Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#381 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 25 lutego 2013 - 08:33

Dzięki wielkie
Czyli z tego wynika ,że dyfer z 2.5td będzie pasował do 2.2dti ?
Agal

#382 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2013 - 09:27

Jak widzisz, 20DTi ma 3:70 , zatem albo od 3.0 V6 Aut/Man albo od 2.5 V6 Man.
Masz wszystko napisane.

#383 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 25 lutego 2013 - 09:36

Ja mam 2.2 dti b fl
czyli strona http://www.opel-info...e/omega_b2.html
i z niej wynika ,że 2.2dti ma 3,45 i pasuje od 2,5td .
Chodzi mi , czy mocowania i rozmiar śrub będzie pasowało.
Jesze raz wielkie dzięki za stronkę

#384 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2013 - 09:44

tak nawet od 2,5 dti bedzie pasował bo tez byl taki

#385 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2013 - 09:54

Wars, ale kolega sie pyta o 2.2 :D i ma racje, bedzie pasowal z 2.5td. Tylko ze ja bym bral jeszcze most z łapa i srubami, w razie, gdyby lapa byla na wieksze sruby

#386 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2013 - 13:47

Wars, ale kolega sie pyta o 2.2 :D i ma racje, bedzie pasowal z 2.5td. Tylko ze ja bym bral jeszcze most z łapa i srubami, w razie, gdyby lapa byla na wieksze sruby


Zgadza sie, nie zwróciłem uwagi na rocznik auta.

#387 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2013 - 12:14

O zgrozo 39 stron :)

wiem, że było poruszane, ale tyle tego jest, że nie przeczytam wszystkiego, więc pytanie:
2.2 16v Z22XE jaki najwolniejszy most wejdzie i ile przeróbek (lub nie) trzeba robić? :)

interesuje mnie jedna konkretna propozycja, bo chcę na autostradach jechać szybko, ale nie męczyć auta :)


Pozdrawiam
Robert

#388 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2013 - 14:21

Jeszcze jeden spam post i :zółta:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#389 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 09 sierpnia 2014 - 19:20

W 2.5 dti z automatem jest przy 100 km/h na 5 biegu około 1900 obr. to oznacza że most jest z przełożeniem 3:27 czy jest to 3:45 ? 2.2 dti ma 3:45 ale na 5 biegu przy 100 km/h ma wyższe obroty (około 2100 ) czy jest to kwestia różnych mostów czy przełożeń w skrzyni.

#390 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:27

W 2.5 dti z automatem jest przy 100 km/h na 5 biegu około 1900 obr. to oznacza że most jest z przełożeniem 3:27 czy jest to 3:45 ?


Seryjnie 2.5 DTI z ASB "wychodziły" z mostem 3,27.
W manualu były również 3,45.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#391 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:55

czyli mam rozumieć że jeśli most do 2.5 dti z asb to tylko od 2.5 dti asb . Czy masz gdzieś może czeladnik dostęp do rozpiski która wersja silnikowa z jakim mostem szła.
Na forum wyszperałem tylko taką z przed ery 2.5 dti

#392 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2014 - 16:33

3,27 i 3,45 tylko diesle a wszystko wyżej benzyna

#393 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 10 sierpnia 2014 - 17:57

3.7 jest w 2.0 dti tak na marginesie.
Masz Damian rozpiskę z rodzajami skrzyń w omedze ?

Co tutaj nie gra według mojej rozpiski skrzynie R25 ( 2.5 TD ) i R30 ( 2.2 DTI,2.5 DTI )mają identyczne przełożenia , dodatkowo 2.5 TD i 2.2 DTI mają takie same mosty ( 3:45 ) a prędkości przy tych samych obrotach na tych samych biegach mają zupełnie inne.

#394 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2014 - 14:50

http://www.opel-info...be/ha_diff.html tylko takie coś
poszukam jeszcze w TISie i zapodam jak coś znajdę
[ATTACH]26145[/ATTACH]

#395 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 11 sierpnia 2014 - 18:53

dobra mniejsza o to skoro mówicie że ma być 3,27 to taki szukam. Czy przy wymianie są jakieś utrudnienia? Czy tylko wyjmujemy półośki ,odkecamy most od wału i od podwozia?

#396 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 sierpnia 2014 - 19:44

Nie ma filozofii. Półosie imbusami, podwadzasz czymś bądź po prostu pociągasz. Jak pociągniesz i się rozpadnie przegub to po prostu było do wymiany, odkręcasz 2 śruby od gum trzymających dyfer, odkręcasz 3 śruby wału, i bodajże jeszcze dwie gumy od góry, jedna przy deklu druga przy złączu elastycznym. Trzeba pamiętać aby podstawić jakąś żabę bądź lewar hydrauliczny bo jednak dyfer trochę waży.

#397 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 12 sierpnia 2014 - 11:29

dzięki półosie wymieniałem w 10 minut więc skoro reszt też jest taka prosta to tylko się cieszyc.
Mam problem tylko z dostniem mostu odpowiedniego ,koło Chojnowa (znany chyba wszystkim z tych okolic ) jest gość który handluje częściami do omeg ale że jest debilem to stwierdził że nie wie które mosty ma 3,27 a które 3,45.A znając życie to nie ma żadnego 3.27 .
Wiem ktoś może czy po założeniu 3,45 obroty będą wyższe o 6% czy będą takie jak w 2.2 dti ( V bieg 2000 obr. to około 90 km/h gdzie w 2.5 dti jest to około 103 km/h )

#398 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2014 - 11:45

Wiem ktoś może czy po założeniu 3,45 obroty będą wyższe o 6%


Wypełnij tabelkę i będziesz wiedział http://www.unixnerd....co.uk/revs.html

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#399 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 12 sierpnia 2014 - 14:23

dzięki czeladnik,super stronka. W takim razie pozostaje jednak most taki jak był , 3,45 przy śmiganiu po autostradach jednak jest za krótki

#400 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 19 sierpnia 2014 - 23:25

jestem już po wymianie mostu ,efekt jest taki że nie ma żadnego efektu. Było dobrze przez parę km ale po chwili ten sam syf. Słyszę huczenie z tyłu auta takie że nie idzie jeździć tym autem.
Czy kiedy używa się maszyny do sprawdzania łożysk to most ma być cichutki ,tak jak z przodu ,gdzie słychać tylko szum opony ? U mnie z tyłu jest okropny hałas.
Oprócz wycia dochodzi jeszcze do wibracjo-buczenia w zakresie 80-90 km/h ale tylko na 5 biegu ,lub tez przy niższej prędkości ( 65-80 ) kiedy skrzynia wrzuca na 5 bieg jest w momencie zapięcia 5 biegu buczenie które czuć na tyle auta.Kiedy przeciągnę zmianę biegu z 4 na 5 do przynajmniej 90 km/h nie będzie tego buczenia-wibracji. Ale odwrotnie kiedy zmienię sobie na 5 bieg przy niższej prędkości to kiedy osiągnie te 80-82km/h buczenio-wibracje są ,kiedy przejedzie już ponad 90 km/h buczenie znika ,zostaje tylko huczenie.
Zimny most wydaje dzwięki mniej więcej takie : łu,łu,łu,łu tym szybsze im szybciej jedziemy,jakby zależne od szybkości obrotu koła. Rozgrzany huczy bardziej jednostajnie.
Na N jest tak samo.
Pomóżcie bo mam ochotę spalić ten samochód,dzisiaj myślałem już nawet kto mógł by mi załatwić szkodę całkowitą bo mam dosyć.
Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić czy to most ,łożyska czy może jednak skrzynia/konwerter