

lusterka fotochromatyczne
#21
OFFLINE
Napisany 07 marca 2007 - 10:58
czyli
8 - 2 masa
9 - sygnał oświetlania kabiny pin1 we wtyczce oświetlania kabiny (rozjaśnia sie jak sie otworzy drzwi)
10 - sygnał włączenia biegu wstecznego (rozjaśnia sie jak sie włączy wsteczny)
11 - 5 +12V po stacyjce
#22
OFFLINE
Napisany 07 marca 2007 - 12:42
Czy można napiecie zasilające oświetleni kabiny po otwarciudrzwi podpiąć bezposrednio z lampki pod 9 ??
#23
OFFLINE
Napisany 07 marca 2007 - 21:01
#24
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 18:04
Właśnie dzisiaj walczyłem z lusterkiem jak się okazało od "anglika"I tak jak wcześniej koledzy napisali trzeba się dobrać do uchwytu ,wykrecić malutki imbusik(problem z rozmiarem) oraz rozkleić dwa elementy( zrobiłem to za pomocą rozpuszczalnika do paznokci) za pomocą których przestawia się wersje na europe(są dwa wycięcia -jedno ustawia na lewą strone drugie na prawą).
Mam tylko pytanie -rozszyfrowałem kabelki zasilające w kostce i po podłączeniu zasilania wszystko działa ok ale-w kostce było 11 przewodów -sześć od pamięci z fotela i 5 do modułu ściemniania.I tak dwa z nich to zasilanie(+ i -) i pozostają trzy (?)Gdy zwieram dwa z nich to w symulowanej sytuacji gdy na zewnątrz jest ciemno a z tyłu ktoś mnie oświetla lusterko rozjaśnia się .Gdy je rozewre to lusterko działa tak jak powinno.
Czy ktoś z was wie do czego ta funkcja jest wykorzystywana,Jak takie lusterko działa w fabrycznych instalacjach??Pozdrawiam
kupiłem lusterko fotochromatyczne z elektryczną regulacją z omegi 2,5V6
Lusterko jest z 96 roku, kostka na 11 pinów.
Mam problem z przerobiebiem go na wersje kontynentalną. Z tego co piszesz, to od góry coś przestawiasz, w moim nie ma zabardzo jak się dobrać do regulacji, wygląda na to, że silniczek ma zakres regulacji tylko taki
foty poglądowe mojego lusterka, twoje też tak wygląda??? Czy masz wersje bez elektrycznej regulacji??

#25
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 18:28
1.ten sprezysty drut/zawleczke nalezy lekko podwazyc (np. plaskim wkretakiem) i sciagnac z wpustu rurki-osi lusterka
2. wtedy mozna juz zsunac szare zeliwne sanki z elementem mocujacym lusterko do szyby i wysunac lusterko z plastikowej oslony maskujacej
3.zobaczysz wtedy w rurce-osi lusterka maly otwor na klucz imbusowy 1.5-2mm
4.jak wykrecisz srube to nalezy lekko uzywajac sily i pokrecajac (sa dodatkowo sklejone) zsunac z siebie rurke-oske i element mocujacy i nastepnie zalozyc na nowo w pozycji przesunietej o 90 stopni (bedzie po zsunieciu widoczny drugi punkt ryglujacy srube na osce)
5. montaz w kolejnosci odwrotnej
#26
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 19:01
W tej kostce interesują was linia gdzie jest 5 kabelków. Drugi od brzegu to masa (brązowy) można wpiąć do pin2 w kostce szyberdachu, a ostatni w tym rzędzie (niepusty) to zasilanie ze stacyjki i można podpiąć do pin5 w kostce szyberdachu. To wystarcza do działania.
czyli
8 - 2 masa
9 - sygnał oświetlania kabiny pin1 we wtyczce oświetlania kabiny (rozjaśnia sie jak sie otworzy drzwi)
10 - sygnał włączenia biegu wstecznego (rozjaśnia sie jak sie włączy wsteczny)
11 - 5 +12V po stacyjce
więc tak, po podłączeniu zasilania (brązowy masa, oraz zasilanie ostatni zajety pin), lusterko działa w taki sposób: jest ciemno od strony przedniego czujnika (tego od strony szyby), ściemnia się, czyli w nocy lustro jest ciemne. Myślałem, ze będzie się ściemniać jak dostanie światło na lustro. Po to jest chyba ten czujnik na lustrze. To mało ważne.
Zostały 3 kable wolne, jakie funkcje lusterka one obsługują? Rozumiem, że jest opcja rozjaśnienia lusterka przy cofaniu oraz gdy otwieramy drzwi. Jak to właściwie podłączyć?
Z elektryki jestem cienki
ps. mam w podsufitówce dwie kostki, jedna duża 6 pinowa, chyba od szyberdachu (nie mam szyberdachu), oraz jedna mała na dwa kable
Niestety, ale kabla oryginalnego od lusterka nie mam
#27
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2007 - 21:01
Dzieje się to nawet szybko, ogólnie jestem zadowolony, tego mi brakowało.
ps. podłączyłem tylko dwa kable, zasilanie i masa, jak ktoś wie jak podłączyć pozostałe 3 kable, to proszę pisać :mrgreen:
#28
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 14:14
#29
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 21:34
to w koncu do jakich kabli i w ktorej kostce podlaczyles ?
podłączyłem tak jak pisali koledzy wyżej, do kostki od szyberdachu (tą mam wolną, bo nie mam szyberdachu), piny jak wyżej, minus do brązowego-masa, zasilanie + do czerwonego kabla kostki szyberdachu
#30
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 13:45
Marzy mi się lusterko samościemniające, do tej pory byłem przekonany, że działa ono na zasadzie podobnej jak okulary fotochromowe - czyli jak jest jasno, to się ściemnia samo z się, bez udziału prądu - a z tego co tutaj czytam wynika, że tak łatwo nie będzie. W sklepie opla powiedzieli mi, że samo ściemnianie działa jak w okularach, a prądy są tylko od pamięci ustawienia. Już miałem u borowki kupić takie lustro, kiedy zobaczyłem ten wątek i zwątpiłem.
Kostki pod lusterkiem nie mam, ale nie szukałem zbyt wnikliwie - mały ten otwór i ciężko się gmera. Czy w 1995 takie lusterko było już dostępne w opcji? Może jednak popatrzę dokładniej? Fotele mam bez pamięci, jeżeli to coś zmienia

Co mówicie? Czy założenie takiego lusterka bez podłączania doń prądu da coś, czy tylko kasa w błoto?
pzdr
yah
#31
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 16:28
Zasilanie to tylko dwa kable które możesz naprzykład pociągnoć z lampki podsufitówki. Przy montażu nie ma żadnej filozofii, zakładaj bo naprawdę jest to warte tych 70-100zł
#32
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 17:16
#33
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 14:17
W tej kostce interesują was linia gdzie jest 5 kabelków. Drugi od brzegu to masa (brązowy) można wpiąć do pin2 w kostce szyberdachu, a ostatni w tym rzędzie (niepusty) to zasilanie ze stacyjki i można podpiąć do pin5 w kostce szyberdachu. To wystarcza do działania.
czyli
8 - 2 masa
9 - sygnał oświetlania kabiny pin1 we wtyczce oświetlania kabiny (rozjaśnia sie jak sie otworzy drzwi)
10 - sygnał włączenia biegu wstecznego (rozjaśnia sie jak sie włączy wsteczny)
11 - 5 +12V po stacyjce
A skąd najłatwiej wziąć (podpiąć się) sygnał włączenia biegu wstecznego?
#34
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 18:46
#35
OFFLINE
#36
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 20:35
skoro w mojej wtyczce nie ma pradu to do czego ona jest?
#37
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 22:09
A skąd najłatwiej wziąć (podpiąć się) sygnał włączenia biegu wstecznego?
Olej, nieprzydatny dodatek, no chyba że nawet w nocy cofasz tylko na lusterka, ale jak ci nikt nie świeci akurat z tyłu to i tak bez różnicy.
#38
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 07:14
#39
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 17:16

W lampce masz stały plus do głównego światełka i plus po stacyjce do zasilania lampek do czytania.
Czytałem kiedys na forum, że występowały kostki z 3ema pinami i że były do biedniejszych lusterek, które nie miały elektryki, a tylko ściemnianie. Może u Ciebie jest insalacja pod takowe. Nie wiem to tylko przypuszczenia. W każdym razie ja bym wziął zasilanie z lampki i już-bo to Ci jest potrzebne najbardziej. Chyba, że masz też fotele z pamięcią, to wtedy warto by było podłączyć jak w oryginale-u mnie lusterko po ręcznym ustawieniu i zapamiętaniu pozycji fotela, pamięta swoje położenie i ustawia się później samodzielnie wraz z fotelem i lusterkami zewnetrznymi-super bajer :mrgreen:
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.
#40
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 18:04