Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regulacja tylniej osi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 27 września 2009 - 09:28

Panowie czy w omedze b 98 kombi silnik 2,5 v6 jest regulacja tylniej osi chodzi o reguulacje poprzeczna nie myslec tu o geometrii czy zbieznosci. chodzi o to ze jedno kolo mam glebiej w nadkolu a drugie płycej. tzn os jest jakoby 1cm przesunieta w prawo na prawa strone nadwozia. czy ktos jest w stanie pomoc. nadmienie ze autko nie bylo bite sz tyly bynaqmniej nie ma sladow po tym bo wszystkie spawy i miejsca w ktore warto zajrzec sa fabryczne.
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#2 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2009 - 09:32

oś przesunięta czy nadwozie krzywe ?
niepamiętam czy w omie jest drążek poprzeczny z jednej strony przykręcony do tylniej osi z drugiej do nadwozie

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2009 - 11:05

niema zadnej regulacji poprzecznej , jest tylko regulacja zbieznosci moze byla puknieta i po zlej naprawie tak wyglada , jedz na geometrie jesli jest przesuniecie osi to pokarze

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 27 września 2009 - 19:24

no wlasnie na geometrii wszystko w zielonych polach jesli chodzi o geometrie a robilem na komputerze huntera wiec dosc dobry sprzet i na 2 roznych. nie ma wielkiej roznicy bo moze nie caly cm by starczyl przesunac i by sie wyrownalo.
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#5 OFFLINE   Qbapl

Qbapl
  • 164 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 27 września 2009 - 19:38

Ale to też most byś musiał mieć przesunięty a jak tak by było to wał by nie szedł prosto tylko po skosie a to by albo rwało podporę albo biło. Jak geometria jest dobra ( jak byś mógł zamieścić wydruk to bym popatrzył) to bym obstawiał za blacharka?. A tak wogóle to z kat wierz ze aż 1 cm jest przesuniecie???????

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2009 - 21:11

skoro geometria jest OK to stawiam na źle wykonaną naprawę blacharską

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 28 września 2009 - 13:40

wiec temat jest taki ze porzy wymianie poduszek na tylnim zawiszeniu przykrecone zostalo to wszystko z przesunieciem nie w tych samych miejhscach co przed naprawa... i od to cala przyczyna
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 września 2009 - 13:47

wiec temat jest taki ze porzy wymianie poduszek na tylnim zawiszeniu przykrecone zostalo to wszystko z przesunieciem nie w tych samych miejhscach co przed naprawa... i od to cala przyczyna

no widzisz ,mówiłem napisz tu , napewno sie ktos znajdzie co Cie naprowadzi czego szukać.

#9 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 28 września 2009 - 15:19

no Egon tyle ze w zasadzie nie blahcarka tylko mechanika ktora tutaj robil mi mechanik i troche niedokladnie poskrecal do kupy
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 16:09

skoro jest żle poskładane to po przykręceniu na właściwym miejscu nie zapomnij zrobić jeszcze raz całej geometrii bo skoro teraz było OK to jak przesuniesz zawiecho to na pewno będzie skopana

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 28 września 2009 - 20:32

racja racja jutro sie bedzie robilo... pozdro... napisze jak poszlo
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#12 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 września 2009 - 06:31

i troche niedokladnie poskrecal do kupy

hmm, tylko czy tam jest aż taka możliwość żebyżeby tak spaprać robote?
widocznie tak, dobrze że nie dałem do nich auta:o

#13 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 29 września 2009 - 09:32

no poszlo dzis o nich i poprawiaja i nie ma to tamto i robia mi tez lozyska na mcpersonie i gniazda zobaczymy jak wyjdzie ..
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#14 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 września 2009 - 00:02

Panowie pozwolicie że podepne się pod temat z pytankiem :) mianowicie: czy po wymianie tulei przednich belki tylnej jest potrzeba ustawiania geometrii oraz zbieżności tylnej osi? Z góry dziękuję za sugestie.

#15 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 30 września 2009 - 10:30

wedlug mnie jest koniecznosc sprawdzenia a co za tym idzie zapewne ustawienia. u mnie bynajmniej byla taka potrzeba bo bylo przesuniecie nigdy idealnie w te samepunkty ci nie ustawi a poza tym sprawdzic nie zaszkodzi.
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#16 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 września 2009 - 15:14

To jeszcze zrobię tylne tulejki do kompletu bo i tak przód do ustawienia będzie po wymianie tulejek wahaczy. Dzięki

#17 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 06 marca 2014 - 20:10

Podepnę się do tematu. Mam problem taki, że mam cofnięty cały wał i most w stronę baku i ciągle wywala mi podporę wału.. Geomteria jest ok - niedawno robiona. Nie rwie mi opon, nie huczy ani nic (do czasu aż mi nie padnie podpora) tylko jest przesunięty do tyłu samochodu. Da się to jakoś cofnąć na prawidłową pozycję? trzeba coś przy tym wymieniać?

#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2014 - 20:36

nie jestem pewien ale, wał jest skręcany. jeżeli źle skecony to może Ci takie cuda robić. podporę sam wymieniałeś? może mechanik źle zmontował wszystko.

#19 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 06 marca 2014 - 20:45

nie jestem pewien ale, wał jest skręcany. jeżeli źle skecony to może Ci takie cuda robić. podporę sam wymieniałeś? może mechanik źle zmontował wszystko.


opisze troszkę szerzej. Mianowicie: miałem przygodę z krawężnikiem (centralnie boczne uderzenie) i poszły mi elementy: piasta, łożysko, wahacz, amor, sprężyna, felgi i opony. Wszystko wymieniłem w dość dobrym zakładzie mechanicznym (amorki, sprężyny oczywiście parami). Mechanior powiedział mi, że miałem walniętą podporę i że też wymienił. Potem po kilku dniach coś zaczeło huczeć przy odejmowaniu gazu. Ja do mechaniora i on mi mowi ze wał cofnięty i wyrwać musiało i że poprzednia też była wyrwana przez cofnięty most. Wstawił na moją prośbę kolejną i znowu jest wyrwana. Podobno jest masa zabawy aby to zrobić więc szukam informacji czy w garażowych warunkach jest możliwa taka naprawa. Przy okazji chędnie wymieniłbym poduszki wahaczy :D

#20 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 marca 2014 - 20:58

Przy okazji chędnie wymieniłbym poduszki wahaczy


chyba tuleje ;)

Wał się zasadniczo składa z dwóch części które połączone są ze sobą na wielowpuście. Powinien on w tym miejscu lekko pracować w kierunku wzdłużnym - jeżeli jest zapierdzielony na amen to stąd może brać się Twój problem z "wyrywaniem" podpory wału