

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?
#1
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 17:44
Jaka powinna być prawdiłowa temperatura silnika w trasie na autostradzie przy prędkościach rzędu 130-160 km/h.
Może ktoś często śmiga tymi prędkościami i wie, bo mi dzis temperatura bardzo szybko wzrosla do 97 stopni na 15 kilometrowym odcinku autostrady. Jechalem 150-160 km/h.
Szykuje sie wlasnie w trase (2000 km) i strasznie mnie to zaniepokoiło.
W mieście temp to 95 stopni.
Tak po za tym to normalnym jest, że temp jest wyższa w trasie niż normalnie w mieście??
Błache pytanie, ale wole sie upewnić.
Dzieki
pozdro
#2
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 19:45
#3
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:26
przed przegrzaniem go w czerwcu na trasie dochodził do 100 st. na właczonej klimie a temp. zewnetrzna wynosiła 30 st.
teraz po naprawie nie przekracza 95st na właczonej klimie przy jeżdzie do 120km/h. wiem juz teraz ze do wymiany mam jeszcze wisco ale na razie mnie nie stac wiec jeżdze spokojnie.
dobrze ci radze zanim wyjedziesz w długą trase. sprawdz sobie cały układ chłodzenia bo potem moze byc za pózno. u mnie winne było plastikowe koło od pompy wody, polecam na wymiane z metalowym kołem.
mnie naprawa wyniesła prawie 3 koła złotych (uszczelka, termostat, pierscionki, pompa wody,chłodnica+robocizna+inne olej, płyn chodniczy itp ). 3 tygodnie bez auta.
#4
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:29
nie jestem taki pewien
Przy 150 km/h jest różnica oporu powietrza i bardziej dostaje w palnik, więc do 100 stopni może się spokojnie grzać.teraz po naprawie nie przekracza 95st na właczonej klimie przy jeżdzie do 120km/h.
#5
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 09:06
dzięki za odpowiedzi. Udam się chyba w jazde probna i troche go podusze.
pozdro
#6
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 10:46
#7
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 11:06
A jaką masz normalnie temepraturę?u mnie w stresie maks do 87
#8
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 11:34
jak krece predkosc 140-160 temp. 95 rzadko wkracza na 96
jadac przez 20 minut ze stala predkoscia 180-190 mialem temp. 97-98
dane z tego lata
nic jeszcze w instalacji nie robilem, jedynie w zeszlym roku zmienilem plyn na Prestone
#9
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 15:36
W tym silniku trzeba bardzo dbać o układ chłodzenia!
Jeśli się to zaniedba i temperatura będzie skakać do 100stopni itp., to głowica (która jest aluminiowa i długa - 6 cylindrów w końcu) po prostu się odkształca i stąd problemy. Miałem wiosną także problemy z temperaturą, w końcu wymieniłem chłodnicę i pompę wody i niezależnie od temperatury na zewnątrz, korków, prędkości czy czegokolwiek innego wskazówka temperatury stoi jak zaczarowana - 92.5 max! Mam klimatronik, więc klimatyzacja chodzi non-stop, nie wyłączam jej!
Ten silnik jest czuły na przegrzanie, więc trzeba o niego dbać i raz do roku dobrze przepłukać chłodnicę! Serwisowałem silnik w porządnym serwisie BMW i wiem już sporo o jego specyfice.
Chętnych zapraszam na priv:)
#10
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 19:49
Panowie! Przy sprawnym układzie chłodzenia temperatura nie powinna tak skakać! Właśnie z takich historii potem się biorą opinie, że TDS jest awaryjny, że bierze olej, wydmuchuje uszczelkę czy co tam podobnego.
W tym silniku trzeba bardzo dbać o układ chłodzenia!
Jeśli się to zaniedba i temperatura będzie skakać do 100stopni itp., to głowica (która jest aluminiowa i długa - 6 cylindrów w końcu) po prostu się odkształca i stąd problemy. Miałem wiosną także problemy z temperaturą, w końcu wymieniłem chłodnicę i pompę wody i niezależnie od temperatury na zewnątrz, korków, prędkości czy czegokolwiek innego wskazówka temperatury stoi jak zaczarowana - 92.5 max! Mam klimatronik, więc klimatyzacja chodzi non-stop, nie wyłączam jej!
