Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zachowuje się jakby nie było LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 09 sierpnia 2009 - 06:31

Od kilku dni problemik, czasami jedzie na gazie, a czasami pokazuje jakby gazu nie było pomimo pełnej butli...
Chcę sobie sprawdzić filterki czy się zapchały (15tyś km od wymiany)
Gdzie jest filtr fazy lotnej to widzę (wąż idący z reduktora do wtrysków), ale gdzie znajdować się może drugi filtr ?

instalka sekwencja...

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2009 - 07:36

to nie bedzie wina filtrów ale jak szukasz to filtr fazy cieklej zanjduje sie albo w zaworze elektrycznym przed reduktorem albo w samym reduktorze
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 09 sierpnia 2009 - 07:45

to gdzie szukać przyczyny.... reduktor nagrzany, czasami chodzi elegancko na gazie i nagle się wyłacza... jak jadę na biegu bez dodawania gazu (hamowanie silnikiem) i właczę gaz, gaz się włącza i niby wszystko jest ok do momenty naciśnięcia pedału gazu, gdy tylko powinno pompować gaz do silnika przełacza się na benzynę....

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2009 - 07:52

jak zwykle setki problemow
- slaba masa
- przypalonu styk na elektrozaworze
- brudny reduktor
- zacierajacy sie zawor gazowy
- padajacy czujnik
itd..... ciezki temat. W wiekszosci przypadkow problem jest jedna po stronie elektryki czyli masa , zawory , polaczenia elektryczne
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 09 sierpnia 2009 - 08:12

no właśnie przed chwilą byłem w omie... odpaliła, przeszła na gaz i 10 km nic się nie działo... wczoraj to samo, rano chodziła a po południu po kilku km gaz padł...

styki przy zaworach przy butli i przy reduktorze czyściłem... zaraz zobaczę jak się ma sprawa z masą i w ogóle z napięciem.... a jak na złość gazownik na urlopie do końca sierpnia :/

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:04

Typowy objaw padania MAP sensora, przerosty ciśnienia po CUT-OFF je zabijają

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 21:23

Typowy objaw padania MAP sensora, przerosty ciśnienia po CUT-OFF je zabijają

A możesz raz jeszcze ale jako zwykłemu zjadaczowi chleba?

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 22:24

Ujmujesz gazu, załancza się Cut-Off czyli odcięcie benzynki a tutaj dokładniej gazu. Wtryskiwcze tego gazu nie podają a momentalnie rośnie ciśnienie przed wtryskami. Niektóre parowniki mają zawór nadmiarowy w miarę sensownie dopracowany a niektóre nie. Ciśnienie podczas tego zjawiska rośnie z powiedzy 1,1bara do 3-4bar, tylko chwilowo ale ta chwila wystarczy, aby czujnik ciśnienia "zawiesił się". Skutkiem czego, może np, wskazywac po hamowaniu silnikiem ciśnienie np. 0,4bara a to skutkuje przełączeniem na benzynkę, bo niby gazu niema. Do parowników z przerostami ciśnienia przy Cut-Off zaliczyć mozna Zavoli Zeta.

#9 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpnia 2009 - 22:27

napisz przynajmniej jaką masz instalację i reduktor

#10 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 22:56

Mnie się ta cholera ostatnio przełancza na benzynę w upał prawie zawsze natomiast rano i wieczorem gdy jest chłodniej po ostrym ruszeniu bądź wkręceniu na wyższe obroty. Cut-off mnie jak widać nie dotyczy. Sądzę, ze zawalone mam filtry i parownik też można by wyczyścić. Mam rację? Pytam jako kompletny laik jeśli chodzi o LovelyPoverGforce

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 22:59

Wklej choć zdjęcia: Parownika, Komputerka Gazu, Wtryskiwaczy. To naprawdę może pomóc. Cut-Off dotyczy chyba każdego posiadacza omegi ;) ale z tym związany jest problem czujnika ciśnienia gazu i podciśnienia w kolektorze dolotowym. Kolega Tu pisze o upałach, hmm ciekawe...

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 23:05

A.. Czyli to do mnie było pismo. Ok pooglądam co mam bo jak najbardziej rozumiem, że to jest wskazane. Jedyne co mogę powiedzieć, to że wtryskiwacze MagicJet'y bo tyle pamiętam na chwile obecną.

