

Katalizator - wywalić czy nie???
#1
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2006 - 14:52
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?
czekam na opinie.
#2
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2006 - 15:00
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?
1. Strumienica jest tańsza niż katalizator :roll:
2. Nie zauważyłem

3. Jest przetłoczenie w podwoziu , ja zamieniłem strumienicą tak żeby nie mieć problemu z przeglądami

#3
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2006 - 11:01
#4
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2006 - 22:33
chce wywalic kata i jezeli wstawie strumienice to czy sie zrobi glosniej niz gdy byl katalizator1. Strumienica jest tańsza niż katalizator
2. Nie zauważyłem
3. Jest przetłoczenie w podwoziu , ja zamieniłem strumienicą tak żeby nie mieć problemu z przeglądami
_________________

#5
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2006 - 22:35
nie zaszkodzisz bo 2.5TD wychodzily tez fabrycznie bez kat'ów :razz:a jak się to ma w przypadku 2,5 td wywaleniem kata nie zaszkodze mu
#6
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2006 - 19:39

Jeszcze cos .... nie wierze w te tanie strumienice.Nie wierze, że one będą pracowały tak cicho jak kat, byćmoże te wyglądające jak katy. I napewno nię będą tak trwałe jak fabryczne katy. Coś za coś. Zastanawiam sie jakie są dobre marki strumienic. Pozatym z tego co wiem to są 3 rodzaje strumienic.
#7
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2006 - 20:14

#8
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2006 - 09:13
#9
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2006 - 10:06
#10
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2006 - 10:12

Strumienica, to urządzenie stosowane na początku w lotnictwie, diała na zasadzie zwężki Venturiego (jeśli dobrze pamiętam

W silniku samochodowym, który ma dużą rozpiętość obrotów spełnia swoje zadanie tylko w jakimś określonym zakresie, a w innym może powodować nawet pogorszenie parametrów układu wydechowego.
Wyróżniamy 3 rodzaje strumienic: łuskowe, stożkowe i jeszcze jakieś, ale nazwy nie pamiętam

Zasada jest jedna, nie ma uniwersalnych rozwiązań, każda strumienica musi być dopasowana do silnika i nie tylko jej rozmiar i rodzaj, ale nawet odległość od kolektora wydechowego.
PS. są też rozwiązania na dolot, tzw. strumienice dolotowe, zapraszam do lektury, np, tu: http://www.aptuning....y.pl/dolot.html
Tak na marginesie, mam w Vectrze strumienice w obudowie kata, rozmiar rurki 52mm, działa przy około 3300 do 3600 obrotów, więc akurat tak, jak C20NE lubi najbardziej.
Odradzam stożkowe, bo po przejechaniu około 5-6tys km, lubi się przepalić uchwyt stożka

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2006 - 10:41
1. W umowie kupna-sprzedaży jest klauzula "zapoznałem sie ze stanem technicznym samochodu..."a jak auto sprzedasz to co wtedy?? Ktos bedzie miał do ciebie pretensje ze wywaliles kata i nie moze ten ktos przegladu zrobic....
2. Oczywiscie nie jestem takim typem człowieka, żeby kogoś na mine wsadzić, na pewno bym o braku katalizatora poinformował kupującego.
3. "nie może ten ktoś przeglądu zrobić" - wszystko mozna zrobić, przegląd tez

Właściwie to nie wiem czy jest wogóle sens się w to bawić, chociaz teraz sobie przypomniałem jak kiedyś wywaliłem kata z Escorta 1.6 to auto wyraxnie lepiej jeździło i miąło przyjemniejsze brzmienie.
#12
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2006 - 15:54
kolego mam dwie omegi 2.0 8v w jednej wyciolem katalizator osiagi nic cie nie polepszyły a pali o 3 litry gazu wiecej przy jezdzie mieszanej z przy poządnym deptaniuto bez ograniczeń. wiec nie radze bo to gupota. jak juz to jakis profesjonalny tuning układu wydechowego moze cos podniesie mocPowszechnie wiadomo, że katalizator jest potrzebny w samochodach chyba tylko miłosnikom przyrody, a zabiera cenne koniki. Więc moje pytanie jest takie, jak wygląda sprawa z katem w Omegach?
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?
czekam na opinie.
#13
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 16:30
#14
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 00:31
P.S. Katalizatory mam seryjne i sprawne
#15
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 00:53
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?
1.) Jeśli jest sprawny to niema sensu.
2.) Falujące wolne obroty. Przekłamane odczyty z lambdy.
3.) katalizator powninen byc w tym miejscu gdzie jest seryjnie a zastapić go najlepiej tłumnikiem przelotowym.

Pozdrawiam Piotrek
#16
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 08:14
#17
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 09:34
sęsu?? geez, ludzie!! bez komentarza...1.) Jeśli jest sprawny to niema sęsu.
#18
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 17:03
#19
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 18:27
wiesz, chodzilo mi raczej o to, ze nie ma takiego slowa jak 'sęs' :czerwona_kartka: :shock:Sęs jest wtedy...
natomiast co do zawartosci merytorycznej Twojej wypowiedzi nie mam zastrzezen... ba - nawet sie z nia zgadzam

#20
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 19:25


Pozdrawiam Piotrek