Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

termostat w 2,5 v6 prosta wymiana???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 15 stycznia 2007 - 19:09

zastanawiam się jak wymienić termostat w v-ce ---- pytanie do tych co własnoręcznie wymienili na co uważać żeby nie spiepszyć bo widze że v-ka ma za***iste rozwiązanie układu chłodzenia miodzio :guns: :guns: :guns: :guns: :pad:


v6 i wiesz co mruczy pod machą

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2007 - 20:44

zastanawiam się jak wymienić termostat w v-ce ---- pytanie do tych co własnoręcznie wymienili na co uważać żeby nie spiepszyć bo widze że v-ka ma za***iste rozwiązanie układu chłodzenia miodzio :guns: :guns: :guns: :guns: :pad:


Ja jeszcze nie wymieniałem, właśnie dlatego, ze nie jest to takie proste, jak w 'normalnym' samochodzie ;)

Musisz zdjęć dual, kolektor ssący, potem od termostaty idzie metalowa rurka w lewo i nie jestem pewien, czy bez rozkręcania osprzętu silnika da sie go wyciągnąć.
Sam termostat umieszczony jest miedzy głowicami.
Ja na samym wierzchu mam jeszcze wtryski od LPG ... i oceniam robote na conajmniej pare godzin.
Przy okazji nie wiadomo jak z uszczelkami pod kolektorami i nie wiem czy nie warto by sie zaopatrzeć w nowe.

#3 OFFLINE   ArturS

ArturS
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-01-2007
  • Skąd: Zabrze

Napisany 15 stycznia 2007 - 21:59

konrad napisał/a:
zastanawiam się jak wymienić termostat w v-ce ---- pytanie do tych co własnoręcznie wymienili na co uważać żeby nie spiepszyć bo widze że v-ka ma za***iste rozwiązanie układu chłodzenia miodzio :guns: :guns: :guns: :guns: :pad:


Ja jeszcze nie wymieniałem, właśnie dlatego, ze nie jest to takie proste, jak w 'normalnym' samochodzie ;)

Musisz zdjęć dual, kolektor ssący, potem od termostaty idzie metalowa rurka w lewo i nie jestem pewien, czy bez rozkręcania osprzętu silnika da sie go wyciągnąć.
Sam termostat umieszczony jest miedzy głowicami.
Ja na samym wierzchu mam jeszcze wtryski od LPG ... i oceniam robote na conajmniej pare godzin.
Przy okazji nie wiadomo jak z uszczelkami pod kolektorami i nie wiem czy nie warto by sie zaopatrzeć w nowe.


Toś mnie pocieszył :shock: I mnie właśnie czeka jego wymiana :sad:

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2007 - 22:12

Toś mnie pocieszył :shock: I mnie właśnie czeka jego wymiana :sad:


jakby to było takie proste, to już dawno bym se to zrobił.
Z drugiej strony w Vce .. połowe prostych rzeczy robi sie przez sciąganie kolektora .. wiec nie znów taki diabel straszny:D

#5 OFFLINE   schumi

schumi
  • 49 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Krapkowice(Opolskie)

Napisany 16 stycznia 2007 - 23:01

A wlasnie ze straszny hehe. Ja jestem w trakcie wymiany termostatu.Zeeby wymienic go to nie ukrywam ze jest troche roboty.Trzeba zdemontowac caly,powtarzam caly rozrzad,lacznie z kolami zebatymi,potem odkrecic obudowe metalowa i dopiero mozna wyjac termostat.Inaczej nie ma szans.Probowalem bez rozbierania,kombinowalem prawie dwie godziny,a i tak pozniej musialem rozebrac rozrzad.Oczywiscie od razu wymienilem wszystko.Jak widac jest roboty i rozbierania od groma.
Pozdrawiam!

