

termostat w 2,5 v6 prosta wymiana???
#1
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2007 - 19:09
#2
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2007 - 20:44
zastanawiam się jak wymienić termostat w v-ce ---- pytanie do tych co własnoręcznie wymienili na co uważać żeby nie spiepszyć bo widze że v-ka ma za***iste rozwiązanie układu chłodzenia miodzio :guns: :guns: :guns: :guns: :pad:
Ja jeszcze nie wymieniałem, właśnie dlatego, ze nie jest to takie proste, jak w 'normalnym' samochodzie

Musisz zdjęć dual, kolektor ssący, potem od termostaty idzie metalowa rurka w lewo i nie jestem pewien, czy bez rozkręcania osprzętu silnika da sie go wyciągnąć.
Sam termostat umieszczony jest miedzy głowicami.
Ja na samym wierzchu mam jeszcze wtryski od LPG ... i oceniam robote na conajmniej pare godzin.
Przy okazji nie wiadomo jak z uszczelkami pod kolektorami i nie wiem czy nie warto by sie zaopatrzeć w nowe.
#3
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2007 - 21:59
konrad napisał/a:
zastanawiam się jak wymienić termostat w v-ce ---- pytanie do tych co własnoręcznie wymienili na co uważać żeby nie spiepszyć bo widze że v-ka ma za***iste rozwiązanie układu chłodzenia miodzio :guns: :guns: :guns: :guns: :pad:
Ja jeszcze nie wymieniałem, właśnie dlatego, ze nie jest to takie proste, jak w 'normalnym' samochodzie
Musisz zdjęć dual, kolektor ssący, potem od termostaty idzie metalowa rurka w lewo i nie jestem pewien, czy bez rozkręcania osprzętu silnika da sie go wyciągnąć.
Sam termostat umieszczony jest miedzy głowicami.
Ja na samym wierzchu mam jeszcze wtryski od LPG ... i oceniam robote na conajmniej pare godzin.
Przy okazji nie wiadomo jak z uszczelkami pod kolektorami i nie wiem czy nie warto by sie zaopatrzeć w nowe.
Toś mnie pocieszył :shock: I mnie właśnie czeka jego wymiana :sad:
#4
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2007 - 22:12
Toś mnie pocieszył :shock: I mnie właśnie czeka jego wymiana :sad:
jakby to było takie proste, to już dawno bym se to zrobił.
Z drugiej strony w Vce .. połowe prostych rzeczy robi sie przez sciąganie kolektora .. wiec nie znów taki diabel straszny:D
#5
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2007 - 23:01
Pozdrawiam!
#6
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 14:09
a jak wymieniasz filtr oleju to wyciągasz silnik żeby się do filtra dostać ?A wlasnie ze straszny hehe. Ja jestem w trakcie wymiany termostatu.Zeeby wymienic go to nie ukrywam ze jest troche roboty.Trzeba zdemontowac caly,powtarzam caly rozrzad,lacznie z kolami zebatymi,potem odkrecic obudowe metalowa i dopiero mozna wyjac termostat.Inaczej nie ma szans.Probowalem bez rozbierania,kombinowalem prawie dwie godziny,a i tak pozniej musialem rozebrac rozrzad.Oczywiscie od razu wymienilem wszystko.Jak widac jest roboty i rozbierania od groma.
Pozdrawiam!
rany człowieku zastanów się co ty gadasz w serwisie stawiasz auto i za 2 godziny odbierasz i :hehe: płacisz ,i co rozrząd ci też wymieniają ???
w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.
:mur: :mur:
#7
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 14:55
w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.
:mur: :mur:
nie wiem jak tam z rozrządem - mocno podejrzane mi sie to wydaje

