Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

metaliczne dzwonienie w okolicach przodu silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 15:21

Na głupie pytanie, głupie odpowiedzi. Proste i brutalne. Wedłóg Ciebie Bicie piany jest OK????

Robi się OT. Czekamy na TWoje mądre mysli.

#22 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2009 - 15:24

czy ja zadaje jakieś głupie pytania? jakie bicie piany?

#23 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 15:30

Takie właśnie posty niczego nie wnoszące. Przelewanie z pustego w próżne.

Doradzisz sensownie kolegom, czy nie za bardzo masz o czym pisac.

#24 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2009 - 16:17

ja doradziłem ale to Ty masz doktorat z mechaniki więc nie przeszkadzam

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2009 - 16:19

Panowie jeszcze chwila i was pogodze. :mad:




 


#26 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 17:31

Reasumując, warto posprawdzac wszystkie części związane z klimą, rolkami napinacza, rolkami pośrednimi, samym amortyzatorkiem, jak i całą resztą.

To jest jedna z upierdliwych awarii z dekalogu TD/TDS. I nie ma potrzeby pisac doktoratu. Wystarczy Te silnik poznac od podszewki mechanicznej.

P.S Wiecie dlaczego mechanicy rozdziawiają gęby na widok OMY TD, BETKI TDS????

Bo oni tez czytują fora, i widzą, iz sporo z wyimaginowanych problemów, wymaga przyłożenia małego palca.

#27 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2009 - 21:48

A więc tak mam dwóch wygranych jak wcześniej pisałem na wolnych obrotach niebyło dźwięku i tak przez gupotę nacisnołem magiczny przycisk ECO włączyła się klima i nagle zaczeło dzwonić więc mi też zadzwoniło i teraz sprawcą jest albo rolka napinacza od AC albo łożysko od sprzęgła AC i teraz pytanie do Panów którzy mieli styczność z wymianą tegoż łożysko, może znacie jego wymiary i jakie to jest łożysko, za podpowiedź dzięki.


Zdejmij oba paski i uruchom silnik, może to być koło pasowe wału korbowego. Też mam kłopot ze stukami i klekotaniem, na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu "gazu".
Podczas ostatniej przygody z napinaczem paska klimy, zrobiłem taki test i wyszło właśnie na koło pasowe.

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 22:05

koło pasowe wału korbowego. Też mam kłopot ze stukami i klekotaniem, na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu "gazu".

ale ja mam typowo metaliczny stukot jutro zrzucę pasek od AC i wtedy ją odpalę jak będzie cisza to już wiem gdzie szukać a jak nie to następny pasek.

#29 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 29 września 2009 - 20:30

Witam,DamianSz ja tez miałem tą przypadłość rok temu to rolka napinająca klimy i powiem Ci że miałem ogromny problem ze znalezieniem zamiennika jeśli średnica zewnętrzna się zgadzała to wewnętrzna nie,albo sama szerokość rolki była inna(szukałem w bmw)i jak sie nie myle to chyba tylko w gm można to dostać bo o ile silniki są bmw to osprzęt oplowski,suma sumaru kupiłem całą używaną łape z napinaczem i rolką.Nie lekceważ tego bo paski będą leciały jeden za drugim.
pozdrawiam mawrowicz

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2009 - 09:07

jak sie nie myle to chyba tylko w gm można to dostać

z tym akurat nie mam problemu bo zawsze mogę zapiąć w uchwyt tokarki jakiś lepszy gatunkowo kawałek stali i wykonać taką rolkę według starej i wprasować w nią łożysko nawet o większej nośności, ale to nie o tym, znalazłem sprawcę była nim rolka od AC a raczej jej osprzęt, bo sama rolka jest dobra kręci się cicho i niema luzów, mianowicie ten kto to robił to wie jak to jest poskładane na śrubę która jest osią rolki przychodzi najpierw taka duża podkładka (miseczka zakrywająca łożysko w rolce) potem rolka i znów ta duża podkładka a na koniec tulejka dystansowa i to wszystko jest przykręcone do ramienia, u mnie brakowało jednej tej podkładki - miseczki, przez co po skręceniu wszystkiego ośka rolki opierała się o ramie a tulejka i cała reszta nie miała zaparcia i przesuwała się osiowo, co powodowało że rolka się przesunęła i ta duża podkładka zaczęła dzwonić, teraz dorobiłem dłuższą tulejkę z mosiądzu i po skręceniu całości tulejka oprze się o ramie i wszystko będzie ściśnięte, teraz mam pytanie bo odkręciłem z tyłu napinacz i on pracuje poprawnie ale to ramie porusza się z trudem czy to jest na jakichś łożyskach czy tylko jakieś tulejki ?

#31 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 października 2009 - 22:17

W łapę sprężarki są wciśnięte miedziane tulejki. Zobacz fotki z mojej "masakry" http://forum.omegakl...ead.php?t=27077. Wyjmij dźwignię napinacza, wyczyść, nasmaruj. Ja nakitowałem smaru do przegubów, nowe ramię trochę kosztowało:(