Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zmieniarka DC 022 i DC 012 - która lepsza??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 15:18

No pięknie reprezentujesz moderatorów na tym forum. To chyba Ty powinieneś przestrzegać tego aby w temacie było była dyskusja na temat.

A skoro Ty tak uważasz że każdy sobie poszuka co chce to może zlikwidować kategorie tematyczne na forum i zrobić tylko jeden temat pod nazwą "Wszystko" i tam każdy będzie sobie szukał co potrzebuje.


Proszę, masz posprzątane.
Jakieś dodatkowe życzenia? :)

 


#22 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2009 - 20:35

A którą stroną samochodu jest prowadzona instalacja pod zmieniarkę, oraz w którym miejscu wychodzi w bagażniku??
Oraz jeżeli może ktoś zrobić foto jak wygląda kieszeń na nią bo słyszałem że jest wsuwana w nią.

#23 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 12 października 2009 - 20:51

Jutro cyknę foto. Zmieniarka jest od strony pasażera, a wzmacniacz od strony kierowcy. Wiązka może być pociągnięta lewą stroną, bo jak odkręciłem maskownice progów to tam szła naprawdę gruba wiązka.

www.megabit.ovh.org/DSC01020.JPG

#24 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 23:36

A którą stroną samochodu jest prowadzona instalacja pod zmieniarkę, oraz w którym miejscu wychodzi w bagażniku??
Oraz jeżeli może ktoś zrobić foto jak wygląda kieszeń na nią bo słyszałem że jest wsuwana w nią.


http://forum.omegakl...

A kolejnym poście masz zdjęcia kieszeni, kieszeń tą można dostać 'u Bestii' :D
http://allegro.pl/it...cdc2_omega.html

 


#25 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2009 - 10:19

Tylko że to jest mocowanie w kombi a ja mam sedana. Czyżby było tak samo montowane?
A ta kieszeń jest chyba do nowszej zmieniarki - czy ona jest uniwersalna??

#26 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2009 - 10:40

w sedanie sama kieszeń z kombi przykręcona do podłogi była

Kieszeń jest uniwersalna



 


#27 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2009 - 10:53

to jeszcze jedno (jak narazie) w którym miejscu kable do zmieniarki wchodzą do bagażnika?? Może mam już instalacje pod nią a nie wiem gdzie szukać :D

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2009 - 10:59

wszystko idzie od słupka w nogach pasażera przód, progami do tyłu wzdłuż błotnika przy nadkolu i do prawego tylnego rogu auta (wtyczka albo taka jak w midzie czyli czarna 12 lub 10 pin(nie pamiętam teraz), albo taka jak w sterowaniu szyb tył (czyli kwadrat 9 pin)



 


#29 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2009 - 11:15

jak przestanie padać to będę szukał :D

#30 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2009 - 10:42

Czy zmieniarka DC 012 jest kodowana czyli potrzebuje kod aby ją uruchomić??
Na jednej aukcji znalazłem info że posiada kod do niej a ja myślałem że one są bez.

#31 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2009 - 10:49

wszystkie które miałem były bez - ale chyba już ściągnięte miały



 


#32 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 27 października 2009 - 15:07

VDO CDR500:
http://allegro.pl/it...dr500_opel.html
;)

#33 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2009 - 23:08

ooo bardzo tanio. Ale ja już czekam na zmieniarkę.

#34 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2009 - 10:24

No i już przyszła zmieniarka. Teraz trzeba ją tylko podłączyć. W związku z tym mam pytanko:
Czy ma ktoś opis złącza w nogach pasażera??

To jest to złącze i wnioskuję że do zmieniarki będzie ten rząd kabli na pierwszym planie.
http://img339.images...0091029005.jpg/
http://img339.images...0091029005.jpg/

A to jest wiązka kabli która idzie od w/w złącza do zmieniarki.
http://img267.images...okiae51246.jpg/
http://img267.images...okiae51246.jpg/


Czy podłączyć to wszystko kolorami w tym rzędzie??
Może ktoś ma opis jak to zrobić bo na stronie www.studio24.prv.pl niestety ale tego nie ma.

Co jeszcze jest podłączone pod to złącze?? Moge je odłączyć i nic się nie stanie np. immo się nei rozłączy itp?

#35 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2009 - 15:27

i tak będzie Ci brakowało kabli między szarym złączem a radiem więc proponuję darować sobie bo tylko się nawściekasz

rozwiązanie proste

kabel do zmieniarki bezpośrednio do złącza w radiu przypnij zgodnie ze schematem ze studio24 - najprostsze (ja tak miałem)



 


#36 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 października 2009 - 20:48

Dziwne to co piszesz ponieważ kabel jest wymontowany z samochodu i właśnie odcięty z takiego gniazda, a skoro tak to powinny wszystkie kable być pociągnięte.

A z tej strony studio24 jakoś nie potrafię odczytać tych rysunków. Nie czaje tych "pętelek" wokół kabli itp. Są opisane złącza ale jakieś inne kolory podane - chyba że ja coś źle czytam.

#37 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 08:42

pętelki to ekrany :) - kabel masz ekranowany -podpowiem Ci - masz kostkę na wyjściu i miernik w łapie.

Kabel brąz to masa
Czerwony to stały plus
Czerwony z białym to sygnał +12V po włączeniu radia

pozostałe kable to sygnałówki z wtyczki ISO C - miernikiem dzwoń po końcówkach i wiesz, który gdzie wychodzi to podłączasz dalej wg schematu.

Dla średniowprawnego amatora, któremu miernik nie jest obcy to nie problem - jak pierwszy raz podłączałem też miałem zagwozdkę

A co do tego że instalację masz - idziesz o zakład?? - ja to wiem z autopsji, a ty wiesz bo tak Ci to wygląda :)

A jak chcesz rozpiskę pinów szarej kostki, znajduje się ona na schemacie od Omegi, dostępny na ftp klubowym lub do wyszukania w googlach



 


#38 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 października 2009 - 17:25

Dzisiaj siedziałem w aucie pół dnia i również doszedłem do tego za pomocą neonówki (szkoda że nie miałem jak zajrzeć na neta bo bym nie musiał tyle czasu tracić).

Ale dzięki Tobie potwierdziłem swoje poszukiwania. Dzięki Roozga.

W nogach pasażera mam wszystko wyprowadzone a dalej już kabli nie ma więc nie ma sensu ciągnąć kabli od radia bo braknie go w bagażniku.
Po zakończeniu i sprawdzeniu czy działa postaram się to jakoś rozpisać lub zrobić fotkę.

#39 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 17:32

Jak sobie nie uradzisz z tym do 22 listopada - podjedź na spota pod czaplinek to Ci pokażę jak poprowadzić żeby starczyło :)



 


#40 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 listopada 2009 - 12:26

I już wszystko zrobione. Śmiga jak ta lala :)
Kabelki ładnie połączone i pochowane. Jeszcze tylko trzeba zmieniarkę zamocować ładnie w bagażniku na podszybiu w takim miejscu aby miejsca nie zabierała.
Zmieniarka chodzi pięknie, bez problemu czyta najtańsze cd-r nie przeskakuje i jest czysty dźwięk. Nawet nie gubi ścieżki na przewijaniu ostatnich piosenek na cd-r.

W wolnej chwili opisze jak montowałem ją to może komuś cię przyda.


Dzięki wszystkim za pomoc.