Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16V czy 2.5V6 ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacb82

jacb82
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-08-2009

Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:04

witam
wlasnie sprzedalem moja Viki '97 1.8+LPG II generacji i szukam nowego auta. Auto będe sprowadzał z Niemiec. Jedną z opcji jest Omega, rocznik 99-00, sedan, manual. Najbardziej pasowałaby mi Omega B z koncowki produkcji czyli 99. Ale jak sie trafi rozsadna B FL to też bedzie elegancko:). Zaznacze, że interesuje sie Omegą ponieważ chce auto wygodne i komfortowe z bogatym wyposażeniem, ale też aby nie było zbyt drogie w utrzymaniu. Dlatego na 100% będe zakładał sekwencyjny LPG. Autem będe przeważnie jeżdzić w dość zatłoczonym mieście (Szczecin), sporadyczne wypady w trase. Nie wymagam od auta jakichś sportowych osiągów, ale też aby nie brakło mi nigdy mocy do rozsądnej jazdy czy to w trasie czy to w mieście. Jak już wspomniałem miałem Vectre B 1.8 16V + LPG II generacji i można powiedzieć, że była dla mnie odpowiednia. Jakby to było 2.0 16V to bym był w 200% zadowolony. W każdym bądz razie 2.5v6 w Vectrze błoby dla mnie za dużo, ale wiadomo że Omega to większe i cięższe auto. I mam problem z doborem silnika do Omegi; 2.0 16V czy 2.5V6.
Za silnikiem 2.0 16V przemawia:
-niższa akcyza
-niższy koszt instalacji LPG
-nższe spalanie.
Na niekorzyść 2.0 16V przemwiają napewno osiagi.
Bardzo prosze o wszelkie opinie i podpowiedzi.

#2 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:18

mam właśnie sedana z 99r wersja 100 silnik jak w opisie, ale Ci powiem, że na 3.0 jestem chory:driver:
jeżdżę na co dzień tylko do pracy ok 1,2 km i już drugi rok bez gazu - za małe przebiegi ok 6-7 kkm rocznie ale w trasę (czasem się zdarzy) ten silniczek nie daje frajdy
mimo małego przebiegu rocznego następne auto będzie napewno tylnonapędowe i silnik pow 2.5
jest takie przysłowie: apetyt rośnie w miarę jedzenia...

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:20

2.0 16V tanszy w eksploatacji - rozrzad, swiece itp. Ale za slaby poza miastem do Omegi (zwlaszcza do caravana). Natomiast V6 czesci drozsze, ale dynamika juz przyzwoita - te 34 KM robia naprawde duzo, a spalanie niewiele wieksze niz w 2.0 16V. Osobiscie mam 2.0 i wolalbym miec conajmniej 2.5 V6.

#4 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:30

Mam 2,5 170km carawan takie same przebiegi co twoje spalanie lato 14-16 zima 20-22 litry i jestem bardzo zadowolony .

#5 OFFLINE   jacb82

jacb82
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-08-2009

Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:35

20-22 litry?? O, to jednak chyba podaruje sobie 2.5v6

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 sierpnia 2009 - 16:37

20-22 litry


to chyba masz cos nie tak z silnikiem. moje 3.0 nigdy nawet w zime nie wciagnelo tyle LPG a do pracy mam dodkladnie 10km przez 4 wioski. srednie spalanie z 70 000 km 15.5/100 lpg
praktycznie nie zmienilo sie po przekladce silnika z 2.5 na 3.0




 


#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:06

To spalanie to w zimie takie wysokie, bo chyba z wyłączonym TC cały czas pomyka w poślizgach.

#8 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:18

Zależy jak chcesz poprostu samochód do jazdy i nie musisz mieć super przyspieszenia to weż 2.0 ale z doświadczenia wiem że 2,5 nie zaszkodzi i wcale nie jest taka straszna.Kup w dobrym stanie a pocieszysz się długo:)

#9 OFFLINE   Sosmos

Sosmos

    aka Łukasz

  • 134 postów
  • Dołączył: 13-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:43

Najlepiej szukaj kolega zadbanej i ładnej kluseczki to jest ważne bo jak się nastawisz np. na 2.0 to koło nosa może ci przejść ładne 2.5 Co do tego jaki wybrać hmm ciężko powiedzieć ja mam 2.6 i spalanie z włączoną klima - jazda dość dynamiczna z przewagą miasta to 12-13,5

Kup w dobrym stanie a pocieszysz się długo


Kolega ma 100% racji :D

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:59

Juz kilka identycznych tematow bylo, ale tak w skrocie > bierz albo 2.0 16V jak chcesz oszczednie albo 3.0 V6. Bo 2.5 v6 to slaby komrpomis a ceny czesci i utrzymania takie same jak w 3.0 v6.

#11 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 06 sierpnia 2009 - 19:20

Juz kilka identycznych tematow bylo, ale tak w skrocie > bierz albo 2.0 16V jak chcesz oszczednie albo 3.0 V6. Bo 2.5 v6 to slaby komrpomis a ceny czesci i utrzymania takie same jak w 3.0 v6.


Dokladnie bierz 3.0 V6 ja mam 3.2 V6 i tez wiekszosc zanajomych mi gadala ze to masakra poco taki silnik ze V-ka wszystko drogie i ze bede mieszkal na stacji benzynowej a to kija prawda ten silnik to malinka normalnie, jest cichutki i cholernie mocny jak trzeba gdzies uciec wyprzedzic albo ze swiatel jakies bmw wysadzic na wsteczne lusterko:D itp. na kopie mi pokazuje jak tak smigam po miescie 12.6 a na trasie okolo 9 przy sreniej predkosci 120 -130 kmh i ja nie mam LPG tylko benzynka:)

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 sierpnia 2009 - 19:36

Jeśli będziesz śmigał tylko po Szczecinie i robił małe trasy tj. odpalisz 2-4 km jazdy i koniec i potem tyle samo do domu to zainwestój w 2.0 Niższe koszta rejestracji (akcyza i reszta pierdół) i utrzymania. V6 jest mocniejszy i lubi sobie polatać 2 km to o 20 za mało

#13 OFFLINE   jacb82

jacb82
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-08-2009

Napisany 06 sierpnia 2009 - 21:48

a ma ktos moze jakas stronke aby sprawdzic dokladne i prawdziwe dane techniczne Opli? Chodzi mi dokladnie o elastycznosc Omegi 2.0 16V 136km i Vectry 1.8 16V 115km. Bo miałem własnie taka Viki i mi wystarczała

#14 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:06

Ja posiadam 2.0 16v, jeżdzę tylko do pracy [ około 2,5-3km] i do normalnej jazdy w zupełności wystarcza a jeżeli chcesz nacisnąć na pedał tez potrafi pokazać pazur ;) Nie jest może demonem przyśpieszenia ale jest w miarę dynamiczna jak na swoj ciężar [1450kg to dość dużo - w końcu limuzyna więc musi swoje ważyć). Jeśli jeżdzisz tak jak napisałeś 2.0 16v w dobrym wyposażeniu będzie dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem ;)

#15 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:25

00

#16 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:55

ja jestem zwolennikiem wiekszych silnikow, a spalania nie trzeba sie bac(kto mowi ze masz byc zawsze pierwszy ze swiatel?), w koncu jak masz mocniejszy silnik to wystarczy lekko muskac gaz a i tak dynamicznie jedziesz....wiecej spali palowane 2.0 niz emeryckie 3.0...

spojzcie jeszcze z innej strony np utrzymanie predkosci w trasie 150km/h dla 2.0 to juz lekkie pałowanko i spalanie wysokie, a 150 dla 3.0 to spokojna jazda i mniej spali od 2.0

#17 OFFLINE   funny.cigarette

funny.cigarette
  • 18 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 06 sierpnia 2009 - 23:31

na sam poczatek: daruj sobie 2.5, jak juz V-ka to 3.0 (tak jak pisze lendio - koszty utrzymania te same, a roznica mocy spora, nawet jesli liczby tego nie pokazuja)
co do wyboru to,
po pierwsze: kwestia jak bardzo ci zalezy na przyjemnosci z jazdy (but, pomruk V-ki)
po drugie: jezeli tylko po miescie, to roznica w spalaniu miedzy czterma a szescioma cylindrami BEDZIE, nie ma co sie oszukiwac, V-ki sprawdzaja sie dopiero w trasie: spalanie to samo albo niewiele wieksze, a dynamika bez porownania.
koszty rozrzadu, oleju itp. niewiele wieksze niz 2.0 16v, dopiero gdy cos zacznie sie sypac, to koszty robocizny x2...
osobiscie zyje z 2.0 16v (+ gaz II gen), nie narzekam, ale choruje na 3.0 :)

#18 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 07:25

Daruj sobie 2.0 16v, muł totalny. Miałem 2.0 zwykłe (ohc) w "viki" i tam auto miało "jaja" a mocniejsze dohc w omedze to tragedia. Tylko niech nikt nie mówi że to problem z moim autem. Do setki mam około 12.5 sekundy i prędkość max 200 a spokojna jazda po mieście 12,5 litra. Chodzi oto że 2.0 dohc w omedze jakoś słabiej się zbiera od 2.0 ohc w "viki". Na pewno waga auta ale nawet na postoju jakoś tak dziwnie, z oporami. Takie mam odczucia. Co do wykresów to pamiętam że 2.0 8v ohc ma max moment przy 2600 i 170 nm a 2.0 16v dohc max moment przy 3800 i 188 nm. Radzę szukać większego silnika mimo że nie są idealne, np. przegrzewają się często mimo trzech wentylatorów. Tyle ode mnie. :cool:

#19 OFFLINE   zespolafro

zespolafro
  • 41 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 07 sierpnia 2009 - 09:05

A jak realnie wygladaja koszty podstawowej obsługi (rozrząd itp) +/-100zl?
No i jak z awaryjnością? Słyszałem, że 2,0 16V bardzo lubią olej, prawda?

#20 OFFLINE   jacb82

jacb82
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-08-2009

Napisany 07 sierpnia 2009 - 09:31

ja potrzebuje auto glownie do jazdy po miescie i tu raczej tansze w eksploatacji bedzie 2.0 16V. Na samej akcyzie i załozeniu LPG wydam mniej o pare tysiecy niz przy 2.5 czy 3.0, no ale cos za cos- pozniejsza przyjemnosc z jazdy bedzie mniejsza. Za to przyjemnosc przy tankowaniu bedzie wieksza ;).A czy 2.0 16V w Omedze to rzeczywiscie taki mul jak opisuje banan1973 ?? Patrze po roznych stronkach i w danych technicznych jest tak:
Omega B 2.0 16V sedan, manual:
0-100km/h 11s
Vectra B 1.8 16V sedan, manual:
0-100km/h 11s
Miałem taka Viki 1.8 16V + LPG i w zupelnosci mi wystarczala.
Nie moge tylko znaleść nigdzie danych o elastyczności silnika. Jak wyglada przyspieszenie np. od 60 do 100km/h i od 80 do 120km/h. Ma ktoś może takie dane?