Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbieżność :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Igi

Igi
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Amsterdam,Szczecin

Napisany 04 października 2009 - 13:05

Witam wszystkich uzytkownikow.Mam problem z moja Omega.Pojechalem na zbieżność bo kolo kierownicy mialem przesuniete w prawa strone.Diagnosta stwierdził,ze faktycznie mialem przestawona zbieznosc, po jego korekcie ustawienia, kierownica wrocila do wlasciwego polozenia ale na jakies 50 km i zaczelo sie sciaganie w prawa strone.Musialem wyjechac wiec nie mialem mozliwosci szybkiego powrotu z reklamacja i zjawilem sie tam dopiero po miesiacu diagnosta stwierdzil ,ze jest przestawione i usilowal mi wmowic iz musialem uderzyc kolem w cos ale po ponownym ustawieniu wyjechalem na jazde testowa i juz po chwili znowu zaczelo sie to samo-kierownica zmienila polozenie i zaczelo sie sciaganie w ta sama strone czyli w prawo.Wjechalem ponownie na stanowisko i stwierdzil ,ze znowu sie przestawilo... Sprawdzali go na szarpaku chyba z 10 razy, mierzyli czy nie jest przekoszony i nic nie znalezli a problm pozostał.PRZESTAWIA MI SIE ZBIEŻNOŚĆ W PRAWYM KOLE i nie potrafia stwierdzic czym jest to spowodowane...

Jeżeli macie jakieś porady bardzo prosze o pomoc.
Opel Omega 1996,:2.0 16V ,116 tys km.

:(

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 04 października 2009 - 13:11

Tuleje wahacza...wielu to przechodziło a na szarpakach czasami nic nie wykazuje

#3 OFFLINE   Igi

Igi
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Amsterdam,Szczecin

Napisany 04 października 2009 - 13:32

Zmieniłem tuleje,amory...

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2009 - 13:35

Zmieniłem tuleje,amory...


A jakie tuleje założyłeś. Jeśli firmy "krzak" to masz znowu wydatek ;-)

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 04 października 2009 - 13:36

Zmieniłem tuleje


A masz dobrze zamontowane? To że zmieniłeś nie znaczy,że są dobre,bywa że wyjedziesz zwarsztatu i jest gorzej niż było.Zbieżnośc nie może się sama przestawiać,jakiś element zawieszenia u Ciebie musi to powodować i ja własnie obstawiam że to sławne już w omedze tuleje wahacza.

#6 OFFLINE   Igi

Igi
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Amsterdam,Szczecin

Napisany 04 października 2009 - 14:38

Jakiej firmy nie pamietam ale zaplacilem po dużych zniżkach w hurtowni za 2 tuleje 130 zl.Wiem ,ze jakis elemnt to powoduje tylko nie mozna dojsc jaki...


:((((

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2009 - 14:46

Przednia tuleja wahacza potrafi robic takie numery. I najwazniejsze - po wymianie elementy zawieszenia nalezy dokrecic na opuszczonym aucie.

#8 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 04 lipca 2013 - 13:02

Koledzy, po wymianie końcówek drążków, tulejek wahaczy przód, łącznika stabilizatora i drążka zbieżności tylnego koła nie idzie ustawić zbieżności przedniej osi.

We wtorek byłem na diagnostyce, koleś ustawił kazał pojeździć i zobaczyć czy da radę. W środę byłem znowu bo omcia latała na lewo i prawo i opony piszczały non stop. coś ustawił, pokręcił i miało być wszystko dobrze - ale nie było i dzisiaj od rana siedziałem na diagnostyce i ustawialiśmy jakoś tą zbieżność. Ustawiona wg komputera KL-0.25 KP -0.30 wyjechałem, przejechałem 100m wróciłem na kanał i znowu to samo. Koło lewe -3.7 koło prawe +5.7. Jakim cudem?

Przed wymianą samochód jechał jak po sznurku, nie rzucało, nie ścinało opon - było idealnie. A teraz d***....\



Ktoś z was ma jakiś pomysł co to może być?

#9 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 13:12

Sprawdż poprawność zamontowania tych wszystkich części,które wymieniłeś.

