Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki płyn do chłodnicy omega b 2.0 16v i jaki do mostu???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KSZYSU

KSZYSU
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-08-2009

Napisany 18 sierpnia 2009 - 15:32

Witam wszystkich. Znalazlem cos na teamt mostu na forum ale to sa jakies stare linki i nic nie ma.... Juto jade na wymiane paru rzeczy przedewszytkim chce wymienic olej w tylnym moscie, i ile jest go potrzeba( nie znam aktulanego stanu)zalezy mi tez na dobrym plynie chlodniczym( pewien pan doradzal zeby wymieszac z koncentratem...) Nie mam pojecia wiec pytam o radę mistrzów ;P Z góry dzięki za odpowiedzi.:stary::stary::D:D

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:23

Witam, kolego w instrukcji podają do VIII 2000 stosowano ciecz o zabarwieniu niebieskozielonym, niedopuszczalne jest mieszanie cieczy.

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:51

Olej GM , a płyn TEXACO taki chyba mam zalany - koncentrat z wodą

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 18 sierpnia 2009 - 19:06

Najzwyklejszym petrygiem zalej...

#5 OFFLINE   KSZYSU

KSZYSU
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-08-2009

Napisany 21 sierpnia 2009 - 13:13

Zalalem petrygiem niebieskim orlenu, a do mostu nie dolewalem bo jest idealny stan nic nie ubywa ani nie ubyło :D:cool:

#6 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 21 sierpnia 2009 - 21:59

Witam, kolego w instrukcji podają do VIII 2000 stosowano ciecz o zabarwieniu niebieskozielonym, niedopuszczalne jest mieszanie cieczy.


dlaczego??

i nie codzi mi o mieszanie oleju z płynem hamulcowym czy płynem do chłodnic

#7 OFFLINE   Sosmos

Sosmos

    aka Łukasz

  • 134 postów
  • Dołączył: 13-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 22 sierpnia 2009 - 20:47

Płyn chłodniczy lepiej wymień (koszt nie jest ogromny a już płyn chłodniczy będzie z głowy) nic nie dolewaj, zresztą samemu możesz wymienić (na samym dole jak stojisz przodem do auta po prawej stronie jest kranik na samym rogu chłodnicy) zakup sobie oryginał koncentrat GM longlife i rozrób z woda może być taka z kranu lub destylowana pisze żeby rozrabiać 1L koncentratu + 1L wody ja zrobiłem trochę mocniejszy lepiej będzie reagował w zimie :p do V wchodzi coś ponad 5 litrów jak dobrze pamiętam, pozdr

#8 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 23 sierpnia 2009 - 14:04

sobie oryginał koncentrat GM longlife i rozrób z woda może być taka z kranu lub destylowana

mamy takie same silniczki, zrobiłem podobnie jak ty, tyle że ja z całą stanowczościa zalecał bym jednak wodę destylowaną. Przeciez to dosłownie kilka złotych a mamy pewność że osad kranówy nie zrobi nam problemów w chłodnicy.

#9 OFFLINE   KSZYSU

KSZYSU
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-08-2009

Napisany 26 sierpnia 2009 - 08:02

Spoko ,dzięki panowie za rade :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool: dzisiaj się tym zajmę :cool::cool::cool::cool:

#10 OFFLINE   Sosmos

Sosmos

    aka Łukasz

  • 134 postów
  • Dołączył: 13-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 26 sierpnia 2009 - 19:56

mamy takie same silniczki, zrobiłem podobnie jak ty, tyle że ja z całą stanowczościa zalecał bym jednak wodę destylowaną. Przeciez to dosłownie kilka złotych a mamy pewność że osad kranówy nie zrobi nam problemów w chłodnicy.


i tu się zastanawiałem i cóż źle zrobiłem - tak jak piszesz dosłownie parę złoty i było by elegancko a tak to czeka mnie kolejna wymiana ale to przy zmianie płynów ustrojowych auta :D

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2009 - 09:27

dlaczego??

i nie codzi mi o mieszanie oleju z płynem hamulcowym czy płynem do chłodnic


Kolego książka mówi: "do napełniania układu chłodzenia samochodów Opel Omega są przeznaczone dwa rodzaje cieczy różniące się kolorem. Od IX 2000 do napełniania układu chłodzenia stosuje się ciecz chłodzącą nie zawierającą związków krzemianu, o charakterystycznym czerwonopomarańczowym kolorze. Układ chłodzenia pojazdów produkowanych od IX 2000 można napełniać wyłącznie czerwonopomarańczową cieczą."
książka: Sam naprawiam Opel Omega do pobrania tu: http://forum.omegakl...read.php?t=9492
strona 66

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2009 - 01:25

robert514 obecnie jak ktoś ma chęć wymienić cały płyn chłodniczy to kupuje ten nowy, czerwonopomarańczowy koncentrat (OPEL19-40-663/GM93170402) w ilości odpowiadającej połowie pojemności układu chłodzenia, drugie tyle wody destylowanej, miesza a następnie wlewa w uprzednio przepłukany wodą układ. Stary, zielonkawy płyn kupuje się tylko po to, aby uzupełnić ewentualne braki takim samym płynem.

Olej w moście* to GM SAE90 (OPEL19-42-387/GM9121965) 1L; olej w skrzyni manualnej* to GM SAE80 (OPEL19-40-182/19-40-768 / GM93165209/9120541) 1,2L; olej w skrzyni automatycznej i wspomagania GM Dextron VI (zamiast dotychczasowego Dextrona II i III)

*dotyczy Omegi

#13 OFFLINE   pajo1980

pajo1980
  • 134 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Kostrzyn/ nad odrą
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 listopada 2009 - 19:09

Witam wszystkich. Znalazlem cos na teamt mostu na forum ale to sa jakies stare linki i nic nie ma.... Juto jade na wymiane paru rzeczy przedewszytkim chce wymienic olej w tylnym moscie, i ile jest go potrzeba( nie znam aktulanego stanu)zalezy mi tez na dobrym plynie chlodniczym( pewien pan doradzal zeby wymieszac z koncentratem...) Nie mam pojecia wiec pytam o radę mistrzów ;P Z góry dzięki za odpowiedzi.:stary::stary::D:D


witam kolego oleju w moście się nie wymienia jeśli niema wycieków lepiej nie ruszać bo można sie przejechać zacznie ci szumieć jak będzie olej nie taki jak był

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 19:27

witam kolego oleju w moście się nie wymienia jeśli niema wycieków lepiej nie ruszać bo można sie przejechać zacznie ci szumieć jak będzie olej nie taki jak był


Kolego, może i tak. Instrukcje mogą tak mówić. Ale poczytaj forum, o wymianie oleju w skrzyni i w moście było bardzo dużo, a lwia część użytkowników chociażby subiektywnie pisała o wyciszeniu pracujących elementów. Post wyżej napisałem jakie oleje powinny być zastosowane. Koszta, pomimo zastosowania oryginału niewielkie. Za 2L oleju do skrzyni manualnej i 1L oleju do mostu kieszeń właściciela schudnie o około 100zł za oryginał. A wierz, że widziałem olej ze sprawnej skrzyni i mostu przy wymianie.