

Zmiana z 10W40 na syntetyczny
#1
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 17:32
Nie pisac o 15W40, ani tez bzdur o remoncie silnika bez zadnych podstaw, chyba ze ktos zna przypadki ze to sie zle skonczylo.
Odpowiedzi typu "podobno" tez mnie nie interesuja.
Napisalem do Castrola, czekam rowniez na ich odpowiedz.
#2
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 17:41
dodam ze brat ma drugie takie samo volvo przejechane 120 tys (autentyk 100%)
od poczatku na pelnym syntetyku i nie ma odczuwalnej roznicy w mocy ani kulturze pracy silnika tak wiec nic mu nie zaszkodzila ta zmiana:D
mysle ze w V-ce tez nie powinno zaszkodzic
#3
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 21:20
ani tez bzdur o remoncie silnika bez zadnych podstaw, chyba ze ktos zna przypadki ze to sie zle skonczylo.
A no znam taki przypadek, że olej syntetyczny, który ma silne właściwości myjące. Tak wyczyścił silnik z nagaru, że ten zatkał smok i motor się zatarł.
Jeśli Twoje auto śmiga na pół syntetyku, to chcesz zmienić go po to, żeby mieć satysfakcje, że jeździsz ma pełnym syntetyku ???
Ja bym lał taki jaki był lany.
Piszesz, że nie bierze oleju, to możesz zalać Pełny syntetyk, tylko po co ??
#4
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 21:47
A no znam taki przypadek, że olej syntetyczny, który ma silne właściwości myjące. Tak wyczyścił silnik z nagaru, że ten zatkał smok i motor się zatarł.
:)To chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką liczbę TBN (stopień absorbcji siarki z paliwa, właściwości myjące silnika itp.) mają niektóre dobre oleje na bazie mineralnej
#5
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 21:51
To chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką liczbę TBN (stopień absorpcji siarki z paliwa, właściwości myjące silnika itp.) mają niektóre dobre oleje na bazie mineralnej
A no nie zdaje sobie sprawy, możesz rozwinąć temat, bo zaciekawiło to mnie

#6
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 21:58
Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy.
..a teraz weź zobacz jaką liczbę TBN mają bardzo dobre oleje syntetyczne, a ile mineralne.
#7
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 22:04
..a teraz weź zobacz jaką liczbę TBN mają bardzo dobre oleje syntetyczne, a ile mineralne.
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ba nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.
No i jestem mądrzejszy o coś. Człowiek uczy się całe życie.
Dzięki ;-)
#8
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2009 - 22:45
#9
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2009 - 06:25
Jeśli Twoje auto śmiga na pół syntetyku, to chcesz zmienić go po to, żeby mieć satysfakcje, że jeździsz ma pełnym syntetyku ??? Ja bym lał taki jaki był lany. Piszesz, że nie bierze oleju, to możesz zalać Pełny syntetyk, tylko po co ??
tez tak mysle po co zmieniac?nie widze powodu zadnego
ja tez bym nie zmienial, po co ryzykowac ?? dla statysfakcji ?? zasada jest ogolnie przyjeta taka ze nie zmiania sie oleju w stopien wyzej tylko jesli juz o stopien nizej
Po to zeby w zimie przy niskich temperaturach byl lepiej smarowany podczas rozruchu i w trakcie pracy na zimnym silniku.
Czy to nie jest wystarczajacy powod?
Jeden zaczal, od razu papugi sie odezwaly:confused:
Nie prosze o rady i dziwne sugestie tylko konkretne informacje.
Jest kilka tematow o przejsciu z minerala, a ten jest o przejsciu z polsyntetyka.
bzyku o takich info to i ja slyszalem, a wiesz czy przeszedl z minerala czy polsyntetyka?
#10
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2009 - 08:10
#11
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2009 - 14:01
za pozno pojechalem i bylo zamkniete wiec pojade w poniedzialek.
#12
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2009 - 22:37
jak bym zmienił na pełen syntetyk. W kwietniu zmieniałem silnik w swojej omedze, kupiłem z niskim przebiegiem (tak twierdził sprzedający) nie znając żadnych dokładnych wiadomości na czym jeździł itd. zalałem pełen syntetyk Castrol Edge 0w-30 i nic się nie dzieje. Silnik nie kopci w ogóle (nawet z rana) zawory przy porannym rozruchu nie klepią. Przejechałem już około 16k km. Dla mnie ci co leja do 16V i V6 olej mineralny to śmiech na sali. Potem piszą że kopci, że stuka, że korba wyszła itd
W wcześniejszym silniku też zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk dlaczego? Patrz wyżej.
Sorka za małe OT.
Jak już wcześniej pisałem ja bym zmienił na pełen syntetyk.
Pozdrawiam
#13
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2009 - 23:54
#14
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2009 - 17:35
Castrol Edge Sport 0w40 - 6,6 mg KOH/g
Castrol Magnatec 5w40 - 6,4 mg KOH/g
Castrol Magnatec 10w40 - 8,0 mg KOH/g
wg tej strony http://www.moto-olej...=2a&filter_id=3
Wychodzi ze polsyntetyk czysci lepiej od reszty?
Moze bledne dane, jesli ktos ma dostep do innch danych niech wrzuci linka bo nie moge wiecej sie doszukac.
#15
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2009 - 18:15
Orlen Platinum 0w-30 - 11,2mg KOH/g:)
#16
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2009 - 21:15
#17
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2009 - 23:23
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 09 listopad 2009 - 12:43
Przemek, to na jaki w końcu zmieniasz?
Narazie Castrol 5W40 i skroce czas nastepnej wymiany.
Moze dam rade jeszcze dzis to zrobic.
#20
OFFLINE
Napisany 09 listopad 2009 - 19:11