

Olej w dolocie powietrza!!
#1
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 16:35
#2
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 19:05
#3
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 21:10



#4
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 05:27
#5
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 10:09
Odma przeczyszczona bylo troche oleju w niej zobaczymy jaka bedzie roznica jak pojezdze troche, ale bylem terz u mechanika w oplu z zapytaniem co jest powodem oleju w multiramie powiedzial mi ze silnik pada i jest do remontu nie kumam zabardzo bo silnik ma przejechane teraz z jakies 167000 i czyzby juz mial dosc?? Prosze o porady co robic w takim razie i czy to napewno az tak powazne jest???
#6
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 15:25
#7
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 23:14
Witam podepne się do tego tematu.Mam podobny problem i dodatkowo zauważyłem że w tych grubych wężykach idących do odmy znajduje sie "masło" :(i teraz pytanie czy to jest normalne czy dzieje sie coś złego?
To jest rzecz normalna bo to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Mają prawo tam się gromadzić opary oleju a nawet może być lekko mokre od niego. Po skropleniu się wody robi się piękne masełko. Wymyj wszystko,wydmuchaj powietrzem i jezdzij. Ten plastik który jest na kolektorze dolotowym również, oraz wyczyść otwory odmy przy okazji (mały i duży). Przy takiej temperaturze jak ci to masło zamarznie to omega zaleje się olejem spod pokryw zaworowych. Zobacz jeszcze czy nie masz oleju w otworach od świec.
#8
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 20:52
#9
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2010 - 15:02
a) olej silnikowy-ale to w drastycznych przypadkach-w zajechanym silniku,
b) dodatki "pieniące" w oleju. Im gorszej jakości olej tym tego wiecej.
Pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 10:20
Jak mniewam mam do wyboru dwa wężyki, ten gruby odpowietrzający jest suchy więc go raczej wykluczam, to raczej zostaje ten cienki, czytałem że można go zaślepić i wywalić co o tym sądzicie?
Rozumiem że przepustnica ma olej w środku, ale skąd na zewnątrz? zresztą wszystko jest dookoła uciapane w oleju, czy mogło się coś rozszczelnić koło przepustnicy dolewam ok 1L oleju na miesiąc, nie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.
#11
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 10:26
jak olej spala to na niebiesko kopci a nie na białonie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.

ale poważnie to zapewne tam gdzieś jest nieszczelność. Możesz spróbować wytrzeć olej i przyjrzeć się skąd wycieka
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#12
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 11:39
#13
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 12:04
Jak mniewam mam do wyboru dwa wężyki, ten gruby odpowietrzający jest suchy więc go raczej wykluczam, to raczej zostaje ten cienki, czytałem że można go zaślepić i wywalić co o tym sądzicie?
Rozumiem że przepustnica ma olej w środku, ale skąd na zewnątrz? zresztą wszystko jest dookoła uciapane w oleju, czy mogło się coś rozszczelnić koło przepustnicy dolewam ok 1L oleju na miesiąc, nie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.
dokładnie odwrotnie. Na cienkim przewodzie jest podciśnienie które zazysa opary z dekla. Jeśli jest zatkany to wszystkie opary razem z olejem idą grubszym przewodem, zalewają regulator wolnych obrotów i przepustnicę (również od zewnątrz) . Masz tu poradę jak wyczyścić cienki przewód i dyszę którą jest zakończony. http://forum.omegakl...read.php?t=9258
Jeden litr na miesiąc nic nie mówi. Ile na jeden tys. km?
#14
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 12:28
http://users.volja.n...xev/x20xev.html
Myślałem nas wywaleniem tego cienkiego wężyka, a na grubym założyć filterek, co sądzicie?
#15
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 13:01
Myślałem nas wywaleniem tego cienkiego wężyka, a na grubym założyć filterek, co sądzicie?
Więc jeszcze raz tłumaczę. Na cienkim masz podciśnienie, które zasysa opary z pokrywy zaworów. Udrożnienie tego przewodu znacznie poprawi sytuację. Jeśli ten przewód jest zatkany olej w dolocie to norma. W obu poradach masz opisane jak udrożnić ten przewód. Odolejacz możesz założyć ale na odmie przed deklem. rok temu miałem identyczną sytuacje, po wymianie cienkiego przewodu i wyczyszczeniu dyszy problem ustąpił.
#16
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 13:37
Co sądzisz o zaślepieniu egr?
#17
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 13:54
Znalazłem taki poradnik jak czyscić przepustnicę:
http://users.volja.n...xev/x20xev.html
przeglądnąłem poradnik .. z tekstu po słowacku ni w ząb nie zrozumiałem .. ale zdjęcia .. nosz kurcze .. same zdjęcia bez opisu wystarczą ..
a tak na marginesie
wczoraj wziąłem się za czyszczenie tego krućca na cienkim wężyku .. i niestety jedna podkładka wylądowała w trawie .. i wieczorem musiałem dać se siana ..
dziś ciąg dalszy

nauczka na przyszłość .. nie zakładać że nic nie spadnie pod auto i nie naprawiaj go na trawie .. a jak już to podłuż coś pod .. choćby kawałek kartonu

#18
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 14:36
Na samym końcu jest po angielsku, zawsze można przetłumaczyćprzeglądnąłem poradnik .. z tekstu po słowacku ni w ząb nie zrozumiałem

I mam taki problem że podczas wysokich obrotów silnika spada prędkość nadmuchu powietrza, czy to ma związek z podciśnieniem ?
#19
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 15:04
Na samym końcu jest po angielsku, zawsze można przetłumaczyć
I mam taki problem że podczas wysokich obrotów silnika spada prędkość nadmuchu powietrza, czy to ma związek z podciśnieniem ?
co do linku .. to bardziej chodziło mi o to że zdjęcia świetnie porobione .. a opis "in englisz" faktycznie jest
poniżej moje rozważania .. wyssane z palca..
a co do nadmuchu .. to spadek ciśnienia może i mógłby powodować zamykanie przysłon ale wzrost (bo jak się domyślam przy wyższych obrotach jest wyższe podciśnienie)
albo inaczej czy nie masz problemów z ładowaniem .. na wysokich obrotach i w tedy wentylator mógł by zwalniać .. (nie przygasają światełka)
#20
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 15:15