Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remoncik silnika 2.0 16v ????????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 12:32

Witam wszystkich szczęśliwych lub tych mniej szczęśliwych posiadaczy klusek ,mam pytanko ponieważ nie znalazłem takiego tematu na forum chodzi mi o remont silnika 2.0 16v czy ktoś robił lub wie jak sie za to zabrać wiedzę jako taką posiadam mam też miejsce ale potrzebuje parę danych typu jaki musi być luz na zamku pierścienia jaki jest dopuszczalny garb na gładzi cylindrów i kiedy zachodzi potrzeba szlifowania cylindrów jeśli ktoś z tym tematem walczył to proszę o podpowiedz z góry dziękuje .

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 22 października 2009 - 18:32

Walczyło wielu (ja też) i prawie wszyscy powiedzą że lepiej wymienić cały silnik.

#3 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2009 - 18:51

za dużo pisania więc wkleję ci zrzut z moich danych ;)

Dodany obrazek

traktuj to raczej poglądowo...

#4 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 22 października 2009 - 19:00

Walczyło wielu (ja też) i prawie wszyscy powiedzą że lepiej wymienić cały silnik.


Prawie, ja nie (dzięki Tobie).






Do sebekvw:
Ale jak nie masz pojecia to kupuj cały silnik najlepiej z jakąś gwarancją

#5 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 23:42

Tak wszystko ok tylko jak po gwarancji która za zwyczaj nie przekracza 6 miesięcy lub tylko rozruch silnika okaże sie taką samą kupą złomu co mój co wtedy.????????

#6 OFFLINE   Slawo

Slawo
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 23 października 2009 - 21:23

Tak wszystko ok tylko jak po gwarancji która za zwyczaj nie przekracza 6 miesięcy lub tylko rozruch silnika okaże sie taką samą kupą złomu co mój co wtedy.????????


jak nie szkoda Ci kasy to rób remont( o ile będzie wykonany dobrze , w innym przypadku za kilka miesięcy sprawa się powtórzy) tylko że to wyniesie tyle co byś kupił 2 w pełni sprawne silniki używane
Sam miałem taki dylemat i wybrałem drugą opcję , wybór należy do Ciebie i Twoich funduszy jakie chcesz przeznaczyć na to
Omcia 2.0 16v 1996 r. zielona butelka + Stag 300

#7 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 15:51

A to może ktoś mi powie ile taki silnik w dobrym stanie bedzie kosztował i czy ewentualnie ma ktoś namiary na taki sprawdzony silnik??????? Na remont mógłbym przeznaczyć około 1000 max 1300 nie wiem czy bym sie zmieścił ale nie wiem także czy kupie za tyle goły silnik?????

#8 OFFLINE   pawel18702

pawel18702

    Citroen C5 to jest to!!!

  • 550 postów
  • Dołączył: 01-05-2008
  • Skąd: PL-SE-N-FIN-DK
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2009 - 16:13

A to może ktoś mi powie ile taki silnik w dobrym stanie bedzie kosztował i czy ewentualnie ma ktoś namiary na taki sprawdzony silnik??????? Na remont mógłbym przeznaczyć około 1000 max 1300 nie wiem czy bym sie zmieścił ale nie wiem także czy kupie za tyle goły silnik?????


Kolego wątłe szanse na to żeby w tej kwocie nawet samemu zrobić remont!!!:o

#9 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 16:17

Do kolegi pawel18702 jak wiesz jakieś konkrety to podaj ceny np.planowanie głowicy ,sprawdzanie szczelności nie wiem szlif tulei z tego co się dowiedziałem to przy przebiegu 270 tyś mi to nie grozi więc co jeszcze ????Konkrety bo to że pierścienie uszczelniacze to wiem.?????

#10 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 października 2009 - 16:20

Jak chcesz robic szlif tulei to się nastaw na cene nowych tłoków....siedzisz?? 1200 zł za 4 !!! za tyle to już masz silnik.Napisz co Ty masz z tym silnikiem i dlaczego chcesz robić remont?

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 16:38

Za 1300 to ja dałem tylko za wymiane głowicy, w tym głowica mnie kosztowała 350 złotych, a Ty kolego chcesz robić remont silnika, zapomnij, nie wiem czy w 3 kaflach zmięścisz, a zadam Ci pytanko, otóż powiedz mi co uważasz za remont silnika w Twoim przypadku.

#12 OFFLINE   Slawo

Slawo
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 24 października 2009 - 17:31

Na w miare dobry silnik musisz przeznaczyć 1200-1700 zł
Omcia 2.0 16v 1996 r. zielona butelka + Stag 300

#13 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 października 2009 - 17:35

Na w miare dobry silnik musisz przeznaczyć 1200-1700 zł


Reguły na to nie ma,ale warto szukać młodego rocznikowo a odpuścić sobie takie z 94-96 z blaszaną miską.

#14 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 18:08

Jak chcesz robic szlif tulei to się nastaw na cene nowych tłoków....siedzisz?? 1200 zł za 4 !!! za tyle to już masz silnik.Napisz co Ty masz z tym silnikiem i dlaczego chcesz robić remont?


