

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.
#381
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 08:33
Czyli z tego wynika ,że dyfer z 2.5td będzie pasował do 2.2dti ?
Agal
#382
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 09:27
Masz wszystko napisane.
#383
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 09:36
czyli strona http://www.opel-info...e/omega_b2.html
i z niej wynika ,że 2.2dti ma 3,45 i pasuje od 2,5td .
Chodzi mi , czy mocowania i rozmiar śrub będzie pasowało.
Jesze raz wielkie dzięki za stronkę
#384
OFFLINE
#385
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 09:54

#386
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 13:47
Wars, ale kolega sie pyta o 2.2
i ma racje, bedzie pasowal z 2.5td. Tylko ze ja bym bral jeszcze most z łapa i srubami, w razie, gdyby lapa byla na wieksze sruby
Zgadza sie, nie zwróciłem uwagi na rocznik auta.
#387
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2013 - 12:14

wiem, że było poruszane, ale tyle tego jest, że nie przeczytam wszystkiego, więc pytanie:
2.2 16v Z22XE jaki najwolniejszy most wejdzie i ile przeróbek (lub nie) trzeba robić?

interesuje mnie jedna konkretna propozycja, bo chcę na autostradach jechać szybko, ale nie męczyć auta

Pozdrawiam
Robert
#388
OFFLINE
#389
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2014 - 19:20
#390
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:27
W 2.5 dti z automatem jest przy 100 km/h na 5 biegu około 1900 obr. to oznacza że most jest z przełożeniem 3:27 czy jest to 3:45 ?
Seryjnie 2.5 DTI z ASB "wychodziły" z mostem 3,27.
W manualu były również 3,45.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#391
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:55
Na forum wyszperałem tylko taką z przed ery 2.5 dti
#392
OFFLINE
#393
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2014 - 17:57
Masz Damian rozpiskę z rodzajami skrzyń w omedze ?
Co tutaj nie gra według mojej rozpiski skrzynie R25 ( 2.5 TD ) i R30 ( 2.2 DTI,2.5 DTI )mają identyczne przełożenia , dodatkowo 2.5 TD i 2.2 DTI mają takie same mosty ( 3:45 ) a prędkości przy tych samych obrotach na tych samych biegach mają zupełnie inne.
#394
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2014 - 14:50
poszukam jeszcze w TISie i zapodam jak coś znajdę
[ATTACH]26145[/ATTACH]
#395
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2014 - 18:53
#396
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2014 - 19:44
#397
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 11:29
Mam problem tylko z dostniem mostu odpowiedniego ,koło Chojnowa (znany chyba wszystkim z tych okolic ) jest gość który handluje częściami do omeg ale że jest debilem to stwierdził że nie wie które mosty ma 3,27 a które 3,45.A znając życie to nie ma żadnego 3.27 .
Wiem ktoś może czy po założeniu 3,45 obroty będą wyższe o 6% czy będą takie jak w 2.2 dti ( V bieg 2000 obr. to około 90 km/h gdzie w 2.5 dti jest to około 103 km/h )
#398
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 11:45
Wiem ktoś może czy po założeniu 3,45 obroty będą wyższe o 6%
Wypełnij tabelkę i będziesz wiedział http://www.unixnerd....co.uk/revs.html
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#399
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 14:23
#400
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2014 - 23:25
Czy kiedy używa się maszyny do sprawdzania łożysk to most ma być cichutki ,tak jak z przodu ,gdzie słychać tylko szum opony ? U mnie z tyłu jest okropny hałas.
Oprócz wycia dochodzi jeszcze do wibracjo-buczenia w zakresie 80-90 km/h ale tylko na 5 biegu ,lub tez przy niższej prędkości ( 65-80 ) kiedy skrzynia wrzuca na 5 bieg jest w momencie zapięcia 5 biegu buczenie które czuć na tyle auta.Kiedy przeciągnę zmianę biegu z 4 na 5 do przynajmniej 90 km/h nie będzie tego buczenia-wibracji. Ale odwrotnie kiedy zmienię sobie na 5 bieg przy niższej prędkości to kiedy osiągnie te 80-82km/h buczenio-wibracje są ,kiedy przejedzie już ponad 90 km/h buczenie znika ,zostaje tylko huczenie.
Zimny most wydaje dzwięki mniej więcej takie : łu,łu,łu,łu tym szybsze im szybciej jedziemy,jakby zależne od szybkości obrotu koła. Rozgrzany huczy bardziej jednostajnie.
Na N jest tak samo.
Pomóżcie bo mam ochotę spalić ten samochód,dzisiaj myślałem już nawet kto mógł by mi załatwić szkodę całkowitą bo mam dosyć.
Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić czy to most ,łożyska czy może jednak skrzynia/konwerter