Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak krecic "bączki"


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:22

Elo elo :yes_yes:

Mam pytanie .... jak krecic bączki, na jakim biegu, kiedy i jak krecic, kątrować kierownicą? !

Jest to moj pierwszy samochod z tylnim napedem

Probowalem dzisiaj to albo mi bokiem sunol, albo 1 obrut i klapa... :(



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:24

Elo elo :yes_yes:

Mam pytanie .... jak krecic bączki, na jakim biegu, kiedy i jak krecic, kątrować kierownicą? !

Jest to moj pierwszy samochod z tylnim napedem

Probowalem dzisiaj to albo mi bokiem sunol, albo 1 obrut i klapa... :(


manual czy automat ?

wszystko zależy jaki chcesz mieć promien bączka :D
Jak mały - np. oś chcesz mieć prawie pod samochodem to musisz przytryzmac auto na hamulcu, w taki sposób, zeby przód przytrzymac, a tył mógł sie kręcić.
Jak duzy .. to już prostej rady sie nie da udzielić. Trzeba sie nauczyc i zrobic to na wyczucie.

W ogolnosci ruszasz, skręcasz, wciskasz gaz .. a dalej to już samo sie dzieje.
Należy dążyć do tego, żeby kontra nie była potrzebna w ogóle. Wszystko da sie wysterowac gazem - mniej gazu mniejszy promien, wiecej wiekszy. Niestety proste to nie jest, trzeba troche wyczucia.
A moze nie troche a duzo.

Oczywiscie lekkie kontryu czasem są konieczne, jak już autko zaczyna uciekac... ale najwazniejsze to dojsć do momentu kiedy wiekszość poślizgu da sie kontrolowac gazem.

#3 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:24

Manual

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:30

Manual


jak manual .. to 1 bieg.

no ... jesli na śniegu .. to moze byc 2 bieg .. będziesz miał niższe obroty.

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:37

Manual


jak manual .. to 1 bieg.

no ... jesli na śniegu .. to moze byc 2 bieg .. będziesz miał niższe obroty.


no i oczywiscie operowanie gazem a nie wcisniety na max




 


#6 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:39

A co z kierownica ?

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2007 - 00:50

A co z kierownica ?



skrecona, czasem fajnie jest wyprostowac, pojechac kawalek prosto i cegla na gaz przy lekko skreconej :twisted: w caravanie niezle zamiata d*pa :twisted: aha i staraj sie ja trzymac w przedziale od 4000 rpm :bigok:




 


#8 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2007 - 01:36

i kontroluj temp. silnika, bo łatwo motorek w czasie takiej zabawy przegrzać


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#9 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 27 stycznia 2007 - 03:01

na 2 powienienes sie slizgac

#10 OFFLINE   ArturS

ArturS
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-01-2007
  • Skąd: Zabrze

Napisany 29 stycznia 2007 - 00:03

Na II przy manualu 2,5 na LPG na śniegu jest idealnie [zlosnik] Przedwczoraj się zapomniałem i kręciłem się na zaśnieżonym parkingu pod TESCO przez 2 godziny i wsysło mi niemało paliwa :oops: Ale trzeba korzystać z zimy :mrgreen: Jedni jeżdżą na nartach, drudzy na sankach, a ja się kręcę po ośnieżonych pustych parkingach i bocznych drogach :lol:

#11 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 stycznia 2007 - 11:11

w kombi na sniegu jak juz pisali spokojnie II troche gazu skrecasz kolka i puszczasz sprzeglo nawet nie trzeba zabardzo na obroty wstawiac ja tez testowalem przez ostatnie dni parkingi kolo marketow moje pierwsze auto z tylnym napedem i nie zmienie na nic innego :)
i uwazaj na temperature zebys jak "dzidek" nie pokrecil :))

#12 OFFLINE   Cosma

Cosma

    VU

  • 70 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 stycznia 2007 - 23:31

Jest to moj pierwszy samochod z tylnim napedem

Probowalem dzisiaj to albo mi bokiem sunol, albo 1 obrut i klapa... :(

jak na pierwsze zabawy na śniegu z tyłnapędowcem to tradycyjne bączki te mini mini wskazane bo najprostsze są, jak już kierę skręcisz na maksa to wyczujesz kiedy i ile gazu wciskać aby utrzymać się długo i w miarę płynnie (ja po pierwszym eksperymencie do końca dnia chodziłam jak struta tak mi się potem w głowie kręciło bo z czasem przesadziłam)

