Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wydajniejsza chłodnica wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 12:36

Hej,

zaobserwowalem ostatnio rozszczelnienie chlodnicy wody, nie zamierzam nic kleic, chce wlozyc nowa. I teraz pytanie, czy ktos ma jakies wiadomosci, czy do takiego 3.0 V6 mozna wlozyc jakas wieksza/wydajniejsza chlodnice? Moze od jakiegos diesla, a moze 3.2 ma wydajniesza?

Obecna chlodnica niestety nie ma wystarczajacej wydajnosci jak na moje potrzeby (a moze jest tez juz po prostu w srodku zasyfiona), pokusilbym sie jednak o usprawnienie chlodzenia, gdyby znalazlo sie jakies rozwiazanie (wzglednie plug&play) niewymagające zbyt wielu przerobek...


 


#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 12:43

Exec .. taki mądry chłopiec i nie wpadł na pomysł, zeby pojechać do firmy zajmującej sie tylko chłodnicami (a sa takie) i tam podpytac od czego kupi chłodnice, zeby miala większą objętość, ale miesciła sie w omedze.

ps. nie licz jednak na brak przeróbek... tak łatwo to nie ma, jednak dobry wybór i przeróbki nie bedą takie problematyczne

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 13:09

z klekota chyba jest grubsza więcej wody włazi V6 3.0 i 3.2 mają takie same rozmiary radiatora to znaczy 652x459x26 z 2,5 DTI ma rozmiar 653x260x42 jest grubsza

#4 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 13:15

Exec .. taki mądry chłopiec i nie wpadł na pomysł, zeby pojechać do firmy zajmującej sie tylko chłodnicami

szczerze, to nawet nie mam kiedy, poza tym ludzie w takich firmach z reguly nie rozumieja takich jak 'my', ktorzy chca cos rzezbic innego niz oryginal :)

ps. nie licz jednak na brak przeróbek... tak łatwo to nie ma, jednak dobry wybór i przeróbki nie bedą takie problematyczne

króćce musza byc podobnie osadzone i czujnik musi pasowac, gdyby udalo sie znalezc taka chlodnice, to tylko kosmetyka w montazu i mocowaniu...

wiele by zmienilo wywalenie chlodnicy klimy, no ale jednak klima to dobra rzecz :)


 


#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 13:20

króćce musza byc podobnie osadzone i czujnik musi pasowac, gdyby udalo sie znalezc taka chlodnice, to tylko kosmetyka w montazu i mocowaniu...


no ... i na tym sie skup.
Idz do takiej firmy i zagadaj. Jak zobaczą, ze chcesz kupic chłodnice .. to raczej pomogą.

#6 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 13:32

OPEL OMEGA B 2.5 TDS
ROCZNIKI ; 03.94 - 09.99
SILNIKI ; 2.5 TD - U25TD
SKRZYNIA ; MANUALNA
KLIMATYZACJA ; TAK
NR.KATALOGOWY ; 6302004, 52463054, 52463053
WYMIARY RDZENIA ; 654 x 460 x 42
************************************
OPEL OMEGA B / C 2,5 TD / TDS
ROCZNIKI ; 04.94 - 07.2003
DO MODELI BEZ KLIMATYZACJI
SKRZYNIA BIEGóW ; MANUAL
SILNIKI ; 2.5 X25DT
NR.KATALOGOWY ; 52463051 / 52 6302005
WYMIARY RDZENIA ; 654 x 470 x 42
********************************
Omega B
* 2,5i V6 -AC
* 3,0i V6 -AC
# Skrzynia : manualna
# Klimatyzacja : tak
# Wymiary Rdzenia : 654*450*27
# symbol A552708-1


No dobra, widac, ze dieselki maja grubsze chlodnice, pytanie, czy ktoras z diesla podejdzie do V6 ?


 


#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 października 2009 - 13:35

OPEL OMEGA B 2.5 TDS
ROCZNIKI ; 03.94 - 09.99
SILNIKI ; 2.5 TD - U25TD
SKRZYNIA ; MANUALNA
KLIMATYZACJA ; TAK
NR.KATALOGOWY ; 6302004, 52463054, 52463053
WYMIARY RDZENIA ; 654 x 460 x 42
************************************
OPEL OMEGA B / C 2,5 TD / TDS
ROCZNIKI ; 04.94 - 07.2003
DO MODELI BEZ KLIMATYZACJI
SKRZYNIA BIEGóW ; MANUAL
SILNIKI ; 2.5 X25DT
NR.KATALOGOWY ; 52463051 / 52 6302005
WYMIARY RDZENIA ; 654 x 470 x 42
********************************
Omega B
* 2,5i V6 -AC
* 3,0i V6 -AC
# Skrzynia : manualna
# Klimatyzacja : tak
# Wymiary Rdzenia : 654*450*27
# symbol A552708-1


No dobra, widac, ze dieselki maja grubsze chlodnice, pytanie, czy ktoras z diesla podejdzie do V6 ?


ciezko bedzie - jest duzo grubsza. ale po dorobieniu mocowan do wentylatora powinna podejsc. mocowanie jest identyczne. kwestia wezy - no i nie za bardzo jest gdzie pompke dodatkowa podlaczyc




 


#8 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 15:16

ciezko bedzie - jest duzo grubsza. ale po dorobieniu mocowan do wentylatora powinna podejsc. mocowanie jest identyczne. kwestia wezy - no i nie za bardzo jest gdzie pompke dodatkowa podlaczyc

ale to w dieslu nie ma tej pompki przy chlodnicy, czy jest inaczej mocowana?

jesli dobrze wypatrzylem na roznych fotkach, to ta pompka tez wystepuje w dieslach... ciekawe, czy krocce i weze wodne maja te same srednice w dieslu i benzynie...


