Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbieżność :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2013 - 10:19

Mówił że w omegach na szczęście nie można ustawić pochylenia

Jeżeli sa amory w kiepskiej podrobię to otwory będą bez "regulacji". Ale na to tez jest metoda (i działa nawet w autach w których PK wogole się nie da teoretycznie regulować a zachodzi taka konieczność np. po dzwonie) - rozwierca się w zaleznosci od potrzeby albo gorny albo dolny otwor na tzw "fasolke" i regulacja juz jest.

#22 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 20:26

Witam,
Co by było jasniej zbieżność ustawiona 3 razy z czego ostatni raz w "kolorowym wydruku" omega 99r. z xev swap na v6
Fele 18'' opony niskie :)
Teraz jadąc w zależności od asfaltu raz się jedzie normalnie a teraz jadac na jakby ulicy ktora wygląda jak U odwrócone bo czasami jest ____ taka ładnie prosta, opony dosłownie przednie -piszczą
:masakra: mam nadzieje ze ktoś czai o co kaman.
Możliwe jest ze sanki pod silnik sa założone od BFl i maja inny wymiar ,dlatego nie idzie tego wytłumaczyć co jest powodem ???
Dlaczego samochod nie trzyma się drogi ???
może zamało włożyłem w omege bagatela 10 000 :) ??
dzięki za pomoc bo nie daje mi to spac ,a ze tak się wyraże dobry kolega ,dzisiaj w garażu pokazywał mi nową siekiere ,bo od miłości do nienawiści dzieli cienka nic :)
:masakra:

#23 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 20:58

Witam,
Co by było jasniej zbieżność ustawiona 3 razy z czego ostatni raz w "kolorowym wydruku" omega 99r. z xev swap na v6


ale to tylko zbieżność czy cała geometria, pokaż skan wydruku

Geometria kół

pochylenie kola
limuzyna -1st 40' +/- 45'

kombi -1st 40' +/- 45'

maksymalna różnica pomiędzy prawą i lewą stroną 1st
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
limuzyna 5st 40' +/- 1st

kombi 5st +/- 1st
maksymalna różnica pomiędzy prawą i lewą stroną 1st
zbieżność
limuzyna 0st 10' +/- 10'

kombi 0st 10' +/- 10'

różnica w zbieżności przy skręceniu kola wew. o 20st 2st 00' +/- 45'
maksymalna różnica pomiędzy prawą i lewą stroną 40'

Zawieszenie tylne

Geometria kół
pochylenie kola
limuzyna -1st 50' +/- 40'

kombi -1st 40' +/- 40'

maksymalna różnica pomiędzy prawą i lewą stroną 45'
zbieżność
limuzyna -0st 20' +/- 10'

kombi -0st 20' +/- 10' (-0st 25' +/- 10')

maksymalna różnica pomiędzy prawą i lewą stroną 25'

#24 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 23:17

okej ,jutro wkleje zdjecie i ostateczny winik na jakim teraz "piszcze"
nie czaje tego ,proste pytanie :omega nie trzyma się drogi ?
jeszcze takiego piszczenia nie widziałem a mowiac inaczej "otwierając szybe słyszeć piszczenie "
:zal:

#25 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 11:38

zmieniałeś tuleje w przednim zawieszeniu ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#26 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2013 - 12:35

no ale piszczenie piszczenie, ale jak wyglądają opony? widać że jedna strona mocniej się zużywa? może to jest wina kończącego się łożyska? albo sworzeń ma dość?

#27 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 12:37

Jak tuleja drążka środkowego jest wywalona, to takie objawy są.

#28 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:02

Jak tuleja drążka środkowego jest wywalona, to takie objawy są.

masz na myśli tuleję wspornika drążka środkowego. :)

#29 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:11

masz na myśli tuleję wspornika drążka środkowego

Chyba tak :hmmm: przeca wiesz, że ja nie mechanik podblokowo-betonkowy jestem i mam braki w terminologii :D

#30 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:13

zmieniałeś tuleje w przednim zawieszeniu

amory z BFl-ki razem ze springami roczne ,wachacz prawy nowy ,lewy sworznie wymienione ,koncowki drazka kierowniczego tez wymienione.
Moze to jak pisze sypus ze drazek srodkowy cos nie bangla -nie sprawdzałem tam luzu.
Wziołem od Marka z gdyni całe sanki z drazkiem pod swapa na v6 ?
nie wiem co jest ,omega jest nie stabilna na drodze -pomozcie prosze
p.s podychu silnika nowe

#31 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:15

Moze to jak pisze sypus ze drazek srodkowy cos nie bangla -nie sprawdzałem tam luzu.

