Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ślizgające się sprzęgło podczas ruszania, dodawnia gazu Omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mortassi

Mortassi
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 26 października 2009 - 18:54

Podczas ruszania oraz przy przy silniejszym dodaniu gazu podczas jazy - bez zmiany biegu - przez chwilę na całkowicie puszczonym sprzęgle silnik "wyje" a po chwili dopiero napęd zostaje w pełni przeniesiony. Wygląda to tak jakby się sprzęgło ślizgało ale wy się lepiej znacie.
Tarcz sprzęgła po rozebraniu pachnie spalenizną, docisk jest przypalony ale tarcz sprzęgła jest jeszcze gruba - nie widać jeszcze nitów. Możecie podać odpowiednią grubość tarczy to porównam z moją.
W razie potrzeby innych informacji wszystko mogę napisać.
Z góry dziękuję za pomoc.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 18:57

jak tarcza jest przypalona (i zacisk też) to grubośc nei ma znaczenia.

Tarcza zużywa sie przez scieranie .. ale jak ktoś przypali sprzęgło, bo jeździ z nogą na sprzęgle, albo nie umie ruszac, albo po prostu często jedzie na półsprzęgle .. i spali tarcze .. to ... kiszka. Tarcz (i docisk) do wymiany.. a zadne szlifowanie i inne takie zabiegi nie pomogą.

#3 OFFLINE   Mortassi

Mortassi
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 00:16

Dzięki za pomoc. Możesz mieć rację :p. Popracuję nad tym :) pozdrawiam

#4 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 09:39

Dzięki za pomoc. Możesz mieć rację :p. Popracuję nad tym pozdrawiam

na upartego doscisk da sie czasami zreanimowac , ale tarczy juz nie...
wazne zeby kolo zamachowe jakims drobnym papierem sciernym potraktowac bo tez bedzie przypalone.

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 08:33

Ja w lato przyjarałem tarcze - efekt to slizganie się tylko na 4 biegu przy 3 tys obrotów, pozatym reszta ok. Tak było przez całe lato, aż do teraz gdzie temp spadła do -10 czy też -15 stopni i sprzeglo ślizga się na każdym biegu prócz 1. Tak się slizga ze nie można nawet bezpiecznie wyprzedzać. Wystarczy musnąć gaz obroty rosną a auto zaczyna przyspieszać dopiero po paru sekundach :( Jak tylko temp dojdzie do 0 odrazu ślizganie ustępuje. Jak rozumiem ujemne temp mają ogromny wpływ na przypaloną wcześniej tarcze ?

Czy taki zestaw do mojej omegi będzie odpowiedni ?

http://www.allegro.p..._0_v6_1994.html

Czy polecacie coś innego ? ile mechanik moze chciec za wymiane ?

#6 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 08:48

Ja bym polecił sachs-a.....deko droższy ale lepszy... ;)

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 10:59

Ja bym polecił sachs-a.....deko droższy ale lepszy...

moim zdaniem czy luk czy valeo czy sachs, sa jakosciowo bardzo blizone.

#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:24

Czyli jak rozumiem taki zestaw będzie jak najbardziej odpowiedni. Kwiestia tylko marki ? i ponawiam pytanie ile wymiana +/- moze kosztować ?

#9 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:53

? i ponawiam pytanie ile wymiana +/- moze kosztować ?



200zł płaciłem w 2.0 16v

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 20 grudnia 2009 - 14:26

Czyli jak rozumiem taki zestaw będzie jak najbardziej odpowiedni. Kwiestia tylko marki ? i ponawiam pytanie ile wymiana +/- moze kosztować ?


W Wawie nawet krzyczą 500zeta

#11 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:05

W Wawie nawet krzyczą 500zeta

to sobie ladnie zycza, dla wprawnego mechanika wyciagnac i wlozyc skrzynie ,to jest moment.

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 22:41

Znajomy w bmw miał takie same objawy jak ja i problem ustąpił po wymianie... płynu hamulcowego. Był stary miał w sobie pewnie wode. Po wymianie jak ręką odjął. Może sam powinienem od tego zacząć ? Ja od kiedy mam ome nie zmieniałem go (prawie 3 lata) :zaklopotanie:

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 grudnia 2009 - 00:40

Ja od kiedy mam ome nie zmieniałem go (prawie 3 lata) :zaklopotanie:


no to jak najbardziej warto to zrobić.

Co do regeneracji sprzęgła to przecież są firmy co to robią profesjonalnie (tylko tarcza i docisk), łożysko zawsze kupujemy nowe!
Słyszałem opinie że spokojnie można zrobić taką regenerację a koszt bez porównania mniejszy, no czasami samego docisku może nie dać rady to zależy od stopnia i rodzaju zużycia ale wytrzymałość po regeneracji jest taka sama jak nowego kpl.

link do polecanej firmy
http://www.sprzegla-...e.pl/index.html i młodsza konkurencja:
http://www.sprzegla....amochodowe.html
Macie jakieś jeszcze doświadczenia ? bo korci mnie żeby to zrobić w tej pierwszej firmie.

ps.
mi krzykneli 350zł za wym. sprzęgła podaję link:
(Warszawa-Służewiec ul. Cybernetyki 17b tel.kom. 510 522 438 )
http://forum.omegakl...warszawa&page=5

#14 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 07:29

Ciekawa ta regeneracja. Tylko czy koszt nie bedzie podobny do kupna nowego kompletu ? 530 pln + robocizna ? a zawsze to jednak nowe (w moim przypadku wysylac im czesci i czekac na paczke moze byc uciazliwe).

Jaki plyn hamulcowy najlepiej zalać ? nie mam pojecia co jest w aucie ale myśle o Motul DOT4. Bedzie odpowiedni ? I pytanko z ciekawosci hamulce i sprzegla sa na osobnym układzie ? w sensie czy jak mi sie sprzeglo w mrozie slizga przez plyn to czy hamulce tez nie powinny gorzej pracowac ? W tym bmw znajomego hamulce tez byly ok...

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 grudnia 2009 - 11:41

Jaki plyn hamulcowy najlepiej zalać ?

zalałem GM orginalny kupiłem tu http://www.allegro.p...l_1l_dot_4.html
i jest gut poprawa nastąpiła w hamulcach i "pedale sprzęgła".
Płyn jest wspólny.

Dowiadywałem się o regeneracje- dają "najnowszą mineralną" okładzinę lucas, podobno lepszą od stosowanych w tanich zamiennikach.
Jak potrzeba poprawiają docisk, ale zdarza się że jest zjechany i nie da rady nic z nim zrobić.
Twierdzą że na 100tys.km wytrzyma ich robota.
Koszt orientacyjnie za tarczę z dociskiem łącznie ok. 200zł -robią od ręki w 2godz.
Starego sprzęgła nie warto wyrzucać szczególnie jak jest jeszcze orginalne bo takie podobno najlepiej się regeneruje.

Pytałem mechaników i powiedzieli że spoko można regenerować i nie ma się czego bać szczególnie w pierwszej firmie co podałem wyżej w linku.

#16 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:03

Słyszałem opinie że spokojnie można zrobić taką regenerację a koszt bez porównania mniejszy,

ano mozna zrobic regeneracje i sie robi, tylko koszt porzadnej regeneracji jest zblizony do kosztu nowego , w tarczy zmienia sie okladzine , a w docisku tarcze dociskowa i sloneczko,
bez wymiany sloneczka robota niema zabardzo sensu, malo tego na allegro macie duzo regenerowanych sprzegiel sprzedawanych jako nowe, i sa praktyczne nie do poznania.

Twierdzą że na 100tys.km wytrzyma ich robota.

mało, na omege powinno byc 200tys

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 grudnia 2009 - 17:33

mało, na omege powinno byc 200tys


:shock::shock::shock: a to coś nowego, nie wiem czy blacha dożyje połowy tego:laugh:
no i weź teraz kup coś dobrego...:D

edit
właśnie sobie przypomniałem że jak kupiłem pierwsze auto to na liczniku było 80tys. i sprzegło na wykończeniu (pedał sprzegła był po na równi z pedałem hamulca i łapało jakoś w połowie)
- ja zrobiłem jeszcze 100tys. z haczykiem i sprzęgła nie wymieniałem...:hmmm: dobry jestem:mrgreen:

#18 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 grudnia 2009 - 19:10

wg.mnie czy luk czy valeo czy sachs to podobna marka i nie można stwierdzić co jednoznacznie lepsze.

