Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega A dziwny drobiazg?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 23 stycznia 2007 - 14:14

witam mam pytanie - co wspolnego ma sprzeglo w omedze A z hamulcem recznym?

mianowicie tarcze sprzeglowa pojezdzilem troche i przyszla pora na nacigniecie linki sprzegla ( przyokzji naciagnalem linke recznego ) i zaczelo sie teraz swieci mi caly czas kontrolka hamulca recznego czy jest zaciagniety czy nie - dopuki nie wcisne sprzegla ?! wtedy gasnie - wystarczy musnac stopua sprzeglo i reczny gasnie? a jak niewciskam wogole to swieci

sprzeglo jest naciagniete dobrze bo anie nie ciagnie ani nie zgrzyta :) reczny to inna bajka okladziny moga byc juz bardzo starte oile wogole sa niewiem bo niezagladalem tam, poki trzyma reczny niezamiezam

ale co do cholery ma wspolnego reczny ze sprzeglem - zaczynam sie juz przyzwyczajac do tej lampki - ale czy to normalne???????????????????????????????
pozdrawiam i czekam na odzew


oma,abc

#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2007 - 00:30

niestety zadnej porady nie udziele bo nie wiem o co chodzi, jednak ja mam rowniez dziwne zachowanie kontrolki recznego. mianowicie po wlaczeniu zaplonu swieci check, ladowanie, olej i ... kontrolka recznego. jak uruchomie silnik to kontrolka gasnie. reczny spuszczony. jednak gdy zaciagam go nie swieci sie kontrolka. nic zadnej reakcji na ruchy dzwigni. kontrolka jest jakby sprzezona z check engine. :drink:
jezeli sie dowiesz jak ta kontrolka jest podlaczona i gdzie, to daj znac. sam z checia sie temu przyjrze. pozdrawiam


 


#3 OFFLINE   studys

studys
  • 44 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 stycznia 2007 - 12:21

Jeśli chodzi o działanie kontrolki ręcznego to z tego co wiem jest jedna tego metoda: do kontrolki na desce na stałe dochodzi zasilanie a minus jest ciągnięty do włącznika a włącznik ten jest połączony z masą samochodu.
Zobacz czy przypadkiem nie jest gdzieś przetarty ten przewód i jak naciskasz pedał do dotykasz do tego przetarcia - wtedy masa z pedała i lampka świeci. A jak się nie świeci po zaciągnięciu ręcznego to sprawdź czy jest tam kabelek i ewentualnie zewrzyj bezpośrednio do masy (powinna się zapalić kontrolka). Jak to nie zadziała to niestety zostaje szukanie po kabelkach a najlepiej mieć schemat który może nieźle w tym pomóc.

Jeżeli się mylę w przypadku Omsi to proszę mnie poprawić.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza

#4 OFFLINE   BOB

BOB
  • 13 postów
  • Dołączył: 19-12-2006
  • Skąd: Babsk k/Rawy Mazowieckiej

Napisany 24 stycznia 2007 - 15:47

A mnie działa wszystko normalnie, ale zauważyłem coś takiego że jak wezme nogą podciągne pedał sprzęgła do góry to mi sie zapala lampka ręcznego. Wy też tak macie?? Nie wiem czemu to tak jest ale jest. Może sprubój ustawić pedał tak żeby nie odbijał tak wysoko, ale nie wiem czy jest tam jakaś regulacja i nawet nie mam jak sprawdzić bo Oma stoi u blacharza

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2007 - 16:57

po wlaczeniu zaplonu swieci check, ladowanie, olej i ... kontrolka recznego. jak uruchomie silnik to kontrolka gasnie. reczny spuszczony...


a moze poprostu pomylily Ci sie kontrolki bo od recznego wyglada tak: ((P)) ale jest jeszcze jedna podobna- od awarii ukladu hamulcowego i wyglada tak: ((!))... sa podobne i kolo siebie... wiec moze sie tylko pomyliles bo wlasnie ta od awarii gasnie po uruchomieniu silnika... tzn. nie ze uwarzam ze nie wiesz jak kontrolki wygladaja tylko poprostu moze sie pomyliles...

jednak gdy zaciagam go nie swieci sie kontrolka. nic zadnej reakcji na ruchy dzwigni



jesli prawda jest moja opcja to moze spalila sie kontrolka albo cos nie tak wlacznikiem...

