Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej w dolocie powietrza!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 15:18

I mam taki problem że podczas wysokich obrotów silnika spada prędkość nadmuchu powietrza, czy to ma związek z podciśnieniem ?

Nie widzę związku z podciśnieniem. Bardziej z napinaczem i siłą naciągu paska klinowego lub z samym alternatorem. Sprawdź ładownie na wysokich obrotach. mogę się mylić poszukaj w innym temacie

#22 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 16:22

Sprawdziłem reg napięcia w całym zakresie obrotów 14.5V
Sterowanie nawiewami jest na podciśnienie.

#23 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 19:38

zrozumiałem, że nie dmucha. sterowanie to inna sprawa:D

#24 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 27 czerwca 2012 - 11:20

[QUOTE=wova75;

Jeden litr na miesiąc nic nie mówi. Ile na jeden tys. km?[/QUOTE]

700km

#25 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 czerwca 2012 - 13:02

700km


uff, jeśli tyle przepala to powinna dymić. Takiej ilości to odpowietrzeniem raczej nie przeciągnie. Od kiedy masz takie objawy?

#26 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2012 - 09:39

Elektrykę tu wykluczam ( i'm elektryk), dmuchawa raczej chodzi dobrze, słychać że powietrze podczas dodawania gazu słabiej leci. Może podciśnienie gdzieś spada i sterowanie podciśnieniowe włącza nadmuch na wszystko (nogi, szyba, etc.) tylko troche nie na temat tu o tym pisać.


Akumulator podciśnienia, znajduje się na filtrze przeciwpyłkowym. Wymień i po kłopocie.

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 czerwca 2012 - 10:29

klime masz manualna czy klimatronik ?




 


#28 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2012 - 21:24

Mam ten sam problem z nawiewem, gdy dodaję gazu to przestaje wiać, klima manualna.

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2012 - 13:17

Mam ten sam problem z nawiewem, gdy dodaję gazu to przestaje wiać, klima manualna.


problem z podcisnieniami. nie przestaje wiac tylko nawiewy sie rozjezdzaja




 


#30 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2012 - 19:04

problem z podcisnieniami. nie przestaje wiac tylko nawiewy sie rozjezdzaja


Ale co, sugerujesz, że źle podpięte wężyki, czy walnięty akumulator podciśnień?

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2012 - 21:19

Ale co, sugerujesz, że źle podpięte wężyki, czy walnięty akumulator podciśnień?


cos zabiera podcisnienie albo zle podlaczenie albo nieszczelnosc albo aku zdycha.




 


#32 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 02 lipca 2012 - 12:10

Zrobione zobaczymy jak będzie, w kolektorze było pełno oleju. A te dwa wężyki z płynem do przepustnicy były pozatykane.

#33 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 czerwca 2015 - 18:07

Podepnę pod temat,

pacjent: v6 3.2, olej w dolocie po sam multiram.

Nie kopci na żaden kolor, klapka w odmie się znajduje, węzę do odmy drożne jak i sama odma na dolocie (pod ecotec).

Odmę na początku podmieniłem na drugą, wyczyściłem dolot i jazda testowa, po około 30 km w stresie i bez, olej w dolocie. Znów czyszczenie i tym zarazem zaślepiłem dwa węże od odmy i zaślepiłem plastik aby nie łapał lewizny. Efekt ten sam.

Następną rzecz za którą się chwyciłem były uszczelniacze zaworowe, wszystkie wymienione. Dolot umyty, przebieg 20 km również w stresie i bez. Olej na przepustnicy jest ale jest ale mniej. Czego się dalej chwycić?

Dodany obrazek

#34 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 18:41

Olej na przepustnicach i w multiramie może się wziąć tylko przez podciśnienia od odmy.

One nawet jeśli są drożne (bo domniemam, że dmuchałeś w nie sprężonym powietrzem) to mogą być w środku tak zarąbane że ten przepływ będzie minimalny.
Wsadź te węże do jakiegoś środka myjącego silniki i zostaw na noc. Potem pod kran z bieżącą wodą płucz i pościskaj je mocno, powyginaj we wszystkie strony i dalej płucz. Ja miałem identyczną sytuację u Rafke i to co z tych węży wyleciało to był szok ;) Mogę zaraz wstawić filmiki ;)


PS. Na jakim oleju jeździ to auto??

#35 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 czerwca 2015 - 18:43

Castrol 5w40.

Węże na milion procent wszystkie są drożne. Około 2 tyś km temu był swap z 3.0 na 3.2 i wszystko było myte czyszczone, teraz też sprawdziłem przejście.

#36 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2015 - 20:10

ale może ma duży przedmuch do komory, zrób próbę z odmą w powietrze przez butelkę i zobaczysz co leci i ile

#37 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 20:31

To zobacz.... U Rafała moczyło się całą noc w środku do mycia silników. Potem dmuchnąłem sprężonym powietrzem i niby było ok....

a potem poszedłem z tym pod wodę wypłukać i sie zatkało. Dopiero jak zacząłem te węże ugniatać i wyginać mocno na wszystkie strony świata to zaczęły takie duże kawałki z nich wypadać. Spędziłem na tymi wężykami chyba ze 2 godziny zanim wypłukałem cały ten syf





#38 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:04

Olej na przepustnicach i w multiramie może się wziąć tylko przez podciśnienia od odmy.


Proszę nie traktować mojego pytania jako atak,pytam czysto teoretyczno-edukacyjnie

W jaki sposób doczyszczenie tych węży ma wyeliminować pojawianie się oleju w całym dolocie?? I to w takich ilościach.
Bo mi to wygląda jak leczenie skutku zamiast przyczyny.

#39 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:12

W jaki sposób doczyszczenie tych węży ma wyeliminować pojawianie się oleju w całym dolocie

Jakby ci to powiedzieć :hmmm:
Fi 6 a Fi 8 ,jest różnica czy nie??

#40 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:20

Jakby ci to powiedzieć :hmmm:
Fi 6 a Fi 8 ,jest różnica czy nie??

Wiedziałem że ktoś potraktuje to jako głupie lub złośliwe pytanie i odpowie wymijająco.
Ale wychodzi na to że chyba nie do końca jest mi znana zasada i działanie odmy...dlatego pytam.
Ten olej który tam się pojawił miał taką potrzebę.Co nie?? I nawet niech tam będzie fi 12 to i tak się tam pojawi przecież.