problem ze skrzynia automatem
#61 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 22:47
#62 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 16:46
Ja tez nie rozumiem tego, ze wiekszosc ludzi w momencie awarii mysli tylko o zakupie "nowej" ASB. Ludzie przeciez te skrzynki sa naprawialne. Moim skromnym zdaniem lepiej zainwestowac 2000zl za naprawe (w dobrym serwisie) niz kupic kota w worku za 1000 czy 1500.
kolego naprawa w dobrym serwisie kosztuje od 3000 do 4000. zeby dostac gwarancje - wymieniaja wszystko a i tak dostajesz pol roku.
#63 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 23:21
Przeczytałem kilka twoich postów i klucz francuski mi sie w kieszeni otwiera na ciebie.
#64 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 09:28
Kolego Beast czy raczej sprzedawco skrzyń. Skończ natrętnie zniechęcać ludzi do napraw skrzyń i napędzać sobie sprzedaż w tak głupi sposób. Jeżeli nie znasz się na naprawie automatów to nie p...... głupot. Od handlu jest ale ... gro
Przeczytałem kilka twoich postów i klucz francuski mi sie w kieszeni otwiera na ciebie.
Oj brzydko się wypowiadasz o naszym koledze:mad:
#65 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 11:59
Bądźmy poważni. Jeżeli ten kolega chce sprzedawać skrzynie to jest od tego dział, a reklamować się można, jednak mylnie udzielać pomocnych odpowiedzi to według mnie nie jest OK. Każdego automata da się naprawić. Najprościej wystarczy zrobić tak aby zdiagnozować co jest jak Automatik Getribe wyskoczy: ściągnąć olej (w tym również ze sprzęgła, przedmuchać przewody kompresorem bo tam ok. litra syfu zostanie, wyszorować mise i magnes bo opiłków będzie masa, wymienić filtr, zalać nowy olej. Podpiąć się pod komputer, skasować błędy, przejechać kilka kilometrów, wpiąć się ponownie i zobaczyć jakie błędy teraz wyskoczyły. I będą to błędy faktycznej usterki. Ja miałem tak ostatnio. Skrzynia padła niby. Autmatik Getribe, ta procedura przywróciła skrzynie do stanu że ślizga na 3 i D, a w getribe jeździł tylko na manualnej 1,2,3. Kod błędu jaki mi stały wyskakiwał to 81 czyli wiadomo. Szukamy problemu w kabelkach.Oj brzydko się wypowiadasz o naszym koledze:mad:
Często padają czujniki. I nie trzeba skrzyń od razu kupować nowych. A takie gadki jak "Waszego kolegi" dopijają do poziomu parteru.
Więc trudno nie zareagować na takie idiotyzmy.
Na dodatek koszt olejów jest nie mały ok. 400 do 2.5 V6 i filtra w tym, ale wymiana to podstawa aby wpełni sprawnie zdiagnozować stałe błędy.
#66 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 17:42
#67 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 21:52
Każdego automata da się naprawić
wszystko da sie naprawic, auta z 4 tez skladaja.
czytaj uwaznie moje posty - zawsze w razie automatik getribe - podpiecie kompa - bo czasem to blacha ********, czujnik czy solenoid - ale jestli w skrzyni konczy sie bieg - to twoja wymiane oleju mozna o kant du** potluc bo generuje tylko koszta. szkoda ze nie zrobilem ostatnio zdjec ze skrzyni a td w ktorej skonczyl sie wsteczny. wiekszosc tarczek byla juz tak zjechana ze zaraz do przodu bo przestal jezdzic.
pozatym - AG wystepuje przy awarii zaworow, czujnika czy elektroniki - przy zjechanych tarczkach blad sie nie wyswietla. wiec udzielaj sie tam gdzie sie znasz a ode mnie sie odstosunkuj
Panowie podepnę się do tematu dzisiaj padła mi skrzynia (tryb awaryjny) sprawdziłem olej jest ok`komp pokazał kod błędu 56 czyli coś z elektryką w ogóle nie świecą się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów na kostce przy skrzynce też nie ma napięcia może ktoś podpowie co jest grane ?
