


Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.
#121
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 00:34

#122
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 00:39
Sorry za takie lamerskie pytanie. Co mi da most 4,22 bo ja mam 3,99 ? Proszę się nie śmiać
A skąd masz 3.99??
Most 4.22 hmm to coś jakbyś sobie zmienił przeżutkę w rowerze na lżejsza. Szybciej przyspieszasz ale masz mniejsza prędkość maksymalną. Ale bez szaleństw, w przyspieszeniu kolosalnej różnicy nie ma, ale w prędkości jest ogromna.
Ogólnie moim zdaniem dobre do automatu ale od manuala trzymać z daleka
#123
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 00:51
A skąd masz 3.99??
Most 4.22 hmm to coś jakbyś sobie zmienił przeżutkę w rowerze na lżejsza. Szybciej przyspieszasz ale masz mniejsza prędkość maksymalną. Ale bez szaleństw, w przyspieszeniu kolosalnej różnicy nie ma, ale w prędkości jest ogromna.
Ogólnie moim zdaniem dobre do automatu ale od manuala trzymać z daleka
Jeżeli dobrze pamiętam to taki mam. Beast mi w Vinie chyba taki podawał ?
#124
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 00:52
Jeżeli dobrze pamiętam to taki mam. Beast mi w Vinie chyba taki podawał ?
3.9 czyli 10 zębów na ataku i 39 na kole głównym

W 4.22 masz 9 zębów na ataku i 38 na kole głównym. Czyli nie wielka różnica

#125
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:25

Układ przeniesiena napedu wpada w wibracje przy ruszaniu ,lub przy zmianie biegów i przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Działo się tak od dobrych 2 lat ale delikatnie i sporadycznie.
W miedzy czasie jakiś półtora roku temu upaliłem sprzęgło konkretnie. Nawet nie chciał ruszyc pod 2% wzniesienie. Jak ostygł. Był luzik az do dzis.
Teraz sprzęgło zaczęło się ślizgać a ww.objawy nasilaja sie.Tj na wyższym biegu miedzy 2-3tys obr.od ok 70km/h silnik wkreca obroty a auto nie przyspiesza. Zaczeło tez wibrowac przy gwałtownym przyspieszaniu na 4 biegu wczesniej tylko do 3.
Kwestia wymiany sprzegła jest oczywista ale czy:
1.Niepowinienem od razu zajac się dwumasą?
2.apropo tego wątku . Mechanik twierdzi ze te wibracje to objaw padajacego dyfra a nie tylko zurzytego sprzęgła
Chciałbym awaryjnie jakoś sie przygotowac ale nie wiem jak temat ugrysc.
Jaki dyfer do 2.5 DTI??
Poczytałem i wiem że jest 3.27 (szpera) i 3.45
Nie wiem jaki ja mam. Na lodzie jak auto sie slizga to jedno koło kreci drugie stoi w miejscu wiec mysle ze szpery brak. Mozna wbic 1 bieg i wysiąść i sobie poobserwowac.
Nie zalezy mi na zmianie osiagów tylko na dobrym załatwienu sprawy.
Czy moge szukac mostu od 2.5 DT albo od 2.2 DTI lub 2.0DTI??
Nie wiem jak jest z ta szpera.
Ja mam wersje manual "sport: -szpery brak. Moze szpera jest charakterystyczna dla automatów??
Podrzućcie jakies sugestie prosze.
Na allegro konkretnie pod 2.5DTI nie ma nic. Do 2.0 czy 2.2DTI (moment podobny) jest lepiej. Z 2.5TD nie ma problemow z dostepnoscia.
POZDR .4 U ALL
#126
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:36
Co do drgań prędzej sprawdź wszystkie łączenia te gumowe na wale (nie wiem dokładnie jak to się nazywa). Od mostu nic nie powinno Ci drgać.
W Twoim powinien być most 3.45
#127
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:41
Co do szpery u mnie na lodzie tez sie jedno koło kreci, po dodaniu gazu leci dopiero drugie, jakoś to wszystko działa że nie zawsze się blokuje. Jak jedno stoi na lodzie drugie na asfalcie to krecą się oba, a jak dwa na lodzie to jedno.
Co do drgań prędzej sprawdź wszystkie łączenia te gumowe na wale (nie wiem dokładnie jak to się nazywa). Od mostu nic nie powinno Ci drgać.
U mnie po dodaniu gazu też jedno sie kreci drugie spi.
Wymieniłem podpore walu i zurzytą poduszke pod silnikiem.
Maczy mnie tylko czy nie ma tam jakiegos tłumika drgań... np na kole pasowym...jak np w silnikach HDI.
#128
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:52
takie są objawy kończącej się szpery właśnieCo do szpery u mnie na lodzie tez sie jedno koło kreci, po dodaniu gazu leci dopiero drugie, jakoś to wszystko działa że nie zawsze się blokuje.