#6 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 17 stycznia 2007 - 14:09

A wlasnie ze straszny hehe. Ja jestem w trakcie wymiany termostatu.Zeeby wymienic go to nie ukrywam ze jest troche roboty.Trzeba zdemontowac caly,powtarzam caly rozrzad,lacznie z kolami zebatymi,potem odkrecic obudowe metalowa i dopiero mozna wyjac termostat.Inaczej nie ma szans.Probowalem bez rozbierania,kombinowalem prawie dwie godziny,a i tak pozniej musialem rozebrac rozrzad.Oczywiscie od razu wymienilem wszystko.Jak widac jest roboty i rozbierania od groma.
Pozdrawiam!

a jak wymieniasz filtr oleju to wyciągasz silnik żeby się do filtra dostać ?

rany człowieku zastanów się co ty gadasz w serwisie stawiasz auto i za 2 godziny odbierasz i :hehe: płacisz ,i co rozrząd ci też wymieniają ???

w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.

:mur: :mur:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2007 - 14:55

w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.

:mur: :mur:


nie wiem jak tam z rozrządem - mocno podejrzane mi sie to wydaje :D
.. natomiast szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie jak wymienić termostat bez ściągania kolektora ...
(podobnie z resztą świec, kabli WN itp.)

#8 OFFLINE   szoniu

szoniu
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 stycznia 2007 - 17:02

Witam wszystkich, jestem tu nowy i od razu trafiłem na interesujący mnie temat.
Kupiłem w niedziele Omesię 2,5 v6 + sekwencja, no i na dzień dobry mam do wymiany
właśnie termostat. Byłem u mojego nadwornego mechanika, do którego jeździłem do tej pory Corsą 1,2 i gościu nie mógł znaleźć termostatu:(
teraz jużmniej więcej wiem, że trzeba bardzo rozebrać silnik, ale jak bierze kasę
to niech się męczy i zmienia. Poinformuję Was czy mu się udało i ile mnie ta impreza będzie kosztować, na razie kupiłem nowy termostat za 90 pln i jutro do niego jadę.

#9 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 17 stycznia 2007 - 17:04

A wlasnie ze straszny hehe. Ja jestem w trakcie wymiany termostatu.Zeeby wymienic go to nie ukrywam ze jest troche roboty.Trzeba zdemontowac caly,powtarzam caly rozrzad,lacznie z kolami zebatymi,potem odkrecic obudowe metalowa i dopiero mozna wyjac termostat.Inaczej nie ma szans.Probowalem bez rozbierania,kombinowalem prawie dwie godziny,a i tak pozniej musialem rozebrac rozrzad.Oczywiscie od razu wymienilem wszystko.Jak widac jest roboty i rozbierania od groma.
Pozdrawiam!


hiehiehie toż se roboty narobił schumi... ;)
ściąga się kolektory ssące i jest elegancki dostęp do termostatu od góry. wcześniej trzeba też zdjąć przewód gumowy z tej aluminowej rury co wchodzi w obudowę termostatu, odkręcić ją i wysunąć (są na niej 2 oringi - warto też zmienić).
Faktem jest, że jak masz zdjęty rozrząd i zdejmiesz koła oraz blaszaną osłonę to do termostatu jest równie dobry a nawet lepszy dostęp no i nie trzeba ruszać kolektorów... Jednak nawet przy okazji wymiany rozrządu wolałbym zwalić kolektor ssący niż demontować koła pasowe...

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2007 - 17:10

odsyłam do wielu rad tu .. łącznie ze zdjęciami
http://forum.omegakl...ighlight=#26824
oraz pliczku tu http://www.beast.msi...amNaprawiam.rar

... moze jednak jest myk, zeby go wyjąć bez wybebeszania kolektorów ... Dodany obrazek

#11 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 17 stycznia 2007 - 20:57

... moze jednak jest myk, zeby go wyjąć bez wybebeszania kolektorów ...


nooo bardzo dobry pomysł!
w końcu życie sobie trzeba ułatwiać :)

#12 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 18 stycznia 2007 - 09:39

w książce obsługi jest to opisane nawet bez zdejmowania ssącego korektora ale lepiej zdjąć więcej miejsca. napewno trzeba odkręcić to ucho od wlewu oleju do silnika tą metalową rurkę i tam mieści się termostat ale co dalej żeby tego nie spieprzyć.

