Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Polerowanie plastików lamp przednich


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
304 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2012 - 21:08

Super że się udało ,moje 95r chyba nic im nie pomoże tylko wymiana na nowe ale juz soczewki:)


Każdą lampę można próbować ratować , ale reanimować będzie ciężko, są przypadki agonalne z którymi nie wiele da się zrobić.

#122 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2012 - 21:10

zawsze można jeszcze rozkleić lampy, i wyczyścić od środka, ja tak zrobiłem ze swoją i obie są jak z fabryki :)

#123 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 03 kwietnia 2012 - 22:56

zawsze można jeszcze rozkleić lampy, i wyczyścić od środka, ja tak zrobiłem ze swoją i obie są jak z fabryki :)


A ryfle od środka? :hihi:

#124 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 kwietnia 2012 - 00:59

Ciekawe czy ktoś dałby radę zrobić coś z moimi (Hella, soczewka) :D Rozkleiłem na razie jedną - i tak był problem z latającym wkładem, pomimo całego uchwytu regulacyjnego - ktoś po prostu za dużo kręcił śrubką :lol: Pastwiłem się ile mogłem - papierki wodne 1000, 2000, pasty ścierne... Efekt jest - bo lampa jest gładka... Ale "zanieczyszczenia" (nie wiem co to, wygląda trochę jak lakier, bo żywica to raczej nie jest) nie udało się usunąć. Ogólnie klosze mocno "przymleczone", odbłyśnik prawego długiego przypalony (ktoś notorycznie jeździł na długich żeby cokolwiek widzieć chyba), ale lampy w środku raczej czyste. Jak poskładam auto, porównam czy warto 2 lampę rozkładać. Trochę mi się nie chce, bo efekt całej roboty słaby, a były już kilka razy rozbierane i jest do pokonania naprawdę spora ilość silikonu (z tym "cudem" nie należy przesadzać, to wcale nie jest niezastąpiony środek na wszystko jak się niektórym wydaje), do tego na każdej z lamp po kilka uchwytów klosza połamane. Chyba czas najwyższy zrobić upgrade na ori xenon...

#125 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 04 kwietnia 2012 - 02:32

Troche źle matujecie stad efekt mleko albo nie dopolerowane.
papier 1000 potem 1500 potem 2000.Można wykonczyc i 2500.
Przed rozpoczeciem matowania wymoczyc papier w wodzie przez 10-15min.
Szlifowac miękkim klockiem a nie palcami bo efekt wyjdzie różny w zalezności od nacisku palców. na klocku jakość matowania wychodzi ta sama.

Z tym, że zaczynajac matowanie od 1000 naciskać mocniej by zlikwidować najwieksze uszkodzenia. szlifowac tyle czasu by na każdej gradacji papieru pojawiał się efekt coraz bardziej przezroczysty a nie tylko matowy. dopiero przechodzić do drobniejszej gradacji papieru.
Szybkie ruchy przy szlifowaniu i ciagle papier mokry.

Jak ktoś nie ma polerki to ręcznie pastą AUTOMAX. Tubka 2zł. wystarczy na obie lampy.
Maszyną do polerki automaxem wychodzi slaby efekt. Raczej dobrze znana G3 ale z użyciem wody, gąbka ciagle ma być mokra.
Musi wyjśc ładnie i bez żadnego mleka tylko nie tracić cierpliwości przy szlifowaniu papierem i nie popędzac roboty aby szybciej bo ta zabawa jest dla cierpliwych. Uważam, że jak niektorzy poświęcają na polerke dwóch lamp 3 albo 4 godziny to za duzo. to robota na 30 minut

#126 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 04 kwietnia 2012 - 13:48

A ryfle od środka? :hihi:

Pytałem poważnie. Czy jest jakaś metoda odświeżenia ryfli od wewnątrz?

#127 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 kwietnia 2012 - 03:39

Troche źle matujecie stad efekt mleko albo nie dopolerowane.
papier 1000 potem 1500 potem 2000.Można wykonczyc i 2500. (...)
Musi wyjśc ładnie i bez żadnego mleka tylko nie tracić cierpliwości przy szlifowaniu papierem i nie popędzac roboty aby szybciej bo ta zabawa jest dla cierpliwych. Uważam, że jak niektorzy poświęcają na polerke dwóch lamp 3 albo 4 godziny to za duzo. to robota na 30 minut


