Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik kopci po remoncie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 31 lipca 2009 - 20:08

Hej,
Miałem remont silnika robiony w tym tygodniu (nierówno pracował przez krzywe zawory). Zrzucone zostały dwie głowice. Wymienione zawory, uszczelniacze, simeringi wałków, uszczelki pod głowicę, oraz uszczelki pokrywy zaworów. Wszystko było oki (cicha i równiutka praca silnika) ale niestety zaczęła mocno kopcić z rury wydechowej. Dym spalonego oleju wzrasta w miarę dodawania gazu. Czy to normalnego żeby po takim remoncie jakiś czas tak kopciła?
Wydałem trochę kasy i mam nadzieję że to nie wszystko na marne :(.
Co sądzicie? Dodam tylko że przed remontem puszczała małą chmurkę przy porannym odpaleniu na zimno - ale dosłownie malutką.

#2 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 31 lipca 2009 - 20:32

Może któraś gumka zgubiła sprężynkę i olej się leje.

#3 OFFLINE   skorasie

skorasie
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 31 lipca 2009 - 21:56

a moze ktoras prowadnica zaworow jest peknieta

#4 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 01 sierpnia 2009 - 12:03

A może tak być, że przez to że silnik jest teraz uszczelniony dobrze na górze to pierścienie nie wytrzymują?

#5 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 01 sierpnia 2009 - 14:07

Zmierz ciśnienia w silniku jak będą dobre to wydaje mi się ze na 90% gumki.

#6 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 01 sierpnia 2009 - 19:46

Jeszcze jedna sprawa. Silnik chodzi równiutko. A kopcenie ustaje jak np. dam na 4 tyś obr i przytrzymam. Zadymi tylko podczas dodania gazu

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 sierpnia 2009 - 21:17

NIc się nie przejmuj skoro kopci zaraz po remoncie to musi wypalić wszystkie maary jakie pozostawił mechanik. Jeśli będzie kopcić dalej to może jakiś uszczelniacz puścił.

A tak na marginesie "...krzywe zawory..." co się stało strzelił rozrząd, bo u mnie też tak było wszystkie 24 zawory krzywe. Troche pobiło po kieszeni, ale jak na razie, tfu, tfu. Odpukać wszystko wporządku

#8 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 01 sierpnia 2009 - 22:45

Zgadza się... pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków. Rozrząd wymieniłem zaraz po kupnie Omki ale albo mechanik zostawił nakrętkę pod pokrywą rozrządu albo jakimś trafem tam się dostała.

Pasek przeskoczył zaczęło pukać w silniku ale od razu przytomnie zgasiłem auto i oprócz zaworów nic się nie stało. Dostało mi się po kieszeni... wymiana rzeczy o których pisałem w 1 poście kosztowała mnie 650 zł + 150 olej Castrol Magnatec 150 zł. Nie brałem byle czego tylko rzeczy z górnej półki.

Mam nadzieje że już obędzie się bez dodatkowych kosztów i będę mógł w końcu cieszyć się bezawaryjnością autka :):):)

#9 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 sierpnia 2009 - 22:52

Mam nadzieje że już obędzie się bez dodatkowych kosztów i będę mógł w końcu cieszyć się bezawaryjnością autka


Na razie niema co panikować poczekaj pojeździj, sprawdzaj stan oleju i płynu chłodzącego i powinno być wszystko ok. Co do bez awaryjności to nie w tym aucie kolego ;-)

#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2009 - 12:40

NIc się nie przejmuj skoro kopci zaraz po remoncie to musi wypalić wszystkie maary jakie pozostawił mechanik. Jeśli będzie kopcić dalej to może jakiś uszczelniacz puścił.


bzyku chcesz przez to powiedzieć że mechanior grzebał w tłumiku i wypala się to nie wiem ile czasu???

solek zrób tak jak pisał mih2, pomierz ciśnienia w cylindrach i potem możemy myśleć dalej.....

aaa ile już przejechałeś??? znika olej??? może masz za dużo go nalane.....

#11 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 sierpnia 2009 - 12:51

Na razie niema co panikować poczekaj pojeździj, sprawdzaj stan oleju i płynu chłodzącego i powinno być wszystko ok. Co do bez awaryjności to nie w tym aucie kolego ;-)


Jestes w duzym błedzie kolego jak kto dba tak ma :)

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2009 - 13:31

Jestes w duzym błedzie kolego jak kto dba tak ma


optymista!!! :lol:

#13 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 sierpnia 2009 - 13:34

bzyku chcesz przez to powiedzieć że mechanior grzebał w tłumiku i wypala się to nie wiem ile czasu???


Nie w tłumiku, tylko zawsze zostanie jakiś smar na tłokach i reszcie pierdół i jak się to wypali to będzie ok. Nie twierdzę, że trwać to będzie tydz. Takie objawy po dobrym daniu po garach i paru km ustępują

Jestes w duzym błedzie kolego jak kto dba tak ma


Tak jest dbasz, dbasz chodzisz w koło a tu bum i zonk to jest już nie uniknione nie twierdzę, że tylko Omega tak ma, bo jak źle trafisz to i nowe się będzie sypać

#14 OFFLINE   tompo30

tompo30
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Nowa Sól/Zielona Góra

