Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

C20ne i instalacja gazowa - jaka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 23 września 2009 - 15:39

Witajcie :) Posiadam astrę, ale z silnikiem jak w Omedze A C20NE 115KM dlatego tez pozostaje na forum omegi :p I prosze Was o pomoc :p

Chce zalozyc gaz do swojej astry, oczywiscie sekwencja...

W moim miescie sa 2 punkty ktorym moge powierzyc zalozenie gazu i tak: w jednym zakladaja gaz włoskiej firmy E-Gas (czy jakos tak xD), w drugiej firmy AGIS...

Cena i gwarancja ta sama... Mieliscie moze stycznosc z ktoras z tych instalacji?

Pozdrawiam cemdi :bye2:

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 16:23

a może stag 300 ??? lub zenit (mam komp zenita i złego słowa nie powiem bo nic a nic się z nim nie dzieje) reszta to jak uważasz do tego silnika wystaczy reduktor np. emme gas lub kme silver wtryski to zależy od tego ile chcesz zapłacić

podam 2 przykłady bo zakładałem gaz w zeszłym tygodniu do nowego nabytku teścia stag 300 + kme silver+valtec czerwony + zbiornik w koło i zawór tankowania koło wlewu paliwa 2300 zł, zenit 7 + emme gas reszta ta sama 2500 zł

#3 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 23 września 2009 - 17:25

A do jakiego auta to wkladales? Model nie silnik

Pozdro

#4 OFFLINE   aircat

aircat

    210000

  • 9 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 września 2009 - 07:24

No to mu poradziłeś..... C20NE ma wtrysk full group i bardzo krótkie czasy na jałowym ok 1.9-2.2ms, tam się wyrabiają nieliczne wtryskiwacze. Masz do wyboru BRC seqent 24 albo coś z wtryskiwaczami matrixa(zenit stag sirocco itp.), waldemary się nie wyrabiają a magic jet są na pograniczu. Nie ma się co okłamywać, żaden super komputer nie pomoże jak wtryski nie nadążają.Założą ci waldemary to będziesz miał problem z wolnymi obrotami i rozjechaną mapą wtrysku. Wbrew pozorom w tych silnikach instalacja II generacji bardzo ładnie chodzi.

#5 OFFLINE   adamb75

adamb75
  • 28 postów
  • Dołączył: 10-08-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 września 2009 - 18:21

No to mu poradziłeś..... C20NE ma wtrysk full group i bardzo krótkie czasy na jałowym ok 1.9-2.2ms, tam się wyrabiają nieliczne wtryskiwacze. Masz do wyboru BRC seqent 24 albo coś z wtryskiwaczami matrixa(zenit stag sirocco itp.), waldemary się nie wyrabiają a magic jet są na pograniczu. Nie ma się co okłamywać, żaden super komputer nie pomoże jak wtryski nie nadążają.Założą ci waldemary to będziesz miał problem z wolnymi obrotami i rozjechaną mapą wtrysku. Wbrew pozorom w tych silnikach instalacja II generacji bardzo ładnie chodzi.


Dokładnie tak jak piszesz miałem omkę c20ne na drugiej generacji i też dawała radę dobrze wyregulowana z dobrym parownikiem i będzie ok. a i koszta mniejsze:D a dodatkowo napiszę żę silnik bardzo zywotny moja miała jak ją kupiłem 250 a ja na gazie zrobiłem jeszcze ze 120 tysi tyle że na koniec to o,5 litra oleju =1000 km dolewka:D ale po założeniu gazu wypróbowałem i 190 poszła
adam

#6 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 września 2009 - 09:59

No to mu poradziłeś..... C20NE ma wtrysk full group i bardzo krótkie czasy na jałowym ok 1.9-2.2ms, tam się wyrabiają nieliczne wtryskiwacze. Masz do wyboru BRC seqent 24 albo coś z wtryskiwaczami matrixa(zenit stag sirocco itp.), waldemary się nie wyrabiają a magic jet są na pograniczu. Nie ma się co okłamywać, żaden super komputer nie pomoże jak wtryski nie nadążają.Założą ci waldemary to będziesz miał problem z wolnymi obrotami i rozjechaną mapą wtrysku. Wbrew pozorom w tych silnikach instalacja II generacji bardzo ładnie chodzi.