#6 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2007 - 17:30

A więc - kontrolka ma podwójne znaczenie : po pierwsze - kontrolka ręcznego - po drugie - przy pedale sprzęgła (nad pedałem) jest przełącznik uruchamiający tą samą lampkę - a służy do- kontrola sprzęgła i linki - w miarę zużycia tarczy sprzęgła pedał podchodzi do góry - jak zaczyna nam świecić kontrolka, to znaczy że trzeba sprawdzić sprzęgło. (stan tarczy lub linki)
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#7 OFFLINE   stefcio1403

stefcio1403
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Pomorskie

Napisany 24 stycznia 2007 - 19:59

Ewert jesteś na dobrej drodze do dojścia prawdy.Przyczyną świecenia się kontrolki jest zbyt mocno naciągnięta linka sprzęgła.Trzeba ją poprostu troszeczkę popuścić i kontrolka zgaśnie.Pozdrawiam Stefek

#8 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2007 - 20:07

Ewert jesteś na dobrej drodze do dojścia prawdy.Przyczyną świecenia się kontrolki jest zbyt mocno naciągnięta linka sprzęgła.Trzeba ją poprostu troszeczkę popuścić i kontrolka zgaśnie.Pozdrawiam Stefek

Zgadzam się, ale w przypadku gdy linka jest dobrze naciągnięta po jakimś czasie kontroleczka zapalać się zaczęła - popuszczona linka, ok, ale wziąłem kogoś na hol iii. trochę dymu - tarcza sprzęgła była tak zużyta że zaczęła się ślizgać i prawie spaliłem okładziny - potem przy gwałtownym przyspieszaniu (zrywie z miejsca) też się ślizgało - do wymiany i ponownego wyregulowania linki . W sumie do tego to jest - kontrolki od wszystkiego to od "zużycia" tarczy sprzęgła tez :)
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#9 OFFLINE   stefcio1403

stefcio1403
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Pomorskie

Napisany 24 stycznia 2007 - 20:12

J :razz: jest to zabezpieczenie przed nadmiernym nacięgnięciem linki sprzęgła czyli sposób na kontrolowany luz na łożysku oporowym,musisz naciągnąć ją tak aby kontrolka zgasła.Jak już ustawisz to sprawdzisz czy kontrolka zapala się przy podniesieniu pedału sprzęgło do góry. :drink:

#10 OFFLINE   stefcio1403

stefcio1403
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Pomorskie

Napisany 24 stycznia 2007 - 20:15

pewnie dobrze mówisz

#11 OFFLINE   stefcio1403

stefcio1403
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Pomorskie

Napisany 24 stycznia 2007 - 20:20

Ewert jaką masz Omesię mam chyba podobną 91 r.2,3 TDI.W mojej siadła uszczelka pod głowicą jak rozbrałem maszynkę to się dopiero zdziwiłem :idea: w środeczku jeden z tłoków jest pęknięty na całej długości i na 1cm w dół do samych pierścionków. :?: Mam nielada kłopot :shock:

#12 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2007 - 22:40

Ewert jaką masz Omesię mam chyba podobną 91 r.2,3 TDI.W mojej siadła uszczelka pod głowicą jak rozbrałem maszynkę to się dopiero zdziwiłem :idea: w środeczku jeden z tłoków jest pęknięty na całej długości i na 1cm w dół do samych pierścionków. :?: Mam nielada kłopot :shock:

91 ale silnik 2,4 benzynka na wtrysku . raczej z silnikami wysokoprężnymi nie miałem do czynienia. Za to benzynowe przerabiałem wcześniej - 2 Ople Rekordy, gaźnik, wtrysk, pęknięte głowice, wydmuchane uszczelki, spalone sprzęgło i łozysko itp.. W sumie fajne doświadczenia przez Omą -której konstrukcja jest po prostu nowocześniejsza (zawieszenia, elektronika itp. ) ale baaardzo podobna .

A co do silnika - spojrzyj tutaj:
http://moto.allegro....ci_tani.htmllub tutaj: http://moto.allegro....l_1990_rok.html
I przelicz co wyjdzie taniej :)
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#13 OFFLINE   stefcio1403

stefcio1403
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Pomorskie

Napisany 25 stycznia 2007 - 10:34

Dzięki za podpowiedz ale ten silnik nie jest w zasięgu ręki to prawdopodobnie ok.700 km od mojego miejsca zamieszkania.muszę naprawić swoje CACULO i będę wiedział że jest po małej naprawie i prawdopodobnie jeszcze pociągnie .Jak kupię inny nie wiadomo co w nim siedzi. :roll:

#14 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2007 - 14:22

AWARIA UKŁADU CHAMULCOWEGO!!!! i dlatego na pewno mam problem z abs! raz mi działa a raz nie. czyli wychodzi na to ze pomylilem te dwie kontrolki a od recznego nie dziala w ogole. teraz sie zastanawiam co moze byc nie tak z uklade. hamulce sa dobre, nie sciaga przy hamowaniu, ale na abs nigdy nie moge liczyc. Cóż trzeba zakasac rekawy i robic przeglad ukladu. dziekuje. pozdrawiam


 


#15 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2007 - 14:27

tzn. nie ze uwarzam ze nie wiesz jak kontrolki wygladaja tylko poprostu moze sie pomyliles...