:mur: :mur:


nie wiem jak tam z rozrządem - mocno podejrzane mi sie to wydaje :D
.. natomiast szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie jak wymienić termostat bez ściągania kolektora ...
(podobnie z resztą świec, kabli WN itp.)


kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2007 - 09:54

kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)


a kable do cewki wkładasz po zdjęciu podszybia, czy masz jakies magiczne łapki, które tam sięgną bez jego rozbierania?

ps. to ja już wole ściągnąć kolektory i mieć wygode w pracy, niż moteać sie nie wiadomo ile czasu co chwile kalecząc ręce, a przy okazji mieć cewke jak na dłoni (prawie)

#14 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 18 stycznia 2007 - 10:31

kable i świece zmieniasz bez problemu i nie trzeba zwalać korektora do tej roboty ale jest odrobine gimnastyki żeby wyjąć kable ze świec ale to z jednej strony tylko ( wczoraj wymiana)


a kable do cewki wkładasz po zdjęciu podszybia, czy masz jakies magiczne łapki, które tam sięgną bez jego rozbierania?

ps. to ja już wole ściągnąć kolektory i mieć wygode w pracy, niż moteać sie nie wiadomo ile czasu co chwile kalecząc ręce, a przy okazji mieć cewke jak na dłoni (prawie)


jeden minus trzeba zwalić podszybie ale to i tak szybciej i łatwiej niż zwalić korektor a po jednym kablu jak będziesz wyciągał i odrazu nowy wkładał to nie pomylisz kolejności( moja teoria)

a każdy zrobi jak będzie chciał :piwo: i za jakie grzechy tak ciężko coś zrobić przy tym silniku :piwo:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#15 OFFLINE   schumi

schumi
  • 49 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Krapkowice(Opolskie)

Napisany 18 stycznia 2007 - 20:34

EEEE no bez jaj panowie!Kombinowalem ponad godzine zeby wyjac ten termostat bez sciagania rozrzadu!Wyjalem ta rurke a potem byl termostat luzny,latal tam sobie ale pod zadnym katem nie dalo rady go wyjac zawsze brakowalo te pare mm.Ktos wczesniej tez cos pisal o tym.Sam juz nie wiem.Wiem tylko tyle ze inaczej nie dalo rady.A cewka i kabelki nie jest zle tylko raczki pokaleczone ;-).U mnie wszystko nowe.Pozdrawiam!

#16 OFFLINE   janek9

janek9
  • 27 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 18 stycznia 2007 - 22:30

Mi udało sie wyjąć termostat bez rozbierania układu dolotowego, ale nowego już nie mogłem włożyć bo był grubszy. Miał grubszy dolny kołnierz i i wyższe rurki od śrub. Zacząłem to wszystko spiłowywać ale i tak sie nie mieścił i skończyło się na ty, że go rozmontowałem. Wypiąłem to wszystko ze środka i włożyłem to do silnika. Potem jedną ręką włożoną próbowałem go to spiąć razem. MAKABRYCZNA ROBOTA, cała ręka pokaleczona i trwało to chyba ze 3 godziny!!!!!! Ale się udało! Musisz popróbować.

#17 OFFLINE   szoniu

szoniu
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 stycznia 2007 - 23:33

prawie skończyliśmy z mechanikiem wymieniać ten termostat, ale mały zonk
jak wyjął tą rurę łączącą termostat z miękkim wężem, to się okazało, że po pierwsze
rura jest dziurawa w kilku miejscach (jutro jadę to pospawać), a po drugie termostat był
pusty w środku... :shock: nie wiem co się działo z tym termostatem, ale jak założę już ten nowy to się będę martwił; ale faktycznie przy tym silniku jak się nie narobisz to nic nie zrobisz

#18 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 19 stycznia 2007 - 10:43

jakto pusty -obudowa termostatu pusta czy sam termostat rozbebeszony ?? :hmmm:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2007 - 11:00

a czy jest jakaś usczelka/podkłada w miejscu mocowania termostatu do bloku silnika?

#20 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 19 stycznia 2007 - 11:04

jest oring