Jeżeli na biegu jałowym ten silnik ma takie czasy wtrsków jak piszesz, to jedynie matrixy.
Ja mam w x20se niby sekwencyjny wtrysk benzyny, ale czasy bardzo podobne i jakiekolwiek valteki to jest pomyłka. Czerwone to komedia - za chiny tego nie wyregulujesz, żeby ecu od pb nie zwariował.Aktualnie jeźdźę na zółtych valtekach i jest lepiej, ale one krótko zyją, nap***** jak młockarnia i wychodzi mi totalnie dziwny mnoznik (robiąc wg instrukcji staga) nie wspominając o tym, że auto i tak jeździ zupełnie inaczej niż na pb. W prztyszłym tygodniu zakładam matrixa i mam nadzieję, że będzie dobrze. Tobie radzę założyc cokolwiek, ale z wtryskami matrixa, to się nie będziesz musiał denerwowa tak jak ja. Reduktor może bu np eg200, unigas un-07, scorpion, kme silver.

Uważaj, żeby gazornik nie założył ci po prostu tego co ma w zestawie z hurtowni, bo bedzie lipa.

Aha, z tego co pytałem u dealera AC we Wrocławiu, to jedyne zestawy montażowe z matrixami to jakieś typu stag-300 plus, premium i jakies wersje na bardziej wyzyłowane slniki.

Aha i jeszcze kropla goryczy: znajomy ma Subaru Imprezę i na czerwonych valtekach jeździ super |-,-'|

#7 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 27 września 2009 - 21:29

Założą ci waldemary to będziesz miał problem z wolnymi obrotami i rozjechaną mapą wtrysku.


Wiesz to niech oni juz sie o to martwia ;) wkoncu kase biora, ja moge byc codziennie u nich i zycie im utrudniac :p

Powiedzial ze nie straci wiecej niz 5% mocy... Co w moim przypadku to niecale 6KM a wiec przezyje ;) a do nocnego latania po miescie benzynka bedzie :D

#8 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 września 2009 - 08:42

Zrobisz jak zechcesz, ale w tych silnikach waldemary to pomyłka, a większość speców je montuje bo są co najmniej 3 jak nie 5 razy tańsze od matrixa i z półtora do dwóch razy od magicjetów.

#9 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 29 września 2009 - 10:16

poorchava, ale dzieki za zwrocenie uwagi. Napewno pogadam z nim przed zalozeniem instalacji :)

#10 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 października 2009 - 01:27

Jeszcze zależy, jak zamierzasz jeździć. Bo da się zrobić taki myk jaki ja mam u siebie chwilowo (do jutra mam nadzieję). Zmniejsza się cisniene na reduktorze, wtedy w takim samym czasie przepływa mniej gazu przez wtryskiwacz na jednostkę czasu. Wtedy wtryskiwacze musza się otwierać na dłużej i jakoś się wyrabiają, ale negatywna strona medalu jest taka, że przy mocnym bucie wtryskiwacze nawet jak będą otwarte cały czas, to gazu będzie przepływać za malo i będzie uboga mieszanka, na co ecu od benzyny najprawdopodobniej zareaguje checkiem. Dodatkowo będziesz miał w kompie od gazu błąd 'wtryskiwacze całkowicie otwarte' co oznacza po polsku, że zanim wtryskiwacz wtryśnie całą dawkę gazu jaka powinna być, to już powinien wtryskiwać następną i w efekcie masz za mało gazu, czyli ograniczona moc silnika.

Ale czy po to się zakłada sekwencję za 2.5-3k zł zeby jeździła 'jako-tako'?

#11 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 01 października 2009 - 22:50

Rozmawiałem z gościem dziś i umówiłem się na zakładanie. Instalacja Agis, wtryski Matrix, wlew gazu pod klapka tam gdzie benzynka :p za cene 2250zł - mysle ze nie jest tak zle... :)


Mam teraz takie moze troche glupie i banalnie pytanie ale na tym sie nie znam... Zalozmy ze zmienie samochod z silnikiem 2.5 V6 np. vectra i bede chcial przelozyc instalacje do niego. Czy to mozliwe? Rozumiem ze wtryskiwacze/lista nie beda pasowac oraz mapa wtryskow - to kumpel mi powiedzial... Jak taka sprawa wyglada??

Pozdrawiam


PS. Jezdze b.dynamicznie i nie oszczedzam silniczka :p Wiec spadek mocy zauwazalny nie wchodzi w gre :D

#12 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 października 2009 - 00:09

Taka przekładka to kupa kasy. Po pierwsze nie wiem jaki jest w tej instalacji komputer, tzn czy obsługuje tylko 4 wtryskiwacze czy więcej. Np ja mam stag-4, do którego można podłączyć tylko 4. Wtryskiwacze musisz kupić nowe bo do c20ne masz 1x4 sekcje (albo 4x1 jak jesteś koszmarnie bogaty), a w v6 2x3 (no albo 6x1 :) ). Dobra wiadomość to taka, że nie potrzeba matrixów - x25xe ponoć spokojnie chodzi na valdkach.

Mapy to jest zupełnie inna bajka, bo potrafią się dość sporo różnić w 2 egzemplarzach tego samego silnika, nie mówiąc już o zupełnie innym silniku. Więc strojenie od nowa na bank.

Poza tym, żeby zarejestrować gaz w aucie musisz mieć fakture na montaz instalacji z zakładu, który ma na to papiery (chociaż nie koniecznie jest kompetentny - sam się przekonałem), a nie wiem czy znajdziesz warsztat, który założy ci używane graty.

Następna sprawa to reduktor. W c20ne masz bodajże 115km, a x25xe ma 170. A fakt faktem, że reduktory np do 170km (np ja mam taki w x20se) wytrzymują w praktyce do jakiś 150 a potem robią sie jajca (tak jak na przykład alaska jest do 100kW mocy, a co się dzieje jak ktoś to wsadzi do x20xev, to wszyscy wiemy).

Podsumowując: jak bedziesz chciał przekładac instalację z c20ne do x25xe to zostanie ci najwyzej butla, komputer i może reduktor, ale niekoniecznie. Czyli się nie kalkuluje.

O instalacji agis nie słyszałem zadnych opinii czy to pozytywnych czy negatywnych, ale cena 2250 za instalację z matrixem jest bardzo podejrzanie niska.

Dowiedz się koniecznie jaki reduktor chcą włożyć, jak alaskę, to spier***** od nich tak daleko jak mozesz ;]

#13 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 03 października 2009 - 20:41

Jak z nimi gadalem to za sekwencje chcieli 2100zł z butla w kole, jak powiedzialem ze chce matrixy to powiedzieli ze doplata 100zł, a wlew tam gdzie benzyny + 50zł :p

Pojade w poniedzialek to jeszcze sie dowiem bo na wtorek jestem juz umowiony na zakladanie.

Od czego/jakich firm jeszcze lepiej trzymac sie z daleka? Pozdro

#14 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 października 2009 - 08:24

Wiem tyle, że wtryski raila są do bani, valteki w tym przypadku też nie zdają zgzaminu, a nawet jakby zdawały, to co jakieś 20kkm trzeba je kalibrować, poza tym chodzą jak młockarnia. Z wtrysków o których wiem, że są dobre, to jeszcze magic jety - kumpel ma w hondzie civic i działają bdb. Wtryski matrixa powinny być takie o oznaczeniu 544 na końcu (albo 511 jak masz górę kasy). Spotkałem się z relacjami, że matrixy 344 nie wyrabiały (za mały przepływ). Ja mam matrix xj-544

Jeśli chodzi o reduktor, to zapytaj dokładnie o model i poszukaj danych technicznych w sieci. Jakiś do 150-170KM spokojnie starczy. Może być unigas un-07 (ja taki mam i jest ok), eg200 (inna wersja unigasa), scorpion jakiś, kme silver.

komputer najlepszy byłby stag 300 albo stag 4 (ewentualnie plus albo premium jak cię stać).

#15 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 04 października 2009 - 18:08

Robilem ostatnio AGISA-Pol dnia spedzilem zeby dojsc co bylo nie tak
sterownik byl spieprzony...silnik jak byl zimny na gazie bylo ok ladnie jezdzil jak osiagnal optymalna temprature to jakby 5 ton auto ciagnelo...Wadliwe komputery AGIS strzec sie panowie

#16 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 04 października 2009 - 20:49

Kolega ma astre bertone z tym samym silnikiem co ja... Pojechal tam gdzie ja mam zamiar zakladac zalozyl za 2100 sekwencje, o nic nie pytal i jest max zadowolony. Zrobil 1k km pojechal na strojenie/przeglad i teraz b.chwali ;)


Mam juz dosc, wymyslania etc. Chyba pojade wezme ta za 2250 z matrix`ami i powinno byc git :p

#17 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 października 2009 - 10:51

W razie czego ten silniczek jest dość pancerny i odporny na ciekawe pomysły gazowników. A jak coś schrzanią to niech poprawiają i tyle :)

#18 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 06 października 2009 - 09:04

No to astra oddana do gazownika, zobaczymy co z tego wyjdzie :p Napewno napisze jak sie sprawuje :)

A Ty kolego poorchava masz u mnie piwko ;) tylko nie wiem kiedy bedzie okazja postawic ;)

#19 OFFLINE   cemdi

cemdi
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 14 października 2009 - 22:00

A wiec instalacja zalozona i zrobione jakies 700km na niej :p Czas na jakies podsumowanie...

Zalozone fachowo, bez jakis uchylen ;) Instalacja to komputer Agis, wtryski Matrix, reduktor niby do 170KM Scorpion czy jakos tam xD (musialbym pod maske zajrzec :p). Chodzi ładnie, jak dostane dobry gaz (a z tym trudno) to nie widac roznicy na gazie czy paliwie ;)

Instalacja byla wyregulowana tylko tak aby chodzilo i nadal tak jest bo mialem problemy z sonda lambda, ale dzis zostala wsadzona nowa.

W poniedzialek jade na regulacje ta po 1000km, i wtedy zobacze jak to bedzie chodzic. Musza takze poprawic pojemnosc butli bo wchodzi jedynie 27 litrow...

Ostatnio na calym zbiorniku zrobielm 250km (27l gazu), cykl mieszany z przewaga miasta ;) Sprawdzilem takze spalanie na autostradzie przy predkosci 150-160km/h spalila 13,5litra na 110km ;] wiec chyba jest git co?

A teraz mala historia :p Wtedy wlasnie jechalem do lodzi, w lodzi skonczyl sie gaz to zatankowalem na orlenie lub schelu (teraz juz nie pamietam) do pelna 27 litrow :p Gaz byl tak slabej jakosci ze samochod wolno przyspieszal na autostardzie licznik stawal na 154km/h i wiecej nie chciala isc, pomimo wcisnietego gazu do dechy... A bak stal sie pusty po 180km przejechanych kilometrach :p Nie wiem co to za gaz byl xD

Pozdrawiam i czekam na wasze ogolne zdanie :p

#20 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 października 2009 - 16:24

Spalanie wydaje się normalne, mi pali między 14 a 14.5 100% miasto, ale omega jest sporo cięższa od astry. Do baniaka z czasem wchodzi coraz więcej, bo na początku są tam resztki powietrza. Mi weszło za pierwszym razem 46l, a teraz wchodzi 58 około (butla 70l). Dobry gaz mają na statoil, bp i shellu (w tej kolejności). Orlenu unikam jak ognia bo 2 razy się przejechałem na tym (a raczej przewlokłem).