Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana sprężarki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:12

Robiłem w ten sposób ze auto do góry i decha pod miche i opuszczałem i kurna nie dałem rady :(

#42 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:20

Jak nie zależy Ci na starym kompresorze to możesz jak już jest okręcony namierzyć śrubę która mocuje do niego węże i najpierw wyciągniesz jedno potem drugie. Mi też właśnie nie chciał wyjść i blokował się o tą śrubę. Jak ją odkręcisz to powinno jako tako pójść.

#43 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:57

Ja u siebie odkręcałem węże do wyjęcia i wychodzi wtedy do przodu.

Dodany obrazek


#44 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 sierpnia 2013 - 20:49

zalezy mi na starym bo tylko jest nieszczelny.
a jak odkrece weze to naleci syfu przy wyciaganiu.
jakies patenty nie opisane powyzej ?

#45 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 sierpnia 2013 - 20:55

Nie naleci, wyciągasz ją do przodu i do góry, po wyjęciu zatkaj szmatką otwory w wężach i do montażu koniecznie nowe uszczelki. do odkręcenia węży trzeba od góry podejść i z dwiema lub trzema przedłużkami + przegub, tam jest 15astka bodajże.

Dodany obrazek


#46 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 sierpnia 2013 - 21:25

Nie naleci, wyciągasz ją do przodu i do góry, po wyjęciu zatkaj szmatką otwory w wężach i do montażu koniecznie nowe uszczelki. do odkręcenia węży trzeba od góry podejść i z dwiema lub trzema przedłużkami + przegub, tam jest 15astka bodajże.


z góry wyglądało na 13 ale nie daje sobie głowy ucicąć ale to mało wazne :p
więc jesli nie naleci syfu to tak zrobie :)
podziekował :D

#47 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 sierpnia 2013 - 08:00

Ja u siebie tak robiłem, potem klime nabił i działała aż do swapa bo rozłączyć musiałem.. :p

Dodany obrazek


#48 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 sierpnia 2013 - 18:42

a jak jest z montażem ? bo ciezko bedzie znow przykrecic z góry :p a z przykreconymi przewodami nie wejdzie chyba ze włozyć to juz jest łątwiej :p?

#49 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 sierpnia 2013 - 21:44

Tak jak z demontażem, niestety jest ciężko :p sam się z godzinę z tą śruba męczyłem :p

Dodany obrazek


#50 OFFLINE   McBanan

McBanan
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2013 - 09:52

Panowie bez problemu da się wyjąć razem z przykręconymi rurkami bez unoszenia silnika. Osobiście rozebrałem cały dolot do przepustnic, zdemontowałem rurkę idącą w poprzek silnika, odkręciłem koło od pompy wspomagania i całość najpierw do przodu a później koło kompresora w górę i delikatnie sprawdzać ręką gdzie się klinuje. Jak się klinowało to lekki obrót względem osi kompresora w prawo lub w lewo i jakoś poszło. Zdziwiłem się przy montażu bo poszło jeszcze sprawniej. Polecam wymienić uszczelki metalowo gumowe na nowe na połączeniu kompresor - rurki.

Oczywiście mając kompresor na wierzchu a mając podejrzenia że układ jest nieszczelny warto go uszczelnić:
-uszczelniacz czołowy -22 pln w IC
-kpl. oringów kompresora -30 pln w IC
-uszczelki metalowo gumowe - 10 pln/szt. w ASO

Przy próbie z azotem uwaga na czujnik 4 pinowy na lini HP ponieważ lubią wysiadać.
U mnie po próbie na 36 bar (szukałem mikro nieszczelności) odmówił posłuszeństwa.

#51 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2013 - 19:29

36bar? Bardzo dużo, za dużo moim skromnym zdaniem.
Wymienić oczywiście, że się da bez podnoszenia :p Sam wyjmowałem 2x i wspomagania nie ruszałem(jednakże nie mam nic od powietrza wtórnego pod maską). Poluzowałem przewody od klimy i się wszystko da.

#52 OFFLINE   McBanan

McBanan
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2013 - 20:13

36bar? Bardzo dużo, za dużo moim skromnym zdaniem.
Wymienić oczywiście, że się da bez podnoszenia :p Sam wyjmowałem 2x i wspomagania nie ruszałem(jednakże nie mam nic od powietrza wtórnego pod maską). Poluzowałem przewody od klimy i się wszystko da.


Wiem że bardzo dużo ale stwierdziłem ze jak coś ma pierdyknąć to i tak pierdyknie więc wolałem to za jednym razem zrobić :D . Miałem minimalną nieszczelność na uszczelniaczu czołowym kompresora i podejrzewałem jedno kolanko na parowniku.