wyglada na pad selektora. ale dziwne ze nie ma napiecia na kostkach skrzynie
#68 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 23:13
#69 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 23:16
Jak mechanik podał prąd bezpośrednio z akumulatora na kostkę przy skrzyni pokazały się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów,a komputer widział tylko D bez względu na to a jakim była biegu mam nadzieję że to tylko elektryka
sprawdz zlacze przy aku do skrzyni
#70 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 10:20
Problem rozwiązany powód był tak błahy że aż głupio pisać bezpiecznik nr 9 był tak głupio przepalony że nic nie było widać wymieniłem i autko śmiga aż miło.
#71 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 10:52
.
#72 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 11:05
#73 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 08:33
Bo to objawy za mało oleju w skrzyni odpal omke jedna osoba siedzi w wozie włącza D na hamulcu a druga pod autko i dolewa olej aż zacznie się przelewac. powinno potem za,łączac 2 zawór 3-4 albo zawór do wymiany 3-4. Pozdrawiam.czesc kolego ja mam problem z moim automatem .pare dni temu penk mi zimering i uciek olej kupilem nowy zimering i uszczelke pod miske zalozylem to zalalem olejem i mam tylko 1i2 bieg dalej sie rozlancza .prosil bym cie o pomoc co mam dalej zrobic zeby omega moja smigala
.
#74 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 07:42
#75 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 18:44
Może w tym wątku ktoś pomoże???witam, a powiedzcie chłopaki czy jak wsiadacie do swoich omci i odpalacie silnik to palą się wam diody (lampki) przy lewarku zmiany biegów?u mnie się nie pala dopiero się zapalają jak włączę światła. Nie wiem czy tak ma byc, może poradzicie. A wszystko zaczęło sie w marcową zimną noc, jak pojechałem do roboty na 19ta i wszystko grało a o 3ciej w nocy jak odpaliłem swoją omcię to od razyna wyświetlaczu "automatik getriebe". Pojechałem do kumpla podpiął pod kompa i wywalił błąd otwartego elektrozaworu 2-3 biegu. Kupiłem nowy elektrozawór za 300zł, kumpel zamontował wsadził świeżutki filtr, zalał świeżutkiego oleju i... NIC. Wszystko po staremu. Cały czas jeższę na 1-2-3, czyli w trybie awaryjnym. Przy włączaniu zapłonu komputer od skrzyni robi pyk-pyk a przy literce P na ułamek sekudy dosłownie zapala się pomarańczowa kontrolka (lamka, dioda) i tak samo jak szybko się zapalała to tak samo szybko gaśnie. Zakupiłem drugi komputer i sprawa wygląda tak samo. Bezpiecznik pod kierownicą od asb jest cały. Dzis sie zabrałem za sprawdzanie kabelków pod obudową lewarka ale baaardzo dużo tam kabelków i na dodatek nie wiem od czego. Proszę Was wszystkich o pomoc.
#76 OFFLINE
#77 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 20:08
#78 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 09:44
#79 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 18:59
Problem rozwiązany, byłem u fajnego gościa w białymstoku, podpiął omcie pod kompa i wyskoczył błąd uszkodzonego elektrozaworu taśmy. Zostawiłem omcie na 3 godziny i problem rozwiązany. Dlatego apeluję do wszystkich - nie zostawiajcie swoich omci w rękach znajomych, którym się wydaje że rozwiążą problem. ASB to nie zabawka dla laików tylko dla fachowców. Ja jestem tego przykładem, gdyż na takim laiku się przejechałem.
siema mam ten sam problem i mówisz że to się nazywa elektrozawór taśmy???? bo wymieniłem elektroazwór biegu 2-3 i jest dalej to samo!!
#80 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2010 - 18:35