

instalacja STAG-300-6 problem
#1
OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 19:37
#2
OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 23:45
można bez tego jeździć, służy w zasadzie tylko do konfiguracji staga
#3
OFFLINE
Napisany 10 września 2009 - 15:03
#4
OFFLINE
Napisany 10 września 2009 - 16:13
#5
OFFLINE
Napisany 10 września 2009 - 23:09
Jest jeszcze taka opcja, że może pomylona jest kolejność wtryskiwaczy.
#6
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 10:14
#7
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 11:36
Hehe, miałem to samo, pomogła kalibracja wtryskiwaczy i ustawienie instalacji na drodze.przelonczyl na gaz trzesie silnikiem tak jakby wogole nie mial gazu jakby nie chodzil na wszystkie cylindry ale po 100 m problem znika gazownik zwiekszyl temperature przelanczania ale problem nie znikl wtryskiwacze sa nowe
Nie patrz, że są nowe, każ gazownikowi je sprawdzić i w razie potrzeby wykalibrować.
#8
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 14:33
#9
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 15:57
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 08:54

1) Sprawdź czy nie spada ciśnienie gazu na parowniku przy butowaniu
2) Sprawdź różnicę czasu wtrysków benzyny i gazu powinna być niewielka z przewagą po stronie wtrysków gazowych
3) Sprawdź błędy
4) Zrób Print Screen mapy wtrysków
Pamiętaj też że jak masz nowszego laptopa musisz szukać interfejsu pod USB

#12
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 17:07
ostatnio gas przestal mi dzialac bylem u mechanika podpiol mi go pod kompa nie stwierdzil zadnych bledow stwierdzil ze to wina gazu auto na bezynie zachowuje sie normalnie obecnie nie ma mnie w polsce i nie umie tu znalesc gazownika tylko serwis opla sprawdzile koable ktore idado kompa kola aku znalazle jeden urwany szukale ale nie umie znalesc gdzie wczesniej byl podpiety jesto fioletowo-bialy przewod w dodatkowej izolacji prosze o pomoc do czego powinien byc podlonczony oto zdjecie i zapomniale dodac ze serwis powiedzial ze jednoczesnie dostaje bezyne i gas
Szaro-fioletowy przewód jest od drugiej sondy lambda, ktora powinna byc podłaczona, niemniej jednak jesli jej sie nie podepnie - to problemu nie będzie wielkiego - gdyż STAG bez sond sobie poradzi. No ale sztuka cierpi.
Zrob więcej fotek spod maski - to powiem coś więcej.
#13
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 18:15
ok znalazlem oznaczenia parownika E8 76 R-013949 CLASS 1/2A BDR O 10 8
kilka fotek wiecej
#14
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 18:55
ok poszuam tego kabla jeszcze mam male podejrzenia co do parownika jak morzna sprawdzic czy jest akurat do tych 211km
Przede wszystkim napisz jaki masz reduktor. Ogólnie z dostępnych w Polsce moc w okolicy 200 KM obsługują bez problemów:
- Scorpion ST (do 240KM wg producenta i tak też jest)
- Scorpion GT (testowany ze skutkiem pozytywnym przy 333KM, jest do 350 KM)
- KME Gold (spokojnie ciśnieniowo wyrabia ale przy dłuższej jeździe z duzym obciążeniem zamarza)
- Magic Jet III - testowany osobiście przeze mnie na silniku AMC242 Jeepa Grand Cherokee (4.0 177KM) - wyrabia się bez problemów, ciśnienie jak zamurowane
- Landi Renzo IG-1 (w zestawie z Omegasem występuje)
I to jest wszystko z popularniejszych reduktorów, które dają radę w samochodach 200KM+
Reszta niestety nie daje rady, padają ciśnienia, reduktory zamarzają i tak dalej.
Jak sprawdzić - podpinamy międzymordzie do sterownika, programik ACGas Synchro ściągamy z www.ac.com.pl, i patrzymy najpierw jakie mamy nastawy.
Świetnie byłoby gdybyś zrobił zrzut ekranu z okienkiem nastaw oraz z okienkiem map.
Polecam ustawić ciśnienie minimalne na na przyklad 0.82 (jesli robocze to okolica 1-1.1 bar) - i przejechać się z pełnym gazem. Jesli nie przełączy się na benzynę - reduktor można uznać za dostateczny pod względem ciśnieniowym.
mam male podejrzenia co do parownika jak morzna sprawdzic czy jest akurat tego silnika 211km poniewarz wczesniej jak wszystko dzalalo to czule duza roznice na mocy
ok znalazlem oznaczenia parownika E8 76 R-013949 CLASS 1/2A BDR O 10 8
kilka fotek wiecej
No to po kolei:
1. Reduktor - absolutnie za słaby - to jest KME Silver a ten reduktor obsługuje (praktyka nie napis w instrukcji) realnie do 140-150KM. Do wymiany.
2. Wtryskiwacze - czerwony waldemar. Za wolne, za mało precyzyjne, rozkalibrowujące się. Do wymiany.
3. Czy trójnik pomiarowy jest między reduktorem a filtrami fazy lotnej czy też między filtrami fazy lotnej a wtryskiwaczami ? Tego dobrze nie widzę. Jesli jest ta pierwsza opcja - do poprawy (musi być między filtrami a jedną z listew)
4. Listwy powinny być skompensowane, a nie są.
No i najważniejsze - nie widać w jakim miejscu zrobiono nawierty kolektora (nie dziwię się, bo tam cięzko dojść z aparatem by cyknąć foto).
Jesli nawierty są OK, oraz wprowadzi się poprawki jak wyżej stosując dysze w okolicy 2.7 mm przy ciśnieniu rzędu 1 bara - samochód powinien chodzić jak marzenie.
Na tym reduktorze i na tych wtryskiwaczach ten silnik po prostu nie ma prawa dobrze jeździć.
#15
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:05
Nie przesadzaj, czerwone waldemary w omedze V6 dają rade, pod warunkiem, że są skalibrowane2. Wtryskiwacze - czerwony waldemar. Za wolne, za mało precyzyjne, rozkalibrowujące się. Do wymiany.

#16
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:08
#17
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:09
Nie przesadzaj, czerwone waldemary w omedze V6 dają rade, pod warunkiem, że są skalibrowane
Może i dają ale moim zdaniem chwilowo dobrze

Wymieniłbym to na Magic Jety - różnica w cenie jest niewielka a uzysk całkiem spory.
No, w drodze wyjątku możnaby je zostawić na chwilę w tym silniku, ale skompensowac listwy - obowiązkowo !.
I reszta poprawek !.
ok ale nazwa parownika powinna pisac na parowniku. statnio po odlonczeniu gazu przy kompe auto zachowywalo sie normalie obroty nie skakaly wszystko bylo ok ale tylko wtedy kiedy podlonczyle przewody od wtryskiwaczy jeden czerwony w osobnej izolacji tez jest dziwnie podlonczony
Swięci pańscy - co za chlew ! - że tak dosadnie powiem.
Co to za drutownia Ci montowała tego STAG'a - jak można kable łączyć na okretkę taśmą izolacyjną ?
Przecież to jest rozwiązanie doraźne. Nie dziwię się, że zaczynają się problemy.
Do poprawy.
#18
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:33
#19
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:37
Wtrace sie troche z pytaniem:Może i dają ale moim zdaniem chwilowo dobrze .
Wymieniłbym to na Magic Jety - różnica w cenie jest niewielka a uzysk całkiem spory.
No, w drodze wyjątku możnaby je zostawić na chwilę w tym silniku, ale skompensowac listwy - obowiązkowo !.
Na 90% bede zmienial wtryski na magicjety niedlugo i teraz mam dylemat, czy brac pojedyncze, czy dwie listyw po 3 :neutral:
magicy tez kompensowac ?? bo niechce mi sie juz przerabiac tego a pewnie po dolozeniu kompenascji spadnie cisnienie i trzeba bedzie podnosic na red ( niechce mi sie bawic )
Z ciekawosci jakie masz dysze w tych magicach.
#20
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:49