Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

CHCECK OIL LEVEL - problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zorby

zorby
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Rybnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 10:40

Witam, mam problemik, jak przejade autem jakies 30-40km zaswieca mi sie napis na komputerzez CHECK OIL LEVEL, swieci parekm, potem zgasnie na kilka kilometrów potem znowu sie zapali i tak w kółko. Sprawdziłem poziom oleju w silniku i na bagnecie jest powyżej połowy , ktos moze wiedziec z czego ten bład CHECK wynika????



#2 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2007 - 10:44

Może czujnik do wymiany?

#3 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2007 - 11:10

zorby, w MV6 normalny poziom olekju to równo z kreską max :!:
już ten temat maglowaliśmy kilka razy :)


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#4 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:14

zorby, w MV6 normalny poziom olekju to równo z kreską max :!:
już ten temat maglowaliśmy kilka razy :)


Dokładnie.

Dolej oleju i się nie będzie zapalał.

 


#5 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 18 stycznia 2007 - 19:09

si senior ! olej na max. Stan sprawdzasz 5 min po zgaszeniu silnika :mrgreen: :twisted:

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2007 - 19:21

Stan sprawdzasz 5 min po zgaszeniu silnika


prawdziwy poziom to będziesz miał po 2-3 godzinach stania, jak ole spłynie do miski olejowej


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   OM3.0v6

OM3.0v6
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-09-2008
  • Skąd: POLSKA

Napisany 23 lutego 2009 - 19:50

Mam dokładnie te same objawy co zorby. Check oil level - jak juz jest rozgzrany zapala sie parę razy w ciągu jazdy. Tak działo mi się od momentu jak kupiłem samochód (nigdy wycieków nie było, ew. pare kropelek typowych dla "zapocenia"). Teraz mam wymienione uszczelki, czujnik (robiłem pokrywy zaworów i przy okazji więcej) i też ten błąd wywala a na bagnecie OK.
To co oplowicze, nie przejmować się? ten typ tak ma? Faktycznie w v6 normal to max poziom? może ktoś zna/poda link gdzie OPEL tłumaczy ten błąd?

Zerknijcie jeszcze tu http://forum.omegakl...light=oil level
w tym temacie Beast w drugim poście napisał:

normalna rzecza w V jest to iz jesli olej spadnie do polowy to komp wywala blad


To jak w końcu? Check oil level pokazuje jak jest mniej niż max? (co by się w moim przypadku zgadzało, teraz jest 3/4) czy dopiero od polowy?

#8 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2009 - 16:59

To jak w końcu? Check oil level pokazuje jak jest mniej niż max? (co by się w moim przypadku zgadzało, teraz jest 3/4) czy dopiero od polowy?

u mnie tez wyskakuje ten komunikat, jesli jest ok 1/2 miedzy min a max.
ja mam dla Ciebie proste rozwiazanie - dolej te 250ml oleju, zeby bylo na max, jesli wtedy tez bedzie blad, to znaczy, ze jednak jest inna przyczyna...


 


#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2009 - 17:56

Mam dokładnie te same objawy co zorby. Check oil level - jak juz jest rozgzrany zapala sie parę razy w ciągu jazdy. Tak działo mi się od momentu jak kupiłem samochód (nigdy wycieków nie było, ew. pare kropelek typowych dla "zapocenia"). Teraz mam wymienione uszczelki, czujnik (robiłem pokrywy zaworów i przy okazji więcej) i też ten błąd wywala a na bagnecie OK.
To co oplowicze, nie przejmować się? ten typ tak ma? Faktycznie w v6 normal to max poziom? może ktoś zna/poda link gdzie OPEL tłumaczy ten błąd?

Zerknijcie jeszcze tu http://forum.omegakl...light=oil level
w tym temacie Beast w drugim poście napisał:


To jak w końcu? Check oil level pokazuje jak jest mniej niż max? (co by się w moim przypadku zgadzało, teraz jest 3/4) czy dopiero od polowy?



czasem czujnik przeklamuje i moze pokazywac roznie.




 


#10 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 24 listopada 2009 - 20:20

witam dolacze sie do tematu bo mam to samo w 2.6 benzyna , doleje i sprawdze ale mam jeszcze jedno pytanie jesli stn max jest norma dla tego silnika to gdzie jest prawdziwy stan max tego silnika ? i jeszcze jedno czy przy ewentualnym stanie maxymalnym oleju i ostrej jedzidzie nadmiar oleju nie wyleci przez odpowietzrenie i naprzyklad nie dostanie sie ze spalinami do katalizatora i nie zacznie go powoli zapychac?
oma,abc

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopada 2009 - 21:04

doleje i sprawdze ale mam jeszcze jedno pytanie jesli stn max jest norma dla tego silnika to gdzie jest prawdziwy stan max tego silnika ?

?? Troche przymotales to zdanie :)

Poprostu trzymaj stan w poblizu maxa na bagnecie i tyle.

i jeszcze jedno czy przy ewentualnym stanie maxymalnym oleju i ostrej jedzidzie nadmiar oleju nie wyleci przez odpowietzrenie i naprzyklad nie dostanie sie ze spalinami do katalizatora i nie zacznie go powoli zapychac?

Jak niebedziesz przekraczal max-a to bedzie ok.

#12 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 25 listopada 2009 - 18:25

u mnie było to samo - jak było 1/2 to się zapalało check - dolałem do max i po kłopocie

ogólnie V-ki lubią jeść olej i to nie tylko oplowskie - audi też lubiło wypić i w instr. stało że nawet do 1l/1000km (to normalne zjawisko) więc ....
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe

#13 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 19:36

Witam. Podepne się również pod ten temacik. W mojej omie dzieje się coś dziwnego. Check oil level zapala mi się tylko podczas dużego obciążenia np gdy jadę z ciężka przyczepka. Gdy przejeżdżałem przez niemcy to regularnie zapalało się po przekroczeniu 200km/h. Po zatrzymaniu się i odczekaniu około 10 minut stan oleju na bagnecie było że pusto po prostu susza. Po około pół godziny stan oleju był znów ok. Poprzedni olej to mobil super s obecnie zalany jest GTX MAGNATEC 10W40. Od czego to się może dziać? Czujnik się psuje? Skąd ta susza? :-) po odczekaniu pół godziny stan oleju jest na poziomie połowy drogi do ostatniej kreski

#14 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 27 listopada 2009 - 19:39

No musisz trzymać prawie "max" i powinno być dobrze!!!:jump:
Mario

#15 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 19:58

No właśnie o to chodzi że nie dolewam oleju. Sam sobie spływa i robi się stan oleju dobry tylko dobija mnie ten check na wyświetlaczu :-)

#16 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 28 listopada 2009 - 14:07

czytaj co Ci chłopaki wyżej piszą

masz V to maszmieć olej praktycznie na MAX inaczej będziesz się dalej zastanawiał gdzie masz olej czy w silniku czy w głowie ;)


pozdróweczka

ps. dolej raz na max i wtedy sprawdź
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe

#17 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 28 listopada 2009 - 15:32

u mnie pokazuje bląd jak spada na min
rolnik:D

#18 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2009 - 19:14

czytaj co Ci chłopaki wyżej piszą

masz V to maszmieć olej praktycznie na MAX inaczej będziesz się dalej zastanawiał gdzie masz olej czy w silniku czy w głowie ;)


pozdróweczka

ps. dolej raz na max i wtedy sprawdź


Heh małe nie porozumienie :) wyjaśnie bardziej. Więc jak wyskoczy check na wyswietlaczu i sie zatrzymam odczekam z 10 minut to banet jestch suchy, jak odczekam tak 30 minut troche może więcej to wkładam bagnet i jest prawie pod max :) Więc nie mam po co dolewać bo przeleję :)

#19 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2009 - 19:30

ja zawsze trzymam minimalnie ponad max i nic nie wyskakuje wcześniej też mi sie zapalał przy ostrzejszej jeżdzie jak olej był tak na 80% max

#20 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 29 listopada 2009 - 19:18

ja tam nigdy nie sprawdzałem zaraz po katowaniu omegi - zresztą w instr napisali żeby sprawdzać po 2 min na ciepłym ;)

ale jak masz suchy po 10 minutach to coś lipa jest - może masz tak gęsty olej że nie chce spływać?

Podejrzana sprawa
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe