Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wtyczka przyczepki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bombay80

bombay80
  • 31 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: belfast

Napisany 10 listopada 2009 - 15:49

witam zamontowalem hak ostatnio do omki i teraz kolej podpiac elektryke i teraz pytanie czy do podlaczenia elektryki od przyczepki sluzy ta wiazka kabli z tylu bagaznika??
i czy mozna dostac gdzies druga polowke tego zlacza ??
Dodany obrazek

Dodany obrazek

zdiecia pokazuja o czym mowie.

#2 OFFLINE   bombay80

bombay80
  • 31 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: belfast

Napisany 15 listopada 2009 - 21:06

panowie pomocy
wtyczke wywalilem elektryka podpieta wszystko swieci i dziala ale

kabel od swiatel stopu czarno żółty nie ma napiecia po wcisnieciu pedału ,swiatla w samochodzie sie zapalaja tylko niema go na wyjsciu do przyczepki tj. na tej kostce pokazanej na zdieciu . nie moge podlaczyc stopu do ktoregos z swiatel bo wtedy wyskakuje jakis problem ze swiatlami na wyswietlaczu

ktos wie co moze byc nie tak??

#3 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 18 listopada 2009 - 18:24

nad pedałem sprzęgła,kładąc się i patrząc w góre,będzie kilka przekażników i wolne miejsce pod "czarodziejski przekażnik".dochodzi tam kabelek od stopu dla przyczepki.wystarczy zewrzec w tej wolnej kostce przewody.to brakujące coś kontroluje żarówki stopu w przyczepce,idaje komunikat o uszkodzonej żarówce na wyświetlacz.robisz przelotke-zwore między kablem stopu z haka ,a sygnałem 12v po włączniku z pedału hamulca.:)

#4 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 18 listopada 2009 - 19:28

można wetknąć przekaźnik z Omegi A (w lewym nadkolu zamontowany)- działa
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#5 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 19 listopada 2009 - 22:49

TEN PRZEKAŻNIK DZIAŁA NA ZASADZIE ŻE NIE DZIAŁA TZN STYKI SĄ ZWARTE CAŁY CZAS ROBIĄC ZWYKŁA ZWORE-PRZELOTKE MIĘDZY DOJSCIEM NAPIECIA A WYJSCIEM ,TO CO ZWYKŁE ZWARCIE,ALE ŁADNIEJ WYGLĄDA:stop:

#6 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 listopada 2009 - 11:05

Witam
dołączę się do tematu. Też jestem na etapie montażu haka do OMY (1998 rok 2,0 16v kombi) przekaźnik zapodałem (taki jak od sygnału dźwiękowego) światełka stopu są. Ale nie wiecie czy założenie tego przekaźnika ma wpływ na inne oświetlenie w samochodzie lub przyczepce? jNa tą chwilę jestem zmuszony łączyć elektrykę etapami i jak na razie mam tylko przekaźnik włożony i sprawdziłem czy są stopy na gnieździe. Reszta leży z powodu choroby. Czy może ów przekaźnik ma wpływ na światła przeciwmgłowe?

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2009 - 11:13

TEN PRZEKAŻNIK DZIAŁA NA ZASADZIE ŻE NIE DZIAŁA TZN STYKI SĄ ZWARTE CAŁY CZAS ROBIĄC ZWYKŁA ZWORE-PRZELOTKE MIĘDZY DOJSCIEM NAPIECIA A WYJSCIEM ,TO CO ZWYKŁE ZWARCIE,ALE ŁADNIEJ WYGLĄDA


kolego nie pisz dużymi literami - bo to oznacza że krzyczysz, a nikt tu nie ogłuch - proszę zachować podstawowe założenia netykiety :police:



 


#8 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 20 listopada 2009 - 15:33

Witam
dołączę się do tematu. Też jestem na etapie montażu haka do OMY (1998 rok 2,0 16v kombi) przekaźnik zapodałem (taki jak od sygnału dźwiękowego) światełka stopu są. Ale nie wiecie czy założenie tego przekaźnika ma wpływ na inne oświetlenie w samochodzie lub przyczepce? jNa tą chwilę jestem zmuszony łączyć elektrykę etapami i jak na razie mam tylko przekaźnik włożony i sprawdziłem czy są stopy na gnieździe. Reszta leży z powodu choroby. Czy może ów przekaźnik ma wpływ na światła przeciwmgłowe?

ten przekażnik nie.jak wepniesz sie we wtyczke przewidzianą pod haka,wtedy odłancza mechanicznie przeciwmgielne w aucie i idzie na gniazdo przyczepki,w którym to jest zwierane i wraca spowrotem do lampy w aucie.jeżeli wepniesz przyczepke,to w tym zewnetrznym gnieżdie przyczepki odłączy lampe w aucie i pójdzie na przyczepke przeciwmgielne.mowa o orginalnym haku-instalacji w omie.ja zrobiłem sie w trąbe,bo miałem na stałe wpiętą przejściówke z niemieckiego gniazda na nasze 7-pinowe i nie miałem przeciwmgielnego w aucie:jump:

#9 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 listopada 2009 - 16:32

Ok dzięki. a co z mostkiem w oryginalnym gnieździe w bagażniku. czy gdzieś muszę ten mostek przenieść czy jakoś inaczej podłączyć przeciwmgłowe. na 9 przewodów ustaliłem 6. Została masa i 2 wolne. ustalone przewody to nr pinów 5,6,7,8,9 i stop (zapomniałem numeru) mostek na światłach był na pinach 8 i 4. Do gniazda w bagażniku dojdzie wiązka od gniazda pod zderzakiem siedmioprzewodowa. Tak jak pisałem przekaźnik wpiąłem, mostek wyjąłem i brak przeciwmgłowych. Co z pozostałymi wolnymi przewodami.

#10 OFFLINE   gzul

gzul

    gzul

  • 77 postów
  • Dołączył: 27-10-2008
  • Skąd: z PISZA
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2009 - 17:49

Witam wszystkich to i ja co sik napiszę założyli mi hak fachowcy do obecnej omegi b i ot moje pytanie ... Gdy miałem omegę A tez z hakiem po podpięciu przyczepki do omegi A przy włączeniu kierunku lewo lub prawo pokazywała się pod licznikiem taka kontrolka haku czy jet to możliwe w mojej obecnej omedze B.....Pozdrawiam gzul

#11 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 listopada 2009 - 17:54

Jest to możliwe jeżeli instalacja jest wykonana zgodnie ze sztuką (oryginalna instalacja) i jeżeli masz w zegarach założoną żaróweczkę. Jeżeli oryginalnie nie miałeś haku to żaróweczki też raczej nie masz.

#12 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 20 listopada 2009 - 18:31

Ok dzięki. a co z mostkiem w oryginalnym gnieździe w bagażniku. czy gdzieś muszę ten mostek przenieść czy jakoś inaczej podłączyć przeciwmgłowe. na 9 przewodów ustaliłem 6. Została masa i 2 wolne. ustalone przewody to nr pinów 5,6,7,8,9 i stop (zapomniałem numeru) mostek na światłach był na pinach 8 i 4. Do gniazda w bagażniku dojdzie wiązka od gniazda pod zderzakiem siedmioprzewodowa. Tak jak pisałem przekaźnik wpiąłem, mostek wyjąłem i brak przeciwmgłowych. Co z pozostałymi wolnymi przewodami.


Mostek od przeciw mgielnych zostaw, chyba że zakładasz gniazdko 13 pin

Witam wszystkich to i ja co sik napiszę założyli mi hak fachowcy do obecnej omegi b i ot moje pytanie ... Gdy miałem omegę A tez z hakiem po podpięciu przyczepki do omegi A przy włączeniu kierunku lewo lub prawo pokazywała się pod licznikiem taka kontrolka haku czy jet to możliwe w mojej obecnej omedze B.....Pozdrawiam gzul


Tak jest to możliwe zabieg polega na zmianie przerywacza kierunkowskazów, ja założyłem z omegi A która miała hak (przerywacz musi mieć 4 nóżki) no i żaróweczkę zamontowałem w licznik. I działa :) Bardzo przydatna ta kontrolka :) a jak by ktoś coś pominą w instalacji kabelka na tą żarówkę to kupisz taki przekaźnik z kabelkiem a na końcu żaróweczka którą montujesz w desce rozdzielczą
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#13 OFFLINE   gzul

gzul

    gzul

  • 77 postów
  • Dołączył: 27-10-2008
  • Skąd: z PISZA
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2009 - 11:47

Dzięki Bartek_Łódź jak będę miał trochę więcej czasu to wykręcę licznik i włożę żarówkę

Dzięki priv86

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 19:02

chłopaki: gzul i priv86 - spójrzcie też co wypisuje automat o pisaniu postu pod postem (tekst na czerwono) i zastosujcie się do tego :police:



 


#15 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 listopada 2009 - 20:45

Witam ponownie
instalacja podpięta ale... jest jedno ale. Wszystko zrobione ze sztuką. Przekaźnik (od klaksonu) zapodany instalacja do gniazda przy haku podłączona i… brak STOPU. Jeżeli wciskam stop bez podłączonej instalacji przyczepki wszystko jest OK. Na bolcu w gnieździe 7-pinowym napięcie dochodzi. Gdy podłączam przyczepkę światła stopu nie zapalają się w niej (w Omie tak) zanika napięcie na bolcu w gnieździe, pojawia się check i komunikat na kompie o uszkodzonych tylnich światłach. Wystarczy że kontrolką z żarówką sprawdzam obecność napięcia na bolcu to już komp wywala komunikat.
Czy ktoś wie co jest nie tak??
Dodam jeszcze że przyczepa ma sprawne oświetlenie i podłączenie w gnieździe

#16 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 30 listopada 2009 - 16:53

chyba żle przekażnik włożyłeś-ja zrobiłem zworke kabli od stopu (o tych samych kolorach) i jest o.k.

#17 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 listopada 2009 - 18:28

Nie wiem czy można źle włożyć przekaźnik w gniazdo (ten przekaźnik). zastanawiam się czy czasem do pełni prawidłowości nie jest wymagane oryginalne gniazdo oplowskie, którego ja niestety nie posiadam. W owym gnieździe prócz pinów jest podobnież także jakiś odłącznik i coś jeszcze. Tylko teraz pytanko czy jak zamiast przekaźnika założę zworkę to komp nie będzie wywalał błędu. Sprawdzanie przez kompa prawidłowości oświetlenia prawdopodobnie polega na pomiarze natężenia prądu na danym obwodzie świateł - przepalona żarówka mniejszy prąd i wywala błąd. Z mojej obserwacji wynika że większe natężenie też mu nie pasuje.

szymekrudawa1 - masz oryginalne gniazdo czy "zwykłe" ?

#18 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 30 listopada 2009 - 19:23

Nie wiem czy można źle włożyć przekaźnik w gniazdo (ten przekaźnik). zastanawiam się czy czasem do pełni prawidłowości nie jest wymagane oryginalne gniazdo oplowskie, którego ja niestety nie posiadam. W owym gnieździe prócz pinów jest podobnież także jakiś odłącznik i coś jeszcze. Tylko teraz pytanko czy jak zamiast przekaźnika założę zworkę to komp nie będzie wywalał błędu. Sprawdzanie przez kompa prawidłowości oświetlenia prawdopodobnie polega na pomiarze natężenia prądu na danym obwodzie świateł - przepalona żarówka mniejszy prąd i wywala błąd. Z mojej obserwacji wynika że większe natężenie też mu nie pasuje.

szymekrudawa1 - masz oryginalne gniazdo czy "zwykłe" ?

winą jest ten przekażnik.tam orginalnie jest "coś elektronicznego" co właśnie kontroluje przepływ prądu przez żarówki stopu w przyczepce(dwa przewody kostki)i jak coś jest hu...o,to na 3-cim kablu pojawia się informacja dla kompa pokładowego o przepalonej żarówce,4-ty kabelek to masa dla tego "czara elektronicznego".bzdurą jest ,że założysz zwyły przekażnik i będzie ok.Ty ze swoim nie trafiłeś.styki prądowe są zwarte i dają przejście 12 v do kompa z błędem o żarówkach,a na gniazdo haka,prąd przepływa przez cewke tego przekażnika.mam orginalny hak i dopinałem do drugiej omy orginalny hak(co już nie ma takiego znaczenia).się zmachałem:oczoplas::)

#19 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 listopada 2009 - 19:46

winą jest ten przekażnik.tam orginalnie jest "coś elektronicznego" co właśnie kontroluje przepływ prądu przez żarówki stopu w przyczepce(dwa przewody kostki)i jak coś jest hu...o,to na 3-cim kablu pojawia się informacja dla kompa pokładowego o przepalonej żarówce,4-ty kabelek to masa dla tego "czara elektronicznego".bzdurą jest ,że założysz zwyły przekażnik i będzie ok.Ty ze swoim nie trafiłeś.styki prądowe są zwarte i dają przejście 12 v do kompa z błędem o żarówkach,a na gniazdo haka,prąd przepływa przez cewke tego przekażnika.mam orginalny hak i dopinałem do drugiej omy orginalny hak(co już nie ma takiego znaczenia).się zmachałem:oczoplas::)


OKI przekonałeś mnie jutro przekaźnik idzie w p...u a zakładam zworę. Dzięki

#20 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 01 grudnia 2009 - 23:00

i co?