Napisany 03 sierpnia 2009 - 07:56

mam podobny dylemat co Solek,
robiłem uszczelnienie: pierscienie, uszczelniacze, popychacze, planowanie głowicy, koplet uszczelek silnika (głowicy, kolektora wydech, kolektor ssacy, uscz dwururki, uszcz pokrywy)
ALE przejechałem 2000km i dalej żre olej (1L na 1000km). Z rury - przy dodawaniu gazu - wali czarny dym (olej + sadza co zostaje na końcu rury). Na kompie wszytko wyszło ok, tylko LAMBDA troche wyżej stoi niż zwykle. Mechanik mówi że to normalne aż się dotrze.
Myśle że coś jest spieprzone, mam nadzieje że to któryś uszczelniacz był felerny bo 2k KM na dotarcie to chyba aż nadto?:confused:

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2009 - 08:12

tompo zmieniałeś same pierścienie tłokowe??? jaki masz przebieg?


edit: widzę że ci się nie spieszy więc dodam że jeżeli masz już trochę najechane to na gładzi cylindra jest kołnierz który mógł połamać pierścienie więc pomierz ciśnienie i będziemy dalej myśleć...

robiąc taki remont nie wiem czemu nie wymieniłeś prowadnic zaworowych i zaworów....

#16 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2009 - 08:41

mam podobny dylemat co Solek,
robiłem uszczelnienie: pierscienie, uszczelniacze, popychacze, planowanie głowicy, koplet uszczelek silnika (głowicy, kolektora wydech, kolektor ssacy, uscz dwururki, uszcz pokrywy)
ALE przejechałem 2000km i dalej żre olej (1L na 1000km). Z rury - przy dodawaniu gazu - wali czarny dym (olej + sadza co zostaje na końcu rury). Na kompie wszytko wyszło ok, tylko LAMBDA troche wyżej stoi niż zwykle. Mechanik mówi że to normalne aż się dotrze.
Myśle że coś jest spieprzone, mam nadzieje że to któryś uszczelniacz był felerny bo 2k KM na dotarcie to chyba aż nadto?:confused:


Kolego ja robiłem to samo plus prowadnice itp. Docierałem przez 2500 km ale nic nie kopciło ani w trakcie docierania ani później. Po wszystkim wlałem półsyntetyk i już więcej nie musiałem dolewać. Tak więc również uważam że albo jakaś część była felerna albo mechanik coś spierdzielił.

#17 OFFLINE   tompo30

tompo30
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Nowa Sól/Zielona Góra

Napisany 03 sierpnia 2009 - 12:36

tompo zmieniałeś same pierścienie tłokowe??? jaki masz przebieg?
robiąc taki remont nie wiem czemu nie wymieniłeś prowadnic zaworowych i zaworów....

przebieg ok 400 tys, bylem w szlifierni gdzie planowali głowice, nie wymieniali zaworów bo były szczelne (wierze bo robi tam kumpel), w środe jade na pomiar ciśnienia i zobacze co dalej. Mechanior co robił remont robi omegi non stop dla taksówkarzy i ma dobrą reputację. Chyba mam po prostu pecha, a może cylindry jajowate...:confused:

Kolego ja robiłem to samo plus prowadnice itp. Docierałem przez 2500 km ale nic nie kopciło ani w trakcie docierania ani później. Po wszystkim wlałem półsyntetyk i już więcej nie musiałem dolewać. Tak więc również uważam że albo jakaś część była felerna albo mechanik coś spierdzielił.

MadMan na jakim oleju docierałeś? ja od razu wlałem półsyntetyk, myśle teraz czy nie zalać gęstym i zobaczyć czy pomoże, a potem z powrotem półsyntetyk. A jak nie pomoże do zajeździć ile się da i szukać drugiego silnika :(( ale nie łamie się jeszcze, póki co sprawdze ciśnienie...

#18 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2009 - 13:44

Ja docierałem na minerale. 2500km na emeryta :p Później półsyntetyk. Tak jak piszesz sprawdź kompresję i w razie czego wymień pierścienie. U mnie robili też z gniazdami zaworowymi. Moim zdaniem nie ma teraz sensu kombinować z olejem. Poza tym lepiej zrobić swój silnik i być pewnym tego co się ma.

#19 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2009 - 18:59

lepiej zrobić swój silnik i być pewnym tego co się ma.


poczytaj na forum ile remontów skończyło się powodzeniem, a ile kompletną klapą...

najlepiej jest kupić silnik który jeszcze jest w aucie, pomierzyć ciśnienia, posprawdzać co się da i pojeździć w miarę możliwości, ale ile takich jest to druga sprawa ;)

może cylindry jajowate...


w silnikach o pionowym skoku tłoków to się praktycznie nie zdarza...

#20 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2009 - 20:48

poczytaj na forum ile remontów skończyło się powodzeniem, a ile kompletną klapą...



Poczytałem i to sporo zanim swój silnik robiłem :p

Osobiście (podkreślam, jest to moje prywatne zdanie) uważam że warto swój silnik zrobić. Jeśli nie będzie w tym fuszery to można jeździć bez przykrych niespodzianek. Widziałem kilka silników które to miały być "igła panie" a w krótkim czasie okazywało się że stwarzają więcej problemów niż poprzednie. Oczywiście pozostaje również kwestia kosztów (taniej wyszedł by mnie inny silnik no ale uparty jestem :D W razie wątpliwości pytać Payatza :D ) lecz jest to tylko i wyłącznie sprawa usera danej Omy.

Co do problemu kolegi Tompo30 to dopiero po zmierzeniu kompresji będzie jasność sytuacji. Peace :piwo: