Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5 TD grzeje się...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   TDoman

TDoman
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:00

witam wszystkich,
problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane; po wymianie i przejechaniu około 2 km w ruchu miejskim przy 1500 obrotów najpierw powolny wzrost temperatury do 95 stopni a później błyskawiczny skok do 100 - wtedy zgasiłem silnik. Wymienione zostało również sprzęgło wiskotyczne (bez zmian) a w końcu chłodnica (auto ma 13 lat więc stwierdziłem że nie zaszkodzi). Po wymianie chłodnicy wydawało się że wszystko gra, samochód trzymał 92-94 stopnie nawet przy nieco dynamiczniejszej jeździe (2500-3000 obr). Niestety dzisiaj postał trochę na upale i później objawy jak zaraz po naprawie pompy - najpierw powoli zagrzał się do 95 stopni, później szybki skok do 100 i zatrzymałem się żeby ostudzić silnik.
Reasumując wymienione mam: pompę, wiskozę i chłodnicę, termostat ma trzy lata, dwa serwisy twierdzą że jest ok - podejrzewam pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki (mam nadzieję że uszczelka) - czy może szukać jeszcze czegoś innego? Gdzie można zdiagnozować taką usterkę? Serwis diesla czy firmowy Opla? a może ktoś z Krakowa skieruje mnie w konkretne miejsce? z góry dziękuję

--
tomek domański

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:27

witam a może znowu pompa się rozleciała. ja tak miałem oberwało mi wirnik w starej kupiłem nową z plastikowym wirnikiem i pochodziła 15 minut jak wisko załączyło to znowu oberwało więc do sklepiku i znowu wymiana ale teraz kupiłem z metalowym wirnikiem i oki jest, może założyli ci z plastikowym i nie oczyścili z pozostałości z poprzedniej pompy może jakaś łopatka została podeszła i poszła się j... znowu pompeczka.

a jak szybko temperatura wzrasta .możesz pokonać delikatnie jadąc jakiś odcinek czy lipa szybko na czerwone idzie.

#3 OFFLINE   TDoman

TDoman
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:31

witam a może znowu pompa się rozleciała


pewnie jak pójdę znowu do mecha to obadają wszystko, ale przy wymianie chłodnicy dokładnie przepatrzyli układ i było ok - no chyba że dzisiaj mi padło, dowiem się czy mi założyli plastikowy czy metalowy wirnik

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:42

a jak zapalisz silnik i złapie trochę temperatury to włącz nawiew na ciepłe w srodku i leci gorące. jeśli lipa to może być to pompa albo ta uszczeleczka pod głowicą ale to ostateczność. a z z małopolski bo może bym ci pomógł.

#5 OFFLINE   TDoman

TDoman
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:58

a jak zapalisz silnik i złapie trochę temperatury to włącz nawiew na ciepłe w srodku i leci gorące. jeśli lipa to może być to pompa albo ta uszczeleczka pod głowicą ale to ostateczność. a z z małopolski bo może bym ci pomógł.


mam klimatronika, nie próbowałem grzania włączać - a jestem z Krakowa

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 sierpnia 2009 - 21:49

to zapal autko i daj temperaturę na ciepłe max i zobacz czy dmucha ciepłym

#7 OFFLINE   TDoman

TDoman
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 03 sierpnia 2009 - 10:56

to zapal autko i daj temperaturę na ciepłe max i zobacz czy dmucha ciepłym


dmucha bardzo ciepłym

auto zachowuje się dziwnie - rano trzymało pięknie 92 stopnie, co prawda trasa krótka (12 km), później postało godzinę i szybko dogrzało się do ponad 95 stopni w jeździe miejskiej i wyglądało na to że pójdzie wyżej ale nie wiem co dalej bo na szczęście dojechałem; w drodze powrotnej już się nie grzało, cały czas 92 stopnie

jadę jeszcze dzisiaj do mecha wyeliminować termostat bo podejrzewam że może się zacinać jak się nagrzeje...

dam znać

...
po wymianie termostatu trzymał ok. 94 stopnie w jeździe miejskiej, ale nie było gorąco; przy okazji sprawdzili mi czy uszczelka pod głowicą trzyma - trzymała

generalnie jeżeli znowu się zagrzeje to nikt już nie będzie wiedział dlaczego :(


--
tomekd

#8 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 18 grudnia 2009 - 07:31

Witam, podpinam sie z omega A 3000. otóż kilka min po odpaleniu wzrost temp na czerwone pole i wygotowany plyn przez dziurke w chlodnicy. Tata wziął auto do mechanika-diagnoza-uszkodzone sprzęgło wiskotyczne, wentylator nie załącza sie tylko caly czas wolno sie obraca(mozna reka zatrzymac). i znajomy powiedzial zeby auto przyprowadzic (właśnie wróciłem). podobno taka czesc kosztuje ok 300 zl i zamiast wymienic mówi, że jakies sruby powkreca tam i wentylator bedzie chodzil caly czas szybko...
co o tym myslicie koledzy? zda to egzamin?
jak tata pytal mnie najpierw to uparcie twierdzilem ze walniety jest czujnik temperatury(a termostat byl wymieniany)...
a teraz juz sam nie wiem.:pokoj:

#9 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 20 grudnia 2009 - 18:30

Termostat zamknięty (zawieśił się) niewiem jak jest w omie A ale jeśli masz tam jeszcze wentylator elektryczny to padł ci czyjnik w chłodnicy załanczający elektryczny wentylator.

#10 OFFLINE   muza1968

muza1968
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-05-2010
  • Skąd: Lublin-Kozienice

Napisany 27 maja 2010 - 19:41

Panowie czytałam uważnie ten temat ale mam podobny problem moja Omcia 2,5 td 95 też się grzeje ale inaczej niż kolegi bo po trasie jak jadę 90-110km się gotuje ale w mieście do 70km trzyma temperaturę tak ok 98. Zabawne jest w tym wszystkim że nieraz wogóle takie zjawisko nie występuje. Kilka dni temu wymieniłam pompe, płyn chłodniczy zrobiłam wiskozę i wyżuciłam termostat i sie cały czas grzeje na ogrzewaniu jeżdżę aby utrzymać temperaturę w ryzach.... podejrzewam uszczelkę pod głowicą albo głowicę. Więc zadam pytanie ile taka wymiana może kosztować bo podobno same blokady rożrządu jak ktoś będzie w niej grzebał kosztuję ok 700zł. Czekam na odpowiedź i kilka rad aby mechanik znowu BABY nie skasował za coś co nie było zepsute. Przepraszam za ewentualne byki.:(

Witam Wszystkich Agata właścicielka Omegi 95B 2,5 td. mam ten sam problem wymieniłam pompe, wiskoze, wyżuciłam termostat a problem jak był tak jest. Myślę że uszczelka albo głowica...... Może ktoś mi podpowiedzieć jaki to może być kosz?? I gdzie w Lublinie najlepiej z tym się udać. Od kilku dni po tych naprawach zasówam z Lublina do Wrocławia na ogrzewaniu bo inaczej się nie da utrzymać temperatury w ryzach. Pomocy Panowie..

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 maja 2010 - 20:41

Dziwne te objawy i bez termostatu?Zaloz termostat,u mnie byl ciagle lekko otwarty bo byl uszkodzony zmienilem na nowy i mniej mi sie grzeje,trzyma normalna temperaturę a przed wymiana tez latem mi sie bardziej grzal,a teraz spokoj.A wczesniej lapal mi tez pod stowke a teraz 94 max.Wentylatory wlanczaja ci sie?

#12 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 27 maja 2010 - 21:19

u mnie byl ciagle lekko otwarty bo byl uszkodzony zmienilem na nowy i mniej mi sie grzeje


Był lekko otwarty, więc nie otwierał się do końca i nie puszczał płynu, dlatego temperatura była podwyższona. U koleżanki jest inaczej, bo nie ma termostatu w ogóle (płyn płynie cały czas) a i tak się przegrzewa. Dla mnie nawet jak na UPG to wygląda dziwnie. Zastanawiam się czy aby chłodnica nie jest przytkana.

#13 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 maja 2010 - 21:24

Panowie czytałam uważnie ten temat ale mam podobny problem moja Omcia 2,5 td 95 też się grzeje ale inaczej niż kolegi bo po trasie jak jadę 90-110km się gotuje ale w mieście do 70km trzyma temperaturę tak ok 98. Zabawne jest w tym wszystkim że nieraz wogóle takie zjawisko nie występuje. Kilka dni temu wymieniłam pompe, płyn chłodniczy zrobiłam wiskozę i wyżuciłam termostat i sie cały czas grzeje na ogrzewaniu jeżdżę aby utrzymać temperaturę w ryzach.... podejrzewam uszczelkę pod głowicą albo głowicę. Więc zadam pytanie ile taka wymiana może kosztować bo podobno same blokady rożrządu jak ktoś będzie w niej grzebał kosztuję ok 700zł. Czekam na odpowiedź i kilka rad aby mechanik znowu BABY nie skasował za coś co nie było zepsute. Przepraszam za ewentualne byki.:(

Witam Wszystkich Agata właścicielka Omegi 95B 2,5 td. mam ten sam problem wymieniłam pompe, wiskoze, wyżuciłam termostat a problem jak był tak jest. Myślę że uszczelka albo głowica...... Może ktoś mi podpowiedzieć jaki to może być kosz?? I gdzie w Lublinie najlepiej z tym się udać. Od kilku dni po tych naprawach zasówam z Lublina do Wrocławia na ogrzewaniu bo inaczej się nie da utrzymać temperatury w ryzach. Pomocy Panowie..



rozumiem że chłodnica cała gorąca? bo może przytkana.... wtedy dół byłby chłodny

#14 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 28 maja 2010 - 18:16

Piszesz że wymieniłeś pompe wodną. A z tego co gdzieś czytałem na forum istotne jest czy nowa pompa wodna ma taką samą liczbe łopatek co stara, bo jeśli ma mniej to możliwe że nowa pompa nie nadąża obrucić wody w układzie chłodzenia.

#15 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 28 maja 2010 - 21:15

Był lekko otwarty, więc nie otwierał się do końca i nie puszczał płynu, dlatego temperatura była podwyższona. U koleżanki jest inaczej, bo nie ma termostatu w ogóle (płyn płynie cały czas) a i tak się przegrzewa. Dla mnie nawet jak na UPG to wygląda dziwnie. Zastanawiam się czy aby chłodnica nie jest przytkana.


Na zimnym byl lekko otwarty a na cieplym otwieral sie do konca.Nie umiem wytlumaczyc dlaczego przestal sie grzac.Ale pomoglo!

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2010 - 21:21

Panowie czytałam uważnie ten temat ale mam podobny problem moja Omcia 2,5 td 95 też się grzeje ale inaczej niż kolegi bo po trasie jak jadę 90-110km się gotuje ale w mieście do 70km trzyma temperaturę tak ok 98. Zabawne jest w tym wszystkim że nieraz wogóle takie zjawisko nie występuje. Kilka dni temu wymieniłam pompe, płyn chłodniczy zrobiłam wiskozę i wyżuciłam termostat i sie cały czas grzeje na ogrzewaniu jeżdżę aby utrzymać temperaturę w ryzach.... podejrzewam uszczelkę pod głowicą albo głowicę. Więc zadam pytanie ile taka wymiana może kosztować bo podobno same blokady rożrządu jak ktoś będzie w niej grzebał kosztuję ok 700zł. Czekam na odpowiedź i kilka rad aby mechanik znowu BABY nie skasował za coś co nie było zepsute. Przepraszam za ewentualne byki.:(


miałem to samo i u mnie uszczelka była ..koszt części około 500zł sprawdzanie głowicy i planowanie 100zł i robota koszt 350zł..