Oto objawy pali olej jak ta lala około 1l na 1000km więc na bank uszczelniacze i prawdopodobnie pierścienie a więc głowica do planowania ,uszczelniacze do wymiany, być może prowadnice zaworów przy okazji sprawdzenie szczelności to chyba z głowicą tyle no i wymiana pierścieni mam nadzieje że próg nie będzie za duży i wystarczą pierścienie o rozmiarze nominalnym do tego komplet uszczelek i nowy rozrząd i to chyba tyle . To tylko tak poglądowo bo może wyskoczyć kilka różnych rzeczy typu docieranie zaworów lub frezowanie gniazd zaworowych, panewki na wale korbowym raczej ok bo kiedyś sie już kiedyś obróciły i wał był robiony.A tak poza tym to każdy pisze że sie nie zmieszczę w tej kwocie ale nikt nie pisze ile co kosztuje i jaką mam gwarancje że za parę miesięcy po kupnie innego silnika też go szlak nie trafi????????

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2009 - 18:22

jaką mam gwarancje że za parę miesięcy po kupnie innego silnika też go szlak nie trafi???



taką samą jak to że po remoncie będzie dobrze...

tu liczą się poniesione koszty..

#16 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 października 2009 - 18:31

Ja bym jednak wymienił prowadnice zaworowe bo same uszczelniacze mogą niewiele dac,przed remontem zrobiłbym jeszcze pomiar ciśnienia na tłokach.Co ile kosztuje...tu dużo zależy kto Ci to robi i jakich części użyjesz (oblukaj mniej więcej na allegro),planowanie też różnie kosztuje,ja dałem 50 zł + 50 za czyszczenie,docieranie zaworów i wymianę uszczelniaczy.Robocizna moja + koszt uszczelek i śrub.Przed rozbiórką to nikt Ci nie powie jaki będzie koszt i co trzeba będzie wymienić...

#17 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 18:43

Ja bym jednak wymienił prowadnice zaworowe bo same uszczelniacze mogą niewiele dac,przed remontem zrobiłbym jeszcze pomiar ciśnienia na tłokach.Co ile kosztuje...tu dużo zależy kto Ci to robi i jakich części użyjesz (oblukaj mniej więcej na allegro),planowanie też różnie kosztuje,ja dałem 50 zł + 50 za czyszczenie,docieranie zaworów i wymianę uszczelniaczy.Robocizna moja + koszt uszczelek i śrub.Przed rozbiórką to nikt Ci nie powie jaki będzie koszt i co trzeba będzie wymienić...


Ciśnienie mierzyłem ale najprawdopodobniej olej ścieka do garów bo pomiar jest 15 atmosfer na każdym garze a po 13 latach raczej fabrycznej kompresji nie będzie miał a tak olej doszczelnia pierścienie a całą robotę będę robił sam ewentualnie jakieś planowanie czy frezowanie powierzę fachowcom albo kumpel zrobi mi w firmie bo mam takie dojścia z tego co się rozglądałem za częściami to około 1tyś pln więc wydaje mi sie to lepszą alternatywą bo zakup silnika to koszt około 1700 zł a przekładka tego nikt nie liczy a ja już jedną ome rozebrałem na czynniki pierwsze i wiem że to jest też sporo roboty klima gaz i inne duperele a jak sam sobie nie zrobisz to jak ci na warsztacie wymienią to nie dojdziesz ani ładu ani składu tu urwą kabelek tam śrubkę za słabo dokręcą itd. a tak w ogóle to miałem taki sam silnik w tej omie co ją rozbierałem co prawda miała 330tyś najechane ale pracował równo i nie kopcił ale go ku..a sprzedałem i teraz żałuję .

#18 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 października 2009 - 18:52

Jeśli chcesz zrobić sam to rób najpierw głowicę,ale zwróć uwagę na prowadnice zaworowe(ja zrobiłem błąd i zostawiłem stare bo luz wydawał mi się niewielki).Koszty będa coś koło; uszczelki ok 150,uszczelniacze ok 35,śruby głowicy 40, prowadnice jak dobrze pamiętam to pomiędzy 8-16 za sztukę.Za robotę głowice nie wiem ile wezmą ale im bardziej renomowany warsztat tym pewnie więcej.Jęsli masz dojście do prasy to prowadnice sobie wymienisz,zawory też dotrzesz sam,zostaje tylko planowanie....Jak progów na cylindrach nie będzie to ja bym dołu nie ruszał...

P.S Te ceny są troszeczkę zawyżone,bo nie chced mi się szukać rachunków ale ja kupowałem wszystko firmy victor reinz,a śruby głowicy elringa.

#19 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2009 - 19:00

same pierścienie=4X40zł

obróbkę bloku i głowicy oblicz sobie tutaj

uszczelki masz tu


silniki masz tu


szukaj takiego w aucie żeby można go było sprawdzić pod kątem akustycznym i ciśnień...

#20 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 19:03

Ja za same uszczeliki + uszcelka pod głowicę dałem 270 zyla.