Ja bym recznie sprawdzil, czy most wykazuje jakies znaczne luzy, jesli nie, to stawialbym na dwumase, ew. wlasnie elementy mocowania silnika/skrzyni/napeduTeraz sprzęgło zaczęło się ślizgać a ww.objawy nasilaja sie.Tj na wyższym biegu miedzy 2-3tys obr.od ok 70km/h silnik wkreca obroty a auto nie przyspiesza. Zaczeło tez wibrowac przy gwałtownym przyspieszaniu na 4 biegu wczesniej tylko do 3.
Kwestia wymiany sprzegła jest oczywista ale czy:
1.Niepowinienem od razu zajac się dwumasą?
2.apropo tego wątku . Mechanik twierdzi ze te wibracje to objaw padajacego dyfra a nie tylko zurzytego sprzęgła
Chciałbym awaryjnie jakoś sie przygotowac ale nie wiem jak temat ugrysc.
Jaki dyfer do 2.5 DTI
#129
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 14:03
takie są objawy kończącej się szpery właśnie
Najpierw zaczyna przepuszczac na bardzo śliskim, później na mniej śliskim (mokre), aż w końcu i na podłożu o dobrej przyczepności zdarza się mielić tylko jednym kołem. Ofcoz proces "zanikania" szpery jest raczej długotrwały i przy względnie normalnym użytkowaniu możesz nawet nie doczekać wykończenia szpery, w każdym razie zdecydowanie unikaj sytuacji, kiedy łapie Ci tylko na jedno koło...
Ja bym recznie sprawdzil, czy most wykazuje jakies znaczne luzy, jesli nie, to stawialbym na dwumase, ew. wlasnie elementy mocowania silnika/skrzyni/napedu
Szpere rozbierałem i prawdopodobnie mam do wymiany ten pierścień dystansujący bo tarcze cierne były odpowiedniej grubości. Ale niestety po ostatnim moim zakopaniu się mogło się to zmienić nietety

Co ciekawe na wstecznym lód nie łód zawsze krecą oba koła.
#130
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 20:25

ale jesli chodzi jeszcze o skrzynie. nią dodatkowo tez da sie jeszcze wydluzyc caly proces, czy juz nic nie da? przelozenie na skrzyni mam 3.95.
zalozmy, ze wlozylbym skrzynie od 3.0 v6 czyli R28 o przelozeniu 3.808?
ps. tak do paru poprzednich postow, tez mi sie sypnal wal, na laczeniu wpadlo troche syfu i troche szkod narobilo. dlatego teraz ingeruje w tym temacie

#131
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 21:10
Ja bym recznie sprawdzil, czy most wykazuje jakies znaczne luzy, jesli nie, to stawialbym na dwumase, ew. wlasnie elementy mocowania silnika/skrzyni/napedu
Hmm omka pod tym kątem była już sprawdzana wielokrotnie.
Tak jak pisałem objawy wibracji w układzie napędowym pojawiły się już dość dawno ok2 lata temu.
Objaw nasila się ewidentnie po nagrzaniu zespołu napędowego. Tzn trzeba pojezdzic troche dynamicznie . Pochamować silnikiem tj. redukcja na 3 przy 100 na 2 przy 60.
W końcu trzeba poprzyspieszac i niestety zacząć tłumic wibracje sprzęgłem

Brak jakiegokolwiek hałasu.
No może jak ESP sie załączy czasem przy buksowaniu kół wtedy cos gdzies postuka...ale co? to nie wiem.
Wydaje mi sie że most może lekko gwiżdze ale zeby to usłyszeć to trzeba jechać 60-70km/h na 5 biegu musi być sucho i lux asfalt. Inaczej szum zagłusza.
Pamiedam ze we fiaciorze 125 albo poldku to most grał jak organy w porówaniu z tym co jest u mnie:D
PS.Ja mam wiedze głównie teoretyczna i ostatnio w motorze przeczytałem ze w BMW E 46 występują wibracje podczas zmiany biegów od 1-4 wtedy gdy są zurzyte pół osie napędowe...Czy może być podobnie w OMCE??
Zastanawiam sie czy nie utworzyc nowego watku bo bokje sie ze tu temat zginie w gązzczu.
Co do pasująćego mostu do Y25DT 2.5DTI to od jakich omek można podpasować by było jak najbliżej do oryginału...??2.5DT czy raczej z tych DTI??:confused:
#132
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 21:16
#133
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 21:17
a co ze skrzynia? R28 od 3.0?
#134
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 17:43
ok, 2.5 TD ma most 3.45 - super.
a co ze skrzynia? R28 od 3.0?
powiec co ty chcesz osiagnac zakladajc 3.45 do 2.5 benzyny??? przeciez to nie bedzie wogole jezdzilo tym bardziej ekonomi tez nie bedzie.
R28 ma tylko dluzsze IV i V bieg ale to troszke beaktycznie nie ma roznicy miedzy r25
#135
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 19:36
mniejsze obroty przy tych samych predkosciach.
nie potrzebne mi szybkie przelozenia.
a co do ekonomii, to wyjasnij mi prosze