Zrobię może w ciągu dnia zdjęcie mojego klosza... Po 30 minutach żadnego efektu nie było. Ten klosz już łącznie ze 6 godzin na kilkanaście podejść był szlifowany i coraz bardziej wydaje mi się że jest po prostu do wyrzucenia. Tak jak pisałem - powierzchnia szkła sama w sobie jest gładka (i to jest sukces). Klosz był "mało przezroczysty" przed całym zabiegiem i to się nie zmieniło (czyli porażka). Ogólnie - rozklejałem głównie z uwagi na latający odbłyśnik, problem usunąłem bezkosztowo, po złożeniu auta porównam z lewą (obie świeciły jednakowo beznadziejnie), ale doskonale wiem że w moim aucie świateł po prostu nie ma i chyba jedyne co mnie ratuje to wymiana. Żadnych "chinoli" nie kupię, a nowe soczewki Helli są troszkę za drogie. Używane nie ma ją moim zdaniem żadnego sensu - dlatego pewnie wsadzę ori xenon.

#128 OFFLINE   cyb3rm4n

cyb3rm4n

    Grafik od 7 boleści :P

  • 102 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 kwietnia 2012 - 22:24

Hmmm

powiem tak . mialem mleko straszne . Masakra nie bylo widac nic . SLuchalem awszych opinii probowalem sam to zrobic i robilem dlugoooo i 0 efektu. Stwierdzilem ze zrobie to farcela g3 . WIec pojechalem od sklepu i juz chcialem placic jednak zagadalem z Pania i powiedzialem jej do czego bede uzywac ów pasty. Wtedy pani powiedziala ze lepiej wziasc Farcele G4 i nia sprobowac . Jako ze to sklep z lakierami itp itd ( dosc dobrze zaopatrzony, a i opinie maja dobra ) zaufalem. Zaplacilem duzo ( 56 zl ) i powiem tak .

Wczesniej robilem to 3 godziny i bylo mleko . Teraz robilem to 20 minut i jest przezroczysty !! Jest lepszy niz ten co byl dobry :p . Naprawde Farcela g4 ! I efekt naprawde jest super !!!

#129 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 kwietnia 2012 - 07:50

też walczyłem fareclą g4 z ryflami i wyszło bardzo dobrze po krótkim czasie - robiłem to na próbe z 10min na lampe i efekt mnie zaskoczył
jek zabrałem się za soczewki to już nie było tak łatwo - dużo więcej pracy, dla uzyskania podobnego efektu musiałem trzeć ze 30-40 min
gta77

#130 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 16 kwietnia 2012 - 15:39

Farecla g4 jest mocniejsza : " Specjalnie opracowana dla lakierów wysoko stężonych i powierzchni syntetycznych "

więc dużo lepiej nadaje się do polerki lamp.

#131 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 16:40

Ja co roku poleruje lampy bo jak kazdy wie z czasem matowieja i pojawiaja sie na nich rysy... Może niektórych zaskocze ale aby usunac wszelkie slady po kamieniach zaczynam od papieru 120...

Powierzchnia szybko robi sie matowa tak ze nie widac przez nia nawet soczewki. Dzieki temu jestesmy w stanie pozbyc sie (zeszlifowac) wszelkie rysy, nieczystosci i zmatowiałe warstwy (trwa to zazwyczaj bardzo długo), ktore papier 1000 choc nie wiem jak by kto sie starał nie usunie. O dziwo dużo lepszy efekt daje szlifowanie wzdłuż niż "na około". Po 120 jade w gore -> 200, 400 az do 1000 1200 a na sam koniec 2000. Juz od papieru 1000 co chwile pryskam lampe woda. Jak lampa zrobi sie już przezroczysta ale wciaz matowa (pomimo ze gladka jak stół) odpalam polerke i nakladam paste polerska dalej pryskajac wodą. Jedna lampe w ten sposob robi sie lekko 1,5 h ale efekt gwarantowany. Im mocniejszej pasty polerskiej użyjemy tym szybciej wypolerujemy lampe dlatego g3, g4 szybko daje efekt.

Swego czasu przepolerowalem auto g3 i efekt byl bardzo dobry ale w niepowołanych rekach potrafi uszkodzić lakier. Jak znajde kabel od telefonu wrzuce foty.

#132 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2012 - 19:50

Wszyscy piszą, że używają papierów ściernych. Część używa polerki/szlifierki. Jakie obroty i jaka jest najlepsza szlifierka?? I co jest na tym założone, gąbka, wełna?? Dajcie znać na konkretnym przykładzie.