Potem zobaczysz że to jest już nudne i kolejnej zimy będzisz sobie krążył np. w koło latarni równiótko, robił śliczne nawrotki w okół obranego punktu :cool: , albo ćwiczył trudniejsze zręcznościówki np. jedziesz prosto - obrót o 360 aby dalej jechać prosto w tym samym kierunku, miejsca niestety dużo trzeba mieć i nikogo innego na placu.
pzdr. Cosma
Sprzedam moją Vectrę: http://forum.omegakl...p=231458#231458
kupię: Kawe Eliminator 250/ Suzi Marauder 250/ Suzi GS 500 z owiewkami

#13 OFFLINE   Randall

Randall
  • 49 postów
  • Dołączył: 20-07-2006
  • Skąd: P-śl

Napisany 29 stycznia 2007 - 23:56

jedziesz prosto - obrót o 360 aby dalej jechać prosto w tym samym kierunku


Tak to robiłem jeszcze Kadettem.. To wymaga naprawde wprawy i perfekcyjnego połączenia krecenia kierownica, zmiany biegow i operowania gazem.. W skrocie to tak: lecimy prosto odbijamy w jedną strone delikatnie i gwaltownie w drugą z zaciagnietym ręcznym (zeby jak najlepszy kąt nawrotki zrobić), w momencie gdy lecimy i widzimy ze stawia nas bokiem, puszczamy gaz i wpinamy wsteczny (to najgorszy punkt bo w 99% zgrzytnie skrzynia) obkrecamy kierownice maksymalnie w drugą strone i ogień.. Jesli sie uda to wrocimy na pierwotny tor jazdy :smile: Ale strasznie przy tym przeguby dostają w przednionapedowcach.. Omega nie probowalem bo po pierwsze wszedzie malo miejsca a po drugie to nie wiem czy sie to uda, to raczej sprawa przypadku..

#14 OFFLINE   THS

THS
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-12-2006
  • Skąd: Toruń

Napisany 01 lutego 2007 - 21:31

Jak wygląda ślizganie się automatem ? :driver:

#15 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2007 - 22:34

Jak wygląda ślizganie się automatem ?

No ja w sobotę testowałem na placyku i u mnie wyglądało to tak. Zapięta jedynka na automacie i reszta gazem. No i kierownica coby ładniejsze esy floresy kreślić :)
Ewentualnie można dwójkę zapiąć ale wtedy skrzynia może Ci przełączać biegi w najmniej oczekiwanym momencie.

#16 OFFLINE   Ivory

Ivory
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 lutego 2007 - 22:19

Tylny napęd PIĘKNA SPRAWA DO ZABAWY. A tzreba przyznać ze nasze autaka zimą sprawiają troche kłopotów podczas ruszania w czasie normalnej jazdy.

A tak wogole to: założyć stare łyse :kapcie: na tył, wysmarowane olejkiem do opalania :razz: :wink: , wjechać na kosteczkę brukową lub jak najbardziej gładki asfalcik.
Zarzucic : John Marks - Update (Club Mix). i dawaj w kóleczko, boczkiem , w lewo , w prawo. Lub Bez olejku i i na zimówkach, ale na świeżym śniegu, tak jak miałem przyjemność w mojej tyrce robić. W przyszłym roku zabieram saperkę i jade na lotnisko w Rudnikach, mam blisko z tyrki.

A co do biegów, na śniegu 2, lekkie manewry kierowniczką.
Lato 1 i max żeby zrobić 360 i więcej, a do jazdy bokiem trzeba wyczuć autko i teren.

Pzdr Dodany obrazek
Alleluja i do przodu.

#17 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lutego 2007 - 19:33

jeżeli kręcenie bączków to tylko tak....

http://forum.omegakl...read.php?t=2957

#18 OFFLINE   Ivory

Ivory
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 06 lutego 2007 - 09:03

Też mi coś , ja wogóle to kręce bączki na swoim składaku, a czasem zdarzy mi się ( ups pardą) puścić bączka. :mrgreen: :razz:

A tak na poważnie, 40 ton ŻYWEJ stali, które "lata" jak piórko, a nadodatek pewnie dzień wcześniej strzelało do czeczeńców, dzięki tym samym sprytnym rączkom które kręcą bączki. Peace to ALL World. :peace: Dodany obrazek
Alleluja i do przodu.