Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2011 - 00:45

Na 4.22 przy skrzyni R25 5 bieg do odcinki max 235km/h niestety


Nie wiem jaką mam skrzynke ale na V odcinka 222km/h przy 4.22 :)

#162 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 00:51

Na 4.22 przy skrzyni R25 5 bieg do odcinki max 235km/h niestety

R28 podobnie - to nie dla mnie niestety...

mialem kiedys taka sytuacje z jakims nowym A8, bodajze 4.0 w dieslu, gonil mnie usilnie, zdolal oczywiscie w koncu wyprzedzic i nagle buuu... ogranicznik 250km/h, no i Exec szybko odzyskal prowadzenie :D Mina kierownika audi ofcoz z typu bezcennych :) Nieomieszkal na CB zapytac co to za padlinka w tej mojej omedze, to powiedzialem prawde, ze bidne 3.0V6 w n/a :)

Nie wiem jaką mam skrzynke ale na V odcinka 222km/h przy 4.22

zalezy na jakich oponach kolego :)


 


#163 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2011 - 01:03

zalezy na jakich oponach kolego :)


195/65/15

#164 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2011 - 01:13

195/65/15


Ja na 225/40 R18 więc może jakieś małe przekłamanie :) poza tym mam licznik w milach więc km są malutkie :p

Na szczęście powróciłem już do słusznego mostu 3.9 :)

#165 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 06:39

czyli powinienem sie przesiasc na 3.9 :>

do Twoich zabaw 4.22 z LSD :D

#166 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2011 - 15:55

z LSD

to ma na codzień...

#167 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 11 stycznia 2011 - 20:46

no to w takim razie poszukuje mostu 3.45. może ktoś chce sprzedać bardzo nie drogo? :)

#168 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2011 - 21:02

no to w takim razie poszukuje mostu 3.45. może ktoś chce sprzedać bardzo nie drogo? :)


mi sie wydaje ze jak chcesz tanio jezdzic to kup inne auto, zalozysz takie przełozenie do omegi, będzie muł to raz, a dwa to będziesz zapewne latac na bardzo niskich obrotach silnika, co moze przyczynic sie do zabicia panewek

#169 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 11 stycznia 2011 - 21:05

Panowie, Panowie.
znalazlem skrzynie o wyrytym oznaczeniu R25_R28.

teraz nie wiem, co to dokladnie za skrzynia, i z jakimi przelozeniami..

co Wy na to??

#170 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2011 - 21:06

Panowie, Panowie.
znalazlem skrzynie o wyrytym oznaczeniu R25_R28.

teraz nie wiem, co to dokladnie za skrzynia, i z jakimi przelozeniami..

co Wy na to??


bo to tylko obudowa ma oznaczenia. skrzynie do 2.5 mam jak chcesz




 


#171 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 11 stycznia 2011 - 22:08

R25
1) 3,954
2) 2,188
3) 1,387
4) 1,000
5) 0,845
r) 3,534

#172 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 12 stycznia 2011 - 22:39

mam na oku most od omegi 2.5 td automat, to jakie biedzie to miało przełożenie.???

#173 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2011 - 22:55

mam na oku most od omegi 2.5 td automat, to jakie biedzie to miało przełożenie.???


Kolego na 15 stronie zamieściłem chyba wszystkie informacje jakie Ci są potrzebne do osiągnięcia spalania 5l/100km i przyczynienia się do remontu dołu silnika.

#174 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 09:06

Kolego na 15 stronie zamieściłem chyba wszystkie informacje jakie Ci są potrzebne do osiągnięcia spalania 5l/100km i przyczynienia się do remontu dołu silnika.

A co ma przełożenie mostu do stylu jazdy?
Dół silnika zarżniesz tylko gdy będziesz jeździł jak 140-letni taksówkarz i zmieniał biegi przy 1500rpm, niezależnie od tego czy masz most 3.45, 4.22 czy 9.81...
Nikt jeszcze nie uszkodził silnika, jeżdżąc normalnie, tylko dlatego że ma 10% dłuższe biegi.
Most 3.45 nie zrobi z 2.5 zdechłej szkapy, strata 0,5 sek do sety to nie koniec świata. A różnica obrotów silnika przy 100kmh między 2500 a 2200 bardzo wpływa na komfort jazdy.

#175 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 13 stycznia 2011 - 09:24

ja też jestem tego zdania. na pewno zdam szczegółową relacje z róznic pomiędzy tymi mostami. obecnie mam 3.9 tak wychodzi po obrotach silnika. myśle że wciągu 2 - 3 tygodzni bede miał wszystko zrobione.

#176 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2011 - 10:40

A co ma przełożenie mostu do stylu jazdy?
Dół silnika zarżniesz tylko gdy będziesz jeździł jak 140-letni taksówkarz i zmieniał biegi przy 1500rpm, niezależnie od tego czy masz most 3.45, 4.22 czy 9.81...
Nikt jeszcze nie uszkodził silnika, jeżdżąc normalnie, tylko dlatego że ma 10% dłuższe biegi.
Most 3.45 nie zrobi z 2.5 zdechłej szkapy, strata 0,5 sek do sety to nie koniec świata. A różnica obrotów silnika przy 100kmh między 2500 a 2200 bardzo wpływa na komfort jazdy.


Czysta fizyka. Jeżeli jest dłuższy most to więcej energii jest potrzebne do ruszenia z miejsca automatycznie większe przeciążenie występuje na pozostałych elementach.

Różnica między 2500rpm a 2200 jest między 3.9 a 3.7 podobnie jak między 4.22 a 3.9

Macie własne teorie spoko :) ale wystarczy policzyć i pomyśleć logicznie. Ty bardziej że On będzie miał 1500rpm na 5 biegu przy prędkości z jaką będzie się po trasie poruszał. Zero wypredzania. Jak już chce ekonomicznie jeździć to niech sobie założy 3.7 różnica w spalaniu w miescie duże po trasie małe. 3.45 może się okazać ze będzie jeszcze wiecej palić niż na 3.9 bo w PL nie da się jeździć w sensie rozpędzić i jechać tylko zawsze Cię coś wyhamuje i Ty znów musisz się rozpędzić a na to będziesz potrzebował dużo energii.

#177 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 11:36

Macie własne teorie spoko :)

Przeczytaj jeszcze raz swoje posty. Teorie tworzysz ty sam :D
W starej MV6 przez 3 lata przerobiłem w sumie 4 mosty, od 3.45 do 4.22. Z doświadczenia wiem jak się jeździ na każdym i w mieście, i w trasie.

Czysta fizyka. Jeżeli jest dłuższy most to więcej energii jest potrzebne do ruszenia z miejsca automatycznie większe przeciążenie występuje na pozostałych elementach.

Kolejna teoria. Jeśli jakiś element odczuje inne siły to jest to sprzęgło.
3.0 bez problemu ruszy z III biegu, w 2.5 nie jest to dużo trudniejsze. Policz sobie różnicę między I a III biegiem. O jakich więc przeciążeniach i jakich elementów mówisz w kontekście różnicy przełożenia kilku lub kilkunastu % na kołach po zmianie mostu?

Różnica między 2500rpm a 2200 jest między 3.9 a 3.7 podobnie jak między 4.22 a 3.9

Jak to policzyłeś? Mnie w szkole uczono że zmiana przełożenia o 5% zmieni prędkość kół też o 5 a nie o prawie 15% :D

Przy skrzyni R28 na V biegu (0,81) podczas jazdy ze 100kmh na prędkościomierzu, obroty są takie:
3.45 ~2150
3.7 ~2300
3.9 ~2450
4.22 ~2650
Dla R25 obroty będą o 5% wyższe.

Ty bardziej że On będzie miał 1500rpm na 5 biegu przy prędkości z jaką będzie się po trasie poruszał. Zero wypredzania.

Po pierwsze - patrz wyżej. Po drugie, jak brakuje pary, zawsze można wykonać manewr zwany redukcją.

ale wystarczy policzyć i pomyśleć logicznie.

Święte słowa, zastosuj się do nich. Naprawdę :yes:

Jak już chce ekonomicznie jeździć to niech sobie założy 3.7 różnica w spalaniu w miescie duże po trasie małe. 3.45 może się okazać ze będzie jeszcze wiecej palić niż na 3.9 bo w PL nie da się jeździć w sensie rozpędzić i jechać tylko zawsze Cię coś wyhamuje i Ty znów musisz się rozpędzić a na to będziesz potrzebował dużo energii.

Niech sobie zakłada co chce - co Ci do tego?

Ekonomia jazdy zależy w 90% od ciężaru prawego buta a nie długości przełożeń.

W praktyce różnica w trasie między 3.45 i 4.22 jest taka, że na 4.22 brakuje VI biegu. Piłowanie na 4krpm na V przy 140kmh jest męczące jak cholera.

#178 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 stycznia 2011 - 12:25

Mialem u siebie w 2.5 w serii 3.7 - zeby auto jechalo trzeba je bylo dusic niestety. nie mial on zadnego przelozenia w ekonomi w srodowisku w jakim sie poruszam (80% miasto) przy 4.22 jest roznica - auto szybciej sie rozpedza - szybciej osiaga te 50-60km.h i nie trzeba go cisnac - minusem sa niestety wieksze obroty na trasie a co za tym idzie lekko wzrost glosnosci i spalania.




 


#179 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2011 - 12:31

Między mostem 3.45 a:

3.7 jest 6.8 % różnicy
3.9 jest 11.6%
4.22 jest 18.3 %

Niech sobie zakłada co chce - co Ci do tego?


Nic mi do tego, skoro pyta to próbuje go uświadomić jaka jest różnica. Gdyby nie pytał byłby pewny swego. Ja między 3.9 a 4.22 poczułem różnicę i to kolosalną i wróciłem do 3.9 i teraz uważam że nie jest to most do manualnej skrzyni. I zapewne nie tylko ja na forum tak uważam :)

#180 OFFLINE   ArturP

ArturP
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-04-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 14 stycznia 2011 - 06:05

Panowie!!! po co te kłótnie. Mój R6 ma odcinkę przy 6500 rpm, Wasze V6 trochę wyżej. Łatwiej utrzymać ekonomię jazdy przy 3-4 tys rpm niż przy 1-2 tys rpm. Zauważyliście pewnie, że jadąc na 4.22 mamy 2700 rpm przy 100 km/h, a na 3.45 mamy 2200. Proponuję most 4.22 i 3.9 do miasta, na światła. A pozostałe na trasę.
Ktoś wyżej napisał, że po naszych "autostradach" nie da się rozpędzić i jechać z taką prędkością przez dłuższy czas. Więc mosty 3.9 i 3.7 są rozsądnym wyjściem.
Jeszcze wspomnę o obrotach, zakładając dla 3.45/2200/100 daje nam 5500/250 km/h, dla 4.22/2700/100 daje nam 6750/250. Czyli ekonomia jazdy po trasie na szybkich mostach, a na wolnych po mieście. Inna sprawa to rozkład mocy i momentu.