#13 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:03

Ale Tobie przerzuca benzyne z powrotem?? Czy po prostu tylko pokazuje ze masz malo gazu? Jeżeli wraca na beznyne to znaczy że najprawdopodobniej masz walnięty elektrozawór, było to już opisane kika razy na forum bo gdzies już to czytałem a jeżeli Ci tylo pokazuje że masz mało gazu to w butli musisz sobie przekręcić.. nie wiem jak to nazwać... takie cos co Ci pokazuje ile masz gzu :p

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:23

Jak chce znowu przerzucić na lpg to jest różnie ale przełączy się bez problemu do chwili jak dodam więcej gazu, czasem od razu a jeszcze innym razem po paruset metrach jadę znów na benzynie i przed tym na włączniku pokazuje mi rezerwę. Dzisiaj popatrze co to za instalka.

#15 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 sierpnia 2009 - 16:43

no to jest elektrozawór walnięty, zapewnie Ci nie napełnia butli do konca albo za wczesnie odłącza gaz. Tylko wizyta u gazownika a jki koszt to Ci nie powiem ale myślę ze ok 200-300zł ale nie chcę Cie straszyc

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 19:45

Miałem popatrzeć ale tego nie zrobiłem z braku czasu. Ale dlaczego dzieje się to tylko podczas upału?:o Butle na 100 % napełnia do końca i wyjadę ją do końca tylko nie w ciepłe dni. Przypuszczalnie problem tkwi gdzie indziej. Mam walniętą uszczelke kolektora wydechowego i jedna sonda zbiera przekłamany parametr. Ale to inna bajka. Niebawem to bedę robił i się zobaczy czy problem ustąpił.

#17 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 18:48

Nie mam pojęcia co mam za parownik, ale komp to kme diego czy jakoś tak a wtryskiwacze jak pisałem wcześniej magic jet, elektrozawór OMB, reduktor KME, wielozawór Tomasetto.
I dziś dla przykładu śmigałem na gazie cały dzień bez problemu bo nie była za gorąco.

#18 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 13 sierpnia 2009 - 20:15

Umnie w instalacji stag 300 też przełączał na benzyne pomimo pełnej butli i po kilku próbach przełączenia było w normie.przyczyną tego był elektrozawór na parowniku ( ja mam scorpiona) który sie zacinał i nie podawał gazu i nastepnie czujnik wykrywał jakby byla pusta butla i przełaczał na benzyne.

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 20:28

Nie mam pojęcia co mam za parownik, ale komp to kme diego czy jakoś tak a wtryskiwacze jak pisałem wcześniej magic jet, elektrozawór OMB, reduktor KME, wielozawór Tomasetto.
I dziś dla przykładu śmigałem na gazie cały dzień bez problemu bo nie była za gorąco.

Czy u ciebie centralka gazowa nic nie sygnalizuje ??

U mnie w czasie jazdy na gazie zdarzalo sie,ze nagle centralka zaczynala mrugac i wydawala sygnal dzwiekowy "pik..pik" i auto przechodzilo na benzyne. Jakis czas bylo dobrze i znowu powtorka.
Po podlaczeniu interfejsu wywalalo blad cisnienia. Podpinalem nowy map sensor ( zepsuty tez moze byc przyczyna problemow) i to samo. Rozebralem reduktor (mam kme golda) w celu czyszczenia, ale okazalo sie, ze przyczyna problemow byla przytopiona cewka( dokladnie wtyczka cewki) przy elektrozaworze, ktory jest wkrecony w reduktor.

Mozesz sprawdzic u siebie tu masz dokladna porade ( patrz na foto niebieskiej cewki ) POzatym w tym reduktorze ( jesli masz golda) podobno przycina sie trzpien w srodku ( z brudu ) i elektrozawor. Ja swoj przy okazji wyczyscilem.
http://forum.omegakl...ead.php?t=21730

Moga byc inne przyczyny, ale juz masz od czego zaczac :)

#20 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 21:22

Czy u ciebie centralka gazowa nic nie sygnalizuje ??

Dokładnie. Mryga tak samo jak by właśnie brakło LPG. Dzięki za info, czułem, że śmierdzi właśnie z tej strony. Mam jednak obawy, żeby babrać się na tej płaszczyźnie samemu.