Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze skrzynia automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   DarekWrona

DarekWrona
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 30 stycznia 2010 - 22:47

Ja tez nie rozumiem tego, ze wiekszosc ludzi w momencie awarii mysli tylko o zakupie "nowej" ASB. Ludzie przeciez te skrzynki sa naprawialne. Moim skromnym zdaniem lepiej zainwestowac 2000zl za naprawe (w dobrym serwisie) niz kupic kota w worku za 1000 czy 1500.

#62 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2010 - 16:46

Ja tez nie rozumiem tego, ze wiekszosc ludzi w momencie awarii mysli tylko o zakupie "nowej" ASB. Ludzie przeciez te skrzynki sa naprawialne. Moim skromnym zdaniem lepiej zainwestowac 2000zl za naprawe (w dobrym serwisie) niz kupic kota w worku za 1000 czy 1500.


kolego naprawa w dobrym serwisie kosztuje od 3000 do 4000. zeby dostac gwarancje - wymieniaja wszystko a i tak dostajesz pol roku.




 


#63 OFFLINE   midware

midware
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-11-2009

Napisany 18 lutego 2010 - 23:21

Kolego Beast czy raczej sprzedawco skrzyń. Skończ natrętnie zniechęcać ludzi do napraw skrzyń i napędzać sobie sprzedaż w tak głupi sposób. Jeżeli nie znasz się na naprawie automatów to nie p...... głupot. Od handlu jest ale ... gro :)
Przeczytałem kilka twoich postów i klucz francuski mi sie w kieszeni otwiera na ciebie.

#64 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 lutego 2010 - 09:28

Kolego Beast czy raczej sprzedawco skrzyń. Skończ natrętnie zniechęcać ludzi do napraw skrzyń i napędzać sobie sprzedaż w tak głupi sposób. Jeżeli nie znasz się na naprawie automatów to nie p...... głupot. Od handlu jest ale ... gro :)
Przeczytałem kilka twoich postów i klucz francuski mi sie w kieszeni otwiera na ciebie.


Oj brzydko się wypowiadasz o naszym koledze:mad:

#65 OFFLINE   midware

midware
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-11-2009

Napisany 19 lutego 2010 - 11:59

Oj brzydko się wypowiadasz o naszym koledze:mad:

Bądźmy poważni. Jeżeli ten kolega chce sprzedawać skrzynie to jest od tego dział, a reklamować się można, jednak mylnie udzielać pomocnych odpowiedzi to według mnie nie jest OK. Każdego automata da się naprawić. Najprościej wystarczy zrobić tak aby zdiagnozować co jest jak Automatik Getribe wyskoczy: ściągnąć olej (w tym również ze sprzęgła, przedmuchać przewody kompresorem bo tam ok. litra syfu zostanie, wyszorować mise i magnes bo opiłków będzie masa, wymienić filtr, zalać nowy olej. Podpiąć się pod komputer, skasować błędy, przejechać kilka kilometrów, wpiąć się ponownie i zobaczyć jakie błędy teraz wyskoczyły. I będą to błędy faktycznej usterki. Ja miałem tak ostatnio. Skrzynia padła niby. Autmatik Getribe, ta procedura przywróciła skrzynie do stanu że ślizga na 3 i D, a w getribe jeździł tylko na manualnej 1,2,3. Kod błędu jaki mi stały wyskakiwał to 81 czyli wiadomo. Szukamy problemu w kabelkach.
Często padają czujniki. I nie trzeba skrzyń od razu kupować nowych. A takie gadki jak "Waszego kolegi" dopijają do poziomu parteru.
Więc trudno nie zareagować na takie idiotyzmy.
Na dodatek koszt olejów jest nie mały ok. 400 do 2.5 V6 i filtra w tym, ale wymiana to podstawa aby wpełni sprawnie zdiagnozować stałe błędy.

#66 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 19 lutego 2010 - 17:42

Panowie podepnę się do tematu dzisiaj padła mi skrzynia (tryb awaryjny) sprawdziłem olej jest ok`komp pokazał kod błędu 56 czyli coś z elektryką w ogóle nie świecą się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów na kostce przy skrzynce też nie ma napięcia może ktoś podpowie co jest grane ???

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2010 - 21:52

Każdego automata da się naprawić


wszystko da sie naprawic, auta z 4 tez skladaja.
czytaj uwaznie moje posty - zawsze w razie automatik getribe - podpiecie kompa - bo czasem to blacha ********, czujnik czy solenoid - ale jestli w skrzyni konczy sie bieg - to twoja wymiane oleju mozna o kant du** potluc bo generuje tylko koszta. szkoda ze nie zrobilem ostatnio zdjec ze skrzyni a td w ktorej skonczyl sie wsteczny. wiekszosc tarczek byla juz tak zjechana ze zaraz do przodu bo przestal jezdzic.
pozatym - AG wystepuje przy awarii zaworow, czujnika czy elektroniki - przy zjechanych tarczkach blad sie nie wyswietla. wiec udzielaj sie tam gdzie sie znasz a ode mnie sie odstosunkuj

Panowie podepnę się do tematu dzisiaj padła mi skrzynia (tryb awaryjny) sprawdziłem olej jest ok`komp pokazał kod błędu 56 czyli coś z elektryką w ogóle nie świecą się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów na kostce przy skrzynce też nie ma napięcia może ktoś podpowie co jest grane ?


wyglada na pad selektora. ale dziwne ze nie ma napiecia na kostkach skrzynie




 


#68 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 19 lutego 2010 - 23:13

Jak mechanik podał prąd bezpośrednio z akumulatora na kostkę przy skrzyni pokazały się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów,a komputer widział tylko D bez względu na to a jakim była biegu mam nadzieję że to tylko elektryka

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lutego 2010 - 23:16

Jak mechanik podał prąd bezpośrednio z akumulatora na kostkę przy skrzyni pokazały się kontrolki przy dźwigni zmiany biegów,a komputer widział tylko D bez względu na to a jakim była biegu mam nadzieję że to tylko elektryka


sprawdz zlacze przy aku do skrzyni




 


#70 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 20 lutego 2010 - 10:20

Przewody przy aku wydają się ok jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem jak kręcę rozrusznikiem mam prąd na skrzyni przestaje to ginie.



Problem rozwiązany powód był tak błahy że aż głupio pisać bezpiecznik nr 9 był tak głupio przepalony że nic nie było widać wymieniłem i autko śmiga aż miło.

#71 OFFLINE   marotm

marotm
  • 4 postów
  • Dołączył: 01-09-2009
  • Skąd: tomaszów mazowiecki

Napisany 26 lutego 2010 - 10:52

czesc kolego ja mam problem z moim automatem .pare dni temu penk mi zimering i uciek olej kupilem nowy zimering i uszczelke pod miske zalozylem to zalalem olejem i mam tylko 1i2 bieg dalej sie rozlancza .prosil bym cie o pomoc co mam dalej zrobic zeby omega moja smigala
.

#72 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 czerwca 2010 - 11:05

Witam, mam też problem ze swoją ASB jak uruchomię silnik na P słychać jakieś rzępolenie w skrzyni ale jak włączę D dziwne odgłosy znikają taka sama sytuacja dzieje się na N. Zdarza się też sytuacja jak chcę cofnąć lub pojechać do przodu auto w ogóle nie reaguje tak jakby bieg nie był włączony, a po chwili jakoś złapie bieg i szarpnięciami da się cofnąć. To jest już moja druga ASB i działała przez 8 miesięcy bardzo dobrze. Czy to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego? Doradźcie coś.
Mariano83-

#73 OFFLINE   lew1969

lew1969

    lew1969

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-11-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 20 czerwca 2010 - 08:33

czesc kolego ja mam problem z moim automatem .pare dni temu penk mi zimering i uciek olej kupilem nowy zimering i uszczelke pod miske zalozylem to zalalem olejem i mam tylko 1i2 bieg dalej sie rozlancza .prosil bym cie o pomoc co mam dalej zrobic zeby omega moja smigala
.

Bo to objawy za mało oleju w skrzyni odpal omke jedna osoba siedzi w wozie włącza D na hamulcu a druga pod autko i dolewa olej aż zacznie się przelewac. powinno potem za,łączac 2 zawór 3-4 albo zawór do wymiany 3-4. Pozdrawiam.
lew1969

#74 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2010 - 07:42

witajcie, doradzi mi ktoś co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni, opisałem to wyżej. Pomóżcie, pozdrawiam.
Mariano83-

