


Jaki płyn do chłodnicy omega b 2.0 16v i jaki do mostu???
#1
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 15:32

#2
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:23
#3
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:51
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 13:13

#6
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 21:59
Witam, kolego w instrukcji podają do VIII 2000 stosowano ciecz o zabarwieniu niebieskozielonym, niedopuszczalne jest mieszanie cieczy.
dlaczego??
i nie codzi mi o mieszanie oleju z płynem hamulcowym czy płynem do chłodnic
#7
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2009 - 20:47

#8
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 14:04
mamy takie same silniczki, zrobiłem podobnie jak ty, tyle że ja z całą stanowczościa zalecał bym jednak wodę destylowaną. Przeciez to dosłownie kilka złotych a mamy pewność że osad kranówy nie zrobi nam problemów w chłodnicy.sobie oryginał koncentrat GM longlife i rozrób z woda może być taka z kranu lub destylowana
#9
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 08:02






#10
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 19:56
mamy takie same silniczki, zrobiłem podobnie jak ty, tyle że ja z całą stanowczościa zalecał bym jednak wodę destylowaną. Przeciez to dosłownie kilka złotych a mamy pewność że osad kranówy nie zrobi nam problemów w chłodnicy.
i tu się zastanawiałem i cóż źle zrobiłem - tak jak piszesz dosłownie parę złoty i było by elegancko a tak to czeka mnie kolejna wymiana ale to przy zmianie płynów ustrojowych auta

#11
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2009 - 09:27
dlaczego??
i nie codzi mi o mieszanie oleju z płynem hamulcowym czy płynem do chłodnic
Kolego książka mówi: "do napełniania układu chłodzenia samochodów Opel Omega są przeznaczone dwa rodzaje cieczy różniące się kolorem. Od IX 2000 do napełniania układu chłodzenia stosuje się ciecz chłodzącą nie zawierającą związków krzemianu, o charakterystycznym czerwonopomarańczowym kolorze. Układ chłodzenia pojazdów produkowanych od IX 2000 można napełniać wyłącznie czerwonopomarańczową cieczą."
książka: Sam naprawiam Opel Omega do pobrania tu: http://forum.omegakl...read.php?t=9492
strona 66
#12
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 01:25
Olej w moście* to GM SAE90 (OPEL19-42-387/GM9121965) 1L; olej w skrzyni manualnej* to GM SAE80 (OPEL19-40-182/19-40-768 / GM93165209/9120541) 1,2L; olej w skrzyni automatycznej i wspomagania GM Dextron VI (zamiast dotychczasowego Dextrona II i III)
*dotyczy Omegi
#13
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 19:09
Witam wszystkich. Znalazlem cos na teamt mostu na forum ale to sa jakies stare linki i nic nie ma.... Juto jade na wymiane paru rzeczy przedewszytkim chce wymienic olej w tylnym moscie, i ile jest go potrzeba( nie znam aktulanego stanu)zalezy mi tez na dobrym plynie chlodniczym( pewien pan doradzal zeby wymieszac z koncentratem...) Nie mam pojecia wiec pytam o radę mistrzów ;P Z góry dzięki za odpowiedzi.:stary::stary:
:D
witam kolego oleju w moście się nie wymienia jeśli niema wycieków lepiej nie ruszać bo można sie przejechać zacznie ci szumieć jak będzie olej nie taki jak był
#14
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 19:27
witam kolego oleju w moście się nie wymienia jeśli niema wycieków lepiej nie ruszać bo można sie przejechać zacznie ci szumieć jak będzie olej nie taki jak był
Kolego, może i tak. Instrukcje mogą tak mówić. Ale poczytaj forum, o wymianie oleju w skrzyni i w moście było bardzo dużo, a lwia część użytkowników chociażby subiektywnie pisała o wyciszeniu pracujących elementów. Post wyżej napisałem jakie oleje powinny być zastosowane. Koszta, pomimo zastosowania oryginału niewielkie. Za 2L oleju do skrzyni manualnej i 1L oleju do mostu kieszeń właściciela schudnie o około 100zł za oryginał. A wierz, że widziałem olej ze sprawnej skrzyni i mostu przy wymianie.