Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki zalecany akumulator do mojego silnika (jakie parametry)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
207 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Poczes

Poczes

    carrra(van)mba

  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2009
  • Skąd: Southampton

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:24

musialby zmierzyc aku pod obciazeniem, sa fajne urzadzenia, ktore posiadaja mechanicy, pokaze wartosc rozruchu w amperach (powinienes miec przynajmniej ponad 300A) i napiecie, ktore nie powinno byc mniejsze niz 8V przy obciazeniu ;) ale ja i tak wstawil bym troche wiekszy bo prad rozruchowy na klekota masz za maly ;p np BOSCH(0 092 S40 070) 72Ah i 680A to jest typowy dla tego silnika ;)

#142 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:51

Co poradzicie ? Podladowac, kupic nowy ? Jaki ?


jak chcesz mieć święty spokój, zrób dwie proste rzeczy: (samemu z miernikiem uniwersalnym można tylko wstępnie określić czy coś złego się dzieje)
1.
podjedź do elektryka tylko nie byle jakiego (ja ciągle takich spotykam)
sprawdź alternator i kondycję kabli/połaczń - klemy, zasilania i masy.
( klemy orginalne wywal, jeżeli się grzeją to zrób to jak najszybciej,
a kabel masowy - "idzie" od klemy minus pod akumulator do nadwozia, też z miejsca możesz wymienić na grubszy czyli 20-25mm2)

2.
dla rozwiania wszelkich wątpliwości na temat aku.
sprawdzić swoją baterię np. u gościa co handluje tylko "bateriami" (lub u dobrego auto elektryka)
powinien mieć wiedzę i dobry tester/y do sprawdzenia kondycji aklumulatora.

3.
Teraz już wiesz czy kupić nową baterię.:party:

Akumulator Centra Futura 72 Ah będzie w sam raz do Twojej Omegi.
użytkuję i przyznam że jak najbardziej jest godny polecenia - 3lata gwarancji, cena i ma dobrego "kopa", prąd rozruchowy=720 A (EN).
jak będziesz miał dylemat - producent/cena, cena/producent pomoże zdrowy rozsądek;)
http://www.akumulator.pl/showpage.php

#143 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 09 grudnia 2009 - 08:55

popaS - zmierz mu napięcie spoczynkowe po nocy. Jak będzie mniejsze od 12,2V to akumulator do wymiany.

#144 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 10 grudnia 2009 - 17:25

popaS - zmierz mu napięcie spoczynkowe po nocy. Jak będzie mniejsze od 12,2V to akumulator do wymiany.



Z rana zmierzylem miernikiem uniwerslanym - wyszlo 12.35V
Po odpaleniu silnika jest 14.20V

W ksiazce Naprawiam Sam Omega B BFL jest napisane, ze jesli napiecie akumulatora jest rowne 12.3V lub nizsze, to akumulator nadaje sie do wymiany, lub podladowania.
Kupie jakis tani prostownik, tak coby dawal chociarz z 5A i podladuje.

#145 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2009 - 17:34

Kupie jakis tani prostownik, tak coby dawal chociarz z 5A i podladuje.

Jeżdżąc autem ładujesz aku. Słuchaj, wymień aku, bo padnie Ci cela w najmniej oczekiwanym momencie, gdy akurat będziesz potrzebował auta i co? Twój aku ma już najprawdopodobniej 10 lat, więc nie czekaj, tylko wymieniaj. Szkoda kasy na prostownik.

#146 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 grudnia 2009 - 18:24

Kupie jakis tani prostownik, tak coby dawal chociarz z 5A i podladuje.


odpuść chińszczyzną dobijesz aku, a dobry prostownik (foto) kosztuje prawie tyle co nowy dobry akumulator!
http://www.inelco.com.pl/keepower.html
http://www.allegro.p...osc_zobacz.html

ps. prąd ładowania popatrz w pdf pod wykres "miękkie ładowanie".

#147 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 grudnia 2009 - 19:32

Lub o jeżdzeniu na krótkich odcinkach.

#148 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 10 grudnia 2009 - 20:44

Przede wszystkim to jest zbyt mały akumulator (prąd rozruchowy) do klekota, także nic dziwnego że odpala już resztkami sił. Przy objawach, jakie podajesz, powinieneś wykorzystać fakt, że nie ma jeszcze mrozów i uzbroić się w nową baterię, bo inaczej zimą nie obejdzie się bez pomocy życzliwego sąsiada :). Do diesla wskazane jest około 700A, np. taki jak polecił zygzak (świetny stosunek ceny do jakości), ja sam sobie taki wczoraj zamówiłem, także jak dojdzie to podzielę się wrażeniami :)

#149 OFFLINE   Skyhunter

Skyhunter
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 13 grudnia 2009 - 14:39

Ludziska a co powiecie o tych akusach do mojej omegi 2.0 16v
Centra Futura Ca602 12v60Ah 600A
Centra Plus Cb542 12v54Ah 520A
sporo wyposażenia do udziwignięcia.
Słabo znam się na samochodach ale dotąd wszystkiego dowiadywałem się z forum i od szwagra ale na każdego przyjdzie czas no i nadciągnęły mrozy i akus zaczął padać:(
Tak to jest jak się kupuje auto od nieznajomego handlarza.

A przy okazji witam czcigodnych użytkowników forum:)

#150 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 15:24

Ilość wyposażenia nie ma nic wspólnego z dopasowaniem odpowiedniego akumulatora, to tylko chwyt marketingowy. Zasilanie tego wyposażenia i tak idzie z alternatora. Do Twojego silnika w zupełności wystarczy Centra Plus lub nawet Centra Standard. Podstawa to dobre ładowanie.

#151 OFFLINE   Skyhunter

Skyhunter
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 13 grudnia 2009 - 15:30

Z tego co wiem ładowanie jest wporządku.
Dzięki wielkie.
Myślałem, że sprzęt ma znaczenie bo tak pisali na stronie centry :)

#152 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 17:22

Z tego co wiem ładowanie jest wporządku.
Dzięki wielkie.
Myślałem, że sprzęt ma znaczenie bo tak pisali na stronie centry :)


bez zagłębiania się w szczegóły należy dobrać aku zgodnie z instrukcją pojazdu.
może być ciut większy - mniejszy nie zalecany ale tragedii nie będzie.
podstawa to sprawna elektryka "do produkcji prądu". bo inaczej każda bateria podziękuje w przyspieszonym trybie.

jakiej firmy akumulator zależy od gustu lub własnych przekonań/doświadczeń i ceny.
proponuję zachować zdrowy rozsądek i unikać wynalazków nie wiadomego pochodzenia.

#153 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 19 grudnia 2009 - 23:44

Kontynuujac temat slabego akumulatora z mojego wczesniejszego postu dodam jeszcze kilka slow.

Postanowilem zaryzykowac i nie kupowac akumulatora, a poczekac i przekonac sie na wlasnej skorze czy faktycznie on jest padniety.
Nie ladowalem prostownikiem, jezdzilem tak jak dotychczas.
Przyszly mrozy ... u mnie wczoraj bylo -16C w nocy ... myslicie sobie ... no to sobie pojezdziles ...
Zaskoczenie moje bylo wielkie.
Ruszylem rozrusznikiem i kreci ! Kreci i kreci i kreci - czyli akumulator sprawny ?
To jedna sprawa i mozliwe ze problem akumulatora rozwiazany.
Druga sprawa to, ze wlasnie kreci, kreci, kreci i dopiero po okolo 8-10 sek. zaskakuje i silnik odpala ... wczesniej przy wyzszej temp. nawet okolo -2C nie bylo tego "chełtania" tylko odpalal "na dotyk"
Zaniepokoilo mnie to dlugie krecenie do momentu odpalenia silnika - czy to normalny objaw silnika diesla przy duzym mrozie ? ( samochod parkuje pod chmurka, a gdy zapalalem silnik bylo okolo -10C )