No to kuźwa sprawdź :niegrzeczny:

#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:45

Chyba tak przeca wiesz, że ja nie mechanik podblokowo-betonkowy jestem i mam braki w terminologii

to nie chodzi o terminologię, a jedynie o poprawne wskazanie elementu ;) poszukując tulei drążka nic nie znajdzie i będą kolejne pytania :)

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 15:49

to nie chodzi o terminologię, a jedynie o poprawne wskazanie elementu

A od czego jest IQ ?? Podawanie wszystkiego na tacy prowadzi do regresu :lol:



Koniec OT

#34 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 16:03

wachacz prawy nowy


pewno allegrowy z najtańszymi tulejami no name

lewy sworznie wymienione

masz na myśli tuleje ?? , jakiej firmy te tuleje ?? , tuleje na lewym i prawym wahaczu innego producenta , takie zestawienie nie wróży nic dobrego

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#35 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 grudnia 2013 - 19:40

Panowie mam pytanko czy w omedze podczas ustawiania zbieżności z tyłu ustawia się pochylenie kół??tzn ostatnio zauważyłem ze w mojej omedze mam tylne koło lekko pochylone a drugie stoi prosto nie wiem czy może to być wina np rozwalonego łożyska chociaż nic nie słychać ale czuć delikatny luz, czy wina jest zbieżności proszę o szybką odpowiedz bo nie wiem czy mogę tak jeździć czy jechać na zbieżność...

#36 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2013 - 19:44

Może wahacz krzywy ze starości ??

#37 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2013 - 20:00

Powinieneś jechać przynajmniej, żeby sprawdzili co się dzieje. Być może jakaś tuleja wahacza jest do wymiany. Nie wiem gdzie czujesz ten luz. Jak łożysko to jak zakręcisz kołem to je usłyszysz.

#38 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2013 - 15:51

mam tylne koło lekko pochylone a drugie stoi prosto

Zobacz czy nie masz peknietej sprężyny na ostatnim zwoju.

#39 OFFLINE   slawa88

slawa88
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Skwierzyna - Gorzów

Napisany 13 lutego 2014 - 17:14

Witam. Podłączę się pod temat.
Powodem pytania jest wieczny problem z zbieżnością, którą ustawiam w wielu warsztatach i dalej nie mam zadowolenia z jazdy.
Jednak co go boli dalej nie wiem, stąd mam pytanie takie:
Czy ktoś może podać wszystkie miejsca do sprawdzenia? (robiłem zbieżność, geometria kompletna niebawem, ale pytam dlatego , że na kierownicy wyczuwam luz w zakresie ok 2cm ruchu w lewo i w prawo koła stoją, potem jest ok)
Punkty sprawdzenia zbieżności z przodu :
1) wahacz - gumy duża i mała + sworzeń
2) łącznik stabilizatora
3) końcówka drążka kierowniczego + jego wsporniki

dodam, że gumy nowe lemfordera, łączniki nowe, drążek kierowniczy jeden miał luz i jest nowy.

Co z tym luzem kierownicy? Gdzie szukać? Drążek kierowniczy wewnętrzny? Kolumna kierownicza? Idzie to zrobić samemu? Raczej o robotę się nie boję tylko tego akurat nigdy nie robiłem. Zawsze niestety jest tak, że po mechanikach poprawiam, dlatego 99% robię sam. 90% rzeczy już robiłem z kimś i teraz robię sam, ale układu kierownicy po prostu jeszcze nie poznałem.

#40 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lutego 2014 - 21:40

na maglownicy jest śruba regulująca luz na kierownicy. poszukaj bo było opisywane już