2.0 16V czy 2.5V6 ??
#1 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:04
wlasnie sprzedalem moja Viki '97 1.8+LPG II generacji i szukam nowego auta. Auto będe sprowadzał z Niemiec. Jedną z opcji jest Omega, rocznik 99-00, sedan, manual. Najbardziej pasowałaby mi Omega B z koncowki produkcji czyli 99. Ale jak sie trafi rozsadna B FL to też bedzie elegancko:). Zaznacze, że interesuje sie Omegą ponieważ chce auto wygodne i komfortowe z bogatym wyposażeniem, ale też aby nie było zbyt drogie w utrzymaniu. Dlatego na 100% będe zakładał sekwencyjny LPG. Autem będe przeważnie jeżdzić w dość zatłoczonym mieście (Szczecin), sporadyczne wypady w trase. Nie wymagam od auta jakichś sportowych osiągów, ale też aby nie brakło mi nigdy mocy do rozsądnej jazdy czy to w trasie czy to w mieście. Jak już wspomniałem miałem Vectre B 1.8 16V + LPG II generacji i można powiedzieć, że była dla mnie odpowiednia. Jakby to było 2.0 16V to bym był w 200% zadowolony. W każdym bądz razie 2.5v6 w Vectrze błoby dla mnie za dużo, ale wiadomo że Omega to większe i cięższe auto. I mam problem z doborem silnika do Omegi; 2.0 16V czy 2.5V6.
Za silnikiem 2.0 16V przemawia:
-niższa akcyza
-niższy koszt instalacji LPG
-nższe spalanie.
Na niekorzyść 2.0 16V przemwiają napewno osiagi.
Bardzo prosze o wszelkie opinie i podpowiedzi.
#2 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:18
jeżdżę na co dzień tylko do pracy ok 1,2 km i już drugi rok bez gazu - za małe przebiegi ok 6-7 kkm rocznie ale w trasę (czasem się zdarzy) ten silniczek nie daje frajdy
mimo małego przebiegu rocznego następne auto będzie napewno tylnonapędowe i silnik pow 2.5
jest takie przysłowie: apetyt rośnie w miarę jedzenia...
#3 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:20
#4 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:30
#5 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:35
#6 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:37
20-22 litry
to chyba masz cos nie tak z silnikiem. moje 3.0 nigdy nawet w zime nie wciagnelo tyle LPG a do pracy mam dodkladnie 10km przez 4 wioski. srednie spalanie z 70 000 km 15.5/100 lpg
praktycznie nie zmienilo sie po przekladce silnika z 2.5 na 3.0
#7 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:06
#8 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:18
#9 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:43
Kup w dobrym stanie a pocieszysz się długo
Kolega ma 100% racji
#10 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:59
#11 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 19:20
Juz kilka identycznych tematow bylo, ale tak w skrocie > bierz albo 2.0 16V jak chcesz oszczednie albo 3.0 V6. Bo 2.5 v6 to slaby komrpomis a ceny czesci i utrzymania takie same jak w 3.0 v6.
Dokladnie bierz 3.0 V6 ja mam 3.2 V6 i tez wiekszosc zanajomych mi gadala ze to masakra poco taki silnik ze V-ka wszystko drogie i ze bede mieszkal na stacji benzynowej a to kija prawda ten silnik to malinka normalnie, jest cichutki i cholernie mocny jak trzeba gdzies uciec wyprzedzic albo ze swiatel jakies bmw wysadzic na wsteczne lusterko:D itp. na kopie mi pokazuje jak tak smigam po miescie 12.6 a na trasie okolo 9 przy sreniej predkosci 120 -130 kmh i ja nie mam LPG tylko benzynka:)
#12 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 19:36
#13 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 21:48
#14 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:06
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:55
spojzcie jeszcze z innej strony np utrzymanie predkosci w trasie 150km/h dla 2.0 to juz lekkie pałowanko i spalanie wysokie, a 150 dla 3.0 to spokojna jazda i mniej spali od 2.0
#17 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2009 - 23:31
co do wyboru to,
po pierwsze: kwestia jak bardzo ci zalezy na przyjemnosci z jazdy (but, pomruk V-ki)
po drugie: jezeli tylko po miescie, to roznica w spalaniu miedzy czterma a szescioma cylindrami BEDZIE, nie ma co sie oszukiwac, V-ki sprawdzaja sie dopiero w trasie: spalanie to samo albo niewiele wieksze, a dynamika bez porownania.
koszty rozrzadu, oleju itp. niewiele wieksze niz 2.0 16v, dopiero gdy cos zacznie sie sypac, to koszty robocizny x2...
osobiscie zyje z 2.0 16v (+ gaz II gen), nie narzekam, ale choruje na 3.0
#18 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 07:25
#19 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 09:05
No i jak z awaryjnością? Słyszałem, że 2,0 16V bardzo lubią olej, prawda?
#20 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 09:31
Omega B 2.0 16V sedan, manual:
0-100km/h 11s
Vectra B 1.8 16V sedan, manual:
0-100km/h 11s
Miałem taka Viki 1.8 16V + LPG i w zupelnosci mi wystarczala.
Nie moge tylko znaleść nigdzie danych o elastyczności silnika. Jak wyglada przyspieszenie np. od 60 do 100km/h i od 80 do 120km/h. Ma ktoś może takie dane?