#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2013 - 22:54

przy 36 barach parownik mógł spuchnąć jak balon. Po stronie niskiego ciśnienia elementy są dość delikatne.

#54 OFFLINE   McBanan

McBanan
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 sierpnia 2013 - 08:45

przy 36 barach parownik mógł spuchnąć jak balon. Po stronie niskiego ciśnienia elementy są dość delikatne.


Wiem, wiem. Widziałem parownik z VW passata bo małym bum przy 21 barach.

#55 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 kwietnia 2015 - 19:43

Szukam nr katalogowego uszczelek metalowo-gumowych miedzy kompresor a przewody klimy.
ASO opla w najbliższej okolicy brak i muszę je zamówić, a nie chciał bym coś pomylić.

#56 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2015 - 21:26

To jest typowe uszczelnienie i każdy kto zaopatruje auto-klimę takie ma.
Do tego nie jest to jakieś bardzo newralgiczne miejsce, żeby dużo kombinować nad porządną uszczelką.
Chyba, że koniecznie chcesz oryginał.

#57 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2015 - 23:43

Witam,
Moglby mnie ktos poratowac jak szybko i dobrze wymienic sprezarke klimy , oczywiscie jesli potrzebne bedzie dojscie od dolu to wtedy musze sie posilkowac warsztatem :/
Bede jutro robil uszczelki pod deklami zaworow i zastanawiam sie czy przy okazji nie wymienic ww sprezarki. Ze 3lata temu bylo wszystko na wierzchu bo byly robione uszczelki UPG i pare innych opcji ale wtedy klima dzialala jak zla , teraz widac ze sie ostro poci i gubi plyn wlasnie w tych okolicach.
Moze na cos jeszcze mam uwazac przy wymianie ?
Z gory dzieki za porady.
Ps. szukalem podobnego tematu ale nie udalo mi sie znalezc wiec poprosze o ew. przeniesienie mnie tam gdzie powinno to moje zapytanie wyladowac :)
Pozdrawiam

#58 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 czerwca 2015 - 08:19

Witam,
Moglby mnie ktos poratowac jak szybko i dobrze wymienic sprezarke klimy , oczywiscie jesli potrzebne bedzie dojscie od dolu to wtedy musze sie posilkowac warsztatem :/
Bede jutro robil uszczelki pod deklami zaworow i zastanawiam sie czy przy okazji nie wymienic ww sprezarki. Ze 3lata temu bylo wszystko na wierzchu bo byly robione uszczelki UPG i pare innych opcji ale wtedy klima dzialala jak zla , teraz widac ze sie ostro poci i gubi plyn wlasnie w tych okolicach.
Moze na cos jeszcze mam uwazac przy wymianie ?
Z gory dzieki za porady.
Ps. szukalem podobnego tematu ale nie udalo mi sie znalezc wiec poprosze o ew. przeniesienie mnie tam gdzie powinno to moje zapytanie wyladowac :)
Pozdrawiam


Domyślam się, że chodzi o V6. Tak się składa, że dwa dni temu wymieniałem sprężarkę u siebie. Nie wyobrażam sobie tej roboty bez kanału albo choćby najazdu. Więc tak:

1. Wyjmujesz dolot, tj. multiram i te plastikowe rury z przodu oraz tę metalową rurkę podciśnienia którą również jest z przodu silnika.

2. Zdejmujesz pasek klinowy.

3. Odkręcasz śruby sprężarki (3 od przodu, 2 od tyłu).

4. Wyciągasz sprężarkę do przodu - nie jest to łatwe, ja szarpałem się ze 40 minut. Generalnie musisz ją przekręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, bo przewody haczą i nie chce wyjść, ale pomału da radę (trzeba sprawdzać, gdzie zahaczają, trochę przekręcić i dalej wyciągać).

5. Jak już masz sprężarkę wyjętą (podpartą na stabilizatorze), odkręcasz przewody.

Montaż w odwrotnej kolejności. Całe szczęście włożyć sprężarkę jest o wiele łatwiej, niż wyjąć.

Warto przy tej okazji wymienić też osuszacz (opis w sprawdzonych poradach). Do nowej sprężarki - nowe uszczelki metalowo-gumowe na przewody, do osuszacza - nowe oringi NBR.

Mi cała operacja (wymiana sprężarki i osuszacza) zajęła prawie cały dzień. A teraz mi klima nie działa :p Ale problem leży gdzie indziej.

#59 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 czerwca 2015 - 20:41

Można podnieść silnik trochę do góry na poduszce. Lekko ze dwa centymetry aby jej nie zerwać, będzie trochę luźniej. Sprężarkę można śmiało wyjąć bez kanału. Chyba, że ktoś ma glebę wtedy gorzej :p