#154 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 grudnia 2009 - 00:38

Ruszylem rozrusznikiem i kreci ! Kreci i kreci i kreci - czyli akumulator sprawny ?
To jedna sprawa i mozliwe ze problem akumulatora rozwiazany.
Druga sprawa to, ze wlasnie kreci, kreci, kreci i dopiero po okolo 8-10 sek. zaskakuje i


Akumulator proponuję sprawdzić u elektryka zrobi to za "dziękuję" - ma specjalny tester który pokaże kondycję baterii. Wtedy masz pewność 100%.
Druga możliwość to kabel masowy "przymarzł" lub jego styk.
Przez to też może mieć kaprysy. Jak będziesz u elektryka niech rzuci okiem - po objawach będzie wiedział na co patrzeć.

Jak nie masz takiej możliwości bo elektrycy mają kupę roboty - trwają "żniwa":D
podmień na chwilę inną sprawną baterię od kumpla i porównaj jak odpala.
Tylko nie odpalaj z kabli rozruchowych, trzeba podmienić baterię bo inaczej test będzie nie wiarygodny.

Dla mnie to wygląda właśnie na słabą baterię lub kabel/połączenie.
Czy możesz rano przed odpaleniem zmierzyć miernikiem napięcie akumulatora i powiedzieć ile ma Volt'ów?

#155 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 20 grudnia 2009 - 00:45

Mam taka mozliwosc, zmierze napiecie akumulatora.
Jazde zakonczylem wczoraj okolo 16:00.
Tyle, ze on nie kreci resztkami sil, lecz tak dosyc zwawo jak na moje ucho i do zwyciestwa, czyli do odpalenia silnika.
Kto ma diesla i jak mu pali kiedy stoi na dworze na mrozie ?

#156 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 grudnia 2009 - 01:01

Tyle, ze on nie kreci resztkami sil, lecz tak dosyc zwawo jak na moje ucho i do zwyciestwa, czyli do odpalenia silnika.


Na pierwszy rzut oka wszystko wskazuje że bateria jest dobra ale są też inne zagadnienia w tej materii.
Ostatnio miałem podobną zmyłkę i na prawdę się zdziwiłem:zdziwnienie:, jak okazało się że to bateria była przyczyną. Chociaż reszta rzeczy i tak jest do sprawdzenia. Ale póki co po zmianie aku wszystko gra i buczy;)

napięcia baterii dla orientacji:
-12,8 100% (możliwe 13V zaraz po naładowaniu)
-12,5 V to około 75% stanu naładowania,i odpowiednio:
-12.35 V - 60%,
-12.15 V - 40 %,
-11,95 V - 20%,
-11,75 V - 0%.

#157 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:20

Dzisiaj zalapal szybciej, napiecie przed odpaleniem 12,25 V=

#158 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:46

Dzisiaj zalapal szybciej, napiecie przed odpaleniem 12,25 V=


= powiedzmy 50%:D
posprawdzaj masy tak jak koledzy pisali wczesniej, posprawdzaj czy cos nie pobiera ci pradu na postoju np. radio

#159 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:31

Zimno jest więc >12,5V po nocy może być ciężkie do uzyskania nawet przy sprawnym akumulatorze i dobrym ładowaniu.

#160 OFFLINE   KaDe

KaDe
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 21 grudnia 2009 - 09:03

Omega B 2.0 16v CMB (Benzyna+LPG) 1995r.
Akumulator siada i potrzebuję nowego, co polecacie ?
A na jednej klemie kupa śniedzi sobie siedzi......:(

Dla Zafirki zakupiłem kiedyś Centre Futurę....