 


#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 października 2009 - 15:57

podjedź execzku na chrystianiego moż ejeszcze mają do opla chłodniczki
to napewno sobie oblukasz w realu i będziesz wiedziął co i jak
:)

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 16:04

http://sklep.interca...21&pic=0&moto=0 klekot
http://sklep.interca...18&pic=0&moto=0 V6 3.0

#11 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 19:27

podjedź execzku na chrystianiego moż ejeszcze mają do opla chłodniczki
to napewno sobie oblukasz w realu i będziesz wiedziął co i jak

dzwonilem, do diesla sa nowe 500-700zl, jesli bralbym od diesla, to uzywke i zrobilbym jej generalne plukanie i odkamienianie...

http://sklep.intercars.com.pl/993532...1&pic=0&moto=0 klekot
http://sklep.interca....8&pic=0&moto=0 V6 3.0


oo, bardzo pomoce lineczki :)

pomijajac kwestie gabarytow widac, ze klekot ma wlot/wylot o srednicy 40mm, a w V6 jest 35mm, trzebaby znalezc jakis rurki - przelotki, zmieniajace srednice... kojarzy ktos cos tego typu, co by sie sprawdzilo? czyzby znowu czas 'castorama tuning'? :D


 


#12 OFFLINE   yyaarroo

yyaarroo
  • 70 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Wielgie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 października 2009 - 19:40

Ja kupowałem ze dwa miesiące temu chłodnice nówke do 3,0 to płaciłem 300pln na christianiego
było 2,5td jest 2,5v6

#13 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 19:47

Ja kupowałem ze dwa miesiące temu chłodnice nówke do 3,0 to płaciłem 300pln na christianiego

do diesla jest prawie dwa razy wieksza i tylez samo drozsza :)


 


#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 20:30

kojarzy ktos cos tego typu, co by sie sprawdzilo? czyzby znowu czas 'castorama tuning'?

Exec może takie coś fakt faktem to jest do dolotu powietrza ale temp wytrzymuje do 190 stopni.

#15 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 20:36

Exec może takie coś fakt faktem to jest do dolotu powietrza ale temp wytrzymuje do 190 stopni.

ano wlasnie, chodzi o to, zeby w temp 100 stopni nie zrobilo sie miękkie jak rozgotowany makaron... :) rozejrze sie jutro w obi, praktikerze i sklepie hydraulicznym...

tak sobie wlasnie mysle, ze gdyby to wszystko sie rzeczywiscie udalo, to fajna modyfikacja by z tego wyszla :)


 


#16 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 października 2009 - 21:47

Napisał GISKARD
podjedź execzku na chrystianiego moż ejeszcze mają do opla chłodniczki
to napewno sobie oblukasz w realu i będziesz wiedziął co i jak

dzwonilem, do diesla sa nowe 500-700zl, jesli bralbym od diesla, to uzywke i zrobilbym jej generalne plukanie i odkamienianie...

brałem od nich na początku roku używke do benzynki :) bez płukanka i bez odkamienianka.. jest gitarka...
chociaz jestem teraz w trakcie dokładnego oglądania czy nie znika mi płyn... bo zaczeło się ogrzewanie..

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 06:19

Cytat:Napisał DamianSz
Exec może takie coś fakt faktem to jest do dolotu powietrza ale temp wytrzymuje do 190 stopni.

ano wlasnie, chodzi o to, zeby w temp 100 stopni nie zrobilo sie miękkie jak rozgotowany makaron... rozejrze sie jutro w obi, praktikerze i sklepie hydraulicznym...

tak sobie wlasnie mysle, ze gdyby to wszystko sie rzeczywiscie udalo, to fajna modyfikacja by z tego wyszla

na jakiejś innej aukci znalazłem te same redukcje i napisane było żę nadają się do układu chłodzenia to jest zwykły wąż z oplotem z materiału tylko wierzchnią warstwę ma z niebieskiego silikonu.

#18 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 09:15

na jakiejś innej aukci znalazłem te same redukcje i napisane było żę nadają się do układu chłodzenia to jest zwykły wąż z oplotem z materiału tylko wierzchnią warstwę ma z niebieskiego silikonu.

jest cos takiego, ale troche za male i zdecydowanie za drogie :)
http://www.allegro.p...oses_tanio.html


 


#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 10:11

no fakt troche kosztuje taka redukcja moze sa takie z normalnych przewodów a nie tjuningowych silikonków

#20 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2009 - 11:30

jest jeszcze jeden problem... w dieslu wezyk do zbiorniczka wychodzi z weza sprzed chlodnicy, a w benzynce z chlodnicy...

http://photos01.alle...60/92/767609284

chyba nie bede w takim razie kombinowal, tylko wezme nowa do V6