#136
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 19:43
co chce osiagnac?
mniejsze obroty przy tych samych predkosciach.
nie potrzebne mi szybkie przelozenia.
a co do ekonomii, to wyjasnij mi prosze
będzie Ci palił jak czołg bo nie będzie miał siły się rozpędzić
#137
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 20:16
będzie Ci palił jak czołg bo nie będzie miał siły się rozpędzić
Bzdura. Ja mam 3.27 w Omedze 2.2 (sic!) i pali mi w trasie ok 1 litr mniej niż na moście 3.9. Chociaż po kilku miesiącach stwierdzam że akurat do 2.2 to już trochę przesada, za często trzeba przeciągać biegi, w mieście czasem brakuje odpowiedniego, a na trasie V można wrzucić dopiero ok 80 km/h. Ale przyśpiesza się tak jak wcześniej, albo i lepiej bo np I bieg ciągnie do ok 60 km/h, a II to nawet nie wiem, ale pewnie w okolicach 120. Robiłem też pomiary ze stoperem w ręku i w zasadzie różnica jest w granicy błędu (+/-1 sek), ale warunki mogły być różne więc ciężko jednoznacznie określić. Ale symulator CarTest nie wskazuje aby przyśpieszenie się miało zmienić.
Wcześniej miałem 3.45 i jak dla mnie to był ideał. 3.9 jest za duży, przy 100 km/h czuć jak się silnik męczy. A 4.22 nie miałem, ale to musi być już totalna porażka, po co tyle krótkich biegów jak w trasie silnik wyje.
A jak nie wierzycie, to Astra-F 1.6 Eco (70 KM) miała na V biegu przy 100km/h właśnie takie same obroty jakie miałem w Omedze z mostem 3.45 (około 2250). I to właśnie celem zmniejszenia spalania. I nawet tamtym samochodem dało się jeździć, więc w 170-konnej Omedze tym bardziej będzie się dało.
#138
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 01:09
Objaw nasila się ewidentnie po nagrzaniu zespołu napędowego. Tzn trzeba pojezdzic troche dynamicznie . Pochamować silnikiem tj. redukcja na 3 przy 100 na 2 przy 60.
W końcu trzeba poprzyspieszac i niestety zacząć tłumic wibracje sprzęgłem... I dlatego sprzęgło sie zużyło...
Brak jakiegokolwiek hałasu.
No może jak ESP sie załączy czasem przy buksowaniu kół wtedy cos gdzies postuka...ale co? to nie wiem.
Wydaje mi sie że most może lekko gwiżdze ale zeby to usłyszeć to trzeba jechać 60-70km/h na 5 biegu musi być sucho i lux asfalt. Inaczej szum zagłusza.
Pamiedam ze we fiaciorze 125 albo poldku to most grał jak organy w porówaniu z tym co jest u mnie:D
PS.Ja mam wiedze głównie teoretyczna i ostatnio w motorze przeczytałem ze w BMW E 46 występują wibracje podczas zmiany biegów od 1-4 wtedy gdy są zurzyte pół osie napędowe...Czy może być podobnie w OMCE??
Co do pasująćego mostu do Y25DT 2.5DTI to od jakich omek można podpasować by było jak najbliżej do oryginału...??2.5DT czy raczej z tych DTI??:confused:
W 2.5DTI nie występowało koło dwumasowe tylko tradycyjne sprzęgło z tłumikiem drgań w tarczy. Druga sprawa, to most. Też mi wyje od jakiegoś roku, ale tylko gdy jadę z jednostajną prędkością, gdy puszczę gaz, albo przyspieszam, to wycie zanika. Myślę, że wystarczy wyregulować płytkami luz na kołach zębatych (niestety mało jest specjalistycznych zakładów trudniących się regeneracją mech.różnicowych). U mnie również występują drgania podczas ruszania, gdy auto postoi dłuższy czas (tydzień, albo więcej), po czym usteje. Drgania występują również gdy chce się spalić kapcia itp.
Co do wyboru przełożenia, to jestem zwolennikiem 3.27, zwłaszcza jeżeli użytkuję się auto głównie na trasie, choć w mieście również się sprawdza. U mnie mam zwiększoną moc do około 200PS i 3,27 to trochę za dużo i przydałoby się jeszcze mniejsze, bo co chwila trzeba szastać biegami, a V-max wynosi jedynie 225km/h(rzeczywiste, nie licznikowe). Wolałbym większy V-max i mniejsze spalanie kosztem nieco słabszej elastyczności, bo i tak mam jej nadmiar;)
#139
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 20:59
#140
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 21:12
ja też planuje zakupić most 3.45 do mojej omegi 2.5 v6 żeby obniżyć obroty silnika na 5 biegu bo obecnie ma 3000 obr. 118 km. na 5 -tym biegu. i mam pytanie czy moje półosie będą pasowały do tego nowego mostu?? a zamocowanie mostu.??
beda pasowac bez problemu.