#17 OFFLINE   muza1968

muza1968
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-05-2010
  • Skąd: Lublin-Kozienice

Napisany 28 maja 2010 - 21:38

TUPTUS NAPISAŁ rozumiem że chłodnica cała gorąca? bo może przytkana.... wtedy dół byłby chłodny.... Nie sprawdzałam jak to baba ale sprawdze mam tylko pytanie gdzie mam tego węża szukać?? Gdzieś na spodzie auta?? czy poprostu sięgnę dłonią od góry pod tą plastikową osłonę a może lepiej będzie od spodu??? ten u góry wąż po prawej stronie to się nie dotkniesz. Dziś wracałam z Wrocka do Lublina i nie wiem czy słusznie odkręciłam korek od zbiornika wyrównawczego wywaliło mi płyn na zewnątrz podczas jazdy jak temperaturę złapała ale kupiłam wode na szybkiego uzupełniłam, ogrzewanie włączone i dojechałam. A jutro mam być w Warszawie dojazdu tylko się boję bo mi się bardziej grzeje po trasie a w mieście na ogrzewaniu daje rade 100 nie przekracza. A jeżeli to chlodnica to ile to kosztuje?? Bo ja kocham swoją omcie i tak być nie może tym bardziej że dużo jeżdżę. Ostatnio wymieniłam hamulce kompletami tarcze klocki itp. podpore wału, drążki kierownicze, wiskozę, pompe wodną, nie mam już wogule termostatu!!! a ona się grzeje. Zauważyłam też że jak jeżdzę bez urzywania turbiny to jakby mniej się gotowała ale jaka to jazda!!! to pojaką cholercię mieć turbinę jak się jej nie urzywa!!!

RAFI a ile czasu robili Ci tę uszczelkę??? Bo ja Kobieta nie czasowa działam w odszkodowaniach w wyniku utratu zdrowia w wypadkach komunikacyjnych, i mószę być dyspozycyjna. Na omcię marudzić nie będę bo już kawał czasu mi służy, przed nią miałam kadeta 1,4i gdyby podłoga nie znikła to chyba nadal bym go miała a miał ponad 470.000 przebiegu i w silniku nic się nie działo i troszkę jestem poirytowana że po 2 latach eksploatacji wiem do czego służy ta rączka po lewej stronie ..... hehe ta co otwiera silnik.

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 maja 2010 - 08:45

http://forum.omegakl...ead.php?t=33052 zobacz..
a i ja jak miałem padniętą UPG to jak była ciepła to jak na jałowym dodawałem nagle gazu to tak około 2000tyś/obr tak troszkę zatelepało silnikiem i biały dym z rury leciał wtedy ..takie małe info..ale jeszcze jeździłem ale jak raz rankiem zablokowało mi podczas odpalenia silnik to ..odrazu wymiana..
czas wymiany?? jak się umówisz z mechanikiem to za dniówkę wymieni..ale głowicę trza do sprawdzania i to schodzi.. liczę jak dobry warsztat to 2 dni..rano zostawiasz i na następny dzień po południu masz..

#19 OFFLINE   muza1968

muza1968
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-05-2010
  • Skąd: Lublin-Kozienice

Napisany 30 maja 2010 - 17:45

wygląda na to że chłodnica Panowie. Ale mnie dziwi jedno albo się poprostu nie znam a mianowicie .... wczoraj jechałam z Lublina do Rzeszowa 165km w jedną stronę no i moja piękna się zagotowała odkręciłam zbirnik wyrównawczy i brąz z niego wyleciał wiec Panowie chłodnica i obmacałam ją dokładnie nie jest jednolicie ciepła. Po macanku zdjełam te plastiki u góry chłodnicy zauważyłam dwa wiatraki z przodu jeden sobie pracował ale czy tylko jeden ma chodzić??? Ta chłodnica jest troche dziwna inna niż kadecie zapewne jedna od klimatyzacji a druga od chłodzenia ale pytanie jak ten wiatrak ma ją schłodzić jak pierwsza jest chyba od klimy 2cm przerwy i druga koo wiskozy?? obie są tej samej wielkości. Czy w omci tak ma być czy poprzedni właściciel coś przerobił??? Albo inaczej zrobie foto i załącze tu jutro.

Dzieki Panowie za wszelkie info.
AGATA

#20 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 maja 2010 - 07:36

No nie koniecznie masz zawaloną chłodnice..powiem tak że przy walniętej UPG ciśnienie z komory spalania idzie do układu chłodzącego i robi się poduszka powietrzna i dlatego mogłaś mieć tak że chłodnica nie była cała równo ciepła..a przy jakiej prędkości zagotowałaś..??i tego TD nie lubi .