Ten silnik jest czuły na przegrzanie, więc trzeba o niego dbać i raz do roku dobrze przepłukać chłodnicę! Serwisowałem silnik w porządnym serwisie BMW i wiem już sporo o jego specyfice.
Chętnych zapraszam na priv:)
cała szczera prawda
#11
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 21:33
To wytłumaczcie mi racjonalnie, jak można utrzymac temp. na poziomie 92.5
jeśli wpadamy rozgrzanym autkiem w miasto. Jest to niemożliwe, bo nie mamy niezależnego wiatraka elektrycznego, a ten który jest włącza się, fakt, ale wtedy gdy silnik jest obciążony klimą. ( pomijam witrak od klimy)
Doraznym chłodzeniem jest wiskoza, która w korkach średnio się sprawdza.
Więc proszę nie pisac pierdołek, a co niektórzy niech sobie zmienia czujnik temp.
Przewidzą na oczka.
Ten silnik słynie z wysokiej temp pracy.
Co powiecie na omę TD, która ma nalatane 560 000, grzeje się w lecie pod 98 stopni, i nigdy nie miała problemów z głowicą???? cud???
#12
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 22:45
Bardzo ciekawa teoria.
To wytłumaczcie mi racjonalnie, jak można utrzymac temp. na poziomie 92.5
jeśli wpadamy rozgrzanym autkiem w miasto. Jest to niemożliwe, bo nie mamy niezależnego wiatraka elektrycznego, a ten który jest włącza się, fakt, ale wtedy gdy silnik jest obciążony klimą. ( pomijam witrak od klimy)
Doraznym chłodzeniem jest wiskoza, która w korkach średnio się sprawdza.
Więc proszę nie pisac pierdołek, a co niektórzy niech sobie zmienia czujnik temp.
Przewidzą na oczka.
Ten silnik słynie z wysokiej temp pracy.
Co powiecie na omę TD, która ma nalatane 560 000, grzeje się w lecie pod 98 stopni, i nigdy nie miała problemów z głowicą???? cud???
z tym 92,5 jest troche sciemy. moze mu sie blokuje wskazowka na tym polu.
#13
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 10:11
z tym 92,5 jest troche sciemy. moze mu sie blokuje wskazowka na tym polu.
Ja mam tak samo... 92.5 w mieście i stoi...
Gdy korki + upał, bądź but mocno cięższy... 95... - 96 to już MAX.
Wymieniałem ponad rok temu chłodnicę (stara była pęknięta), termostat + płyn prestone.
termostat wymieniłem, bo nie dogrzany był silnik.
Nie sądzę by były to ściemnione dane...
#14
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:45
#15
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 13:29
#16
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 14:32
#17
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 14:45
do 85 stopni jak jeżdże spokojnie jeszcze większej nie odnotowałem jadąc nawet 170 i więcejNapisał DamianSz
u mnie w stresie maks do 87
A jaką masz normalnie temepraturę?
#18
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 15:09
Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.do 85 stopni jak jeżdże spokojnie jeszcze większej nie odnotowałem jadąc nawet 170 i więcej
#19
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:50
Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.
wiecie podłączcie do kąpa opel skaner i tam zobaczcie jaką macie temperaturę silnika bo 87 stopni to niemożliwe a termostat zaczyna się uchylać przy 92-93 stopnie to to chyba przeczy teorii chłodzenia silnika na to wygląda że termostat wadliwy albo go nie ma . a 92 stopnie przy ostrym bytowaniu bryki to raczej też nie możliwe wskaźniki was przekłamują bo 98 stopni to na diesla to norma i jeszcze przy temperaturze zewn. 30 stop. u mnie jazda około 100 120 km/h to 93 -95 a jak 170km/h i dalej to 98
#20
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:56
Jesteś w błędzie, termostat uchyla się przy 83*C, chcesz, to znajdę gdzieś mój stary termostat i Ci pokażę co jest na nim napisane. A więc to obala resztę Twojej teorii.wiecie podłączcie do kąpa opel skaner i tam zobaczcie jaką macie temperaturę silnika bo 87 stopni to niemożliwe a termostat zaczyna się uchylać przy 92-93 stopnie
A co do temperatury, to w Opel Scannerze mam dokładnie taką samą jak na wskaźniku i to możliwe, utrzymać temperaturę na poziomie 92.5 stopnia.