kurcze wiem jak wygladaja kontrolki. heh caly czas myslalem ze to reczny ale pomylka az mi wstyd :oops: :oops: :oops: :oops: no faktycznie reczny to P a awaria !. no w kazdym badz razie dziekuje za sprostowanie mojego toku myslenia. pzd :mrgreen:


 


#16 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2007 - 19:26

AWARIA UKŁADU CHAMULCOWEGO!!!! i dlatego na pewno mam problem z abs! raz mi działa a raz nie. czyli wychodzi na to ze pomylilem te dwie kontrolki a od recznego nie dziala w ogole. teraz sie zastanawiam co moze byc nie tak z uklade. hamulce sa dobre, nie sciaga przy hamowaniu, ale na abs nigdy nie moge liczyc. Cóż trzeba zakasac rekawy i robic przeglad ukladu. dziekuje. pozdrawiam


tzn. ta kontrolka od awarii układu gasnie po uruchomieniu silnika tzn. bynajmniej tak powinno byc... a pali sie na wlaczonym zaplonie bo nie dziala jakas pomka czy cos a jak odpalisz silnik to zaczyna dzialac i kontrolka gasnie... a co do ABS'u to chyba malo podpowiem bo w tej omci co mam teraz nie ma ABS'u...
ale jak znajdziesz usterke to napisz co i jak... moze sie przydac na przyszlosc...

pozdrawiam

#17 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 stycznia 2007 - 12:22

A propos tematu:
Opis lampek kontrolnych silnik C20NE,
jednostka sterująca Motronic 4.1

1 - awaria skrzyni automatycznej
2 - kontrolka ABS - świeci w przypadku awarii układu
3 - kontrolka silnika ; najbardziej przez nas nie lubiana :) - świeci
gdy występuje błąd silnika, kody możliwe do odczytania po zwarciu
pinów XY na złączu diagnostycznym
4 - ?
5 - sygnalizacja włączonych świateł drogowych
6 - uszkodzenie układu hamulcowego
7 - aktywny hamulec postojowy
8 - włączony kierunkowskaz lewy


9 - włączony kierunkowskaz prawy
10 - akumulator nie jest ładowany
11 - niskie ciśnienie oleju - NATYCHMIASTOWY POSTÓJ!
12 - niski poziom płynu w zbiorniku spryskiwacza szyby przedniej
13 - niski poziom oleju w silniku
14 - niski poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym
15 - przepalona żarówka w oświetleniu zewnętrznym
(światła mijania, kierunkowskazy)
16 - przepalona żarówka świateł stopu
17 - konieczna wymiana klocków hamulcowych
18 - wstępne rozgrzewanie świec żarowych ( silniki Diesla)

Dodatkowo jeśli jest hak to pomiedzy kontrolką 4 a 5 jest kontrolka migaczy przyczepy (miga też na awaryjnym) Dodany obrazek Dodany obrazek
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#18 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2007 - 17:54

tzn. ta kontrolka od awarii układu gasnie po uruchomieniu silnika tzn. bynajmniej tak powinno byc... a pali sie na wlaczonym zaplonie bo nie dziala jakas pomka czy cos a jak odpalisz silnik to zaczyna dzialac i kontrolka gasnie...

dokladnie tak sie dzieje. A za ABS sie nie biore nawet, wczoraj maluch zaczal szwankowac musze najpierw do niego zajrzec a sie zebrac nie moge.chyba dysza w gazniku do wymiany albo do przedmuchania. w garazu zimniej niz na dworze tyle ze nie wieje. ehh ja chce lata! Pozdro


 


#19 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2007 - 17:59

zreszta to chyba nie jest az takie pilne. ze wstydem ale przyznaje sie ze jezdze tak juz z poltora roku. pamietam ze to sie dzieje od czasu wymiany klockow hamulcowych z tylu. mialo to miejsce w ASO FIAT. niedosc ze mi zerwali gwint na jednej szpili to pewnie jeszcze jakis czujnik uszkodzilui. najpredzej to tam trzeba szukac przyczyny. I na przyszlosc: nie jeden mechanik pokroju PAD EDZIO jest lepszy od ASO Mialem w FIACIE miesiac praktyk szkolnych i z bolem musze przyznac ze tam sami partacze pracuja. Dopuki nie podepna auta do kompa to nie zdiagnozuja nawet braku benzyny. Zgroza. POZDRO


 


#20 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 stycznia 2007 - 20:41

Luqua, masz jeszcze maluszka?? u Nas to juz coraz mniej widac a praktycznie wogole... tez kiedys mialem maluszka :wink: i sprzedalem za stowke :grin: to byl interes... :razz:
a co do ABS'u to w omciach dosc czesto cos jest nie tak... bardzo duzo przyczyn awarii mozna znalezc... takze trzeba troche czasu i zaparcia zeby go zrobic... a bez i tak sie super omega jezdzi... to po co rozgrzebywac...
pozdrawiam :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