#10 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 04 lipca 2013 - 13:23

Sprawdż poprawność zamontowania tych wszystkich części,które wymieniłeś.


A prawda to czy nie że tuleje wahaczy( te duże) dokręca się na maxa jak samochód jest na ziemi?

#11 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 13:26

A prawda to czy nie że tuleje wahaczy( te duże) dokręca się na maxa jak samochód jest na ziemi?


Jakbyś poczytał kilka postów do tyłu to byś wszystko wiedział.

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 13:27

A prawda to czy nie że tuleje wahaczy( te duże) dokręca się na maxa jak samochód jest na ziemi?

Przednia tuleja wahacza potrafi robic takie numery. I najwazniejsze - po wymianie elementy zawieszenia nalezy dokrecic na opuszczonym aucie.

potwierdzam.
PS.
Przeczytaj cały temat do którego przeniosłem Twój(ten) post.

#13 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 04 lipca 2013 - 13:30

I najwazniejsze - po wymianie elementy zawieszenia nalezy dokrecic na opuszczonym aucie.




Jakbyś poczytał kilka postów do tyłu to byś wszystko wiedział.


potwierdzam
_________




Wszystko, idę teraz jakoś do mechanika na kanał wjadę i sam te tuleje odkręcę i przykręcę jak samochód stanie na ziemi.....


Dzięki bardzo Panowie....

Zimny browar wam się należy!

#14 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 13:37

sam te tuleje odkręcę i przykręcę

Jak już odkręcisz to sprawdż czy gumy na tulejach nie są pozrywane.

#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 13:39

Trochę za póżno.
Jak została faktycznie żle zamontowana to zrywa gumę już na pierwszej nierówności.

#16 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 04 lipca 2013 - 20:58

Trochę za póżno.
Jak została faktycznie żle zamontowana to zrywa gumę już na pierwszej nierówności.


i chyba tak u mnie się stało bo przy jeździe na diagnostykę było słychać straszne tłuczenie.

A wracając do zbieżności to tak:

Zbieżność kół przedniej osi KL -0.6 kp-0.6
wychylenie koła lewego czy jak to się zwie -2.46 prawego coś koło -2.1
i trzecia pozycja nie pamiętam nazwy 0.6 i 1.6.

Zbieżność ustawiona elegancko, samochód jedzie prosto ale !!

Prawe koło ściąga do środka przez co opona strasznie piszczy i nie da rady jechać więcej niż 40km/h, kierownica nie ma żadnego luzu, czuła jest strasznie na najmniejszy ruch.

Powiedzcie mi Panowie co jest nie tak? przed zmianą drążków, tulejek i łączników stabilizatorów nie było żadnych takich dziwnych rzeczy. Jeździłem tygodniowo po 600km i było dobrze a teraz przejechanie 600m to wielki problem z jazdą.

Nie mam już siły i pomysłów co może być nie tak :/

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 22:39

trzecia pozycja nie pamiętam nazwy 0.6 i 1.6

Pewnie kąty pochylenia i przy takiej roznicy pomiędzy stronami - 1* - to az dziwne ze jedzie prosto. Powiedz znachorom od geometrii ze PK tez się ustawia - 2 sruby mocujące amora do zwrotnicy.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipca 2013 - 22:57

wg mnie tuleje gówno warte - za miękkie lub źle zamontowane i nie są w stanie utrzymać koła, może wspornik drążka kierowniczego ma mega luzy

#19 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 05 lipca 2013 - 07:45

Pewnie kąty pochylenia i przy takiej roznicy pomiędzy stronami - 1* - to az dziwne ze jedzie prosto. Powiedz znachorom od geometrii ze PK tez się ustawia - 2 sruby mocujące amora do zwrotnicy.



Mówiłem mu o tym bo wyczytałem to w którymś z tematów na forum. Mówił że w omegach na szczęście nie można ustawić pochylenia. Dzisiaj widzę że znowu mnie wizyta u nich czeka......:masakra:


może wspornik drążka kierowniczego ma mega luzy



Zero luzu, kierownica reaguje na najmniejszy ruch.

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2013 - 08:04

Dzisiaj widzę że znowu mnie wizyta u nich czeka......

Może czas pomyśleć o zmianie "magików" :hmmm: