Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po ilu wymiana rozrządu? Omega C 2,2 DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gigabajt

gigabajt
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 13 stycznia 2007 - 13:42

Witam, mam pytanie po ilu kilometrach trzeba wymienić rozrząd w silniku 2,2 DTH? Dowiedziałem się, iż w tych silnikach założony jest łańcuch. Obecny przebieg to 148 tyś. Ktoś mi mówił, że na łańcuchu jeździ się do remontu silnika. Czy to prawda?



#2 OFFLINE   Misza23

Misza23
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-12-2006
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 stycznia 2007 - 14:01

Z tego co kiedys slyszalem badz czytalem silnik tego typu co ty masz ma lancuch rozrzadu ktory nie podlega okresowym wymiana. Ale nie jestem pewien do konca.

#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2007 - 15:05

500 tys. km.

#4 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2007 - 00:59

500 tys. km.

Chyba że wczesniej sie tak rozciagnie, że bedzie potrzeba go wymienic. :mrgreen:

#5 OFFLINE   gigabajt

gigabajt
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 14 stycznia 2007 - 11:51

Dzięki za odpowiedzi, nie ukrywam że mnie pocieszyliście :lol:

#6 OFFLINE   bart.knop

bart.knop
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-12-2006
  • Skąd: Rekowo Górne

Napisany 07 lutego 2007 - 09:51

mam takie samo auto i jakis pajac (chyba pajac)z opla mi odpisal

"w pańskim aucie są 2 łańcuchy rozrządu-jeden w cenie 170 zł,a drugi 130
zł-nie ma jakiegoś określonego przebiegu do wymiany łańcuchów,ale praktyka
wskazuje na około 150 tyś km-charakterystyczny metaliczny stukot."

ale cos mi sie wydaje ze te moze i nawet 500tys powinien wytrzymac.
juz nie ma omki, ale rownie duza auto :)

skoda superb 1,9 tdi 130km

#7 OFFLINE   Pikie

Pikie
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-11-2007
  • Skąd: Strumień

Napisany 12 lutego 2008 - 19:28

Witam

Dołączyłem niedawno do posiadaczy omegi :mrgreen: .
Przeglądam sobie forum i jedna sprawa nie daje mi spokoju. Posiadam silnik 2,2DTI i wiem że w tym silniku znajduje się łancuszek na rozrządzie (czyli duże przebiegi bez ingerencji w rozrząd).

Natomiast w poście http://forum.omegakl...
kolega sscorpion pyta co ma wymienić przy 120tys. (w takim samym silniku) i wszyscy zgodnie każą wymienić rozrżad z kompletny z pompą!!

Czy może mi ktoś wytłumaczyć skąd ta diametralna rożnica.

Z góry dzięki

#8 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 lutego 2008 - 20:06

Pomieszało im się - pasek tyczy się benzyn, w dieslach były łańcuchy.

#9 OFFLINE   sscorpion

sscorpion
  • 57 postów
  • Dołączył: 15-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 lutego 2008 - 20:28

Szanuje wiedze inny ale ja bym sie trzymał ksiązki serwisowej opla w ktorej jest napisane co podlego wymianie kiedy. Wiedział bym wiecej gdyby moja ksiazka bylo po polski a jest po niemiecku. Mi ostatnio poszedło czujnik wału korbowgo oraz kolo pasowe wału korbowego. I ciekaw jestm czy te koło podlegoało wymianie na przeglądzie czy poprostu sie zużyło.
Już nie tak nowy

#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lutego 2008 - 20:34

sscorpion, koło z Corteco czy jakies inne, jaki koszt?
To kolko chyba nie podlega wymianie serwisowej, tzn wymienia sie je dopiero jak sie urwie :twisted:

#11 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 lutego 2008 - 21:27

sscorpion, dostałeś skany z książką po polsku i zapewniam Cię, że nie ma tam nic o wymianie "paska" rozrządu w silniku diesla ;) Także nie musisz tego robić :)

Pozdr.
M.

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2008 - 22:14

Wiedział bym wiecej gdyby moja ksiazka bylo po polski a jest po niemiecku.

wersja polska dostępna jest dla klubowiczów

#13 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2008 - 07:50

łancuch w dieslach z reguly jak zaczyna go słychac - tj ok 300 tys km wymiana

#14 OFFLINE   sscorpion

sscorpion
  • 57 postów
  • Dołączył: 15-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 lutego 2008 - 10:49

Koło oryginał koszt od 950 do 1050. Cortecoi to koszt jak widziałe od 570 do 780zl plus dokupilem tzw uszczelniacz za 10-15 zl. Niestety nie jest to przyjemny wydatek. :cry:

Za skany dziękuje.
Już nie tak nowy

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2008 - 11:03

sscorpion, ja za oryginał zapłaciłem 720zł nówka sztuka , nie śmigana :). Pasek w dieslu.....chyba wielorowkowy :smiech:

#16 OFFLINE   sscorpion

sscorpion
  • 57 postów
  • Dołączył: 15-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 lutego 2008 - 12:29

To dobra cena masz jakis sklep ktory mozesz polecic. Po ilu latach to koło tobie poszlo? Ja sobie jeszcz wymieniam napinacz paska i sam pasek. Jak szalec to szalec :mrgreen:
Już nie tak nowy

#17 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lutego 2008 - 13:43

To dobra cena masz jakis sklep ktory mozesz polecic. Po ilu latach to koło tobie poszlo? Ja sobie jeszcz wymieniam napinacz paska i sam pasek. Jak szalec to szalec :mrgreen:


Mi poszło niby przy 191000 po 8 latach

#18 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2008 - 14:44

DamianB, sscorpion, Jakie mieliście objawy zanim to koło poszło - można było przewidzieć jego koniec - czy to było nagle?
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#19 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lutego 2008 - 15:12

Nagle, pewnego razu przed supermarketem przy odpalaniu cos walnelo i zapalila sie kontrolka akumulatora. Bylo ciemno i na pierwszy rzut oka myslalem, ze tylko pasek spadl, ale pozniej reka wymacalem urwane kolo lezace na oslonie silnika. Do domu mialem z 3-4km, ale wolalem z pomoca kumpla zaholowac, zeby nie ryzykowac przegrzania silnika (no bo pompa wody nie byla napedzana)

#20 OFFLINE   sscorpion

sscorpion
  • 57 postów
  • Dołączył: 15-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 lutego 2008 - 10:02

Podobnie bylo u mnie tylko ze przy 120 tys. Na parkingu po zakupoach odpalam i naraz jeden stuk pasek wisi koło leży kontrolka akumulatora sie pali wspomaganie nie dziala :( holowanie.

Panowie czy u was działają czujniki zapiecia pasow zurzycia tarcz hamulcowych etc pytanie jakie jeszcze inne sa. Bo u mnie pasy nie działaja jak to włączyć samodzielnie?
Już nie tak nowy