie jak kwas cytrynowy i ocet, ale mozesz zrobic ostatnia probe.

#5 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 listopada 2009 - 11:38

wszelkimi rozpuszczalnikami typu nitro i etc będzie wychodzić bardziej żółty , i nie pytaj dlaczego , bo nie wiem :(
możesz spróbować sodą kaustyczną powinno kamień odgryźć , tylko później dobrze wypłakuj , i na oczka uważaj.

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 listopada 2009 - 13:01

Jakoś nie jestem przekonany na słowo że biały zbiorniczek miała tylko Omega FL.
Niektóre zbiorniczki (na allegro) widać że kiedyś były białe,
zrobiły się żółte od twardej wody, oleju z dziurawej chłodniczki itp.
Poniżej jest receptura ale nie wiem czy podziała na zbiorniczek - chyba spróbuje.
Przepis znaleziony na necie i efekty na fotkach.

"Jeśli ktoś z Was chce przywrócić stary i pożółknięty plastik do stanu fabrycznego, podaje przepis:

Co jest potrzebne:
1. nadtlenek wodoru (H2O2) o stężeniu 30% lub 33% - to taka bardziej hardcorowa wersja wody utlenionej (3%)
2. plastikowy pojemnik
3. rękawice
4. okulary ochronne

uwaga!
żeby komuś nie przyszło do głowy bawienie się H2O2 (jest to kwas) bez rękawic i okularów ochronnych - parzy, odbarwia skórę, a jak ktoś sobie zaaplikuje do oka, to straci wzrok. Nie zaciągać się oparami. Więc ostrożnie, bo nie ma żartów.

H2O2 wlewamy do plastikowego pojemnika, a następnie wkładamy do niego pożółknięty plastik. Wywalamy to na balkon czy też do ogrodu na słońce w: BEZPIECZNE MIEJSCE. Pojemnik należy czymś przykryć - ale nie za szczelnie, żeby jakiś czworonogi sierściuch lub bocian, nie pomyślał że to wodopój. Trzymamy przez jakieś 72 h. - albo do oporu. Z DALA OD DZIECI! Wyciągamy, dobrze przepłukujemy normalną wodą. Po wyschnięciu składamy do kupy sprzęciwo.

Domowa wersja przyspieszona:
Używamy żarówki UV - moją żarówkę rozwaliło po 4 dniach, więc radzę zainwestować w świetlówkę.

Dla większych gabarytowo plastików, robimy żel. Mieszamy:
o,5 l. H2O2 + 1 łyżeczka gumy ksantanowej (E415) + 1 łyżeczka gliceryny + 1 łyżeczka Vanish oxy action plus.
Żel ma skłonności do wytwarzania piany - więc weźcie na to poprawkę.

H2O2 i E415 można kupić w jakiś sklepach z chemikaliami lub firmach produkujących przyprawy do żarcia <lol> (na terenie śląska - NOVICHEM w Chorzowie). Gliceryna - apteka, Vanish - wiadomo...

Sposób osobiście sprawdzony - działa. Nadruki, fonty na klawiszach, etc. - pozostają."


http://retr0bright.wikispaces.com/
http://www.ppa.pl/fo...397#reply_61397

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2009 - 13:57

Jakoś nie jestem przekonany na słowo że biały zbiorniczek miała tylko Omega FL.
Niektóre zbiorniczki (na allegro) widać że kiedyś były białe,
zrobiły się żółte od twardej wody, oleju z dziurawej chłodniczki itp.
Poniżej jest receptura ale nie wiem czy podziała na zbiorniczek - chyba spróbuje.


nie chcesz nie musisz. milego szorowania.

p.s nie wiem czym sie zajmujesz i co robisz ale bialy zbiorniczek kosztuje 40 pln - nie chcialo by mi sie nawet 30 minut walczyc z tym bo juz bylo by to nieoplacalne. co do B z bialymi zbiorniczkami - komus sie zepsul i poprostu wymienil na nowy (zoltych juz nie produkuja ) albo kupil uzywke i dostal bialy. tyle odemnie.




 


#8 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2009 - 18:12

Jakoś nie jestem przekonany na słowo że biały zbiorniczek miała tylko Omega FL.
Niektóre zbiorniczki (na allegro) widać że kiedyś były białe,
zrobiły się żółte od twardej wody, oleju z dziurawej chłodniczki itp.
Poniżej jest receptura ale nie wiem czy podziała na zbiorniczek - chyba spróbuje.


nie wydaje ci sie że to troche dużo kombinacji podejrzewam że zakup tych chemikaliów pokryje sie z cena nowego zbiorniczka wiec może nie warto sie z tym bawić a jak nie wypali to i tak bedziesz musiał nowy kupić ale twój wybór.powodzenia

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 listopada 2009 - 19:49

nie wydaje ci sie że to troche dużo kombinacji podejrzewam że zakup tych chemikaliów pokryje sie z cena nowego zbiorniczka wiec może nie warto sie z tym bawić a jak nie wypali to i tak bedziesz musiał nowy kupić ale twój wybór.powodzenia


Dla tego napisałem - "chyba spróbuję." i nie poruszałem kosztów i opłacalności bo to rzecz oczywista.

Ogólnie podałem konkret informacje, przynajmniej czymś poparte,
a nie bzdety jakich wiele jest nie tylko na tym forum.
Pytam o sprawdzone metody a nie o to co ktoś gdzieś usłyszał lub mu się wydaje i teraz powtarza zaśmiecając tym samym forum.
Prawdopodobnie jest to rozwiązanie zagadnienia - tylko nie testowane na zbiorniczku.
(może ten patent się komuś przyda do innych cennych rzeczy).

Szkoda tylko że nie którzy są aż tak drażliwi. Proponuję trochę luzu.:pet:
Jak się wali jakąś cenę to proszę dać oferte lub namiar gdzie konkretnie można to kupić.
Przed podjęciem tematu szukałem zbiorniczka nowego i używanego.
Na allegro są żółte, a nowy ma np. Stachowiak, koszt- 200zł (nr. aukcji allegro 806132866) foto niżej.
A jeżeli nawet zepsuję swój, to mogę kupić za 23zł - taki sam( nr. aukcji allegro 828777668 ).

#10 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 listopada 2009 - 19:52

(Z obserwacji wnioskuję że przyczyną jest kamień kotłowy (ktoś lał kranówę) i olej silnikowy.


Z moich obserwacji wynika, że przyczyną jest przebieg 300 tkm wzwyż.

ps , to samo miałem w "A" pomogła wymiana na oryginał z ASO (hologram na zbiorniczku pod spodem) z obiegu wtórnego za 40 zł.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2009 - 22:41

Dla tego napisałem - "chyba spróbuję." i nie poruszałem kosztów i opłacalności bo to rzecz oczywista.

Ogólnie podałem konkret informacje, przynajmniej czymś poparte,
a nie bzdety jakich wiele jest nie tylko na tym forum.
Pytam o sprawdzone metody a nie o to co ktoś gdzieś usłyszał lub mu się wydaje i teraz powtarza zaśmiecając tym samym forum.
Prawdopodobnie jest to rozwiązanie zagadnienia - tylko nie testowane na zbiorniczku.
(może ten patent się komuś przyda do innych cennych rzeczy).

Szkoda tylko że nie którzy są aż tak drażliwi. Proponuję trochę luzu.:pet:
Jak się wali jakąś cenę to proszę dać oferte lub namiar gdzie konkretnie można to kupić.
Przed podjęciem tematu szukałem zbiorniczka nowego i używanego.
Na allegro są żółte, a nowy ma np. Stachowiak, koszt- 200zł (nr. aukcji allegro 806132866) foto niżej.
A jeżeli nawet zepsuję swój, to mogę kupić za 23zł - taki sam( nr. aukcji allegro 828777668 ).


ten za 23 jest bez czujnika ktory jest integralna czescia. chcesz to ci przysle bialy - 40 pln + wysylka




 


#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 listopada 2009 - 15:48

ten za 23 jest bez czujnika ktory jest integralna czescia. chcesz to ci przysle bialy - 40 pln + wysylka


Cena ok ale poproszę fotkę tego zbiorniczka co masz, nie chce kupować w ciemno:dziura:
Czujnika nie mam gdzie podłączyć więc jest to dla mnie bez znaczenia.

czy doczekam się zdjęcia tego zbiorniczka, może nie jest wystarczająco biały,;) lub nie masz lub nie chcesz sprzedać:hmm:

#13 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 16 czerwca 2013 - 17:27

ja mam tez klopot ze zbiorniczkiem po remoncie uszczelek pod glowica i sam nie wiem jak sie za to zabrac,a kupowac nowy to jest najprostsze rozwiazanie

#14 OFFLINE   kamil20071

kamil20071
  • 112 postów
  • Dołączył: 01-11-2012

Napisany 29 grudnia 2013 - 18:58

witam w zbiorniczku pływają części od czujnika ilości płynu naprawiac czy kupic nowy

#15 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 19:00

witam w zbiorniczku pływają części od czujnika ilości płynu naprawiac czy kupic nowy


kupić nowy

moja omega w dziale "KLUBOWY GARAŻ"