#75 OFFLINE   mroziczek22

mroziczek22
  • 10 postów
  • Dołączył: 11-06-2009

Napisany 24 czerwca 2010 - 18:44

--------------------------------------------------------------------------------

Może w tym wątku ktoś pomoże???witam, a powiedzcie chłopaki czy jak wsiadacie do swoich omci i odpalacie silnik to palą się wam diody (lampki) przy lewarku zmiany biegów?u mnie się nie pala dopiero się zapalają jak włączę światła. Nie wiem czy tak ma byc, może poradzicie. A wszystko zaczęło sie w marcową zimną noc, jak pojechałem do roboty na 19ta i wszystko grało a o 3ciej w nocy jak odpaliłem swoją omcię to od razyna wyświetlaczu "automatik getriebe". Pojechałem do kumpla podpiął pod kompa i wywalił błąd otwartego elektrozaworu 2-3 biegu. Kupiłem nowy elektrozawór za 300zł, kumpel zamontował wsadził świeżutki filtr, zalał świeżutkiego oleju i... NIC. Wszystko po staremu. Cały czas jeższę na 1-2-3, czyli w trybie awaryjnym. Przy włączaniu zapłonu komputer od skrzyni robi pyk-pyk a przy literce P na ułamek sekudy dosłownie zapala się pomarańczowa kontrolka (lamka, dioda) i tak samo jak szybko się zapalała to tak samo szybko gaśnie. Zakupiłem drugi komputer i sprawa wygląda tak samo. Bezpiecznik pod kierownicą od asb jest cały. Dzis sie zabrałem za sprawdzanie kabelków pod obudową lewarka ale baaardzo dużo tam kabelków i na dodatek nie wiem od czego. Proszę Was wszystkich o pomoc.

#76 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2010 - 19:12

trzeba było zacząć od czyszczenia selektora

#77 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 20:08

Mroziczek22 ,doncortino podał ci trop ,ale nie wiem czy nie bedziesz musiał przjezec inastalcji ,gdyz moze jakis przewód zasniedział i nie laczy na pinie,i jeszcze jedno co przychodzi mi na mysl to sprawdz ładowanie,bo byc moze za mało jest pradu i dlatego słychac przekazniki po przekręceniu zapłonu.

#78 OFFLINE   mroziczek22

mroziczek22
  • 10 postów
  • Dołączył: 11-06-2009

Napisany 28 czerwca 2010 - 09:44

Problem rozwiązany, byłem u fajnego gościa w białymstoku, podpiął omcie pod kompa i wyskoczył błąd uszkodzonego elektrozaworu taśmy. Zostawiłem omcie na 3 godziny i problem rozwiązany. Dlatego apeluję do wszystkich - nie zostawiajcie swoich omci w rękach znajomych, którym się wydaje że rozwiążą problem. ASB to nie zabawka dla laików tylko dla fachowców. Ja jestem tego przykładem, gdyż na takim laiku się przejechałem.

#79 OFFLINE   aron55

aron55
  • 25 postów
  • Dołączył: 06-01-2010

Napisany 30 czerwca 2010 - 18:59

Problem rozwiązany, byłem u fajnego gościa w białymstoku, podpiął omcie pod kompa i wyskoczył błąd uszkodzonego elektrozaworu taśmy. Zostawiłem omcie na 3 godziny i problem rozwiązany. Dlatego apeluję do wszystkich - nie zostawiajcie swoich omci w rękach znajomych, którym się wydaje że rozwiążą problem. ASB to nie zabawka dla laików tylko dla fachowców. Ja jestem tego przykładem, gdyż na takim laiku się przejechałem.


siema mam ten sam problem i mówisz że to się nazywa elektrozawór taśmy???? bo wymieniłem elektroazwór biegu 2-3 i jest dalej to samo!!!!

#80 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 lipca 2010 - 18:35

Hej. A i ja się podepnę pod temat bo mam problem z ASB. Jeszcze nie podpinałem pod kompa bo kumpel z fejsem jest w delegacji. A jeśli chodzi o moją usterkę to wygląda to tak, że ciężko ruszyć z miejsca na pierwszym biegu. Generalnie ślizga, szarpie przez jakieś dwie, trzy zmiany biegów. Jeśli stoję, noga na hamulcu i wrzucony "D" to wyczuwam szarpnięcia co kilka sekund. Ruszam na śnieżynce, ciężko się zbiera ale nie czuję uślizgu i dalsza zmiana biegów jest ok. Przed tą usterką miałem problemy ze skrzynią właśnie przy ruszaniu, szarpało ale lekko noga z gazu to przestawało szarpać i można było jechać. Teraz jest "kaplica" :( . (Acha... wcześniej komp wywalił błędy mówiące o uszkodzonym czujniku temperatury oleju i regulator ciśnienia oleju) Dodam jeszcze, że jak złapię "Automatik Getribe" to na "N" i "P" słychać w skrzyni "rzegotanie" jakby coś luźno latało. Co byście obstawiali?