.. natomiast szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie jak wymienić termostat bez ściągania kolektora ...
(podobnie z resztą świec, kabli WN itp.)
#8
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 17:02
Kupiłem w niedziele Omesię 2,5 v6 + sekwencja, no i na dzień dobry mam do wymiany
właśnie termostat. Byłem u mojego nadwornego mechanika, do którego jeździłem do tej pory Corsą 1,2 i gościu nie mógł znaleźć termostatu:(
teraz jużmniej więcej wiem, że trzeba bardzo rozebrać silnik, ale jak bierze kasę
to niech się męczy i zmienia. Poinformuję Was czy mu się udało i ile mnie ta impreza będzie kosztować, na razie kupiłem nowy termostat za 90 pln i jutro do niego jadę.
#9
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 17:04
A wlasnie ze straszny hehe. Ja jestem w trakcie wymiany termostatu.Zeeby wymienic go to nie ukrywam ze jest troche roboty.Trzeba zdemontowac caly,powtarzam caly rozrzad,lacznie z kolami zebatymi,potem odkrecic obudowe metalowa i dopiero mozna wyjac termostat.Inaczej nie ma szans.Probowalem bez rozbierania,kombinowalem prawie dwie godziny,a i tak pozniej musialem rozebrac rozrzad.Oczywiscie od razu wymienilem wszystko.Jak widac jest roboty i rozbierania od groma.
Pozdrawiam!
hiehiehie toż se roboty narobił schumi...

ściąga się kolektory ssące i jest elegancki dostęp do termostatu od góry. wcześniej trzeba też zdjąć przewód gumowy z tej aluminowej rury co wchodzi w obudowę termostatu, odkręcić ją i wysunąć (są na niej 2 oringi - warto też zmienić).
Faktem jest, że jak masz zdjęty rozrząd i zdejmiesz koła oraz blaszaną osłonę to do termostatu jest równie dobry a nawet lepszy dostęp no i nie trzeba ruszać kolektorów... Jednak nawet przy okazji wymiany rozrządu wolałbym zwalić kolektor ssący niż demontować koła pasowe...
#10
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 17:10
http://forum.omegakl...ighlight=#26824
oraz pliczku tu http://www.beast.msi...amNaprawiam.rar
... moze jednak jest myk, zeby go wyjąć bez wybebeszania kolektorów ...

#11
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 20:57
... moze jednak jest myk, zeby go wyjąć bez wybebeszania kolektorów ...
nooo bardzo dobry pomysł!
w końcu życie sobie trzeba ułatwiać

#12
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 09:39
w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.
:mur: :mur:
nie wiem jak tam z rozrządem - mocno podejrzane mi sie to wydaje
.. natomiast szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie jak wymienić termostat bez ściągania kolektora ...
(podobnie z resztą świec, kabli WN itp.)
kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)
#13
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 09:54
kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)
a kable do cewki wkładasz po zdjęciu podszybia, czy masz jakies magiczne łapki, które tam sięgną bez jego rozbierania?
ps. to ja już wole ściągnąć kolektory i mieć wygode w pracy, niż moteać sie nie wiadomo ile czasu co chwile kalecząc ręce, a przy okazji mieć cewke jak na dłoni (prawie)
#14
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 10:31
kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)
a kable do cewki wkładasz po zdjęciu podszybia, czy masz jakies magiczne łapki, które tam sięgną bez jego rozbierania?
ps. to ja już wole ściągnąć kolektory i mieć wygode w pracy, niż moteać sie nie wiadomo ile czasu co chwile kalecząc ręce, a przy okazji mieć cewke jak na dłoni (prawie)
jeden minus trzeba zwalić podszybie ale to i tak szybciej i łatwiej niż zwalić korektor a po jednym kablu jak będziesz wyciągał i odrazu nowy wkładał to nie pomylisz kolejności( moja teoria)
a każdy zrobi jak będzie chciał :piwo: i za jakie grzechy tak ciężko coś zrobić przy tym silniku :piwo:
#15
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 20:34
#16
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 22:30


#17
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 23:33
jak wyjął tą rurę łączącą termostat z miękkim wężem, to się okazało, że po pierwsze
rura jest dziurawa w kilku miejscach (jutro jadę to pospawać), a po drugie termostat był
pusty w środku... :shock: nie wiem co się działo z tym termostatem, ale jak założę już ten nowy to się będę martwił; ale faktycznie przy tym silniku jak się nie narobisz to nic nie zrobisz
#18
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2007 - 10:43
#19
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2007 - 11:00