Podczas roboty warto wymienić uszczelniacz na wale korbowym od str. sprzęgła nawet jak nie leci z niego to pewnie zacznie niebawem i warto to zrobić bo robocizna ta sama. Uszczelniacz -zimmering max 60zł, a jak ci olej zaleje nowe sprzęgło to .....

Roboty sporo przy sprzęgle bo trza wywalić skrzynię biegów.
Robocizna na moje 100-250zł - więcej bym nie dał ;-) Myślę, że to 6g pracy.Warto płyn hamulcowy wymienić od razu.

Trwałość sprzęgła zależy w znacznym stopniu od użytkownika... Sprzęgła obliczane są na 150-200tyś km i jak są prawidłowo używane tyle przejeżdżają. Producent daje rok lub 2 lata gwarancji - myślę maksymalnie można w 2 lata zrobić 120tyś km.
Niestety na spalone sprzęgło nie mamy gwarancji - usterka wynikające z niewłaściwego użytkowania.
Jako pracownik serwisu nie raz musiałem tłumaczyć klientom , a częściej klientkom, że przy przebiegu np. 25tyś km sprzęgło samo się nie mogło spalić co widać po tarczy i zrobionej z niej czarnej wacie cukrowej ;-) i często fioletowym kole zamachowym.Tutaj gwarancji nie mogło być i producent (czy fabryczny czy ,,zamiennikowy'') kasy czy zużytych częsci by nie zwrócił.
W dobie obecnych korków w miastach takie sytuacje są coraz częstsze.

Regeneracji nie polecam mało teraz co się regeneruje, choć są wyjątki - alternetory, rozruszniki no i też sprzęgła.
Kując nowe masz tą gwarancję , że tysiące innych użytkowników kupiło lub mogą kupić produkt taj samej firmy i będzie on taki sam - dobry. Producent nawet zamienników chcąc być konkurencyjny nie może wypuścić lipy bo sam by na tym nie zarobił.

Regeneracja to kowalstwo i trzeba mieć, znając naprawdę dobry zakład, by zrobili to dobrze dając gwarancję.

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 grudnia 2009 - 22:33

Producent nawet zamienników chcąc być konkurencyjny nie może wypuścić lipy bo sam by na tym nie zarobił.

idąc tym tokiem rozumowania, firma trudniąca się regeneracją sprzęgieł (i nie tylko) też musi się starać. Jeżeli jest na rynku od wielu lat to jest dowód że się zna i robi to dobrze.
Pozostaje mi po prostu spróbować z tą regeneracją sprzęgła i samemu się przekonać lub nie.

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 00:06

że to 6g pracy

jak pierwszy raz robilem to mi zajelo 4.5 godziny,
teraz to pewnie polowe tego mi zajmuje

Regeneracji nie polecam mało teraz co się regeneruje

ja mam przykre doswiadczenia z regenerowanymi sprzeglami , robilem niedawno golfa kolesiowi
i zeby zaoszczedzic dal do zregenerowania, wiec wyciagnolem sprzeglo, zawiozl do regeneracji sama tarcze,
wiec auto stalo prze pol dnia, jak przywiozl, to sie okazalo , ze okladzina jest za szeroka i niemiesci sie w docisk
po zawiezieniu jej spowrotem kazali ja kontowka zeszlifowac :) ja powiedzialem ze sie nie podejmuje, wiec ktos inny zeszlifowal,
jak juz zlozylem to wszystko do kupy , to sie okazalo , ze srobki od docisku ( w golfie docisk jest przykrecony do walu korbowego i na to taka miska idzie) blokuja tarcze sprzeglowa , wiec cala robota na nowo, za duzo czasu i nerwow mnie to kosztowalo, wiec sie trzymam z daleka...