


wymiana sprężarki
#41
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:12

#42
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:20
#43
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:57
#44
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 20:49
a jak odkrece weze to naleci syfu przy wyciaganiu.
jakies patenty nie opisane powyzej ?
#45
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 20:55
#46
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 21:25
Nie naleci, wyciągasz ją do przodu i do góry, po wyjęciu zatkaj szmatką otwory w wężach i do montażu koniecznie nowe uszczelki. do odkręcenia węży trzeba od góry podejść i z dwiema lub trzema przedłużkami + przegub, tam jest 15astka bodajże.
z góry wyglądało na 13 ale nie daje sobie głowy ucicąć ale to mało wazne

więc jesli nie naleci syfu to tak zrobie

podziekował

#47
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2013 - 08:00

#48
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2013 - 18:42


#49
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2013 - 21:44


#50
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 09:52
Oczywiście mając kompresor na wierzchu a mając podejrzenia że układ jest nieszczelny warto go uszczelnić:
-uszczelniacz czołowy -22 pln w IC
-kpl. oringów kompresora -30 pln w IC
-uszczelki metalowo gumowe - 10 pln/szt. w ASO
Przy próbie z azotem uwaga na czujnik 4 pinowy na lini HP ponieważ lubią wysiadać.
U mnie po próbie na 36 bar (szukałem mikro nieszczelności) odmówił posłuszeństwa.
#51
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 19:29
Wymienić oczywiście, że się da bez podnoszenia

#52
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 20:13
36bar? Bardzo dużo, za dużo moim skromnym zdaniem.
Wymienić oczywiście, że się da bez podnoszeniaSam wyjmowałem 2x i wspomagania nie ruszałem(jednakże nie mam nic od powietrza wtórnego pod maską). Poluzowałem przewody od klimy i się wszystko da.
Wiem że bardzo dużo ale stwierdziłem ze jak coś ma pierdyknąć to i tak pierdyknie więc wolałem to za jednym razem zrobić

#53
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 22:54
#54
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2013 - 08:45
przy 36 barach parownik mógł spuchnąć jak balon. Po stronie niskiego ciśnienia elementy są dość delikatne.
Wiem, wiem. Widziałem parownik z VW passata bo małym bum przy 21 barach.
#55
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 19:43
ASO opla w najbliższej okolicy brak i muszę je zamówić, a nie chciał bym coś pomylić.
#56
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2015 - 21:26
Do tego nie jest to jakieś bardzo newralgiczne miejsce, żeby dużo kombinować nad porządną uszczelką.
Chyba, że koniecznie chcesz oryginał.
#57
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2015 - 23:43
Moglby mnie ktos poratowac jak szybko i dobrze wymienic sprezarke klimy , oczywiscie jesli potrzebne bedzie dojscie od dolu to wtedy musze sie posilkowac warsztatem

Bede jutro robil uszczelki pod deklami zaworow i zastanawiam sie czy przy okazji nie wymienic ww sprezarki. Ze 3lata temu bylo wszystko na wierzchu bo byly robione uszczelki UPG i pare innych opcji ale wtedy klima dzialala jak zla , teraz widac ze sie ostro poci i gubi plyn wlasnie w tych okolicach.
Moze na cos jeszcze mam uwazac przy wymianie ?
Z gory dzieki za porady.
Ps. szukalem podobnego tematu ale nie udalo mi sie znalezc wiec poprosze o ew. przeniesienie mnie tam gdzie powinno to moje zapytanie wyladowac

Pozdrawiam
#58
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2015 - 08:19
Witam,
Moglby mnie ktos poratowac jak szybko i dobrze wymienic sprezarke klimy , oczywiscie jesli potrzebne bedzie dojscie od dolu to wtedy musze sie posilkowac warsztatem
Bede jutro robil uszczelki pod deklami zaworow i zastanawiam sie czy przy okazji nie wymienic ww sprezarki. Ze 3lata temu bylo wszystko na wierzchu bo byly robione uszczelki UPG i pare innych opcji ale wtedy klima dzialala jak zla , teraz widac ze sie ostro poci i gubi plyn wlasnie w tych okolicach.
Moze na cos jeszcze mam uwazac przy wymianie ?
Z gory dzieki za porady.
Ps. szukalem podobnego tematu ale nie udalo mi sie znalezc wiec poprosze o ew. przeniesienie mnie tam gdzie powinno to moje zapytanie wyladowac
Pozdrawiam
Domyślam się, że chodzi o V6. Tak się składa, że dwa dni temu wymieniałem sprężarkę u siebie. Nie wyobrażam sobie tej roboty bez kanału albo choćby najazdu. Więc tak:
1. Wyjmujesz dolot, tj. multiram i te plastikowe rury z przodu oraz tę metalową rurkę podciśnienia którą również jest z przodu silnika.
2. Zdejmujesz pasek klinowy.
3. Odkręcasz śruby sprężarki (3 od przodu, 2 od tyłu).
4. Wyciągasz sprężarkę do przodu - nie jest to łatwe, ja szarpałem się ze 40 minut. Generalnie musisz ją przekręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, bo przewody haczą i nie chce wyjść, ale pomału da radę (trzeba sprawdzać, gdzie zahaczają, trochę przekręcić i dalej wyciągać).
5. Jak już masz sprężarkę wyjętą (podpartą na stabilizatorze), odkręcasz przewody.
Montaż w odwrotnej kolejności. Całe szczęście włożyć sprężarkę jest o wiele łatwiej, niż wyjąć.
Warto przy tej okazji wymienić też osuszacz (opis w sprawdzonych poradach). Do nowej sprężarki - nowe uszczelki metalowo-gumowe na przewody, do osuszacza - nowe oringi NBR.
Mi cała operacja (wymiana sprężarki i osuszacza) zajęła prawie cały dzień. A teraz mi klima nie działa

#59
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2015 - 20:41
