Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut z UE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 12:28

W dzisiejszej gazecie znalazłem ciekawy artykuł o zmianach przy sprowadzaniu i rejestracji sprowadzonych aut. Mianowicie nie trzeba będzie robić przeglądu przed pierwszą rejestracją w kraju ponieważ cyt. "Już od jutra samochody sprowadzane z zagranicy nie będą musiały przechodzić pierwszego badania technicznego ... Urzędnicy nie sprawdzają już, czy auto z Niemiec czy Holandii do polski przyjechało na lawecie ...
Od 22 września rejestracji w Polsce samochodu z importu będzie można dokonać m.in. na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej."
Wg. analityków finansowych spowoduje to spadek cen samochodów z importu w granicach od 10 do 20%.

#2 OFFLINE   tomamar

tomamar
  • 47 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 21 września 2009 - 14:00

A to nie jest tak przypadkiem że ważny będzie przegląd np niemiecki Jak nie będzie przeglądu niemieckiego to chyba trzeba będzie robić u nas Ale głowy sobie nie dam uciąć bo nie czytałem tego artykułu

#3 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 14:11

Jest napisane czarno na białym :) Jeśli sprowadzamy auto i mamy w dowodzie wbity aktualny przegląd to nie jeździmy na dodatkowy w Polsce.

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 września 2009 - 14:15

Czyli sprowadzam sobie samochod z Anglii z kierownica po prawej stronie i rejestruje normalnie?
Przedtem odpadlby na etapie przegladu ze wzgledu na umiejscowienie kierownicy, a teraz?

#5 OFFLINE   tomamar

tomamar
  • 47 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 21 września 2009 - 14:44

A jeśli nie będzie ważnego przeglądu z zagranicy to i tak trzeba będzie robić przegląd w Polsce

#6 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 14:57

Czyli sprowadzam sobie samochod z Anglii z kierownica po prawej stronie i rejestruje normalnie?
Przedtem odpadlby na etapie przegladu ze wzgledu na umiejscowienie kierownicy, a teraz?


No to teraz zarejesdtrujesz, pojeżdzis do czasu aż przegląd nie wygaśnie a kolejnego w Polsce i tak nie zrobisz :D

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 15:30

to pojedzie na przegląd do Anglii , skoro honorują zagraniczne przeglądy;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 15:36

taaaa, jak doliczy koszt wyjazdu i koszt przeglądu tam to napewno będzie mu się to opłacać :D

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 15:42

ale nie było mowy o kosztach ma kaprys to zapłaci:D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 września 2009 - 19:40

taaaa, jak doliczy koszt wyjazdu i koszt przeglądu tam to napewno będzie mu się to opłacać :D


Chyba ze i tak do roboty jezdzi do Anglii to przy okazji. Ale tak na powaznie, to chyba nie mozna zrobic przegladu samochodu za granica? W sensie autem na polskich blachach raczej nie da rady zrobic przegladu w Niemczech.

No to teraz zarejesdtrujesz, pojeżdzis do czasu aż przegląd nie wygaśnie a kolejnego w Polsce i tak nie zrobisz :D


No ale to bedzie czas na przekladke, a nie ze najpierw szybko przekladka, zeby zarejestrowac :)

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2009 - 14:43

Chyba ze i tak do roboty jezdzi do Anglii to przy okazji. Ale tak na powaznie, to chyba nie mozna zrobic przegladu samochodu za granica? W sensie autem na polskich blachach raczej nie da rady zrobic przegladu w Niemczech.



No ale to bedzie czas na przekladke, a nie ze najpierw szybko przekladka, zeby zarejestrowac :)


Jak mozesz robic przegalad w UK jesli auto jest tam wyrejestrowane i zarejestrowane w Polsce? Robi sie to w Polsce. Jesli chodzi o Anglika to tak samo jak z rejestracja polskiego auta w UK - lampy przednie i tylne maja byc przystosowane plus odpowiednie lusterka zewnetrzne. Poza tym ma spelniac wymagania polskiego prawa (czyli przeglad i np opony). Z uwagi na inne auto przeglad moze byc drozszy, ale tego nigdy nie sprawdzalem.
Czy jest jednak sens tego nie wiem.
Jesli chodzi o cala sprawe to polskie urzedy staraja sie utrudnic wszyctko jak tylko moga i co pol roku UE interweniuje i zabiera im mozliwosci pobierania pieniedzy.
Sprawa uprosci sprowadzanie aut i spowoduje kolejny spadek cen.

#12 OFFLINE   Szafarbp

Szafarbp

    AudiA4

  • 202 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska/London

Napisany 22 września 2009 - 15:02

Zgadza sie jesli auto ma np niemieckie badania to juz w polsce nie musi robic, ale... Jesli urzedas bedzie mial jakiekolwiek "watpliwosci" co do numerow nadwozia to bedzie mial prawo odeslac samochod na badania aby to potwierdzic i chcac nie chcac i tak przeglad bedzie trzeba zrobic. Inf. zaczerpnieta z radia.. Wiec znajac zycie i nasze urzedy nie jedno auto trafi na sciezke diagnostyczna...

#13 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 13:27

Zgadza sie jesli auto ma np niemieckie badania to juz w polsce nie musi robic, ale... Jesli urzedas bedzie mial jakiekolwiek "watpliwosci" co do numerow nadwozia to bedzie mial prawo odeslac samochod na badania aby to potwierdzic i chcac nie chcac i tak przeglad bedzie trzeba zrobic. Inf. zaczerpnieta z radia.. Wiec znajac zycie i nasze urzedy nie jedno auto trafi na sciezke diagnostyczna...


Z tym się zgodzę. Jednak wtedy takie badanie zajmuje dużo mniej czasu i jest tańsze. Ja płaciłem 60 zł za ponowne ustalenie danych techn. w tym sprawdzenie nr nadwozia i cały taki przegląd trwał max 10 minut.

#14 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 29 września 2009 - 11:41

Ciekawe co zrobią jak np. auto z Niemiec będzie miało nowy TUV czyli na 2 lata - czy w Polsce też mu wbiją na 2 lata? :p

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2009 - 11:58

Ciekawe co zrobią jak np. auto z Niemiec będzie miało nowy TUV czyli na 2 lata - czy w Polsce też mu wbiją na 2 lata? :p


A nie jest tak jak kiedys, ze pierwszy przeglad nowego auta w Polsce jest dopiero po 3 latatch? Ja tak mialem juz w 97 roku.