Dzisiaj znalazłem na necie kolejną firmę, która zajmuje się odnawianiem lakierów samochodowych, był test jakiejś tam pasty polerskiej (drogiej!!). Rzućcie okiem http://jak.pielegnow...orow-w-audi-a3/
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#133 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:28

Tomek polerka czyli inaczej szlifierka kątowa/wkrętarka/polerka orbitalna z regulacją obrotów co masz pod ręką i tak będzie lepsze od ręki. Ja zakładam filc, koło, 120mm.

Dodany obrazek

#134 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:35

(...) Dzisiaj znalazłem na necie kolejną firmę, która zajmuje się odnawianiem lakierów samochodowych, był test jakiejś tam pasty polerskiej (drogiej!!). Rzućcie okiem http://jak.pielegnow...orow-w-audi-a3/


Cena IMHO zaporowa, więc trzeba jakoś potencjalnych klientów napędzić. I niech nie opowiadają bzdur, robota lamp na samochodzie da conajwyżej jako taki efekt. Dlaczego? Bo lampy nie są w 100% szczelne, od środka potrafi być bardzo dużo zanieczyszczeń. I żeby było śmieszniej - bardziej brudzą się od wewnątrz lampy relatywnie świeżych pojazdów niż "staroci"...

#135 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:52

Łukasz mogę mieć flekse 10500 tyś. obr. i mam też taką polerkę na 12V ale muszę zobaczyć ile obrotów i jakie jest mocowanie. Filcem można spalić każdy plastik więc trzeba uważać. A co w sprawie gąbek??

topserwis masz trochę racji. W żony megance 99 po lifcie musiałem dokupić jedną lampę po stłuczce. Ta dokupiona jest czyściutka w środku, ta nasza "stara" w środku jest zakurzona lekko. Na zew. obie są jak nowe. Przebieg auta ok. 140tys. oryginalny bo auto od nowości w rodzinie.

Często widzę nowsze auta, które mają tylko jedną lampę matową. Na próbę w brata omedze i kolegi astrze chciałbym to wypróbować:
1. http://motoallegro.p...2226907004.html
2. http://motoallegro.p...2271836403.html
3. http://motoallegro.p...2256003326.html

Może Wy coś polecicie oprócz tempo, g3, g4 i papieru??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#136 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 20:59

Tomek co do filcu nie zgodzę się do końca, że można przypiec lampę, co innego lakier. Wielokrotnie rozklejając lampę wsadzałem ją na parę minut do piekarnika rozgrzanego na 200 stopni. Oczywiście inaczej jest coś podgrzać temperaturą, a inaczej coś podgrzać przez tarcie. Przytrzymując jednak mocniej polerkę lampa jedynie trochę się nagrzewa.

Co do pasty miałem z allegro specjalną do pleksi, twardy kawałek (3 link). W ogóle się to nie sprawdziło. Nasze lampy są z poliwęglanu i nie wiem jak to się ma do pleksi ale pasty typu g3 sprawdzały się najlepiej.

Papieru i tak imo nie unikniesz... kamyki odbijające się o nasze lampy robią swoje. Trzeba lampę dobrze przetrzeć aby usunąć te małe wżery a dopiero po tym całość polerować...

#137 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:12

Kiedyś filcem przytopiłem ekran obudowy komórki, może zbyt mocno docisnąłem. No właśnie wypadałoby wiedzieć z czego jest klosz. Z racji wytrzymałości PC wydaje mi się, że jest z tego klosz.

A to tak do poczytania :) Używana popularnie nazwa pleksa jest mylnie używana do określanie poliwęglanu. Polecam poczytać http://www.profilex.com/pc.php i to http://www.profilex.com/pmma.php. Ja w pracy używam PC z racji wytrzymałości i każdy jaki miałem w ręce a był nowy miał w opisie że posiada powłokę ochronną przed UV.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#138 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:13

Nigdy nie testowałem żadnych środków dedykowanych do pleksy, czy innych plastików na lampach. Konsultowałem jednak sprawę ze znajomym, który zajmuje się reklamami i tego typu rzeczami (w tym utrzymywaniem ich w stanie czytelności). Odradzał mi wszystkie takie wynalazki i zdecydowanie polecał normalne pasty polerskie - właśnie G3, G4.

#139 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2012 - 21:33

Robione parę dni temu. Zdjęcia robione telefonem w nocy przy świetle garażowym. Finalna fota to ziarno nie na lampie a z aparatu. Lampa jest przeźroczysta...

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#140 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2012 - 08:22

Zwykła pasta polerska K2 tempo, wiertarka i najtańsza końców polerska. 10 mi na lampę i jak nowe. Nawet nie ściągałem z auta, tylko hokejkę zdemontowałem. Na ryfle pomaga jak nic. Do tego dobre żarówki i nie narzekam. :D